Η bwin γι’ ακόμα μια χρονιά ανοίγει την αγκαλιά της σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη συνεχίζοντας έτσι να χαράζει τον δικό της δρόμο προς την κοινωνική συνεισφορά.
Μιχάλης Αδάμ: Ο οραματιστής Mr. Badminton που έφερε το Μπρόντγουεϊ στην Αθήνα
Μιχάλης Αδάμ: Ο οραματιστής Mr. Badminton που έφερε το Μπρόντγουεϊ στην Αθήνα
Και οι μεγάλες παραστάσεις που ανέβασε αλλάζοντας τον χάρτη της αθηναϊκής ψυχαγωγίας- Δείτε φωτογραφίες
Αθεράπευτος εραστής του θεάτρου, λάτρης των λαμπερών μιούζικαλ, οραματιστής, πρωτοπόρος, τολμηρός, πολυταξιδεμένος: Αυτός ήταν ο Μιχάλης Αδάμ, ο γνωστός θεατρικός παραγωγός, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, επί σειρά ετών, του θεάτρου Badminton, που έφυγε σήμερα από τη ζωή μετά από σκληρή μάχη που έδωσε με τον κορωνοϊό. Αναμφισβήτητα ο θάνατός του αποτελεί μια πολύ μεγάλη απώλεια για τα εχγώρια πολιτιστικά και ψυχαγωγικά δρώμενα καθώς η δράση του, για μια ολόκληρη 20ετία,υπήρξε κάτι παραπάνω σημαντική. Ήταν επί της ουσίας ο άνθρωπος που έφερε το Μπροντγουεϊ στην Αθήνα, σύστησε στο ελληνικό κοινό τα πιο θρυλικά διεθνή μιούζικαλ αλλά και κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς μουσικής και χορευτικής σκηνής, παρουσίασε τις νέες διεθνείς τάσεις στην ψυγαχωγία και επένδυσε στην αξία μεγάλων ελληνικών αφιερωματικών παραστάσεων με σπουδαίους πρωταγωνιστές.
Ο Μιχάλης Αδάμ κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξει σημαντικά τον ψυχαγωγικό χάρτη της Αθήνας, τολμώντας να μετατρέψει έναν μεγάλο, χωρητικότητας 2.500 περίπου θέσεων, αθλητικό χώρο που ανήκε στα Ολυμπιακά Ακίνητα, σε μια λαμπερή και ζωντανή στέγη πολιτισμού και θεαμάτων με τα οποία ήρθε σε επαφή η πλειοψηφία του μέσου θεατή όχι μόνον της πρωτεύουσας αλλά και άλλων ελληνικών πόλεων που έρχονταν ειδικά για να παρακολουθήσουν κάποια παράσταση.
Από το 2005 και μετά η τεράστια, εντυπωσιακή σκηνή του θεάτρου Badminton, στο Γουδί, μεταμορφώθηκε σε ένα ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα δημοφιλές τόπο συνάντησης θεαμάτων πολλών και διαφορετικών ειδών. Φιλοξένησε από τα πιο θρυλικά ξένα μιούζικαλ, όπως τα «Cats», «Mama Mia», «West Side Story», «Sweet Charity» μέχρι κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής μεταξύ των οποίων και οι Tiger Lillies, Πατρίσια Κας, PJ Harvey, Laurie Anderson κ.α Παράλληλα, δημιούργησε νέες δημοφιλείς τάσεις παρουσιάζοντας θεάματα ακροβατικής τέχνης όπως αυτά των Εθνικών Θεάτρων Ακροβατών της Κίνας και της Πράγας αλλά και παραστάσεις κλασικού μπαλέτου στον πάγο σαν την «Λίμνη των Κύκνων» και την «Ωραία Κοιμωμένη».
Παράλληλα, πρωτοστάτησε στο στήσιμο μεγάλων παραστάσεων – αφιερωμάτων σε σημαντικές εγχώριες προσωπικότητες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης με την παράσταση «Ποιος τη ζωή μου», η Σοφία Βέμπο, την οποία ενσάρκωσε η Μαρινέλλα αλλά και το δίδυμο Θάνου Μικρούτσικου – Νίκου Καββαδία μέσα από το υπέροχο «Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου». Σε όλες αυτές τις παραγωγές συμμετείχαν δεκάδες ηθοποιοί, ερμηνευτές, χορευτές και μουσικοί πρώτης γραμμής που βίωσαν στη σκηνή του Badminton εμπειρίες που μέχρι τότε ήταν άγνωστες για εκείνους στα ελληνικά καλλιτεχνικά δρώμενα.
Ένα μεγάλο κομμάτι του προγράμματος του θεάτρου εξάλλου ήταν αφιερωμένο στο παιδικό κοινό μέσα από εντυπωσιακές παραγωγές βασισμένες σε ήρωες της ελληνικής μυθολογίας όπως ο εντυπωσιακός «Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας» και πολλές ακόμη.
Ο Μιχάλης Αδάμ κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξει σημαντικά τον ψυχαγωγικό χάρτη της Αθήνας, τολμώντας να μετατρέψει έναν μεγάλο, χωρητικότητας 2.500 περίπου θέσεων, αθλητικό χώρο που ανήκε στα Ολυμπιακά Ακίνητα, σε μια λαμπερή και ζωντανή στέγη πολιτισμού και θεαμάτων με τα οποία ήρθε σε επαφή η πλειοψηφία του μέσου θεατή όχι μόνον της πρωτεύουσας αλλά και άλλων ελληνικών πόλεων που έρχονταν ειδικά για να παρακολουθήσουν κάποια παράσταση.
Από το 2005 και μετά η τεράστια, εντυπωσιακή σκηνή του θεάτρου Badminton, στο Γουδί, μεταμορφώθηκε σε ένα ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα δημοφιλές τόπο συνάντησης θεαμάτων πολλών και διαφορετικών ειδών. Φιλοξένησε από τα πιο θρυλικά ξένα μιούζικαλ, όπως τα «Cats», «Mama Mia», «West Side Story», «Sweet Charity» μέχρι κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής μεταξύ των οποίων και οι Tiger Lillies, Πατρίσια Κας, PJ Harvey, Laurie Anderson κ.α Παράλληλα, δημιούργησε νέες δημοφιλείς τάσεις παρουσιάζοντας θεάματα ακροβατικής τέχνης όπως αυτά των Εθνικών Θεάτρων Ακροβατών της Κίνας και της Πράγας αλλά και παραστάσεις κλασικού μπαλέτου στον πάγο σαν την «Λίμνη των Κύκνων» και την «Ωραία Κοιμωμένη».
Παράλληλα, πρωτοστάτησε στο στήσιμο μεγάλων παραστάσεων – αφιερωμάτων σε σημαντικές εγχώριες προσωπικότητες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης με την παράσταση «Ποιος τη ζωή μου», η Σοφία Βέμπο, την οποία ενσάρκωσε η Μαρινέλλα αλλά και το δίδυμο Θάνου Μικρούτσικου – Νίκου Καββαδία μέσα από το υπέροχο «Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου». Σε όλες αυτές τις παραγωγές συμμετείχαν δεκάδες ηθοποιοί, ερμηνευτές, χορευτές και μουσικοί πρώτης γραμμής που βίωσαν στη σκηνή του Badminton εμπειρίες που μέχρι τότε ήταν άγνωστες για εκείνους στα ελληνικά καλλιτεχνικά δρώμενα.
Ένα μεγάλο κομμάτι του προγράμματος του θεάτρου εξάλλου ήταν αφιερωμένο στο παιδικό κοινό μέσα από εντυπωσιακές παραγωγές βασισμένες σε ήρωες της ελληνικής μυθολογίας όπως ο εντυπωσιακός «Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας» και πολλές ακόμη.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν κατορθώματα ενός ανθρώπου ο οποίος έχοντας ζήσει αρκετά χρόνια στη Νέα Υόρκη, δουλεύοντας αρχικά ως δημοσιογράφων και σύμβουλος δημοσίων σχέσεων, ξεκίνησε, δειλά – δειλά, κάπου εκεί στα μέσα της δεκαετίας του '90, να ανακατεύεται και στα ελληνικά πολιτιστικά δρώμενα, προτείνοντας αρχικά παραστάσεις ξένων σχημάτων στην Αθήνα. Ο παθιασμένος και πολυπράγμων Μιχάλης Αδάμ που είχε την ικανότητα να διακρίνει τί λείπει από τον ψυχαγωγικό χώρο της πόλης, αποφάσισε να επενδύσει στο ακριβό σπορ των θεαμάτων μακράς διάρκειας δημιουργώντας παράλληλα και τις αντίστοιχες συνθήκες ώστες αυτές να προσελκύσουν το ευρύ κοινό, μέσα από μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, οργανωμένες δημοσιογραφικές αποστολές στο εξωτερικό, έναρξη της προπώλησης των εισιτηρίων αρκετούς μήνες πριν. Μπορεί όλο αυτό να αποτελούσε κάτι εντελώς νέο για το ελληνικό κοινό, η δυνατότητα προγραμματισμού όμως σε συνδυασμό με τις προσφορές στις διαδικτυακές αγορές εισιτηρίων – άλλη μια σημαντική καινοτομία που ο ίδιος προώθησε στην ελληνική αγορά – έφερε πολύ γρήγορα αποτελέσματα. Ενδεικτικά σημειώνουμε πως το «Cats», το πρώτο μεγάλο μιούζικαλ που ανέβηκε το 2005, άγγιξε τον εντυτωσιακό αριθμό των 100.000 θεατών!
Δεκάδες παραγωγές του Μιχάλη Αδάμ παρουσιάστηκαν σε μεγάλα ανοιχτά θέατρα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών ενώ περιόδευσαν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Το θέατρο Badminton ωστόσο δημιούργησε ένα νέο κεφάλαιο στην σύχγρονη ιστορία της αθηναικής ψυχαγωγίας, ένα μοντέλο εναλλακτικό το οποίο στη συνέχεια βρήκε αρκετούς μιμητές. Το κόστος βεβαίως όλης αυτής της δραστηριότητας ήταν τεράστιο. Η μακροπρόθεσμη ενοικίαση του χώρου για 25 χρόνια, η μετάλλαξή του από αθλητικό σε θεατρικό χώρο, οι ακριβές ξένες παραγωγές, τα υπερσύγχρονα ηχητικά και φωτιστικά συστήματα, τα εντυπωσιακά σκηνικά, οι πρωτοκλασάτοι καλλιτέχνες δημιουργούσαν ένα βαρύ σύνολο τα νούμερα του οποίου άρχιζαν κάποια στιγμή να μοιάζουν δυσθεώρητα και απαγορευτικά για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.
Η τελευταία παραγωγή που έβαλε την υπογραφή του ο Μιχάλης Αδάμ, πριν φύγει τόσο ξαφνικά και πρόωρα από τη ζωή, ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες - αν όχι η πιο επιτυχημένη - θεατρικές παραστάσεις της τελευταίας πενταετίας. Ο λόγος για το αριστουργηματικό «Master Class» με την εξαιρετική Μαρία Ναυπλιώτου στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου που πρωταγωνίστησε στην θεατρική Αθήνα για τρεις συνεχείες σεζόν.
Όσο καιρό οι θεατρικοί και οι συναυλιακοί χώροι παρέμεναν κλειστοί λόγω της πανδημίας, εκείνος σχεδίαζε το επόμενο βήμα του, αναζητώντας την παράσταση που θα φέρει το χαμόγελο της ξεγνοισιάς και πάλι στα χείλη των ταλαιπωρημένων από την παρατεταμένη καραντίνα θεατών. Δυστυχώς δεν πρόλαβε...!
Ειδήσεις σήμερα:
Προφυλακιστέος ο Βασίλης Γκουρούσης για το ριφιφί στο Ψυχικό
Σκληρό lockdown σε Κοζάνη, Πέλλα, Γρεβενά, Κιλκίς και Βέροια
Self test: Για ποιους θα είναι υποχρεωτικό
Δεκάδες παραγωγές του Μιχάλη Αδάμ παρουσιάστηκαν σε μεγάλα ανοιχτά θέατρα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών ενώ περιόδευσαν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Το θέατρο Badminton ωστόσο δημιούργησε ένα νέο κεφάλαιο στην σύχγρονη ιστορία της αθηναικής ψυχαγωγίας, ένα μοντέλο εναλλακτικό το οποίο στη συνέχεια βρήκε αρκετούς μιμητές. Το κόστος βεβαίως όλης αυτής της δραστηριότητας ήταν τεράστιο. Η μακροπρόθεσμη ενοικίαση του χώρου για 25 χρόνια, η μετάλλαξή του από αθλητικό σε θεατρικό χώρο, οι ακριβές ξένες παραγωγές, τα υπερσύγχρονα ηχητικά και φωτιστικά συστήματα, τα εντυπωσιακά σκηνικά, οι πρωτοκλασάτοι καλλιτέχνες δημιουργούσαν ένα βαρύ σύνολο τα νούμερα του οποίου άρχιζαν κάποια στιγμή να μοιάζουν δυσθεώρητα και απαγορευτικά για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.
Η τελευταία παραγωγή που έβαλε την υπογραφή του ο Μιχάλης Αδάμ, πριν φύγει τόσο ξαφνικά και πρόωρα από τη ζωή, ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες - αν όχι η πιο επιτυχημένη - θεατρικές παραστάσεις της τελευταίας πενταετίας. Ο λόγος για το αριστουργηματικό «Master Class» με την εξαιρετική Μαρία Ναυπλιώτου στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου που πρωταγωνίστησε στην θεατρική Αθήνα για τρεις συνεχείες σεζόν.
Όσο καιρό οι θεατρικοί και οι συναυλιακοί χώροι παρέμεναν κλειστοί λόγω της πανδημίας, εκείνος σχεδίαζε το επόμενο βήμα του, αναζητώντας την παράσταση που θα φέρει το χαμόγελο της ξεγνοισιάς και πάλι στα χείλη των ταλαιπωρημένων από την παρατεταμένη καραντίνα θεατών. Δυστυχώς δεν πρόλαβε...!
Ειδήσεις σήμερα:
Προφυλακιστέος ο Βασίλης Γκουρούσης για το ριφιφί στο Ψυχικό
Σκληρό lockdown σε Κοζάνη, Πέλλα, Γρεβενά, Κιλκίς και Βέροια
Self test: Για ποιους θα είναι υποχρεωτικό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα