Άκραμ Καν: Ο πολυβραβευμένος, κορυφαίος δημιουργός ξορκίζει το κακό
21.09.2021
20:07
Ο πολυβραβευμένος χορογράφος και δημιουργός, επιτελάρχης της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών του Λονδίνου, επιστρέφει για μια ακόμα φορά στην Ελλάδα, στα πλαίσια της διεθνούς περιοδείας της νέας παράστασης “Outwitting the Devil” (Ξορκίζοντας το κακό)
«Ξορκίζοντας το κακό» (Outwitting the Devil) είναι ο τίτλος της νέας παράστασης του Άκραμ Καν, του πιο περίοπτου χορογράφου της Βρετανίας-ο οποίος, άλλωστε, ανέλαβε και τον σχεδιασμό της τελετής των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, και πολύ αγαπητού στην Ελλάδα, όπου οι παραστάσεις του σημειώνουν απανωτά sold out.
Μετά τον περίφημο Xenos και το απόλυτα αυτοβιογραφικό Desh, η διαπεραστική με ευαισθησία και έντονες πολιτικές αναφορές ματιά του Άκραμ Καν εμπνέεται από τη φύση, την καταστροφή του περιβάλλοντος, τη μετάλλαξη της ίδιας μας της σχέσης μαζί της και φτιάχνει μαι παράσταση που συνδέει το όνειρο με τα πολλαπλά συμβολικά μηνύματα επικαλούμενος, όπως και στο Desh τη μεταμόρφωση και την επιβίωση.
Ύστερα λοιπόν από την πετυχημένη περιήγηση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, του Εδιμβούργου αλλά και το «μόνιμο καταφύγιο» του το Saddler's Wells o Καν επιστρέφει στην Αθήνα ως ο ιδανικός μας story teller για να μας μιλήσει με το σώμα του και με πανέμορφες εικόνες για τους αρχέγονους μύθους ξορκίζοντας πάντα το κακό. Την παραγωγή της παράστασης πολυβραβευμένου και ως περσινού «Χορογράφου της Χρονιάς» στην Ελλάδα έχει αναλάβει η Αττική Πολιτιστική Εταιρεία.
Ύστερα από το μοναδικό, μεγάλης διάρκειας σόλο που είχαμε απολαύσει στο «Desh», ένα ιδανικό θέαμα χορού και απίστευτης ομορφιάς, ο Άκραμ Καν επιστρέφει στα μέρη μας 27 χρόνια από την πρώτη του θρυλική εκείνη εμφάνιση στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας για να μαγέψει, για μια ακόμα φορά, τα πλήθη.
Γεννημένος στο Λονδίνο με καταγωγή από το Μπανγκλαντές, ο Ακραμ Καν δεν ξέχασε ποτέ να μνημονεύει την καταγωγή του τόσο στις παραστάσεις, όσο και στα χορευτικά του σύνολα καθώς έμαθε από μικρός να χορεύει τον kathak και στα 13 του θα χόρευε ήδη στο πλευρό του Πίτερ Μπρουκ-στην Ελλάδα δεν θα ξεχάσουμε πάντως εκείνη τη μνημειώδη εμφάνιση μαζί με τη Σιλβί Γκιγιέμ, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο τολμώ να πω ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει από παράσταση χορού με τα δυο «ιερά τέρατα» να συνομιλούν μοναδικά ενώνοντας τις διαφορετικές δημιουργικές σχολές τους επί σκηνής.
Αυτή τη φορά ο διάσημος χορογράφος εμπνέεται από το έπος του Γκιλγκαμές και εξερευνά τα αρχαιότερα τελετουργικά της ανθρωπότητας στο πλαίσιο του διαρκώς μεταβαλλόμενου πλανήτη μας.
Όπως δηλώνει μάλιστα χαρακτηριστικά: «Αφυπνίστηκα σε έναν νέο τρόπο χορού. Και αυτός είναι να χορεύω τις ιδέες μου μέσα από τα σώματα άλλων, συμπεριλαμβανομένων και πιο ηλικιωμένων χορευτών, που κουβαλούν μέσα τους την ιστορία τους και τα σύνθετα ψυχικά βιώματά τους. Όμως, αυτό που παραμένει αμετάβλητο είναι το πάθος μου για την εξερεύνηση παλιών και νέων μύθων μέσα στο συγκείμενο της εποχής μας».
Μέσα σε ένα τοπίο από σπασμένες πλάκες και πεσμένα είδωλα, οι χαρακτήρες του ανταλλάσσουν τον πλούτο και τις αφηγήσεις που τους απέμειναν, με σκοπό να ξαναενώσουν τα σπαράγματα της αρχαίας γνώσης που χάθηκαν και λησμονήθηκαν μέσα στον χρόνο, σε ένα ενιαίο σύνολο.
Ειδήσεις σήμερα:
Μέγκι Ντρίο: «Το μόνο που μπορεί να κάνει η Ισμήνη Παπαβλασοπούλου είναι να ρίξει την τηλεθέαση»
Χρηστίδης κατά Λοβέρδου: Κανένας υποψήφιος δε μπορεί να αντιπολιτεύεται το κόμμα του
Ντούσαν Ίβκοβιτς: «All Star» η κηδεία του Ίβκοβιτς - Ένωσε ξανά τους θρύλους της πρώην Γιουγκοσλαβίας
Μετά τον περίφημο Xenos και το απόλυτα αυτοβιογραφικό Desh, η διαπεραστική με ευαισθησία και έντονες πολιτικές αναφορές ματιά του Άκραμ Καν εμπνέεται από τη φύση, την καταστροφή του περιβάλλοντος, τη μετάλλαξη της ίδιας μας της σχέσης μαζί της και φτιάχνει μαι παράσταση που συνδέει το όνειρο με τα πολλαπλά συμβολικά μηνύματα επικαλούμενος, όπως και στο Desh τη μεταμόρφωση και την επιβίωση.
Ύστερα λοιπόν από την πετυχημένη περιήγηση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, του Εδιμβούργου αλλά και το «μόνιμο καταφύγιο» του το Saddler's Wells o Καν επιστρέφει στην Αθήνα ως ο ιδανικός μας story teller για να μας μιλήσει με το σώμα του και με πανέμορφες εικόνες για τους αρχέγονους μύθους ξορκίζοντας πάντα το κακό. Την παραγωγή της παράστασης πολυβραβευμένου και ως περσινού «Χορογράφου της Χρονιάς» στην Ελλάδα έχει αναλάβει η Αττική Πολιτιστική Εταιρεία.
Ύστερα από το μοναδικό, μεγάλης διάρκειας σόλο που είχαμε απολαύσει στο «Desh», ένα ιδανικό θέαμα χορού και απίστευτης ομορφιάς, ο Άκραμ Καν επιστρέφει στα μέρη μας 27 χρόνια από την πρώτη του θρυλική εκείνη εμφάνιση στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας για να μαγέψει, για μια ακόμα φορά, τα πλήθη.
Γεννημένος στο Λονδίνο με καταγωγή από το Μπανγκλαντές, ο Ακραμ Καν δεν ξέχασε ποτέ να μνημονεύει την καταγωγή του τόσο στις παραστάσεις, όσο και στα χορευτικά του σύνολα καθώς έμαθε από μικρός να χορεύει τον kathak και στα 13 του θα χόρευε ήδη στο πλευρό του Πίτερ Μπρουκ-στην Ελλάδα δεν θα ξεχάσουμε πάντως εκείνη τη μνημειώδη εμφάνιση μαζί με τη Σιλβί Γκιγιέμ, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο τολμώ να πω ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει από παράσταση χορού με τα δυο «ιερά τέρατα» να συνομιλούν μοναδικά ενώνοντας τις διαφορετικές δημιουργικές σχολές τους επί σκηνής.
Αυτή τη φορά ο διάσημος χορογράφος εμπνέεται από το έπος του Γκιλγκαμές και εξερευνά τα αρχαιότερα τελετουργικά της ανθρωπότητας στο πλαίσιο του διαρκώς μεταβαλλόμενου πλανήτη μας.
Όπως δηλώνει μάλιστα χαρακτηριστικά: «Αφυπνίστηκα σε έναν νέο τρόπο χορού. Και αυτός είναι να χορεύω τις ιδέες μου μέσα από τα σώματα άλλων, συμπεριλαμβανομένων και πιο ηλικιωμένων χορευτών, που κουβαλούν μέσα τους την ιστορία τους και τα σύνθετα ψυχικά βιώματά τους. Όμως, αυτό που παραμένει αμετάβλητο είναι το πάθος μου για την εξερεύνηση παλιών και νέων μύθων μέσα στο συγκείμενο της εποχής μας».
Μέσα σε ένα τοπίο από σπασμένες πλάκες και πεσμένα είδωλα, οι χαρακτήρες του ανταλλάσσουν τον πλούτο και τις αφηγήσεις που τους απέμειναν, με σκοπό να ξαναενώσουν τα σπαράγματα της αρχαίας γνώσης που χάθηκαν και λησμονήθηκαν μέσα στον χρόνο, σε ένα ενιαίο σύνολο.
Ειδήσεις σήμερα:
Μέγκι Ντρίο: «Το μόνο που μπορεί να κάνει η Ισμήνη Παπαβλασοπούλου είναι να ρίξει την τηλεθέαση»
Χρηστίδης κατά Λοβέρδου: Κανένας υποψήφιος δε μπορεί να αντιπολιτεύεται το κόμμα του
Ντούσαν Ίβκοβιτς: «All Star» η κηδεία του Ίβκοβιτς - Ένωσε ξανά τους θρύλους της πρώην Γιουγκοσλαβίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr