Η Βίργκω, ο Παύλος και η λεμονάδα!
29.01.2019
13:46
Ένας τόπος και ένα ερωτικό μυθιστόρημα της δεκαετίας του ’30 μπορεί να αποτελέσουν την έμπνευση για να συναντήσει το νέο ελληνικό design την τοπική παραγωγή
Πως θα σας φαινόταν εάν μια συσκευασία συμπυκνωμένου φυσικού χυμού παρέπεμπε ευθέως σε ένα από τα πιο επιβλητικά μυθιστορήματα της δεκαετίας του ΄30; Για να είμαστε ειλικρινείς δεν είναι μόνο το όνομα του brand – Lemonodasos- αλλά και οι πειραγμένες φιγούρες μιας άλλης εποχής του Μιχάλη Αγγελακόπουλου (Foodwill) που συνοδεύουν τα γυάλινα μπουκάλια.
Αλλά, ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Το 1930 ο 42χρονος υψηλόβαθμος τραπεζικός υπάλληλος Παρασκευάς Ταβελούδης εκδίδει με το ψευδώνυμο Κοσμάς Πολίτης το μυθιστόρημα Λεμονοδάσος, «μια γοητευτική ερωτική ιστορία, ανάμεσα στον Παύλο, ένα νεαρό Αθηναίο με επιτυχημένη σταδιοδρομία, και τη Βίργκω, ένα κορίτσι από τον Πόρο που ενσαρκώνει τον απόλυτο έρωτα. Δύο περήφανους νέους, που όσο αγαπούν με πάθος, τόσο παιδεύουν ο ένας τον άλλον».
Στο site του Εργαστηρίου Ζαχαροπλαστικής Βλάχου, μιας γνωστής οικογενειακής επιχείρησης στον Γαλατά του Πόρου διαβάζω: «Το πιο γνωστό όνομα στην Τροιζηνία είναι το Λεμονοδάσος, ένας λόφος κατάμεστος από λεμονιές και πορτοκαλιές, με πολλούς νερόμυλους. Τον τίτλο αυτόν επιλέξαμε για να προωθήσουμε μια σειρά από προϊόντα και κυρίως τον συμπυκνωμένο χυμό λεμονιού και την βυσσινάδα με φυσικό χυμό από λεμόνι. Με ζωντανές τις αναμνήσεις από τις γεύσεις και τα αρώματα από τα περιβόλια του Λεμονοδάσους αποφασίσαμε τον Απρίλιο του 2015 εν μέσω κρίσης να ξεκινήσουμε ένα δημιουργικό ταξίδι παράγοντας ένα ανώτερο ποιοτικά προϊόν, που κερδίζει συνεχώς έδαφος στην αγορά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Απ' την συγκομιδή των καρπών ως το στύψιμο και την παραγωγή του χυμού όλα γίνονται με μεράκι και χωρίς την παρέμβαση μηχανών». Η οικογενειακή επιχείρηση ήταν και ο γεννήτορας του brand που πλέον στεγασμένο σε μια δεύτερη εταιρεία – των ίδιων συμφερόντων- ακολουθεί την δική του ξεχωριστή πορεία. Επικεφαλής, ο Δημήτρης Βλάχος που από επιτυχημένος ζαχαροπλάστης θέλησε να επενδύσει στη παραγωγή φυσικών χυμών αξιοποιώντας το τοπικό προϊόν. Σήμερα, τρέχει σε καθημερινή βάση την νέα εταιρεία μαζί με την σύζυγο του.
Το brand μετά το ξαναλανσάρισμα με τις νέες συσκευασίες που έφτιαξε ο Μιχάλης Αγγελακόπουλος περπατά πλέον σε διαφορετικούς δρόμους, διαμορφώνοντας σταυροδρόμια όπου η μνήμη συναντά το σύγχρονο ελληνικό design και την τοπική παραγωγή. Σήμερα, κυκλοφορούν στην αγορά η παραδοσιακή σπιτική λεμονάδα, η λεμονάδα με χυμό αγγούρι, η λεμονάδα με τζίντζερ και στέβια, η βυσσινάδα με χυμό λεμόνι, ο χυμός ρόδι με χυμό λεμόνι σε συσκευασίες του μισού και του ενός λίτρου.
Αλλά, ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Το 1930 ο 42χρονος υψηλόβαθμος τραπεζικός υπάλληλος Παρασκευάς Ταβελούδης εκδίδει με το ψευδώνυμο Κοσμάς Πολίτης το μυθιστόρημα Λεμονοδάσος, «μια γοητευτική ερωτική ιστορία, ανάμεσα στον Παύλο, ένα νεαρό Αθηναίο με επιτυχημένη σταδιοδρομία, και τη Βίργκω, ένα κορίτσι από τον Πόρο που ενσαρκώνει τον απόλυτο έρωτα. Δύο περήφανους νέους, που όσο αγαπούν με πάθος, τόσο παιδεύουν ο ένας τον άλλον».
Στο site του Εργαστηρίου Ζαχαροπλαστικής Βλάχου, μιας γνωστής οικογενειακής επιχείρησης στον Γαλατά του Πόρου διαβάζω: «Το πιο γνωστό όνομα στην Τροιζηνία είναι το Λεμονοδάσος, ένας λόφος κατάμεστος από λεμονιές και πορτοκαλιές, με πολλούς νερόμυλους. Τον τίτλο αυτόν επιλέξαμε για να προωθήσουμε μια σειρά από προϊόντα και κυρίως τον συμπυκνωμένο χυμό λεμονιού και την βυσσινάδα με φυσικό χυμό από λεμόνι. Με ζωντανές τις αναμνήσεις από τις γεύσεις και τα αρώματα από τα περιβόλια του Λεμονοδάσους αποφασίσαμε τον Απρίλιο του 2015 εν μέσω κρίσης να ξεκινήσουμε ένα δημιουργικό ταξίδι παράγοντας ένα ανώτερο ποιοτικά προϊόν, που κερδίζει συνεχώς έδαφος στην αγορά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Απ' την συγκομιδή των καρπών ως το στύψιμο και την παραγωγή του χυμού όλα γίνονται με μεράκι και χωρίς την παρέμβαση μηχανών». Η οικογενειακή επιχείρηση ήταν και ο γεννήτορας του brand που πλέον στεγασμένο σε μια δεύτερη εταιρεία – των ίδιων συμφερόντων- ακολουθεί την δική του ξεχωριστή πορεία. Επικεφαλής, ο Δημήτρης Βλάχος που από επιτυχημένος ζαχαροπλάστης θέλησε να επενδύσει στη παραγωγή φυσικών χυμών αξιοποιώντας το τοπικό προϊόν. Σήμερα, τρέχει σε καθημερινή βάση την νέα εταιρεία μαζί με την σύζυγο του.
Το brand μετά το ξαναλανσάρισμα με τις νέες συσκευασίες που έφτιαξε ο Μιχάλης Αγγελακόπουλος περπατά πλέον σε διαφορετικούς δρόμους, διαμορφώνοντας σταυροδρόμια όπου η μνήμη συναντά το σύγχρονο ελληνικό design και την τοπική παραγωγή. Σήμερα, κυκλοφορούν στην αγορά η παραδοσιακή σπιτική λεμονάδα, η λεμονάδα με χυμό αγγούρι, η λεμονάδα με τζίντζερ και στέβια, η βυσσινάδα με χυμό λεμόνι, ο χυμός ρόδι με χυμό λεμόνι σε συσκευασίες του μισού και του ενός λίτρου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr