Tα κέρινα γλυπτά του Urs Fischer σε έκθεση στο Bourse de Commerce στο Παρίσι
14.08.2021
10:57
Τα κέρινα γλυπτά έχουν ένα αναμμένο φυτίλι στην κορυφή τους - Θα έχουν λιώσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου
Κέρινα γλυπτά του Urs Fischer καίγονται και λειώνουν αργά αργά μέσα στο Bourse de Commerce στο Παρίσι.
Η επανασχεδιασμένη εγκατάσταση του 2011 «Untitled» του Ελβετού καλλιτέχνη είναι τοποθετημένη στη Ροτόντα του Μουσείου και έχει στο κέντρο της το σε φυσικό μέγεθος αντίγραφο του γλυπτού «Η Αρπαγή των Σαβίνων» (1579-1582) του Τζαμπολόνια.
Ένα κέρινο ομοίωμα του καλλιτέχνη Rudolf Stingel, φίλου του Fischer, στοχάζεται καθώς περιεργάζεται επτά διαφορετικές καρέκλες. Άναψαν τα φυτίλια την πρώτη ημέρα της έκθεσης και τα ομοιώματα θα λειώσουν σε λιμνούλες από κερί έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Από τις επτά καρέκλες, τέσσερις έχουν ως μοντέλα καθίσματα από το Μαλί (κάθισμα των Mandé), την Γκάνα (κάθισμα των Ashanti), την Μπουρκίνα Φάσο (κάθισμα των Bwa) και την Αιθιοπία (κάθισμα των Οromo) τα οποία αποτελούν μέρος της συλλογής του Musée du Quai Branly Jacques Chirac. Πλαισιώνονται από ένα κάθισμα αεροπορικού τύπου, ένα κάθισμα γραφείου με ροδάκια και μια μαζικής παραγωγής καρέκλα για κήπο.
Το σύνολο είναι μια αναφορά στις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της αποικιοκρατίας και της παγκοσμιοποίησης.
Όπως σημειώνεται στο κείμενο της έκθεσης, είναι «σύμβολα της σύγχρονης παγκοσμιοποίησης, απαντούν στις αναπαραστάσεις διηπειρωτικού εμπορίου στα τέλη του 19ου αιώνα, στιγματισμένων από την ιδεολογία της αποικιοκρατίας και τη λαϊκή κουλτούρα εκείνης της εποχής».
Η επανασχεδιασμένη εγκατάσταση του 2011 «Untitled» του Ελβετού καλλιτέχνη είναι τοποθετημένη στη Ροτόντα του Μουσείου και έχει στο κέντρο της το σε φυσικό μέγεθος αντίγραφο του γλυπτού «Η Αρπαγή των Σαβίνων» (1579-1582) του Τζαμπολόνια.
Ένα κέρινο ομοίωμα του καλλιτέχνη Rudolf Stingel, φίλου του Fischer, στοχάζεται καθώς περιεργάζεται επτά διαφορετικές καρέκλες. Άναψαν τα φυτίλια την πρώτη ημέρα της έκθεσης και τα ομοιώματα θα λειώσουν σε λιμνούλες από κερί έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Από τις επτά καρέκλες, τέσσερις έχουν ως μοντέλα καθίσματα από το Μαλί (κάθισμα των Mandé), την Γκάνα (κάθισμα των Ashanti), την Μπουρκίνα Φάσο (κάθισμα των Bwa) και την Αιθιοπία (κάθισμα των Οromo) τα οποία αποτελούν μέρος της συλλογής του Musée du Quai Branly Jacques Chirac. Πλαισιώνονται από ένα κάθισμα αεροπορικού τύπου, ένα κάθισμα γραφείου με ροδάκια και μια μαζικής παραγωγής καρέκλα για κήπο.
Το σύνολο είναι μια αναφορά στις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της αποικιοκρατίας και της παγκοσμιοποίησης.
Όπως σημειώνεται στο κείμενο της έκθεσης, είναι «σύμβολα της σύγχρονης παγκοσμιοποίησης, απαντούν στις αναπαραστάσεις διηπειρωτικού εμπορίου στα τέλη του 19ου αιώνα, στιγματισμένων από την ιδεολογία της αποικιοκρατίας και τη λαϊκή κουλτούρα εκείνης της εποχής».
Η εγκατάσταση «Untitled» είναι ένα μνημείο στην παροδικότητα, τη μεταβολή, το πέρασμα του χρόνου, τη μεταμόρφωση και τη δημιουργική καταστροφή. Πριν ανάψουν, αυτά τα «κεριά» περικλείουν τις έννοιες της αριστοτεχνίας, του ρεαλισμού, της καθετότητας. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, αυτές οι αξίες αναστρέφονται από το τυχαίο και την εντροπία· το γλυπτό γίνεται παράτυπο, ακόμη και άμορφο.
Ειδήσεις σήμερα:
Μακελειό στο Πλίμουθ: Βίντεο δείχνει τον 23χρονο δολοφόνο να κυκλοφορεί στο δρόμο με το όπλο πριν σκοτώσει το 5ο του θύμα
Μαγιορκίνης για υποχρεωτικό εμβολιασμό μαθητών: Χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία, συλλέγουμε δεδομένα
Άγρια επίθεση σε μετανάστες στo Λασίθι - Στο νοσοκομείο δύο άνθρωποι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr