Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής

Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής

Δημοπρατήθηκε για 210.600 ευρώ μία επιστολή των δύο διάσημων ζωγράφων, στην οποία αναφέρονται τόσο στις επισκέψεις τους στους οίκους ανοχής όσο και στο όραμά τους για την τέχνη

Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής
Έναντι του ποσού των 210.600 ευρώ πουλήθηκε μια κοινή επιστολή των διάσημων μεταϊμπρεσιονιστών ζωγράφων Βίνσεντ Βαν Γκογκ και Πολ Γκογκέν, στην οποία περιέγραφαν τις επισκέψεις τους στους οίκους ανοχής και συζητούσαν για το μέλλον της τέχνης.

Η δημοπρασία έγινε στο Παρίσι και η επιστολή αποκτήθηκε από το Ίδρυμα Βίνσεντ Βαν Γκογκ ενώ θα εκτεθεί στο ομώνυμο μουσείο στο Άμστερνταμ. Αποδέκτης της επιστολής των δύο καλλιτεχνών ήταν ο Γάλλος συνάδελφός τους Εμίλ Μπερνάρ στα τέλη του 1888.

Βαν Γκογκ και Γκογκέν έμεναν τότε στην Αρλ της Γαλλίας. Η επιστολή γράφτηκε μία εβδομάδα αφότου ο Γκογκέν έφτασε στο σπίτι του Βαν Γκογκ. Ο Μπερνάρ μαθαίνει τις συζητήσεις τους για την τέχνη και την προσωπική τους δουλειά.

«Θα πηγαίνουμε συχνά για να δουλεύουμε» στα μπορντέλα

Οι δυο τους περιγράφουν τις ημέρες τους στην Αρλ. «Κάναμε κάποιες περιηγήσεις στα μπορντέλα και μάλλον είναι πιθανόν ότι τελικά θα πηγαίνουμε εκεί συχνά για να δουλεύουμε», αναφέρουν.

«Αυτή τη στιγμή, ο Γκογκέν εργάζεται πάνω σε έναν καμβά από το ίδιο βραδινό καφέ που κι εγώ έχω ζωγραφίσει, αλλά με φιγούρες που τις είδε στα μπορντέλα. Τα πάντα υπόσχονται πως θα βγει ένα πανέμορφο πράγμα» αναφέρει το κείμενο.

Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής

Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής
Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής
Κλείσιμο


Γιατί η επιστολή θεωρείται το πιο σημαντικό έγγραφο του Βαν Γκογκ

Το Ίδρυμα Βίνσεντ Βαν Γκογκ υποστηρίζει πως η επιστολή αυτή αποτελεί το πιο σημαντικό έγγραφο του ζωγράφου που διαθέτει οποιοδήποτε άλλο μουσείο, καθώς έχει γραφεί «με τέσσερα χέρια» μαζί με τον Γκογκέν.

«Ο καλλιτεχνικός τους διάλογος ήταν ασταμάτητος εκείνες τις ημέρες και συνεχιζόταν και μέσα στους οίκους ανοχής και σε αυτήν την ίδια την επιστολή», προσθέτει το Ίδρυμα, τονίζοντας πως το περιεχόμενό της «δίνει μία οραματική εικόνα για την καλλιτεχνική τους συνεργασία και για το μέλλον της τέχνης».

Στην επιστολή, ο Βαν Γκογκ περιγράφει τον Γκογκέν ως «ένα άσπιλο δημιούργημα με τα ένστικτα ενός άγριου θηρίου. Με τον Γκογκέν, το αίμα και το σεξ έχουν το προβάδισμα έναντι της φιλοδοξίας».

Ο Γκογκέν πέρασε περίπου δύο μήνες με τον Βαν Γκογκ στην Αρλ, όμως η σχέση τους έγινε σχεδόν βίαιη. Ο Γκογκέν αναγκάστηκε να φύγει μετά από νευρικό κλονισμό που έπαθε ο Βαν Γκογκ, που έκοψε το αυτί του.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι η κίνηση αυτή έγινε για να εξιλεωθεί για τον καυγά του με τον Γκογκέν, ενώ αποτέλεσε το θέμα της διάσημης αυτοπροσωπογραφίας με τον επίδεσμο στο αυτί.

Όταν ο Βαν Γκογκ και ο Γκογκέν «ζωγράφιζαν» σε... οίκους ανοχής


Ειδήσεις σήμερα:

Μητσοτάκης: Γιατί «έριξε τον κύβο» των κυβερνητικών αλλαγών από τα Ιεροσόλυμα

Κορωνοϊός: Γιατί βρέθηκε στο «κόκκινο» η Θράκη με έξαρση των κρουσμάτων

Επίθεση με βιτριόλι: Το κινητό τηλέφωνο αποκάλυψε την εμμονή της 35χρονης με την Ιωάννα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης