«Καθαρίσαμε»: Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης παρουσιάζει τη νέα του παράσταση μέσω διαδικτύου
09.06.2021
06:59
Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Θανάσης Τσαλταμπάσης, Γεράσιμος Γεννατάς και ΝίκηΣκιαδαρέρη
Την κωμωδία του Ζωρζ Φεντώ «Καθαρίσαμε» θα παρουσιάσει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης, μέσα στον Ιούνιο, σε digital μορφή. Η παράσταση, σε μετάφραση-διασκευή και σκηνοθεσία της Αναστασίας Κουμίδου και πρωταγωνιστές τους Θανάση Τσαλταμπάση, Γεράσιμο Γεννατά και Νίκη Σκιαδαρέση, μαγνητοσκοπήθηκε και θα προβάλλεται μέσω on demand streaming στο διαδίκτυο.
«Αναντίρρητα ο φυσικός χώρος του θεάτρου είναι η Σκηνή, τόσο με την ευρεία όσο και με την συγκεκριμένη έννοια, και η μαγεία που ανταλλάσσεται μέσα από το μοίρασμα της αναπνοής των ηθοποιών και των θεατών. Εκεί που δημιουργείται ένα αόρατο πεδίο ηλεκτρισμένης ενέργειας και επικοινωνίας», σημειώνει η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου και προσθέτει: «Ωστόσο, ένα προσεγμένο και υψηλής αισθητικής streaming, χωρίς να αντικαθιστά το ζωντανό θέατρο, μπορεί να ψυχαγωγήσει τον θεατή, στην παρούσα ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας. Η επιβεβλημένη αποχή μας από τις θεατρικές σκηνές και η επικοινωνία του θεατρικού έργου τέχνης μέσω της οθόνης, δεν είναι απαραίτητο ότι θα πρέπει να υποβαθμίσει την αισθητική.»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βασίλης Μυριανθόπουλος και η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί ένα υβριδικό είδος streaming, μια immersive site specific παράσταση, όπως είχε γίνει και στην πρώτη διαδικτυακή παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ τον θεατρικό μονόλογο «Μετά τον Βυσσινόκηπο».
«Ο θεατής βλέπει ένα θεατρικό έργο τέχνης να εξελίσσεται μέσα σε ένα εμβληματικό σπίτι - έργο τέχνης, όπως είναι η οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού», σημειώνει η σκηνοθέτις. «Το έργο διεισδύει στην Οικία, καθώς περιδιαβαίνει στους διαδρόμους, στο σαλόνι, στο χωλ, στο γραφείο της υποδειγματικά διατηρημένης οικίας Κατακουζηνού, αλλά και η Οικία διεισδύει μέσα στο έργο δίνοντας το φως, τα χρώματα, τους πίνακες ζωγραφικές, τις βιβλιοθήκες της ωσάν ένα φυσικό ιδανικό αυτής της καλογραμμένης γαλλικής κωμωδίας, η οποία είναι ερμηνευμένη από εξαίρετους κωμικούς μας.»
Η υπόθεση
Ο κύριος Φλαβουάν είναι σύζυγος, πατέρας και κατασκευαστής πορσελάνινων ειδών. Η ιδέα του να δημιουργήσει ένα “άθραυστο” πορσελάνινο δοχείο νυκτός το όποιο, μέσω του Αμπελάρ Σουγιού, οποίος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Άμυνας, θα προωθήσει στον στρατό ως ατομικό εργαλείο αντιμετωπίζει μία χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων από την δυσκοιλιότητα του επτάχρονου γιου του.
Ενώ η κυρία Φλαβουάν προσπαθεί να πείσει τον σύζυγό της ότι η δυσκοιλιότητα του γιου τους είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που απαιτεί την απόλυτη φροντίδα τους, ο Αμπελάρ Σουγιού έρχεται στην προκαθορισμένη επαγγελματική συνάντηση με απροσδόκητες εξελίξεις και αποτελέσματα. Οι σουρεαλιστικές καταστάσεις κλιμακώνονται στο τέλος του έργου με την έλευση της συζύγου του κυρίου Σουγιού και του κρυφού εραστή - εξαδέρφου της.
Στην παράσταση συμμετέχουν επίσης οι ηθοποιοί Λυδία Σγουράκη, Ολυμπία Μανωλοπούλου, Σουέλεν Κωνσταντινίδου και Στέλιος Χλιαράς.
Ο συγγραφέας
Ακροβατώντας με ευφυΐα και ανυπέρβλητο χιούμορ μεταξύ φάρσας και vaudeville (σωματικό κωμικό θέατρο,) ο Ζωρζ Φεντώ (Georges Feydeau) γοήτευσε το κοινό του Παρισιού, πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεννήθηκε το 1862 στο Παρίσι και πέθανε το 1921 στην γαλλική Ρουέγ-Μαλμαισόν. Με θεατρική ακρίβεια, τα έργα του είναι γνωστά για τις τρελές, αναπάντεχες συμπτώσεις, ασυνεννοησίες, κωμικοτραγικά λάθη, γλωσσικά παιχνίδια κλπ. Η αλάνθαστη συνταγή της κωμικής του γραφής, έχει μελετηθεί από θεατρολόγους, έμπλεη πνευματικότητας, στοιχείο που λείπει από πολλούς κωμωδιογράφους. Τα έργα του είναι διάσημα, αγαπημένα και πολυπαιγμένα, ακόμα και έναν αιώνα μετά. Μερικά από τα πιο γνωστά του έργα είναι: Ψύλλοι στ’ αυτιά, Ράφτης Κυριών, Η Κυρία του Μαξίμ κλπ.
Το μονόπρακτο «On purge bébé» , γραμμένο το 1910, έχει ανέβει μετρημένες φορές στην Ελλάδα, με το Εθνικό Θέατρο να έχει ανεβάσει μία σημαντική παράσταση του έργου, το 1982 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
«Αναντίρρητα ο φυσικός χώρος του θεάτρου είναι η Σκηνή, τόσο με την ευρεία όσο και με την συγκεκριμένη έννοια, και η μαγεία που ανταλλάσσεται μέσα από το μοίρασμα της αναπνοής των ηθοποιών και των θεατών. Εκεί που δημιουργείται ένα αόρατο πεδίο ηλεκτρισμένης ενέργειας και επικοινωνίας», σημειώνει η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου και προσθέτει: «Ωστόσο, ένα προσεγμένο και υψηλής αισθητικής streaming, χωρίς να αντικαθιστά το ζωντανό θέατρο, μπορεί να ψυχαγωγήσει τον θεατή, στην παρούσα ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας. Η επιβεβλημένη αποχή μας από τις θεατρικές σκηνές και η επικοινωνία του θεατρικού έργου τέχνης μέσω της οθόνης, δεν είναι απαραίτητο ότι θα πρέπει να υποβαθμίσει την αισθητική.»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βασίλης Μυριανθόπουλος και η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί ένα υβριδικό είδος streaming, μια immersive site specific παράσταση, όπως είχε γίνει και στην πρώτη διαδικτυακή παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ τον θεατρικό μονόλογο «Μετά τον Βυσσινόκηπο».
«Ο θεατής βλέπει ένα θεατρικό έργο τέχνης να εξελίσσεται μέσα σε ένα εμβληματικό σπίτι - έργο τέχνης, όπως είναι η οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού», σημειώνει η σκηνοθέτις. «Το έργο διεισδύει στην Οικία, καθώς περιδιαβαίνει στους διαδρόμους, στο σαλόνι, στο χωλ, στο γραφείο της υποδειγματικά διατηρημένης οικίας Κατακουζηνού, αλλά και η Οικία διεισδύει μέσα στο έργο δίνοντας το φως, τα χρώματα, τους πίνακες ζωγραφικές, τις βιβλιοθήκες της ωσάν ένα φυσικό ιδανικό αυτής της καλογραμμένης γαλλικής κωμωδίας, η οποία είναι ερμηνευμένη από εξαίρετους κωμικούς μας.»
Η υπόθεση
Ο κύριος Φλαβουάν είναι σύζυγος, πατέρας και κατασκευαστής πορσελάνινων ειδών. Η ιδέα του να δημιουργήσει ένα “άθραυστο” πορσελάνινο δοχείο νυκτός το όποιο, μέσω του Αμπελάρ Σουγιού, οποίος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Άμυνας, θα προωθήσει στον στρατό ως ατομικό εργαλείο αντιμετωπίζει μία χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων από την δυσκοιλιότητα του επτάχρονου γιου του.
Ενώ η κυρία Φλαβουάν προσπαθεί να πείσει τον σύζυγό της ότι η δυσκοιλιότητα του γιου τους είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που απαιτεί την απόλυτη φροντίδα τους, ο Αμπελάρ Σουγιού έρχεται στην προκαθορισμένη επαγγελματική συνάντηση με απροσδόκητες εξελίξεις και αποτελέσματα. Οι σουρεαλιστικές καταστάσεις κλιμακώνονται στο τέλος του έργου με την έλευση της συζύγου του κυρίου Σουγιού και του κρυφού εραστή - εξαδέρφου της.
Στην παράσταση συμμετέχουν επίσης οι ηθοποιοί Λυδία Σγουράκη, Ολυμπία Μανωλοπούλου, Σουέλεν Κωνσταντινίδου και Στέλιος Χλιαράς.
Ο συγγραφέας
Ακροβατώντας με ευφυΐα και ανυπέρβλητο χιούμορ μεταξύ φάρσας και vaudeville (σωματικό κωμικό θέατρο,) ο Ζωρζ Φεντώ (Georges Feydeau) γοήτευσε το κοινό του Παρισιού, πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεννήθηκε το 1862 στο Παρίσι και πέθανε το 1921 στην γαλλική Ρουέγ-Μαλμαισόν. Με θεατρική ακρίβεια, τα έργα του είναι γνωστά για τις τρελές, αναπάντεχες συμπτώσεις, ασυνεννοησίες, κωμικοτραγικά λάθη, γλωσσικά παιχνίδια κλπ. Η αλάνθαστη συνταγή της κωμικής του γραφής, έχει μελετηθεί από θεατρολόγους, έμπλεη πνευματικότητας, στοιχείο που λείπει από πολλούς κωμωδιογράφους. Τα έργα του είναι διάσημα, αγαπημένα και πολυπαιγμένα, ακόμα και έναν αιώνα μετά. Μερικά από τα πιο γνωστά του έργα είναι: Ψύλλοι στ’ αυτιά, Ράφτης Κυριών, Η Κυρία του Μαξίμ κλπ.
Το μονόπρακτο «On purge bébé» , γραμμένο το 1910, έχει ανέβει μετρημένες φορές στην Ελλάδα, με το Εθνικό Θέατρο να έχει ανεβάσει μία σημαντική παράσταση του έργου, το 1982 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr