Εμμονές και Οικειότητα: Το σώμα στο σύγχρονο αυστριακό σχέδιο

Το ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη φιλοξενεί την έκθεση με τίτλο Εμμονές και Οικειότητα: Το σώμα στο σύγχρονο αυστριακό σχέδιο. Από τον Alfred Kubin στην Birgit Jürgenssen.

Το ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη φιλοξενεί την έκθεση με τίτλο Εμμονές και Οικειότητα: Το σώμα στο σύγχρονο αυστριακό σχέδιο. Από τον Alfred Kubin στην Birgit Jürgenssen.

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. Πρέσβη της Αυστρίας στην Ελλάδα, κυρίου Michael Linhart και συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο με κείμενα του Lóránd Hegyi, επιμελητή της έκθεσης.

Συμμετέχουν με έργα τους οι ακόλουθοι avant-garde καλλιτέχνες: Alfred Kubin, Maria Lassnig, Alfred Hrdlicka, Arnulf Rainer, Günter Brus, Hermann Nitsch, Oswald Oberhuber, Hubert Scheibl, Christian Ludwig Attersee, Kurt Kocherscheid, Hans Fronius, Lois Weinberger, Birgit Jürgenssen.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης, Lóránd Hegyi «Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι οι καλλιτέχνες που παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη έκθεση ταυτίζονται συχνά με το πολιτιστικό κύρος της Αυστρίας, ή και με ορισμένες αφηγήσεις που είναι κατεξοχήν θέμα στον αυστριακό πολιτισμό. Όπως τα αλλόκοτα, αινιγματικά, φανταστικά εικονο-διηγήματα του Alfred Kubin, οι ψυχολογικές διερωτήσεις του Hans Frohnius, το Totenmaske του Arnulf Rainer, τα αυτό-βασανιστικά, παθολογικά παραμορφωμένα κομμάτια γυναικείων σωμάτων και αυτο-πορτρέτων της Maria Lassnig, οι μεταφορικές συμβιώσεις αρχιτεκτονικής και ανατομίας του Hermann Nitsch, ή η βιρτουόζα, παθιασμένη, εκστασιακή στρωμάτωση κειμένου και εικόνας του Gunter Brus, που δεν εκφράζουν μόνο τη ριζοσπαστική αναφορά στο σώμα της παράδοσης του Wiener Aktionismus, αλλά και την εξίσου ριζοσπαστική γλωσσοκριτική, ιδεολογοκριτική, πολιτιστικοκριτική, υπονομευτική στάση της προοδευτικής αυστριακής λογοτεχνίας από τον Karl Kraus έως τον Thomas Bernhard και την Elfriede Jelinek. Στο πλαίσιο αυτό, τα έργα των αυστριακών καλλιτεχνών που παρουσιάζονται νοούνται ως εν μέρει κρυφή, εν μέρει προφανής συνέχεια των κριτικο-υπονομευτικών, συχνά ψυχοπαθολογικών, συχνά ειρωνικών-επιφυλακτικών στάσεων του βιεννέζικου fin de siècle και του ξεκινήματος του 20ού αιώνα. Όπως ο Klimt, ο Schiele, ο Kokoschka είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την παλαιά Βιέννη ως πόλη που γέννησε την ψυχανάλυση, τη φιλοσοφία της γλώσσας, τη σύγχρονη λογοτεχνία ή τη δωδεκάφθογγη μουσική, έτσι καλλιτέχνες όπως ο Arnulf Rainer, η Maria Lassnig, ή η γενιά του “Wiener Aktionismus” θεωρούνται σήμερα ως τυπικά βιεννέζικα φαινόμενα της δεκαετίας του ‘60».

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως και την Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr