Ενα κορυφαίο χάτσμπακ για όσους οικογενειάρχες επιθυμούν ένα ευρύχωρο, ποιοτικό και μοντέρνο σε εμφάνιση μοντέλο. Με πιο δυναμική και σύγχρονη σχεδίαση, πιο πολυτελές εσωτερικό και με ακόμα πιο πλήρες εξοπλιστικό πακέτο, είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει με τις αρετές του τους υποψήφιους αγοραστές.
Ο πιανίστας Σταύρος Κόλλιας μάς συστήνει τους σύγχρονους Ιάπωνες συνθέτες
Ο πιανίστας Σταύρος Κόλλιας μάς συστήνει τους σύγχρονους Ιάπωνες συνθέτες
Μέσα από ένα ρεσιτάλ το οποίο θα μεταδοθεί σε live streaming από την ιστοσελίδα Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου - Ο πιανίστας μιλά για την δική του σχέση με αυτή τη μουσική και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της
Σε έναν διαφορετικό, άγνωστο για τους περισσότερους μουσικό κόσμο, αυτόν των σύγχρονων Ιαπώνων συνθετών, θα μάς ξεναγήσει ο πιανίστας Σταύρος Κόλλιας μέσα από ένα προσωπικό ρεσιτάλ που θα δώσει το Σάββατο 29 Μαΐου στις 9 το βράδυ, το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μέσω live steraming από την ψηφιακή σκηνή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου.
Τί είναι αυτό που μπορεί να ώθησε έναν Έλληνα συνθέτη να προσεγγίσει ένα τόσο ιδιαίτερο ρεπερτόριο; «Η ιδέα ξεκίνησε τρία χρόνια πριν όταν έκανα ένα πείραμα συνδυάζοντας έργα 20ου αιώνα γραμμένα απο Ιάπωνες συνθέτες με έργα του 18ου αιώνα γραμμένα απ τον Μότσαρτ. Θέλησα να δω πώς λειτουργεί η ακρόαση έργων κλασικής περιόδου γραμμένων απο εναν Ευρωπαίο συνθέτη συνδυασμένη με σύγχρονα έργα Ιαπώνων συνθετών, δηλαδή ανθρώπων με εντελώς διαφορετικό πολιτισμό, διαφορετική φιλοσοφία και τρόπο ζωής αλλά με άρτια εκπαίδευση στην λόγια ευρωπαϊκή μουσική. Το πείραμα πέτυχε νομίζω. Το ρεσιτάλ με έργα Ιαπώνων συνθετών και Μότσαρτ του 2018 είχε μεγάλη απήχηση. Τα σύγχρονα έργα ακούστηκαν ως μια εξέλιξη της ίδιας μουσικής γλώσσας με αυτήν του Μότσαρτ με κοινά σημεία αλλά και μεγάλες διαφορές. Το επόμενο βήμα ήταν να δοκιμάσω ένα πρόγραμμα με εξ ολοκλήρου σύγχρονα έργα Ιαπώνων» μάς εξηγεί ο Σταύρος Κόλλιας.
Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει περιλαμβάνει, όπως μάς λέει ο ίδιος «συνθέσεις που τις χαρακτηρίζει η απλότητα και η σαφήνεια χωρίς περιττά στοιχεία και φλυαρίες, έργα που ενδίδουν στον μινιμαλισμό και συνδυάζουν την σύγχρονη δυτική μουσική γλώσσα με την καινοτομία και την παράδοση, μελωδίες που δημιουργούν ιδιαίτερες ατμόσφαιρες εικόνες και συναισθήματα».
Χαρακτηριστικός, εξάλλου, είναι ο τρόπος που περιγράφει τη σχέση του με τη μουσική ο Toru Takemitsu, ένας από τους συνθέτες που θα προσεγγίσει ο Σταύρος Κόλλιας στο ρεσιτάλ του: «Η μουσική μου είναι ο κήπος κι εγώ ο κηπουρός... Μοιαζει μ έναν περίπατο μέσα στον κήπο και την αίσθηση των αλλάγών στο φώς, στο σχήμα και την υφή. Δεν επιθυμώ να υπερτονίσω κάτι με την μουσική μου. Οι συνθέτες πολλές φορές φοβούνται να χρησιμοποιήσουν την τονικότητα.Έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε οτιδήποτε σήμερα απο την τονικότητα μέχρι την ατονικότητα... Αυτός είναι ο θησαυρός μας. Μπορώ άνετα να το πω αυτό γιατι είμαι Ιάπωνας!».
Η αλήθεια είναι βέβαια πως η πλειοψηφία του ευρωπαϊκού κοινού δεν είναι εξοικειωμένη με την σύγχρονη ιαπωνική μουσική. Αυτό, ωστόσο, δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αντιθέτως ένα επιπλέον σημείο ενδιαφέροντος. Όπως επισημαίνει ο Σταύρος Κόλλιας «το σκεπτόμενο και ευαισθητοποιημένο κοινό που είναι ανοικτό στις προκλήσεις, είναι έτοιμο να ακούσει τα πάντα. Να τα δεχτεί ή να τ απορρίψει, σε αντίθεση με το κοινό που ειναι συνηθισμένο σε συγκεκριμένα ακούσματα συνήθως εύπεπτα.Eξάλλου σήμερα η πολυπολιτισμικότητα μας δίνει την δυνατότητα να ερθουμε σ επαφή με διαφορετικές κουλτούρες, να δούμε ομοιότητες και διαφορές και να επηρεαστούμε δημιουργικά».
Η παράσταση, τα κείμενα και τις προβολές της οποίας έχει επιμεληθεί η Ελένη Μουσταΐρα, θα παραμείνει διαθέσιμη για On Demand προβολή και την Κυριακή 30/5, τη Δευτέρα 31/5, την Τρίτη 1/6, την Τετάρτη 2/6 και την Πέμπτη 3/6 στις 21:00, ενώ η προβολή της συνοδεύεται από συγχρονισμένη γραπτή απόδοση των κειμένων (υποτιτλισμός).
Τα εισιτήρια κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε να κάνετε κράτηση ΕΔΩ
Παρακολουθήστε το ρεσιτάλ ΕΔΩ
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Γιώργος Σπέντζος θυμάται: Οι μεγάλες ταινίες, η περιπέτεια με τον «Αλέξανδρο» του Στόουν και ο εμπρησμός του Ιντεάλ
Καιρός: Καταιγίδες με χαλάζι στα βόρεια - Νέοι χάρτες - Οι θερμοκρασίες για το Σαββατοκύριακο
Lady Gaga: Ποζάρει με αποκαλυπτικό μπικίνι - Δείτε φωτογραφίες
Τί είναι αυτό που μπορεί να ώθησε έναν Έλληνα συνθέτη να προσεγγίσει ένα τόσο ιδιαίτερο ρεπερτόριο; «Η ιδέα ξεκίνησε τρία χρόνια πριν όταν έκανα ένα πείραμα συνδυάζοντας έργα 20ου αιώνα γραμμένα απο Ιάπωνες συνθέτες με έργα του 18ου αιώνα γραμμένα απ τον Μότσαρτ. Θέλησα να δω πώς λειτουργεί η ακρόαση έργων κλασικής περιόδου γραμμένων απο εναν Ευρωπαίο συνθέτη συνδυασμένη με σύγχρονα έργα Ιαπώνων συνθετών, δηλαδή ανθρώπων με εντελώς διαφορετικό πολιτισμό, διαφορετική φιλοσοφία και τρόπο ζωής αλλά με άρτια εκπαίδευση στην λόγια ευρωπαϊκή μουσική. Το πείραμα πέτυχε νομίζω. Το ρεσιτάλ με έργα Ιαπώνων συνθετών και Μότσαρτ του 2018 είχε μεγάλη απήχηση. Τα σύγχρονα έργα ακούστηκαν ως μια εξέλιξη της ίδιας μουσικής γλώσσας με αυτήν του Μότσαρτ με κοινά σημεία αλλά και μεγάλες διαφορές. Το επόμενο βήμα ήταν να δοκιμάσω ένα πρόγραμμα με εξ ολοκλήρου σύγχρονα έργα Ιαπώνων» μάς εξηγεί ο Σταύρος Κόλλιας.
Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει περιλαμβάνει, όπως μάς λέει ο ίδιος «συνθέσεις που τις χαρακτηρίζει η απλότητα και η σαφήνεια χωρίς περιττά στοιχεία και φλυαρίες, έργα που ενδίδουν στον μινιμαλισμό και συνδυάζουν την σύγχρονη δυτική μουσική γλώσσα με την καινοτομία και την παράδοση, μελωδίες που δημιουργούν ιδιαίτερες ατμόσφαιρες εικόνες και συναισθήματα».
Χαρακτηριστικός, εξάλλου, είναι ο τρόπος που περιγράφει τη σχέση του με τη μουσική ο Toru Takemitsu, ένας από τους συνθέτες που θα προσεγγίσει ο Σταύρος Κόλλιας στο ρεσιτάλ του: «Η μουσική μου είναι ο κήπος κι εγώ ο κηπουρός... Μοιαζει μ έναν περίπατο μέσα στον κήπο και την αίσθηση των αλλάγών στο φώς, στο σχήμα και την υφή. Δεν επιθυμώ να υπερτονίσω κάτι με την μουσική μου. Οι συνθέτες πολλές φορές φοβούνται να χρησιμοποιήσουν την τονικότητα.Έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε οτιδήποτε σήμερα απο την τονικότητα μέχρι την ατονικότητα... Αυτός είναι ο θησαυρός μας. Μπορώ άνετα να το πω αυτό γιατι είμαι Ιάπωνας!».
Η αλήθεια είναι βέβαια πως η πλειοψηφία του ευρωπαϊκού κοινού δεν είναι εξοικειωμένη με την σύγχρονη ιαπωνική μουσική. Αυτό, ωστόσο, δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αντιθέτως ένα επιπλέον σημείο ενδιαφέροντος. Όπως επισημαίνει ο Σταύρος Κόλλιας «το σκεπτόμενο και ευαισθητοποιημένο κοινό που είναι ανοικτό στις προκλήσεις, είναι έτοιμο να ακούσει τα πάντα. Να τα δεχτεί ή να τ απορρίψει, σε αντίθεση με το κοινό που ειναι συνηθισμένο σε συγκεκριμένα ακούσματα συνήθως εύπεπτα.Eξάλλου σήμερα η πολυπολιτισμικότητα μας δίνει την δυνατότητα να ερθουμε σ επαφή με διαφορετικές κουλτούρες, να δούμε ομοιότητες και διαφορές και να επηρεαστούμε δημιουργικά».
Η παράσταση, τα κείμενα και τις προβολές της οποίας έχει επιμεληθεί η Ελένη Μουσταΐρα, θα παραμείνει διαθέσιμη για On Demand προβολή και την Κυριακή 30/5, τη Δευτέρα 31/5, την Τρίτη 1/6, την Τετάρτη 2/6 και την Πέμπτη 3/6 στις 21:00, ενώ η προβολή της συνοδεύεται από συγχρονισμένη γραπτή απόδοση των κειμένων (υποτιτλισμός).
Τα εισιτήρια κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε να κάνετε κράτηση ΕΔΩ
Παρακολουθήστε το ρεσιτάλ ΕΔΩ
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Γιώργος Σπέντζος θυμάται: Οι μεγάλες ταινίες, η περιπέτεια με τον «Αλέξανδρο» του Στόουν και ο εμπρησμός του Ιντεάλ
Καιρός: Καταιγίδες με χαλάζι στα βόρεια - Νέοι χάρτες - Οι θερμοκρασίες για το Σαββατοκύριακο
Lady Gaga: Ποζάρει με αποκαλυπτικό μπικίνι - Δείτε φωτογραφίες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα