Το νέο «ταξίδι» μιας ιστορικής κρητικής φίρμας
09.02.2019
13:00
Το δημιουργικό γραφείο του Μάνου Σιγανού κλήθηκε να φέρει εις πέρας τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου αλλά και της συσκευασίας του ελαιολάδου ενός από τους παλαιότερους εν λειτουργία Αγροτικούς Συνεταιρισμούς της χώρας που έχει την έδρα του στην Κριτσά, ένα χωριό στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης
Η Κριτσά είναι χωριό χτισμένo αμφιθεατρικά στους πρόποδες του βουνού Κάστελλος σε υψόμετρο περίπου 365 μέτρων. Με 1.300 απογεγραμμένους κατοίκους η Κριτσά αποτελεί ένα από τα 14 δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Αγίου Νικολάου στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου.
Ένα από τα πράγματα που η Κριτσά είναι γνωστή μακριά από το νησί της Κρήτης είναι και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός της. Ένας συνεταιρισμός που φέτος κλείνει 92 χρόνια ζωής και ετοιμάζεται να γιορτάσει το χρυσό ιωβηλαίο του χάρις στη δύναμη της διαρκούς προσαρμογής στα δεδομένα της κάθε εποχής. Η δύναμη αυτή επιτρέπει στο Συνεταιρισμό να κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία. Τελευταίο, αν και ενδεικτικό απολύτως χαρακτηριστικό παράδειγμα προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς αλλά και στις επιταγές των συμπεριφορών των καταναλωτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό είναι το project του επανασχεδιασμού του λογοτύπου και της συσκευασίας του ελαιολάδου του συνεταιρισμού.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Ξεκίνημα με την ιστορία για να φθάσουμε και στη συνάντηση της παράδοσης με το σύγχρονο ελληνικής έμπνευσης design.
Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός του χωριού Κριτσά στην Κρήτη είναι ένας από τους παλαιότερους συνεταιρισμούς στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1927 και από τότε δραστηριοποιείται αδιαλείπτως στην παραγωγή και τυποποίηση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου.
Τα 1200 μέλη του, μαζεύουν χρόνια και με μεράκι τους καρπούς από τα ελαιόδεντρα του κάμπου και τους ελαιοποιούν αμέσως μετά την συγκομιδή έτσι ώστε να παραχθεί το μοναδικό ελαιόλαδο “Κριτσά”. Ένα ελαιόλαδο βραβευμένο με χρυσό Marios Solinas αλλά και με πολλές άλλες διακρίσεις.
Δεδομένης της ανάγκης τους να εξάγουν το προϊόν τους στην αγορά του εξωτερικού χρειάστηκαν μια νέα, φρέσκια συσκευασία αντιπροσωπευτική της ποιότητας, της ιστορίας και της παράδοσης του τόπου. Απαραίτητη προϋπόθεση και πρόκληση ταυτόχρονα ήταν η εναρμονισμένη συνύπαρξη του μοντέρνου design με το παραδοσιακό κρητικό στοιχείο αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς τους.
Το δημιουργικό γραφείο του Μάνου Σιγανού ανέλαβε να επανασχεδιάσει το λογότυπο και τη συσκευασία του ελαιολάδου του συνεταιρισμού. Η ανάλυση του brief που αφορoύσε στη συσκευασία αποτελούνταν από τα εξής στοιχεία: Κρήτη, ελαιόδεντρο, καρπός, παράδοση, λαογραφία και φρέσκο design με μοντέρνα αισθητική. Η ιδέα έπρεπε να επικοινωνεί όλα τα παραπάνω στοιχεία - λέξεις κλειδιά.
Η απάντηση που περιελάμβανε όλα τα παραπάνω με τον καλύτερο τρόπο ήταν μια αναπαράσταση. Μια εικονογράφηση όπου ένας κρητικός ραβδίζει την ελιά παρέα με τα χρήσιμα εργαλεία του και το γαϊδουράκι που του μεταφέρει τους καρπούς στο ελαιοτριβείο. Το ύφος του σχεδιασμού παραπέμπει στην τεχνική της χαρακτικής, μια τεχνική που συναντάμε σε πολλά έργα με θέμα τη λαογραφία. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν είναι το λευκό που παραπέμπει στην αγνότητα, τη φρεσκάδα, την ευκολία της καθαρότητας και το μαύρο που προσδίδει υψηλή ποιότητα και σοβαρότητα. Η συσκευασία ολοκληρώθηκε με την επιλογή ενός ιδιαίτερου, μοντέρνου μπουκαλιού με κωνικό σχήμα, κοντό λαιμό και ξύλινο πώμα.
Ένα από τα πράγματα που η Κριτσά είναι γνωστή μακριά από το νησί της Κρήτης είναι και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός της. Ένας συνεταιρισμός που φέτος κλείνει 92 χρόνια ζωής και ετοιμάζεται να γιορτάσει το χρυσό ιωβηλαίο του χάρις στη δύναμη της διαρκούς προσαρμογής στα δεδομένα της κάθε εποχής. Η δύναμη αυτή επιτρέπει στο Συνεταιρισμό να κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία. Τελευταίο, αν και ενδεικτικό απολύτως χαρακτηριστικό παράδειγμα προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς αλλά και στις επιταγές των συμπεριφορών των καταναλωτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό είναι το project του επανασχεδιασμού του λογοτύπου και της συσκευασίας του ελαιολάδου του συνεταιρισμού.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Ξεκίνημα με την ιστορία για να φθάσουμε και στη συνάντηση της παράδοσης με το σύγχρονο ελληνικής έμπνευσης design.
Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός του χωριού Κριτσά στην Κρήτη είναι ένας από τους παλαιότερους συνεταιρισμούς στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1927 και από τότε δραστηριοποιείται αδιαλείπτως στην παραγωγή και τυποποίηση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου.
Τα 1200 μέλη του, μαζεύουν χρόνια και με μεράκι τους καρπούς από τα ελαιόδεντρα του κάμπου και τους ελαιοποιούν αμέσως μετά την συγκομιδή έτσι ώστε να παραχθεί το μοναδικό ελαιόλαδο “Κριτσά”. Ένα ελαιόλαδο βραβευμένο με χρυσό Marios Solinas αλλά και με πολλές άλλες διακρίσεις.
Δεδομένης της ανάγκης τους να εξάγουν το προϊόν τους στην αγορά του εξωτερικού χρειάστηκαν μια νέα, φρέσκια συσκευασία αντιπροσωπευτική της ποιότητας, της ιστορίας και της παράδοσης του τόπου. Απαραίτητη προϋπόθεση και πρόκληση ταυτόχρονα ήταν η εναρμονισμένη συνύπαρξη του μοντέρνου design με το παραδοσιακό κρητικό στοιχείο αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς τους.
Το δημιουργικό γραφείο του Μάνου Σιγανού ανέλαβε να επανασχεδιάσει το λογότυπο και τη συσκευασία του ελαιολάδου του συνεταιρισμού. Η ανάλυση του brief που αφορoύσε στη συσκευασία αποτελούνταν από τα εξής στοιχεία: Κρήτη, ελαιόδεντρο, καρπός, παράδοση, λαογραφία και φρέσκο design με μοντέρνα αισθητική. Η ιδέα έπρεπε να επικοινωνεί όλα τα παραπάνω στοιχεία - λέξεις κλειδιά.
Η απάντηση που περιελάμβανε όλα τα παραπάνω με τον καλύτερο τρόπο ήταν μια αναπαράσταση. Μια εικονογράφηση όπου ένας κρητικός ραβδίζει την ελιά παρέα με τα χρήσιμα εργαλεία του και το γαϊδουράκι που του μεταφέρει τους καρπούς στο ελαιοτριβείο. Το ύφος του σχεδιασμού παραπέμπει στην τεχνική της χαρακτικής, μια τεχνική που συναντάμε σε πολλά έργα με θέμα τη λαογραφία. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν είναι το λευκό που παραπέμπει στην αγνότητα, τη φρεσκάδα, την ευκολία της καθαρότητας και το μαύρο που προσδίδει υψηλή ποιότητα και σοβαρότητα. Η συσκευασία ολοκληρώθηκε με την επιλογή ενός ιδιαίτερου, μοντέρνου μπουκαλιού με κωνικό σχήμα, κοντό λαιμό και ξύλινο πώμα.
Η επιτυχία της συσκευασίας αυτής έγκειται στο ότι επικοινωνεί απλά και με όμορφο τρόπο το περιεχόμενό της. Δεν μπερδεύει, είναι εύκολη και ταυτόχρονα δυναμική, πολύ ιδιαίτερη και με ωραία αισθητική. Με τα εφόδια αυτά η νέα συσκευασία “Κριτσά” θα πάρει το δρόμο της αγοράς γεμάτη με τη θετική ενέργεια των 1200 ελαιοπαραγωγών του Αγροτικού Συνεταιρισμού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr