Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Μπιενάλε της Αθήνας: Ένας εικαστικός διάλογος ξεκινά στο κέντρο της πόλης
Μπιενάλε της Αθήνας: Ένας εικαστικός διάλογος ξεκινά στο κέντρο της πόλης
Η φετινή διοργάνωση, που άνοιξε σήμερα τις πύλες της, φιλοξενείται σε τρία γειτονικά κτίρια - φαντάσματα που αποτελούν σημείο αναφοράς της Αθήνας. Συμμετέχουν περισσότεροι από 80 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο
«Βρίσκεται η Δύση σε παρακμή ή σε μια στιγμή σημαντικής μεταμόρφωσης;»: Το παραπάνω ερώτημα αποτελεί κεντρικό θεματικό άξονα της φετινής, 7ης Μπινάλε της Αθήνας, η οποία άνοιξε τις πύλες της σήμερα και θα υποδέχεται τους επισκέπτες μέχρι τις Νοεμβρίου. Με την συμμετοχή περισσότερων από 80 καλλιτεχνών, Ελλήνων και ξένων, και 450 συνολικά έργα, τα οποία εκτίθεται σε τρία διαφορετικά κτίρια της Αθήνας, που ήταν εγκαταλελειμμένα και ξαναπαίρνουν ζωή, η φετινή διοργάνωση μεταμορφώνει την ελληνική πρωτεύουσα σε ένα κέντρο σύγχρονης τέχνης αλλά και πολιτιστικού και κοινωνικού διαλόγου.
Ο τίτλος της εξάλλου, «Eclipse» (Έκλειψη), «γεννήθηκε» μέσα από τις ιδιαίτερες συνθήκες της εποχής που βιώνουμε και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη ρευστότητα και συνοδεύεται από ριζικές αλλαγές, σε όλα τα επίπεδα, που επηρεάζουν ολόκληρο τον πλανήτη. Η «Έκλειψη», σε συνεπιμέλεια των Omsk Social Club και του Larry Ossei-Mensah, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Poka-Yio, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία επανεξέτασης του παρελθόντος, με στόχο να κρατηθούν από αυτό μόνον τα χρήσιμα – υγιή στοιχεία, τα οποία θα συμμετάσχουν στο χτίσιμο του μέλλοντος. Το γεγονός μάλιστα ότι ο εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτός πολυπολιτιστικός διάλογος διεξάγεται στην Αθήνα, στην καρδιά μιας χώρας που αποτελεί σημείο συνάντησης Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής, αποτελεί έναν επιπλέον ενισχυτικό παράγοντα της διοργανωσης.
Καλλιτεχνικές φωνές από διαφορετικές γενιές της γης εκφράζουν μέσα από τα έργα τους, πολλά από τα οποία σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση, τις ιδέες τους, τους προβληματισμούς τους, τα όνειρά τους για το αύριο. Ανάμεσά τους και οι εκπρόσωποι της περιθωριοποιημένης αφρικανικής διασποράς οι οποίοι «συνομιλούν» με τους ομοτέχνους τους σχετικά με καίρια θέματα ταυτότητας, πολιτισμού και ιστορίας. Συνθέτοντας μια αλληλουχία από χώρους που δίνουν βήμα σε ιδέες όπως της «ριζοσπαστικής φροντίδας», της «φιλίας μεταξύ των βιολογικών ειδών» και σε στρατηγικές «ηχητικής θέασης», η «Eclipse» παρουσιάζει μια σύγχρονη προσέγγιση εναλλακτικών τρόπων συνύπαρξης. Αφήνει πίσω τις κυρίαρχες σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνουν τα ιστορικά αφηγήματα και προτείνει την καταστροφή των μηχανισμών καταπίεσης και των παρωχημένων ιδεαλισμών.
Χρησιμοποιώντας μια σειρά βιωματικών μέσων, όπως παιχνίδια ζωντανής δράσης, ρηξικέλευθες τεχνικές διάδοσης φημών, πειθούς, «συναισθηματικής ύπνωσης» αλλά και ποικίλες σωματικές, ακουστικές, οπτικές και σύνθετες τεχνικές εμβύθισης, η Μπιενάλε της Αθήνας επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το κοινό τη σύγχρονη τέχνη, να τον καταστήσει από απλό παρατηρητή σε συμμέτοχο και συνοδοιπόρο της.
Ιδιαίτερο συμβολισμό εξάλλου έχουν και οι χώροι που επιλέχθηκαν για να φιλοξενηθεί η διοργάνωση. Πρόκειται για τρία γειτονικά κτίρια, που αποτελούν σημεία αναφοράς της Αθήνας παραμένουν ωστόσο, επί σειρά ετών, σφραγισμένα και σκοτεινά. Πρόκειται για το πρώην Εμπορικό Κέντρο FOKAS (Σταδίου 41), τα πρώην Δικαστήρια Σανταρόζα (Σταδίου 48 & Αρσάκη) με την Πλατεία Δικαιοσύνης (Αρσάκη & Πανεπιστημίου ) και το Μέγαρο Σλήμαν - Μελά (Πανεπιστημίου 46). Κάπως έτσι έχει δημιουργική στο Κέντρο της πόλης μια νοητή εικαστική γραμμή που συνδέει χώρες, λαούς, νοοτροπίες, αντιλήψεις, ιδέες και πολιτισμούς. Στόχος των διοργανωτών είναι κάνοντας αυτή τη διαδρομή, και μέσα από βιωματικά μέσα, παιχνίδια ζωντανής δράσης, ρηξικέλευθες τεχνικές διάδοσης φημών, πειθούς, «συναισθηματικής ύπνωσης» αλλά και ποικίλες σωματικές, ακουστικές, οπτικές και σύνθετες τεχνικές εμβύθισης, να βάλει τον επισκέπτη σε μια διαδικασία στοχασμού για ένα εναλλακτικό και προφανώς καλύτερο μέλλον.
Ειδήσεις σήμερα:
Παντρεύεται ο Άκης Πετρετζίκης - «Ήδη έχουν στείλει προσκλητήρια»
Μαρίνα Πατούλη - Μόνικα Μπελούτσι: Συναντήθηκαν στο μουσείο της Ακρόπολης
Έγκλημα στη Ρόδο: Προκλητικές δηλώσεις από τον θείο του δολοφόνου - «Παγωμάρα» στο στούντιο του ΑΝΤ1
Ο τίτλος της εξάλλου, «Eclipse» (Έκλειψη), «γεννήθηκε» μέσα από τις ιδιαίτερες συνθήκες της εποχής που βιώνουμε και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη ρευστότητα και συνοδεύεται από ριζικές αλλαγές, σε όλα τα επίπεδα, που επηρεάζουν ολόκληρο τον πλανήτη. Η «Έκλειψη», σε συνεπιμέλεια των Omsk Social Club και του Larry Ossei-Mensah, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Poka-Yio, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία επανεξέτασης του παρελθόντος, με στόχο να κρατηθούν από αυτό μόνον τα χρήσιμα – υγιή στοιχεία, τα οποία θα συμμετάσχουν στο χτίσιμο του μέλλοντος. Το γεγονός μάλιστα ότι ο εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτός πολυπολιτιστικός διάλογος διεξάγεται στην Αθήνα, στην καρδιά μιας χώρας που αποτελεί σημείο συνάντησης Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής, αποτελεί έναν επιπλέον ενισχυτικό παράγοντα της διοργανωσης.
Καλλιτεχνικές φωνές από διαφορετικές γενιές της γης εκφράζουν μέσα από τα έργα τους, πολλά από τα οποία σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση, τις ιδέες τους, τους προβληματισμούς τους, τα όνειρά τους για το αύριο. Ανάμεσά τους και οι εκπρόσωποι της περιθωριοποιημένης αφρικανικής διασποράς οι οποίοι «συνομιλούν» με τους ομοτέχνους τους σχετικά με καίρια θέματα ταυτότητας, πολιτισμού και ιστορίας. Συνθέτοντας μια αλληλουχία από χώρους που δίνουν βήμα σε ιδέες όπως της «ριζοσπαστικής φροντίδας», της «φιλίας μεταξύ των βιολογικών ειδών» και σε στρατηγικές «ηχητικής θέασης», η «Eclipse» παρουσιάζει μια σύγχρονη προσέγγιση εναλλακτικών τρόπων συνύπαρξης. Αφήνει πίσω τις κυρίαρχες σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνουν τα ιστορικά αφηγήματα και προτείνει την καταστροφή των μηχανισμών καταπίεσης και των παρωχημένων ιδεαλισμών.
Χρησιμοποιώντας μια σειρά βιωματικών μέσων, όπως παιχνίδια ζωντανής δράσης, ρηξικέλευθες τεχνικές διάδοσης φημών, πειθούς, «συναισθηματικής ύπνωσης» αλλά και ποικίλες σωματικές, ακουστικές, οπτικές και σύνθετες τεχνικές εμβύθισης, η Μπιενάλε της Αθήνας επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το κοινό τη σύγχρονη τέχνη, να τον καταστήσει από απλό παρατηρητή σε συμμέτοχο και συνοδοιπόρο της.
Ιδιαίτερο συμβολισμό εξάλλου έχουν και οι χώροι που επιλέχθηκαν για να φιλοξενηθεί η διοργάνωση. Πρόκειται για τρία γειτονικά κτίρια, που αποτελούν σημεία αναφοράς της Αθήνας παραμένουν ωστόσο, επί σειρά ετών, σφραγισμένα και σκοτεινά. Πρόκειται για το πρώην Εμπορικό Κέντρο FOKAS (Σταδίου 41), τα πρώην Δικαστήρια Σανταρόζα (Σταδίου 48 & Αρσάκη) με την Πλατεία Δικαιοσύνης (Αρσάκη & Πανεπιστημίου ) και το Μέγαρο Σλήμαν - Μελά (Πανεπιστημίου 46). Κάπως έτσι έχει δημιουργική στο Κέντρο της πόλης μια νοητή εικαστική γραμμή που συνδέει χώρες, λαούς, νοοτροπίες, αντιλήψεις, ιδέες και πολιτισμούς. Στόχος των διοργανωτών είναι κάνοντας αυτή τη διαδρομή, και μέσα από βιωματικά μέσα, παιχνίδια ζωντανής δράσης, ρηξικέλευθες τεχνικές διάδοσης φημών, πειθούς, «συναισθηματικής ύπνωσης» αλλά και ποικίλες σωματικές, ακουστικές, οπτικές και σύνθετες τεχνικές εμβύθισης, να βάλει τον επισκέπτη σε μια διαδικασία στοχασμού για ένα εναλλακτικό και προφανώς καλύτερο μέλλον.
Ειδήσεις σήμερα:
Παντρεύεται ο Άκης Πετρετζίκης - «Ήδη έχουν στείλει προσκλητήρια»
Μαρίνα Πατούλη - Μόνικα Μπελούτσι: Συναντήθηκαν στο μουσείο της Ακρόπολης
Έγκλημα στη Ρόδο: Προκλητικές δηλώσεις από τον θείο του δολοφόνου - «Παγωμάρα» στο στούντιο του ΑΝΤ1
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα