Η SKY express, η ελληνική αεροπορική με τον νεότερο στόλο αεροσκαφών στην Ελλάδα έχει κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση, αλλά και μια θέση στην καρδιά κάθε ταξιδιώτη, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα τον τουρισμό και την οικονομία της χώρας.
Δημοτική Αγορά Χαλκίδας: Ένα ιστορικό κτιριακό συγκρότημα θα αποκτήσει και πάλι ζωή
Δημοτική Αγορά Χαλκίδας: Ένα ιστορικό κτιριακό συγκρότημα θα αποκτήσει και πάλι ζωή
Υπεγράφη σήμερα στο υπουργείο Πολιτισμού η προγραμματική σύμβαση της αποκατάστασης και επαναλειτουργίας της - Το ένδοξο παρελθόν της και η αρχιτεκτονική αξία της
Ένα έργο που θα αλλάζει ριζικά την ιστορική αλλά και την αναπτυξιακή εικόνα της Χαλκίδας, αυτό της αποκατάστασης και της επαναλειτουργίας της Δημοτικής Αγοράς της, θα γίνει, επιτέλους, πραγματικότητα. Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Χαλκιδέων υπέγραψαν σήμερα την σχετική προγραμματική σύμβαση η οποία αποτελεί την επίσημη έναρξη μιας νέας εποχής για την πόλη της Χαλκίδας καθώς το εν λόγω κτίριο, που έχει κηρυχθεί νεώτερο μνημείο, παρέμενε, επί σειρά ετών, εγκαταλελειμμένο και μισογκρεμισμένο επιβαρύνοντας όχι μόνον την εικόνα της αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Το έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 15.000.000, αφορά στην αποκατάσταση, ανάδειξη, ανάπτυξη και λειτουργική επανένταξη της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας, μαζί με την ανάπλαση των επιφανειών της παρακείμενης πλατείας, θα υλοποιηθεί από τον Δήμο Χαλκιδέων, µε χρηματοδότηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Χαλκιδέων. Το έργο θα επιβλέπεται από την Υπηρεσία Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων (ΥΝΜΤΕ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ).
«Η αποκατάσταση και επανάχρηση της Δημοτικής Αγοράς, σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην ιστορία της Χαλκίδας. Η αποκατάσταση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού του βιομηχανικού κτηρίου της Αρέθουσας και η μετατροπή του σε Διαχρονικό Μουσείο, η οποία ολοκληρώνεται πολύ σύντομα, σε συνδυασμό με την αποκατάσταση της Δημοτικής Αγοράς και την απόδοση με την παραδοσιακή της χρήση στους πολίτες και τους επισκέπτες της Χαλκίδας στο άμεσο μέλλον, προικοδοτούν την πόλη με δύο πολύ σημαντικούς πολιτιστικούς πόρους, αλλά και με δύο πολύ ισχυρούς πόλους ανάπτυξης» δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη.
Για μια ««ιστορική ευκαιρία» για την πόλη της Χαλκίδας και συνολικά της Στερεάς Ελλάδας» αλλά και ένα« εμβληματικό έργο με αναμφισβήτητο αναπτυξιακό χαρακτήρα, νέες θέσεις εργασίας και νέες προοπτικές για την τοπική κοινωνία» έκανε λόγο ο ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός ενώ η Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Έλενα Βάκα πρόσθεσε πως το έργο αυτό «σηματοδοτεί την αρχή μιας προσπάθειας ανάπτυξης και δημιουργίας ενός κέντρου της πόλης που θα αποτελεί πόλο έλξης υπερτοπικού χαρακτήρα».
Η ιστορία της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας
Οι εργασίες ανέγερσης μιας αγοράς σε σχήμα Π ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα. Το σχέδιο προέβλεπε πετρόκτιστες και κεραμοσκεπείς πτέρυγες στα όρια του τετραγώνου προς τις οδούς Αρεθούσης, Κριεζώτου, τη λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου. Το 1932 η Αγορά απέκτησε ένα νέο τμήμα που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Σόλων Κυδωνιάτης, το οποίο ενσωματώθηκε αρμονικά στο παλιό συγκρότημα δίνοντάς του μια νέα σύγχρονη μορφή, με έντονα στοιχεία του μοντερνισμού.
Για δεκαετίες ολόκληρες η εμπορική αλλά και κοινωνική καρδιά της πόλης χτυπούσε στο συγκρότημα της Δημοτικής Αγοράς. Από την δεκαετία του '70 κι έπειτα, ωστόσο, ένας ένας οι έμποροι – ενοικιαστές άρχισαν να την εγκαταλείπουν με αποτέλεσμα να ερημώσει και να υποβαθμιστεί.
Κι ενώ πρόθεση του Δήμου ήταν να κατεδαφίσει το ιστορικό κτιριακό συγκρότημα, το 2006 χαρακτηρίστηκε, από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, ως διατηρητέο μνημείο με αρχιτεκτονικές, πολεοδομικές και ιστορικές αξίες. Είχε προηγηθεί, λίγα χρόνια νωρίτερα, μια αρνητική γνωμοδότηση του ίδιου Συμβουλίου την οποία, ωστόσο, παρά τις αντιρρήσεις της Δημοτικής Αρχής, επανεξετάστηκε χάρη στην επιμονή μιας Ομάδας Πρωτοβουλίας Πολιτών, της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος να σώσουν.
Ειδήσεις σήμερα:
Επίδομα 150 - 300 ευρώ και μείωση ενοικίου στις «κόκκινες» περιοχές
Με παιδιά και... πρόβατα προσπαθούν να γλιτώσουν τη φυλακή οι Χρυσαυγίτες
«Δεν είστε ένας τρελός θείος για να αναπαράγετε ό,τι να 'ναι»: Τα άκουσε από δημοσιογράφο ο Τραμπ (βίντεο)
Το έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 15.000.000, αφορά στην αποκατάσταση, ανάδειξη, ανάπτυξη και λειτουργική επανένταξη της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας, μαζί με την ανάπλαση των επιφανειών της παρακείμενης πλατείας, θα υλοποιηθεί από τον Δήμο Χαλκιδέων, µε χρηματοδότηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Χαλκιδέων. Το έργο θα επιβλέπεται από την Υπηρεσία Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων (ΥΝΜΤΕ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ).
«Η αποκατάσταση και επανάχρηση της Δημοτικής Αγοράς, σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην ιστορία της Χαλκίδας. Η αποκατάσταση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού του βιομηχανικού κτηρίου της Αρέθουσας και η μετατροπή του σε Διαχρονικό Μουσείο, η οποία ολοκληρώνεται πολύ σύντομα, σε συνδυασμό με την αποκατάσταση της Δημοτικής Αγοράς και την απόδοση με την παραδοσιακή της χρήση στους πολίτες και τους επισκέπτες της Χαλκίδας στο άμεσο μέλλον, προικοδοτούν την πόλη με δύο πολύ σημαντικούς πολιτιστικούς πόρους, αλλά και με δύο πολύ ισχυρούς πόλους ανάπτυξης» δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη.
Για μια ««ιστορική ευκαιρία» για την πόλη της Χαλκίδας και συνολικά της Στερεάς Ελλάδας» αλλά και ένα« εμβληματικό έργο με αναμφισβήτητο αναπτυξιακό χαρακτήρα, νέες θέσεις εργασίας και νέες προοπτικές για την τοπική κοινωνία» έκανε λόγο ο ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός ενώ η Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Έλενα Βάκα πρόσθεσε πως το έργο αυτό «σηματοδοτεί την αρχή μιας προσπάθειας ανάπτυξης και δημιουργίας ενός κέντρου της πόλης που θα αποτελεί πόλο έλξης υπερτοπικού χαρακτήρα».
Η ιστορία της Δημοτικής Αγοράς Χαλκίδας
Οι εργασίες ανέγερσης μιας αγοράς σε σχήμα Π ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα. Το σχέδιο προέβλεπε πετρόκτιστες και κεραμοσκεπείς πτέρυγες στα όρια του τετραγώνου προς τις οδούς Αρεθούσης, Κριεζώτου, τη λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου. Το 1932 η Αγορά απέκτησε ένα νέο τμήμα που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Σόλων Κυδωνιάτης, το οποίο ενσωματώθηκε αρμονικά στο παλιό συγκρότημα δίνοντάς του μια νέα σύγχρονη μορφή, με έντονα στοιχεία του μοντερνισμού.
Για δεκαετίες ολόκληρες η εμπορική αλλά και κοινωνική καρδιά της πόλης χτυπούσε στο συγκρότημα της Δημοτικής Αγοράς. Από την δεκαετία του '70 κι έπειτα, ωστόσο, ένας ένας οι έμποροι – ενοικιαστές άρχισαν να την εγκαταλείπουν με αποτέλεσμα να ερημώσει και να υποβαθμιστεί.
Κι ενώ πρόθεση του Δήμου ήταν να κατεδαφίσει το ιστορικό κτιριακό συγκρότημα, το 2006 χαρακτηρίστηκε, από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, ως διατηρητέο μνημείο με αρχιτεκτονικές, πολεοδομικές και ιστορικές αξίες. Είχε προηγηθεί, λίγα χρόνια νωρίτερα, μια αρνητική γνωμοδότηση του ίδιου Συμβουλίου την οποία, ωστόσο, παρά τις αντιρρήσεις της Δημοτικής Αρχής, επανεξετάστηκε χάρη στην επιμονή μιας Ομάδας Πρωτοβουλίας Πολιτών, της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος να σώσουν.
Ειδήσεις σήμερα:
Επίδομα 150 - 300 ευρώ και μείωση ενοικίου στις «κόκκινες» περιοχές
Με παιδιά και... πρόβατα προσπαθούν να γλιτώσουν τη φυλακή οι Χρυσαυγίτες
«Δεν είστε ένας τρελός θείος για να αναπαράγετε ό,τι να 'ναι»: Τα άκουσε από δημοσιογράφο ο Τραμπ (βίντεο)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα