Αλέν Λεφέβρ - Θανάσης Πολυκανδριώτης: Μαζί σε ένα νέο κομμάτι για την τραγωδία στο «Μάτι»
21.07.2020
08:01
Ο διάσημος Γαλλοκαναδός συνθέτης και πιανίστας και ο Έλληνας δεξιοτέχνης του μπουζουκιού αποτύπωσαν τον πόνο σε νότες
Από την ανείπωτη τραγωδία της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι είναι εμπνευσμένο το καινούργιο μουσικό κομμάτι του διάσημου συνθέτη και πιανίστα Αλέν Λεφέβρ, με την συμμετοχή του Θανάση Πολυκανδριώτη, που θα κυκλοφορήσει στις 24 Ιουλίου. Το «Μάτι», όπως είναι ο τίτλος της σύνθεσης, θα συμπεριληφθεί στο νέο διεθνές άλμπουμ του καταξιωμένου μουσικού που θα βγει το 2021.
«Συνέθεσα το κομμάτι μετά τα γεγονότα του τραγικού συμβάντος της φωτιάς στο Μάτι, στις 23 Ιουλίου του 2018. Το γεγονός ότι ένα μικρό παραθαλάσσιο χωριό πολύ κοντά στη Αθήνα περικυκλώθηκε από τη φωτιά και πήρε τόσες πολλές ζωές συμπεριλαμβανομένων και ολόκληρων οικογενειών, με άγγιξε βαθύτατα» εξομολογείται ο Αλέν Λεφέβρ και προσθέτει: «Η μουσική αυτή γράφτηκε αρχικά για πιάνο αλλά αισθανόμουν ότι κάτι της λείπει. Χρειαζόταν και μια άλλη «φωνή». Πλησίασα τον Θανάση Πολυκανδριώτη και μαζί συνδυάσαμε τον ήχο του μπουζουκιού με αυτόν τον πλήκτρων. Το μπουζούκι είναι ένα λαϊκό όργανο το οποίο θεωρούνταν υποβαθμισμένο στην Ελλάδα μέχρι να κερδίσει την αναγνώριση της οποίας τώρα χαίρει. Είναι ένα είδος λαούτου με έναν πολύ εξειδικευμένο ήχο όπου οι νότες που παράγει έρχονται σε αντίθεση αλλά και ολοκληρώνουν τον ήχο του πιάνου. Παρότι το Μάτι μπορεί να φαίνεται αποκομμένο από τα υπόλοιπα κομμάτια του άλμπουμ, δένει τέλεια με το συναίσθημα που ήθελα να εκφράσω σε γενικές γραμμές».
Από την πλευρά του ο γνωστός συνθέτης και δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Θανάσης Πολυκανδριώτης εκφράζει την βαθιά συγκίνησή του για την συμμετοχή του σε μια τόσο ιδιαίτερη μουσική στιγμή:«Όταν ο Αλεν Λεφέβρ μού έπαιξε το κομμάτι για πρώτη φορά ένιωσα ότι μπορώ να συμπληρώσω κάποιες νότες με μια διαφορετική προσέγγιση. Αυτή του μπουζουκιού μου» εξηγεί ο ίδιος για να περιγράψει με ιδιαίτερη συναισθηματική ένταση αμέσως μετά: «Όταν μπήκαμε στο στούντιο για να το ηχογραφήσουμε, ήμουν ένας άλλος άνθρωπος που αν έκοβα τις φλέβες μου θα έβγαινε από μέσα μόνο πόνος για τις τόσες ζωές που έφυγαν».
Παράλληλα, ο υπογραμμίζει πως το μπουζούκι σε συνδυασμό με το κλασικό πιάνο είναι κάτι που τον ιντριγκάρει καλλιτεχνικά γιατί ανοίγει νέους δρόμους για την ακουστική εξέλιξη ενός λαϊκού οργάνου όπως το μπουζούκι το οποίο μπορεί και διακτινίζεται σε άλλους τόπους μουσικούς. «Αγκαλιάζοντας το πιάνο το μπουζούκι και το μπουζούκι το πιάνο, η μουσική σμίξη στη δική μας περίπτωση δημιουργεί μια αρμονία η οποία προσπερνά τις μουσικές μας καταβολές και εμένα και του Αλέν και αναδυόμαστε σε μια καινούργια μουσική πραγματικότητα. Αυτής της παραδοχής της λαϊκής και της δυτικής αρμονίας»
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Επιστρέφουμε από τις Βρυξέλλες με ένα πακέτο άνω των 70 δισ.
Προβληματίζουν οι τοπικές εστίες κορωνοϊού - Επιστρέφει σήμερα η ενημέρωση από τον Χαρδαλιά
Βασιλειάδης: Με στήσανε χωρίς εναέρια μέσα σε δύο πυρκαγιές - Ο Τόσκας τα ήξερε όλα
«Συνέθεσα το κομμάτι μετά τα γεγονότα του τραγικού συμβάντος της φωτιάς στο Μάτι, στις 23 Ιουλίου του 2018. Το γεγονός ότι ένα μικρό παραθαλάσσιο χωριό πολύ κοντά στη Αθήνα περικυκλώθηκε από τη φωτιά και πήρε τόσες πολλές ζωές συμπεριλαμβανομένων και ολόκληρων οικογενειών, με άγγιξε βαθύτατα» εξομολογείται ο Αλέν Λεφέβρ και προσθέτει: «Η μουσική αυτή γράφτηκε αρχικά για πιάνο αλλά αισθανόμουν ότι κάτι της λείπει. Χρειαζόταν και μια άλλη «φωνή». Πλησίασα τον Θανάση Πολυκανδριώτη και μαζί συνδυάσαμε τον ήχο του μπουζουκιού με αυτόν τον πλήκτρων. Το μπουζούκι είναι ένα λαϊκό όργανο το οποίο θεωρούνταν υποβαθμισμένο στην Ελλάδα μέχρι να κερδίσει την αναγνώριση της οποίας τώρα χαίρει. Είναι ένα είδος λαούτου με έναν πολύ εξειδικευμένο ήχο όπου οι νότες που παράγει έρχονται σε αντίθεση αλλά και ολοκληρώνουν τον ήχο του πιάνου. Παρότι το Μάτι μπορεί να φαίνεται αποκομμένο από τα υπόλοιπα κομμάτια του άλμπουμ, δένει τέλεια με το συναίσθημα που ήθελα να εκφράσω σε γενικές γραμμές».
Από την πλευρά του ο γνωστός συνθέτης και δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Θανάσης Πολυκανδριώτης εκφράζει την βαθιά συγκίνησή του για την συμμετοχή του σε μια τόσο ιδιαίτερη μουσική στιγμή:«Όταν ο Αλεν Λεφέβρ μού έπαιξε το κομμάτι για πρώτη φορά ένιωσα ότι μπορώ να συμπληρώσω κάποιες νότες με μια διαφορετική προσέγγιση. Αυτή του μπουζουκιού μου» εξηγεί ο ίδιος για να περιγράψει με ιδιαίτερη συναισθηματική ένταση αμέσως μετά: «Όταν μπήκαμε στο στούντιο για να το ηχογραφήσουμε, ήμουν ένας άλλος άνθρωπος που αν έκοβα τις φλέβες μου θα έβγαινε από μέσα μόνο πόνος για τις τόσες ζωές που έφυγαν».
Παράλληλα, ο υπογραμμίζει πως το μπουζούκι σε συνδυασμό με το κλασικό πιάνο είναι κάτι που τον ιντριγκάρει καλλιτεχνικά γιατί ανοίγει νέους δρόμους για την ακουστική εξέλιξη ενός λαϊκού οργάνου όπως το μπουζούκι το οποίο μπορεί και διακτινίζεται σε άλλους τόπους μουσικούς. «Αγκαλιάζοντας το πιάνο το μπουζούκι και το μπουζούκι το πιάνο, η μουσική σμίξη στη δική μας περίπτωση δημιουργεί μια αρμονία η οποία προσπερνά τις μουσικές μας καταβολές και εμένα και του Αλέν και αναδυόμαστε σε μια καινούργια μουσική πραγματικότητα. Αυτής της παραδοχής της λαϊκής και της δυτικής αρμονίας»
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Επιστρέφουμε από τις Βρυξέλλες με ένα πακέτο άνω των 70 δισ.
Προβληματίζουν οι τοπικές εστίες κορωνοϊού - Επιστρέφει σήμερα η ενημέρωση από τον Χαρδαλιά
Βασιλειάδης: Με στήσανε χωρίς εναέρια μέσα σε δύο πυρκαγιές - Ο Τόσκας τα ήξερε όλα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr