Κοργιαλένειος Σχολή: Από τον Ανάργυρο στον 007
Κοργιαλένειος Σχολή: Από τον Ανάργυρο στον 007
Το χθες και το σήμερα της θρυλικής Αναργυρείου - Κοργιαλενείου Σχολής στις Σπέτσες, που μετά από δεκαετίες ξαναβρίσκει τον βηματισμό της - Πρόσφατα έγιναν εδώ τα γυρίσματα δύο ταινιών με πρωταγωνιστές τον Ντάνιελ Κρεγκ και την Ολίβια Κόλμαν, ενώ αναβιώνει και η θρυλική Μουσική Ακαδημία με κορυφαίους δασκάλους από όλο τον κόσμο - Το «ΘΕΜΑ» ήταν εκεί και μεταφέρει την εμπειρία
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σε μια τεράστια έκταση γεμάτη πεύκα, συκιές και κάθε λογής φυτά ξεπροβάλλουν, λίγα μόλις μέτρα από τη θάλασσα, τα επιβλητικά κτίρια της Αναργυρείου και Κοργιαλενείου Σχολής, βγαλμένα, θαρρείς, από τους πιο όμορφους πίνακες του Χατζηκυριάκου Γκίκα. Εκεί, στην έξοδο των Σπετσών, μοιάζει να έχει κυριολεκτικά συντελεστεί το θαύμα, με το μέρος να εξακολουθεί να γοητεύει όλους όσοι το επισκέπτονται, αφού παραμένει ενεργό διάγοντας ξανά έναν κύκλο ένδοξου βίου: πρόσφατα έκαναν εδώ γυρίσματα σειρές και ταινίες, όπως η βασισμένη στο βιβλίο της Ελενας Φεράντε «Χαμένη κόρη» με πρωταγωνίστρια την Ολίβια Κόλμαν, ενώ μόλις έχει μαζέψει τις αμέτρητες Louis Vuitton του ο Ντάνιελ Κρεγκ αφού στις Σπέτσες έγιναν τα γυρίσματα του δεύτερου μέρους του «Στα Μαχαίρια» (Knives Out 2) του Netflix.
Επίσης σημαντικά είναι και τα συνέδρια που θα αρχίσουν να οργανώνονται στους χώρους της Αναργυρείου εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, καθώς ήδη έχουν περάσει από τις αίθουσες στελέχη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και άλλων περίοπτων σχολών. Το πλέον σημαντικό όμως είναι η πρόσφατη δημιουργία μιας Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας με επιφανείς δασκάλους από όλο τον κόσμο. Στόχος είναι όχι μόνο να αποκτήσει ξανά η Σχολή τον σπουδαίο εκπαιδευτικό της χαρακτήρα, αλλά και να αποτελέσει το κέντρο για μια μουσική ακαδημία που θα έχει απήχηση σε όλο τον πλανήτη -ακριβώς όπως ήθελε να κάνει κάποτε τη σχολή ο ίδιος ο Ανάργυρος.
Ηταν άλλωστε στις ίδιες αίθουσες που έκαναν λόγο για την ανακάλυψη της διπλής έλικας ο κάτοχος του Νόμπελ Ιατρικής Τζέιμς Γουάτσον και ο Φράνσις Κρικ το 1966, που πρωτάκουσε ο Ιάννης Ξενάκης -επίσης μαθητής της σχολής- τη μουσική του Μπετόβεν και που έγραψε ο σπουδαίος μυθιστοριογράφος Τζον Φόουλς τον «Μάγο» του (που πρόκειται και αυτός να γυριστεί σε σειρά, και πάλι στις Σπέτσες, από τον σκηνοθέτη Σαμ Μέντες). Αυτό το μέρος λοιπόν οραματίστηκε η επικεφαλής της Θερινής Μουσικής Ακαδημίας Λένη Κονιαλίδη ως το ιδανικό κέντρο για τη Μουσική Ακαδημία με τη δημιουργία παράλληλων workshops και Φεστιβάλ, κατά τα πρότυπα του γνωστού θερέτρου Βερμπιέ στην Ελβετία. Εχοντας ζήσει εκεί, άλλωστε, θέλησε να μεταφέρει αυτή την τεχνογνωσία και τον κοσμοπολίτικο αέρα στην καρδιά των Σπετσών.
Το όραμα
Ευτυχώς βρήκε ευήκοα ώτα στα σημερινά μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος της Σχολής (πρόεδρός της είναι ο Πέτρος Πετρακόπουλος και αντιπρόεδρος ο Γιώργος Κωστελένος) και αποφάσισαν δυναμικά να προχωρήσουν στην υλοποίηση του οράματος. Σημαντική και η συμβολή της πολυπράγμονος διευθύντριας του Ιδρύματος Ζωής Παπαδάκη αλλά και των χορηγών που πίστεψαν και ενίσχυσαν οικονομικά το φιλόδοξο σχέδιο. Οπως μας δήλωσε χαρακτηριστικά η κυρία Κονιαλίδη: «Στόχος μας είναι η μουσική ακαδημία να γίνει θεσμός και να μπορέσει να καθιερωθεί, πέρα από το συγκεκριμένο πλαίσιο των συγκεκριμένων ημερών. Να προστεθούν και άλλες δραστηριότητες, όπως παράλληλα φεστιβάλ και workshops, να διευρυνθούν οι κατηγορίες με την προσθήκη άλλων όπως ο χορός. Θέλουμε να βάλουμε ψηλά τον πήχη και να έχουμε μαθήματα υψηλού επιπέδου, γι’ αυτό και διαλέξαμε δασκάλους που είναι κορυφαίοι απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την επιλογή των μαθητών, αφού εμείς δεν αναμειγνυόμαστε στο έργο τους. Δεν περιμέναμε, μάλιστα, τέτοια ανταπόκριση εν μέσω κορωνοϊού και αυτή τη στιγμή έχουμε μαθητές από όλο τον κόσμο».
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη συναυλία που έδωσαν οι αναγνωρισμένοι και διεθνώς βραβευμένοι μουσικοί την παρακολουθήσαμε στον εσωτερικό εντυπωσιακό χώρο της σχολής μαζί με νεαρούς και νεαρές σπουδάστριες από την Αμερική, την Κίνα, το Καζακστάν, την Ουκρανία, την Ελβετία και φυσικά την Ελλάδα. Οι μουσικοί, που είναι παράλληλα και διδάσκοντες, όλοι αναγνωρισμένοι με βραβεία και διακρίσεις, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και κάπως σαν να νιώσαμε και πάλι αναγεννημένοι αφού ακούγαμε τόσο καλή μουσική, για πρώτη φορά, σε συναυλία μετά την καραντίνα. Οπως τόνισε εμφανώς συγκινημένος στο τέλος της συναυλίας ο Αμερικανός τρομπονίστας Τζέιμι Γουίλιαμς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου Ρόστοκ στη Γερμανία, λίγο πριν ερμηνεύσει μοναδικά την περίφημη «Morceau symphonique op.88» του Αλεξάντρ Γκιλμάν: «Σε τόσο δύσκολες εποχές που όλες οι συναυλίες ακυρώνονται ή αναβάλλονται, εμείς βρισκόμαστε όλοι μαζί στο νησί των Σπετσών και γι’ αυτό πρέπει να ευχαριστήσουμε πραγματικά τη Λένη Κολιανίδη που έκανε τα πάντα ώστε να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα». Και προφανώς έχει δίκιο.
Επιβλητικά αγάλματα
Το επόμενο πρωί φροντίσαμε να «αιφνιδιάσουμε» τους μαθητές στις αίθουσες και καταλάβαμε γιατί επέλεξαν αυτό το μέρος για να θητεύσουν στους διάσημους ήχους και να μάθουν τα μυστικά της εκτέλεσης από τους καλύτερους. Εκεί, ανάμεσα σε επιβλητικά αγάλματα, στις αίθουσες με τα ψηλά ταβάνια και τα έπιπλα εποχής, με θέα τη θάλασσα του Σαρωνικού και ένα ελαφρύ αεράκι να φυσάει στα ψηλόκορμα δέντρα, η μουσική εναρμονιζόταν μοναδικά με τον ήχο των τζιτζικιών. Σε μια αίθουσα, η διεθνώς αναγνωρισμένη φλαουτίστα Ναταλία Γεράκη ξεκινούσε το masterclass του φλάουτου με ασκήσεις για αφύπνιση του σώματος, ενώ σε άλλη ο συγκλονιστικός Πολωνός βιολιστής Μπάρτεκ Νίζιολ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Βέρνης, έδινε τα φώτα του σε έναν ακόμα τυχερό μαθητή. «Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα συναντάς τέτοιους δασκάλους αν δεν ταξιδέψεις», μας σχολιάζει σχετικά η διευθύντρια του Ιδρύματος κυρία Παπαδάκη. «Γι’ αυτό θέλουμε, εκτός από τη συγκεκριμένη επιτροπή, να δημιουργήσουμε έναν σύλλογο φίλων της Ακαδημίας, να φέρουμε σπουδαίους μουσικούς, να ανταλλάξουν απόψεις και να δίνουν διαλέξεις.
Κυρίως όμως αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να βρουν τα παιδιά αυτό που επιζητούν, να κάνουν φιλίες και να επιστρέψουν πλήρεις στη χώρα τους». Για να συμπληρώσει ότι είναι πολύ σημαντικό για το Ιδρυμα, εκτός από το διεθνές εκτόπισμα που φιλοδοξεί να έχει η σχολή, να βρίσκει ανταπόκριση στους ντόπιους: «Γι’ αυτό δημιουργήσαμε και ένα ειδικό μάθημα μύησης στη μουσική για πολύ μικρά παιδιά και το ενδιαφέρον ήταν τεράστιο, σχεδόν ξεπέρασε το όριο που είχαμε υπολογίσει, αφού συγκεντρώθηκαν 50 παιδιά μέχρι 12 χρονών». Τα είδαμε μάλιστα να προσέρχονται συνοδευόμενα από τους γονείς τους: πολλά ήταν τόσο μικρά που φαίνεται ότι μόλις είχαν κάνει τα πρώτα τους βήματα.
Εκτός από τα μαθήματα και τη συναυλία που ήταν κλειστή για το κοινό, η Ακαδημία, έχοντας τη στήριξη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσίασε μια όμορφη βραδιά στις 15 Ιουλίου στο Ανοιχτό Αμφιθέατρο, αφιερωμένη στον Βιβάλντι, με σολίστ μαθητές και καθηγητές, σαν ένα είδος επιβράβευσης και ανάδειξης της δουλειάς που έχουν κάνει.
Επίσης σημαντικά είναι και τα συνέδρια που θα αρχίσουν να οργανώνονται στους χώρους της Αναργυρείου εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, καθώς ήδη έχουν περάσει από τις αίθουσες στελέχη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και άλλων περίοπτων σχολών. Το πλέον σημαντικό όμως είναι η πρόσφατη δημιουργία μιας Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας με επιφανείς δασκάλους από όλο τον κόσμο. Στόχος είναι όχι μόνο να αποκτήσει ξανά η Σχολή τον σπουδαίο εκπαιδευτικό της χαρακτήρα, αλλά και να αποτελέσει το κέντρο για μια μουσική ακαδημία που θα έχει απήχηση σε όλο τον πλανήτη -ακριβώς όπως ήθελε να κάνει κάποτε τη σχολή ο ίδιος ο Ανάργυρος.
Ηταν άλλωστε στις ίδιες αίθουσες που έκαναν λόγο για την ανακάλυψη της διπλής έλικας ο κάτοχος του Νόμπελ Ιατρικής Τζέιμς Γουάτσον και ο Φράνσις Κρικ το 1966, που πρωτάκουσε ο Ιάννης Ξενάκης -επίσης μαθητής της σχολής- τη μουσική του Μπετόβεν και που έγραψε ο σπουδαίος μυθιστοριογράφος Τζον Φόουλς τον «Μάγο» του (που πρόκειται και αυτός να γυριστεί σε σειρά, και πάλι στις Σπέτσες, από τον σκηνοθέτη Σαμ Μέντες). Αυτό το μέρος λοιπόν οραματίστηκε η επικεφαλής της Θερινής Μουσικής Ακαδημίας Λένη Κονιαλίδη ως το ιδανικό κέντρο για τη Μουσική Ακαδημία με τη δημιουργία παράλληλων workshops και Φεστιβάλ, κατά τα πρότυπα του γνωστού θερέτρου Βερμπιέ στην Ελβετία. Εχοντας ζήσει εκεί, άλλωστε, θέλησε να μεταφέρει αυτή την τεχνογνωσία και τον κοσμοπολίτικο αέρα στην καρδιά των Σπετσών.
Το όραμα
Ευτυχώς βρήκε ευήκοα ώτα στα σημερινά μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος της Σχολής (πρόεδρός της είναι ο Πέτρος Πετρακόπουλος και αντιπρόεδρος ο Γιώργος Κωστελένος) και αποφάσισαν δυναμικά να προχωρήσουν στην υλοποίηση του οράματος. Σημαντική και η συμβολή της πολυπράγμονος διευθύντριας του Ιδρύματος Ζωής Παπαδάκη αλλά και των χορηγών που πίστεψαν και ενίσχυσαν οικονομικά το φιλόδοξο σχέδιο. Οπως μας δήλωσε χαρακτηριστικά η κυρία Κονιαλίδη: «Στόχος μας είναι η μουσική ακαδημία να γίνει θεσμός και να μπορέσει να καθιερωθεί, πέρα από το συγκεκριμένο πλαίσιο των συγκεκριμένων ημερών. Να προστεθούν και άλλες δραστηριότητες, όπως παράλληλα φεστιβάλ και workshops, να διευρυνθούν οι κατηγορίες με την προσθήκη άλλων όπως ο χορός. Θέλουμε να βάλουμε ψηλά τον πήχη και να έχουμε μαθήματα υψηλού επιπέδου, γι’ αυτό και διαλέξαμε δασκάλους που είναι κορυφαίοι απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την επιλογή των μαθητών, αφού εμείς δεν αναμειγνυόμαστε στο έργο τους. Δεν περιμέναμε, μάλιστα, τέτοια ανταπόκριση εν μέσω κορωνοϊού και αυτή τη στιγμή έχουμε μαθητές από όλο τον κόσμο».
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη συναυλία που έδωσαν οι αναγνωρισμένοι και διεθνώς βραβευμένοι μουσικοί την παρακολουθήσαμε στον εσωτερικό εντυπωσιακό χώρο της σχολής μαζί με νεαρούς και νεαρές σπουδάστριες από την Αμερική, την Κίνα, το Καζακστάν, την Ουκρανία, την Ελβετία και φυσικά την Ελλάδα. Οι μουσικοί, που είναι παράλληλα και διδάσκοντες, όλοι αναγνωρισμένοι με βραβεία και διακρίσεις, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και κάπως σαν να νιώσαμε και πάλι αναγεννημένοι αφού ακούγαμε τόσο καλή μουσική, για πρώτη φορά, σε συναυλία μετά την καραντίνα. Οπως τόνισε εμφανώς συγκινημένος στο τέλος της συναυλίας ο Αμερικανός τρομπονίστας Τζέιμι Γουίλιαμς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Θεάτρου Ρόστοκ στη Γερμανία, λίγο πριν ερμηνεύσει μοναδικά την περίφημη «Morceau symphonique op.88» του Αλεξάντρ Γκιλμάν: «Σε τόσο δύσκολες εποχές που όλες οι συναυλίες ακυρώνονται ή αναβάλλονται, εμείς βρισκόμαστε όλοι μαζί στο νησί των Σπετσών και γι’ αυτό πρέπει να ευχαριστήσουμε πραγματικά τη Λένη Κολιανίδη που έκανε τα πάντα ώστε να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα». Και προφανώς έχει δίκιο.
Επιβλητικά αγάλματα
Το επόμενο πρωί φροντίσαμε να «αιφνιδιάσουμε» τους μαθητές στις αίθουσες και καταλάβαμε γιατί επέλεξαν αυτό το μέρος για να θητεύσουν στους διάσημους ήχους και να μάθουν τα μυστικά της εκτέλεσης από τους καλύτερους. Εκεί, ανάμεσα σε επιβλητικά αγάλματα, στις αίθουσες με τα ψηλά ταβάνια και τα έπιπλα εποχής, με θέα τη θάλασσα του Σαρωνικού και ένα ελαφρύ αεράκι να φυσάει στα ψηλόκορμα δέντρα, η μουσική εναρμονιζόταν μοναδικά με τον ήχο των τζιτζικιών. Σε μια αίθουσα, η διεθνώς αναγνωρισμένη φλαουτίστα Ναταλία Γεράκη ξεκινούσε το masterclass του φλάουτου με ασκήσεις για αφύπνιση του σώματος, ενώ σε άλλη ο συγκλονιστικός Πολωνός βιολιστής Μπάρτεκ Νίζιολ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Βέρνης, έδινε τα φώτα του σε έναν ακόμα τυχερό μαθητή. «Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα συναντάς τέτοιους δασκάλους αν δεν ταξιδέψεις», μας σχολιάζει σχετικά η διευθύντρια του Ιδρύματος κυρία Παπαδάκη. «Γι’ αυτό θέλουμε, εκτός από τη συγκεκριμένη επιτροπή, να δημιουργήσουμε έναν σύλλογο φίλων της Ακαδημίας, να φέρουμε σπουδαίους μουσικούς, να ανταλλάξουν απόψεις και να δίνουν διαλέξεις.
Κυρίως όμως αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να βρουν τα παιδιά αυτό που επιζητούν, να κάνουν φιλίες και να επιστρέψουν πλήρεις στη χώρα τους». Για να συμπληρώσει ότι είναι πολύ σημαντικό για το Ιδρυμα, εκτός από το διεθνές εκτόπισμα που φιλοδοξεί να έχει η σχολή, να βρίσκει ανταπόκριση στους ντόπιους: «Γι’ αυτό δημιουργήσαμε και ένα ειδικό μάθημα μύησης στη μουσική για πολύ μικρά παιδιά και το ενδιαφέρον ήταν τεράστιο, σχεδόν ξεπέρασε το όριο που είχαμε υπολογίσει, αφού συγκεντρώθηκαν 50 παιδιά μέχρι 12 χρονών». Τα είδαμε μάλιστα να προσέρχονται συνοδευόμενα από τους γονείς τους: πολλά ήταν τόσο μικρά που φαίνεται ότι μόλις είχαν κάνει τα πρώτα τους βήματα.
Εκτός από τα μαθήματα και τη συναυλία που ήταν κλειστή για το κοινό, η Ακαδημία, έχοντας τη στήριξη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσίασε μια όμορφη βραδιά στις 15 Ιουλίου στο Ανοιχτό Αμφιθέατρο, αφιερωμένη στον Βιβάλντι, με σολίστ μαθητές και καθηγητές, σαν ένα είδος επιβράβευσης και ανάδειξης της δουλειάς που έχουν κάνει.
Καθώς καθόμαστε στο καφέ «Magus» -φόρος τιμής στο ομώνυμο βιβλίο του συγγραφέα Τζον Φόουλς, ο οποίος δίδαξε στη σχολή- που στεγάζεται στην καρδιά του κήπου, ανάμεσα στα πεύκα, τις πικροδάφνες, και απολαμβάνοντας το γεύμα, μαθαίνουμε ότι κάθε λεπτομέρεια εδώ είναι μελετημένη: από την ομώνυμη σαλάτα, την οποία εμπνεύστηκε ο σεφ ενός βασιλιά που επισκεπτόταν το μέρος από την απέναντι Κόστα έως τη διακόσμηση των κεντρικών κτιρίων που παραμένει ίδια, στο πνεύμα του Ανάργυρου. Την είσοδο του κτιρίου, όπου δόθηκε η συναυλία, κοσμεί η διαθήκη του Ανάργυρου, ο οποίος οραματίστηκε στις Σπέτσες τη δημιουργία μιας πολιτιστικής και εκπαιδευτικής «αυτοκρατορίας» που θα έφερνε στο νησί διάσημους καλλιτέχνες, συγγραφείς και εμπνευσμένους ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Από τα πρώτα μελήματά του, μόλις το 1913-14, ήταν μάλιστα να προστατεύσει το τεράστιο πευκοδάσος των Σπετσών που κινδύνευε με αφανισμό, να ανοίξει περιφερειακούς δρόμους και να κατασκευάσει το ξενοδοχείο «Ποσειδώνιο» - ένα πραγματικό αρχιτεκτονικό στολίδι για το νησί, που ευτυχώς εξακολουθεί να λειτουργεί πλήρως ανακαινισμένο και έχοντας σεβαστεί απόλυτα το πνεύμα του εμπνευστή και δημιουργού του. Βασιλιάδες, πρίγκιπες, σημαίνουσες προσωπικότητες άρχισαν όντως να καταφτάνουν και να ανταποκρίνονται στο όραμα του Ανάργυρου, παρά τις δύσκολες συνθήκες, κάνοντας γνωστό το νησί της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο.
Η ιστορία
Το 1927 ιδρύεται η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή που ήταν όντως ένα τεράστιο δώρο, μια σημαντικότατη ευεργεσία για το νησί, ένα κοινό όραμα που είχε ο ίδιος ο Ανάργυρος μαζί με τον καλό, προσωπικό του φίλο Ελευθέριο Βενιζέλο. Κατάφερε μάλιστα να λειτουργήσει ως πρότυπο σχολείο, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο Eton, απ’ όπου αποφοίτησαν σπουδαίοι επιστήμονες και σημαντικές προσωπικότητες. Ακόμα φυλάσσονται σε δωμάτια αρκετά τεκμήρια αυτής της ένδοξης περιόδου - όπως τα δοκιμαστικά με τα οποία γίνονταν τα διάφορα πειράματα, απολιθωμένα ζώα ως αντικείμενα μελέτης της Φυσικής Ιστορίας, καθώς και πορτρέτα των διευθυντών της σχολής. Στους χώρους της λειτουργεί επίσης και βιβλιοθήκη, ενώ διατηρείται αυτούσιο το δωμάτιο του Ανάργυρου, με το κρεβάτι του στρωμένο θαρρείς για να τον υποδεχθεί, την ντουλάπα του, τα πούρα και τα τσιγάρα του να δίνουν την εντύπωση ότι επίκειται η άφιξή του.
Πρόκειται για κειμήλια μιας εποχής που φαίνεται να τυγχάνει ιδιαίτερου σεβασμού και να διατηρείται αυτούσια από τους υπεύθυνους του Ιδρύματος που φροντίζουν να συντηρούν αυτά τα αξιοθαύμαστα αρχιτεκτονήματα. Μάλιστα πρόσφατα, πριν από έναν μήνα, μαθαίνουμε ότι ύστερα από διαρκείς πιέσεις κατάφερε να εγκριθεί το έργο της αποκατάστασης του κεντρικού αρχοντικού του Ανάργυρου στις Σπέτσες, στην Ντάπια, με σκοπό τη μετατροπή του σε πολιτιστικό πόλο-χώρο εκθέσεων. Ευτυχώς όλα δείχνουν πως οι καρποί της πολυετούς προσπάθειας τόσο του προέδρου του Ιδρύματος της Αναργυρείου Σχολής Πέτρου Πετρακόπουλου όσο και των άλλων μελών της εκτελεστικής επιτροπής, τα οποία προσβλέπουν στη δυναμική αναβίωση και του αρχοντικού και της ίδιας της Σχολής, να ανταμείβονται, καθώς, εκτός από το αρχοντικό, σειρά για αποκατάσταση έχουν σταδιακά και τα υπόλοιπα κτίρια. Αξίζει να αναφερθεί ότι, εκτός από τα κυρίως κτίρια, στους απέραντους χώρους της Σχολής υπάρχει -και είναι αξιοποιήσιμο- ένα πέτρινο θέατρο 1.100 θέσεων, μια μικρογραφία του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, όπου φιλοξενήθηκαν αυτό το καλοκαίρι σημαντικές πολιτιστικές δραστηριότητες και παραστάσεις. Οι σταδιακές αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων έκαναν το Ιδρυμα πόλο έλξης εθνικών και διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, το οποίο κατέχει το 42% των Σπετσών, και τώρα μιας μουσικής ακαδημίας που φιλοδοξεί να ξαναφέρει τις Σπέτσες στο κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Ειδήσεις σήμερα:
Βρετανία: Συναγερμός στο Πλίμουθ - Για περιστατικό με «αρκετούς νεκρούς και τραυματίες» μιλά η αστυνομία - Δείτε βίντεο
Ρωσία: Μία γυναίκα νεκρή και 18 τραυματίες εξαιτίας έκρηξης σε αστικό λεωφορείο - Δείτε βίντεο
Η ιστορία
Το 1927 ιδρύεται η Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολή που ήταν όντως ένα τεράστιο δώρο, μια σημαντικότατη ευεργεσία για το νησί, ένα κοινό όραμα που είχε ο ίδιος ο Ανάργυρος μαζί με τον καλό, προσωπικό του φίλο Ελευθέριο Βενιζέλο. Κατάφερε μάλιστα να λειτουργήσει ως πρότυπο σχολείο, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο Eton, απ’ όπου αποφοίτησαν σπουδαίοι επιστήμονες και σημαντικές προσωπικότητες. Ακόμα φυλάσσονται σε δωμάτια αρκετά τεκμήρια αυτής της ένδοξης περιόδου - όπως τα δοκιμαστικά με τα οποία γίνονταν τα διάφορα πειράματα, απολιθωμένα ζώα ως αντικείμενα μελέτης της Φυσικής Ιστορίας, καθώς και πορτρέτα των διευθυντών της σχολής. Στους χώρους της λειτουργεί επίσης και βιβλιοθήκη, ενώ διατηρείται αυτούσιο το δωμάτιο του Ανάργυρου, με το κρεβάτι του στρωμένο θαρρείς για να τον υποδεχθεί, την ντουλάπα του, τα πούρα και τα τσιγάρα του να δίνουν την εντύπωση ότι επίκειται η άφιξή του.
Πρόκειται για κειμήλια μιας εποχής που φαίνεται να τυγχάνει ιδιαίτερου σεβασμού και να διατηρείται αυτούσια από τους υπεύθυνους του Ιδρύματος που φροντίζουν να συντηρούν αυτά τα αξιοθαύμαστα αρχιτεκτονήματα. Μάλιστα πρόσφατα, πριν από έναν μήνα, μαθαίνουμε ότι ύστερα από διαρκείς πιέσεις κατάφερε να εγκριθεί το έργο της αποκατάστασης του κεντρικού αρχοντικού του Ανάργυρου στις Σπέτσες, στην Ντάπια, με σκοπό τη μετατροπή του σε πολιτιστικό πόλο-χώρο εκθέσεων. Ευτυχώς όλα δείχνουν πως οι καρποί της πολυετούς προσπάθειας τόσο του προέδρου του Ιδρύματος της Αναργυρείου Σχολής Πέτρου Πετρακόπουλου όσο και των άλλων μελών της εκτελεστικής επιτροπής, τα οποία προσβλέπουν στη δυναμική αναβίωση και του αρχοντικού και της ίδιας της Σχολής, να ανταμείβονται, καθώς, εκτός από το αρχοντικό, σειρά για αποκατάσταση έχουν σταδιακά και τα υπόλοιπα κτίρια. Αξίζει να αναφερθεί ότι, εκτός από τα κυρίως κτίρια, στους απέραντους χώρους της Σχολής υπάρχει -και είναι αξιοποιήσιμο- ένα πέτρινο θέατρο 1.100 θέσεων, μια μικρογραφία του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, όπου φιλοξενήθηκαν αυτό το καλοκαίρι σημαντικές πολιτιστικές δραστηριότητες και παραστάσεις. Οι σταδιακές αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων έκαναν το Ιδρυμα πόλο έλξης εθνικών και διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, το οποίο κατέχει το 42% των Σπετσών, και τώρα μιας μουσικής ακαδημίας που φιλοδοξεί να ξαναφέρει τις Σπέτσες στο κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Ειδήσεις σήμερα:
Βρετανία: Συναγερμός στο Πλίμουθ - Για περιστατικό με «αρκετούς νεκρούς και τραυματίες» μιλά η αστυνομία - Δείτε βίντεο
Ρωσία: Μία γυναίκα νεκρή και 18 τραυματίες εξαιτίας έκρηξης σε αστικό λεωφορείο - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα