Ίδρυμα Β.&Ε. Γουλανδρή: Επιστροφή στην ενεργό δράση με έργα παιδιών και σπουδαίων εικαστικών της διασποράς
29.06.2020
18:35
Από 1η Ιουλίου, στο Μουσείο Β.&Ε. Γουλανδρή της Αθήνας και στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο
Με δύο νέες εκθέσεις, υψηλού συμβολισμού, που σηματοδοτούν την δύναμη και την αξία της δημιουργίας μέσα σε ειδικές συνθήκες, επιστρέφει δυναμικά στην ενεργό εικαστική δράση το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, το αθηναϊκό μουσείο του οποίου ανοίγει και πάλι τις πύλες του την 1η Ιουλίου. Πρόκειται για το νέο μουσείο – κόσμημα της Αθήνας το οποίο, από τον Οκτώβριο του 2019 που εγκαινιάστηκε μέχρι την άνοιξη του 2020 που αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία του, λόγω κορωνοϊού, έχει φιλοξενήσει 106.479 επισκέπτες αποσπώντας, μάλιστα, εγκωμιαστικά σχόλια.
Όσοι βρεθούν από την 1η Ιουλίου στους χώρους του Μουσείου θα βρεθούν ενώπιον μιας αναπάντεχης έκπληξης που μόνο η παιδική φαντασία μπορεί να δημιουργήσει. Ο όροφος των περιοδικών εκθέσεων έχει μετατραπεί σε ένα φυτώριο λιλιπούτειων δημιουργών οι οποίοι εκπροσωπούνται από τα έργα που φιλοτέχνησαν κατά την περίοδο της καραντίνας, ανταποκρινόμενοι στο ανοιχτό κάλεσμα του μουσείου. Τα 252 παιδιά που ανταποκρίθηκαν στην δημιουργική αυτή πρόσκληση εξέφρασαν μέσα από τα έργα τους όχι μόνον το ταλέντο τους αλλά και τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς που είχαν κατά την διάρκεια μιας περιόδου ιδιαίτερης, διαφορετικής, δύσκολης. Κι εκεί είναι που έγκειται το ενδιαφέρον της έκθεσης με τα έργα τους η οποία θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Γέννημα της καραντίνας, αλλά υπό μία διαφορετική έννοια, αποτελεί και και το εικαστικό αφιέρωμα που θα παρουσιάσει το Ίδρυμα Β.&Ε. Γουλανδή, από την 1η Ιουλίου έως τις 27 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου. Διότι, δεδομένου πως, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν τους προηγούμενους μήνες εξαιτίας του κορωνοϊού, η προγραμματισμένη για το καλοκαίρι μεγάλη έκθεση με έργα του Γιώργου Ρόρρη δεν κατέστη δυνατό να προετοιμαστεί, προέκυψε μια εναλλακτική αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιδέα.
Πρόκειται για το αφιέρωμα με τίτλο «Αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς» το οποίο διερευνά την διαδρομή και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μεγαλούργησαν εικαστικοί που, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, βρέθηκαν να ζουν και να δημιουργούν μακριά από την πατρίδα τους. Ανάμεσα τους πολύ μεγάλα ονόματα της τέχνης όπως η Chryssa, o Takis, ο Γιάννης Κουνέλλης, ο Pavlos, o Λουκάς Σαμαράς, η Σοφία Βάρη, ο Θάνος Τσίγκος κ.α.
«Στην πλειονότητά τους οι καλλιτέχνες που συγκροτούν αυτό το αφιέρωμα είναι δημιουργοί που είχαν το σθένος να επιχειρούν υπερβάσεις και να αφουγκράζονται τα μηνύματα των καιρών, αλλά και την αδιαπραγμάτευτη επιθυμία τους να παραμείνουν αγκιστρωμένοι στο αποθεματικό της καταγωγής τους» αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης Κυριάκος Κουτσομάλλης και προσθέτει αμέσως μετά: «Τους περισσότερους από αυτούς είχα την τύχη να συναντήσω, ορισμένες φορές συντροφιά με την Ελίζα Γουλανδρή, στην άλλη πατρίδα τους και στους χώρους δουλειάς τους: στην Αμερική, όπως είναι η περίπτωση της Chryssa ή του Βεκρή, ιδιαίτερα όμως στην Ευρώπη, όπως είναι η περίπτωση του Takis, της Βάρη, του Βυζάντιου, του Χριστοφόρου, του Ανδρέου στο Παρίσι ή του Παναγιωτίδη στη Βέρνη. Πρόκειται για έργα που προέκυψαν μέσα από γόνιμες στιγμές αυτών των συναντήσεων. Και είναι βέβαιο ότι μια μουσειακή συλλογή καταρτίζεται, κυριολεκτικά χτίζεται, αργά αλλά σταθερά μέσω συζητήσεων και αφηγήσεων που προηγήθηκαν γύρω από το κάθε έργο».
Ειδήσεις σήμερα:
Ποια είναι τα τρία νέα συμπτώματα του κορωνοϊού
Ευχάριστα νέα για τον Παναγιώτη-Ραφαήλ: «Στέκεται ξανά στα πόδια του» λέει ο πατέρας του
Φωτογραφίες και βίντεο από Σύνταγμα - Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο
Όσοι βρεθούν από την 1η Ιουλίου στους χώρους του Μουσείου θα βρεθούν ενώπιον μιας αναπάντεχης έκπληξης που μόνο η παιδική φαντασία μπορεί να δημιουργήσει. Ο όροφος των περιοδικών εκθέσεων έχει μετατραπεί σε ένα φυτώριο λιλιπούτειων δημιουργών οι οποίοι εκπροσωπούνται από τα έργα που φιλοτέχνησαν κατά την περίοδο της καραντίνας, ανταποκρινόμενοι στο ανοιχτό κάλεσμα του μουσείου. Τα 252 παιδιά που ανταποκρίθηκαν στην δημιουργική αυτή πρόσκληση εξέφρασαν μέσα από τα έργα τους όχι μόνον το ταλέντο τους αλλά και τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς που είχαν κατά την διάρκεια μιας περιόδου ιδιαίτερης, διαφορετικής, δύσκολης. Κι εκεί είναι που έγκειται το ενδιαφέρον της έκθεσης με τα έργα τους η οποία θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Γέννημα της καραντίνας, αλλά υπό μία διαφορετική έννοια, αποτελεί και και το εικαστικό αφιέρωμα που θα παρουσιάσει το Ίδρυμα Β.&Ε. Γουλανδή, από την 1η Ιουλίου έως τις 27 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου. Διότι, δεδομένου πως, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν τους προηγούμενους μήνες εξαιτίας του κορωνοϊού, η προγραμματισμένη για το καλοκαίρι μεγάλη έκθεση με έργα του Γιώργου Ρόρρη δεν κατέστη δυνατό να προετοιμαστεί, προέκυψε μια εναλλακτική αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιδέα.
Πρόκειται για το αφιέρωμα με τίτλο «Αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς» το οποίο διερευνά την διαδρομή και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μεγαλούργησαν εικαστικοί που, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, βρέθηκαν να ζουν και να δημιουργούν μακριά από την πατρίδα τους. Ανάμεσα τους πολύ μεγάλα ονόματα της τέχνης όπως η Chryssa, o Takis, ο Γιάννης Κουνέλλης, ο Pavlos, o Λουκάς Σαμαράς, η Σοφία Βάρη, ο Θάνος Τσίγκος κ.α.
«Στην πλειονότητά τους οι καλλιτέχνες που συγκροτούν αυτό το αφιέρωμα είναι δημιουργοί που είχαν το σθένος να επιχειρούν υπερβάσεις και να αφουγκράζονται τα μηνύματα των καιρών, αλλά και την αδιαπραγμάτευτη επιθυμία τους να παραμείνουν αγκιστρωμένοι στο αποθεματικό της καταγωγής τους» αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης Κυριάκος Κουτσομάλλης και προσθέτει αμέσως μετά: «Τους περισσότερους από αυτούς είχα την τύχη να συναντήσω, ορισμένες φορές συντροφιά με την Ελίζα Γουλανδρή, στην άλλη πατρίδα τους και στους χώρους δουλειάς τους: στην Αμερική, όπως είναι η περίπτωση της Chryssa ή του Βεκρή, ιδιαίτερα όμως στην Ευρώπη, όπως είναι η περίπτωση του Takis, της Βάρη, του Βυζάντιου, του Χριστοφόρου, του Ανδρέου στο Παρίσι ή του Παναγιωτίδη στη Βέρνη. Πρόκειται για έργα που προέκυψαν μέσα από γόνιμες στιγμές αυτών των συναντήσεων. Και είναι βέβαιο ότι μια μουσειακή συλλογή καταρτίζεται, κυριολεκτικά χτίζεται, αργά αλλά σταθερά μέσω συζητήσεων και αφηγήσεων που προηγήθηκαν γύρω από το κάθε έργο».
Ειδήσεις σήμερα:
Ποια είναι τα τρία νέα συμπτώματα του κορωνοϊού
Ευχάριστα νέα για τον Παναγιώτη-Ραφαήλ: «Στέκεται ξανά στα πόδια του» λέει ο πατέρας του
Φωτογραφίες και βίντεο από Σύνταγμα - Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr