Βραβεία Όσκαρ: Γιατί ο Έλτον Τζον και ο Ντόναλντ Τραμπ «έθαψαν» τη φετινή τελετή
Βραβεία Όσκαρ: Γιατί ο Έλτον Τζον και ο Ντόναλντ Τραμπ «έθαψαν» τη φετινή τελετή
Η κατακόρυφη πτώση της τηλεθέασης και οι αρνητικές κριτικές από τον διεθνή Τύπο
Για δεκαετίες ολόκληρες είναι ταυτισμένα με την μεγαλύτερη και πιο λαμπερή γιορτή της παγκόσμιας βιομηχανίας του θεάματος. Έχουν να επιδείξουν πανηγυρικούς θριάμβους, ηχηρές ήττες, απρόσμενες εκπλήξεις, σοκαριστικούς λόγους, θρυλικές εμφανίσεις, πολυσυζητημένες γκάφες. Ποτέ όμως, μέχρι πριν λίγες ημέρες τουλάχιστον, τα βραβεία Όσκαρ δεν είχαν ξεσηκώσει τόσο μεγάλο κύμα αντιδράσεων, σκεπτικισμού και απαξίωσης συσπειρώνοντας, μάλιστα, γύρω από την αρνητική κριτική ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικούς χώρους και διαθέτουν εντελώς διαφορετική αισθητική.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι δημόσιες σχετικές τοποθετήσεις του Έλτον Τζον και του Ντόναλντ Τραμπ οι οποίοι εξέφρασαν την απογοήτευσή τους, ο καθένας βέβαια με το δικό του, ιδιαίτερο στυλ. «Η τελετή μοιάζει σαν να μεταδίδεται από τα Starbucks..» δήλωσε χαρακτηριστικά ο διάσμος σταρ σχολιάζοντας την εικόνα από τον σταθμό Union Station του Λος Άντζελες με τους επίσημους προσκεκλημένους να κάθονται ανά μικρές παρέες και ακρετά μεγάλες αποστάσεις ανάμεσά τους . Απέδωσε βέβαια την βασική ευθύνη για την αποτυχία στην πανδημία στέλνοντας, παράλληλα, ένα ηχηρό μήνυμα στους διοργανωτές που επέμεναν να παρουσιάσουν μια ζωντανή τελετή παρά τους περιορισμούς: «Μακάρι να να μπορούσαμε να είμαστε εκεί. Είναι πιο διασκεδαστικό. Είναι ο μοναδικός τρόπος που μπορεί να γίνουν τα Όσκαρ».
Ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ πάλι δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα – δεν το συνηθίζει άλλωστε – και κατακεραύνωσε την διοργάνωση εκφράζοντας μάλιστα και έντονους προβληματισμούς σχετικά με την επιβίωση του ιστορικού θεσμού. «Η τελετή που λεγόταν Βραβεία της Ακαδημίας και τώρα αποκαλείται απλά Όσκαρ – έναν σαφέστατα λιγότερο σημαντικό και καλαίσθητο όνομα – σημείωσε τα χαμηλότερα ποσοστά τηλεθέασης την ιστορία της μετοδσής της» ανέφερε στο επικριτικό του σχόλιό του συμπληρώνοντας με νόημα: «Εάν συνεχίσουν με την συγκεκριμένη γελοία φόρμουλα, μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν». Όσο για την δραματική πτώση στα νούμερα τηλεθέασης ο Ντόναλντ Τραμπ, εκμεταλλευόμενος της ευκαιρία να περάσει και ένα πολιτικό μήνυμα, την απέδωσε στην «πολιτική ορθότητα» και στην «φίμωση» των Ρεπουμπλικανών από την ελίτ του Χόλιγουντ. Η αλήθεια είναι πως έπεσε πολύ ποιότητα για τα δεδομένα του!
Το μόνο βέβαιο είναι πως η κατακόρυφη πτώση της θεαματικότητας της φετινής τελετής των Όσκαρ κατά 58% σε σχέση με πέρσι έδειξε πως σίγουρα κάτι δεν πήγε καλά. Μέχρι και οι Αμερικανοί, που είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές του θεσμού, τού γύρισαν φέτος την πλάτη παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες του παρατεταμένου εγκλεισμού έχουν αυξήσει στο κατακόρυφο την ανάγκη για λαμπερές τηλεοπτικές «αποδράσεις». Ωστόσο η μειωμένη κινηματογραφική παραγωγή λόγω κορωνοϊού, οι αναβολές στις πρεμιέρες πολυαναμενόμενων μπλοκμπάστερ, η απουσία δημοφιλών σταρ, ο μικρός αριθμός των προσκεκλημένων και η ψυχρότητα των αποστάσεων φαίνεται πως δημιούργησαν ένα παχύ στρώμα πάγου ανάμεσα στην ζωντανή μετάδοση και τους τηλεθεατές.
Σε κάθε περίπτωση οι δομικές αλλαγές που αποφάσισε να κάνει στην φετινή τελετή ο παραγωγός της Steven Soderbergh, ο οποίος μάλιστα είχε δηλώσει ευθαρσώς πως δεν τον ενδιαφέρουν τα νούμερα τηλεθέασης, δεν επικροτήθηκαν ούτε από το τηλεοπτικό κοινό ούτε από τον διεθνή τύπο το μεγαλύτερο μέρος του οποίου επεφύλαξε αρνητικές κριτικές.
Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι παραδέχονται ότι στα φετινά Όσκαρ είχαμε κάποιες εξαιρετικές συμμετοχές, τόσο σε επίπεδο ταινιών όσο και ερμηνειών, όπως το «Nomadland» που αναδείχτηκε σε μεγάλο νικητή της βραδιάς και τον Άντονι Χόπκινς, που παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να παραβρεθεί στην απονομή, χάρισε στο παγκόσμιο κοινό μια αριστουργηματική ερμηνεία ως πρωταγωνιστής του «The Father».
Ειδήσεις σήμερα:
Μπάιντεν: «Η Αμερική πάει ξανά μπροστά. Είναι καιρός να πληρώσουν οι πλούσιοι το δίκαιο μερίδιο που τους αναλογεί»
Survivor: Έφυγε ο Κώστας Παπαδόπουλος - Συνεχίζεται η μονομαχία Τριαντάφυλλου με Τζέιμς
Γερμανία: «Έκρηξη κρατήσεων» αναμένεται το καλοκαίρι - Ελλάδα και Κύπρος στους κορυφαίους προορισμούς
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι δημόσιες σχετικές τοποθετήσεις του Έλτον Τζον και του Ντόναλντ Τραμπ οι οποίοι εξέφρασαν την απογοήτευσή τους, ο καθένας βέβαια με το δικό του, ιδιαίτερο στυλ. «Η τελετή μοιάζει σαν να μεταδίδεται από τα Starbucks..» δήλωσε χαρακτηριστικά ο διάσμος σταρ σχολιάζοντας την εικόνα από τον σταθμό Union Station του Λος Άντζελες με τους επίσημους προσκεκλημένους να κάθονται ανά μικρές παρέες και ακρετά μεγάλες αποστάσεις ανάμεσά τους . Απέδωσε βέβαια την βασική ευθύνη για την αποτυχία στην πανδημία στέλνοντας, παράλληλα, ένα ηχηρό μήνυμα στους διοργανωτές που επέμεναν να παρουσιάσουν μια ζωντανή τελετή παρά τους περιορισμούς: «Μακάρι να να μπορούσαμε να είμαστε εκεί. Είναι πιο διασκεδαστικό. Είναι ο μοναδικός τρόπος που μπορεί να γίνουν τα Όσκαρ».
Ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ πάλι δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα – δεν το συνηθίζει άλλωστε – και κατακεραύνωσε την διοργάνωση εκφράζοντας μάλιστα και έντονους προβληματισμούς σχετικά με την επιβίωση του ιστορικού θεσμού. «Η τελετή που λεγόταν Βραβεία της Ακαδημίας και τώρα αποκαλείται απλά Όσκαρ – έναν σαφέστατα λιγότερο σημαντικό και καλαίσθητο όνομα – σημείωσε τα χαμηλότερα ποσοστά τηλεθέασης την ιστορία της μετοδσής της» ανέφερε στο επικριτικό του σχόλιό του συμπληρώνοντας με νόημα: «Εάν συνεχίσουν με την συγκεκριμένη γελοία φόρμουλα, μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν». Όσο για την δραματική πτώση στα νούμερα τηλεθέασης ο Ντόναλντ Τραμπ, εκμεταλλευόμενος της ευκαιρία να περάσει και ένα πολιτικό μήνυμα, την απέδωσε στην «πολιτική ορθότητα» και στην «φίμωση» των Ρεπουμπλικανών από την ελίτ του Χόλιγουντ. Η αλήθεια είναι πως έπεσε πολύ ποιότητα για τα δεδομένα του!
Το μόνο βέβαιο είναι πως η κατακόρυφη πτώση της θεαματικότητας της φετινής τελετής των Όσκαρ κατά 58% σε σχέση με πέρσι έδειξε πως σίγουρα κάτι δεν πήγε καλά. Μέχρι και οι Αμερικανοί, που είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές του θεσμού, τού γύρισαν φέτος την πλάτη παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες του παρατεταμένου εγκλεισμού έχουν αυξήσει στο κατακόρυφο την ανάγκη για λαμπερές τηλεοπτικές «αποδράσεις». Ωστόσο η μειωμένη κινηματογραφική παραγωγή λόγω κορωνοϊού, οι αναβολές στις πρεμιέρες πολυαναμενόμενων μπλοκμπάστερ, η απουσία δημοφιλών σταρ, ο μικρός αριθμός των προσκεκλημένων και η ψυχρότητα των αποστάσεων φαίνεται πως δημιούργησαν ένα παχύ στρώμα πάγου ανάμεσα στην ζωντανή μετάδοση και τους τηλεθεατές.
Σε κάθε περίπτωση οι δομικές αλλαγές που αποφάσισε να κάνει στην φετινή τελετή ο παραγωγός της Steven Soderbergh, ο οποίος μάλιστα είχε δηλώσει ευθαρσώς πως δεν τον ενδιαφέρουν τα νούμερα τηλεθέασης, δεν επικροτήθηκαν ούτε από το τηλεοπτικό κοινό ούτε από τον διεθνή τύπο το μεγαλύτερο μέρος του οποίου επεφύλαξε αρνητικές κριτικές.
Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι παραδέχονται ότι στα φετινά Όσκαρ είχαμε κάποιες εξαιρετικές συμμετοχές, τόσο σε επίπεδο ταινιών όσο και ερμηνειών, όπως το «Nomadland» που αναδείχτηκε σε μεγάλο νικητή της βραδιάς και τον Άντονι Χόπκινς, που παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να παραβρεθεί στην απονομή, χάρισε στο παγκόσμιο κοινό μια αριστουργηματική ερμηνεία ως πρωταγωνιστής του «The Father».
Ειδήσεις σήμερα:
Μπάιντεν: «Η Αμερική πάει ξανά μπροστά. Είναι καιρός να πληρώσουν οι πλούσιοι το δίκαιο μερίδιο που τους αναλογεί»
Survivor: Έφυγε ο Κώστας Παπαδόπουλος - Συνεχίζεται η μονομαχία Τριαντάφυλλου με Τζέιμς
Γερμανία: «Έκρηξη κρατήσεων» αναμένεται το καλοκαίρι - Ελλάδα και Κύπρος στους κορυφαίους προορισμούς
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα