Δεν είναι μόνο μία απλή, καθημερινή συνήθεια, αλλά μία πράξη με περιβαλλοντικά, ενεργειακά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη
Δημήτρης Λάλος: Ο Μαθιός του «Σασμού» με δύο νέες παραγωγές στο θέατρο
Δημήτρης Λάλος: Ο Μαθιός του «Σασμού» με δύο νέες παραγωγές στο θέατρο
Μέσα στον Νοέμβριο ανεβάζει δύο ενδιαφέρουσες παραστάσεις στο θέατρο «Tempus Verum-Εν Αθήναις»
Μπορεί ο Δημήτρης Λάλος να έγινε γνωστός και ιδιαίτερα αγαπητός στο ευρύ κοινό μέσα από την συμμετοχή του στην τηλεοπτική σειρά του Alpha «Σασμός», στην οποία υποδύεται τον Μαθιό, εδώ και χρόνια, ωστόσο, διαγράφει μια συνεπή και ενδιαφέρουσα θεατρική διαδρομή ως ηθοποιός και σκηνοθέτης Οι αυξημένες επαγγελματικές του υποχρεώσεις λόγω των πολύωρων γυρισμάτων, ωστόσο, δεν θα τον κρατήσουν ούτε φέτος μακριά από το σανίδι καθώς αυτήν την περίοδο ετοιμάζει όχι μία αλλά δύο ξεχωριστές παραγωγές με την σκηνοθετική του υπογραφή που θα φιλοξενηθούν στο θέατρο «Tempus Verum-Εν Αθήναις», στο Γκάζι (Ιάκχου 19).
Η πρώτη παράσταση με τίτλο «Έκτορος Κάθαρσις», που θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Νοεμβρίου, αποτελεί επί της ουσίας για μια διαφορετική προσέγγιση της Ιλιάδας, τα γεγονότα της οποίας παρατίθενται αυτή τη φορά από την πλευρά του Έκτορα, έναν ρόλο που υποδύεται ο ίδιος ο Δημήτρης Λάλος. Με όχημα το ομηρικό στη θέση που του αρμόζει, αναδεικνύοντας, παράλληλα, τις αξίες και τα ιδανικά του κειμένου.
Το τέλος του τρωικού πολέμου δεν συμπίπτει με το θάνατο του Αχιλλέα, αλλά με τον νεκρώσιμο νόστο του Έκτορα και τις εκδηλώσεις του πένθους και πόνου που κορυφώνονται με τα ταφικά έθιμα της καύσης και ταφής του τρωικού ήρωα. Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου; «Η παράσταση πραγματεύεται την κάθαρση του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του ειρηνοποιού, του άνδρα της λευκόχειρης Ανδρομάχης, του πατέρα του Αστυάνακτα, του γιου του Πριάμου και της Εκάβης, του αρχηγού των Τρώων, του αδελφού τού Πάρη, του στοχαστή: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης». Του Τρώα Ήρωα, του στοργικού, του Φόβου των Αχαιών» σημειώνει ο Δημήτρης Λάλος.
Η Αθηνά παραστέκει σύμμαχος στον Αχιλλέα την ώρα της πτώσης του Έκτορα, ο οποίος ξέρει πλέον ότι το τέλος πλησιάζει. Αποφασίζει να αγωνιστεί μέχρι θανάτου και ατιμάζεται από τον πανηγυρίζοντα υβριστή.Ο Έκτορας επιδίωξε το αδύνατο, πιστός στο χρέος και έκανε την υπέρβασή του. Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης είναι ο Λόγος, ο Λόγος του Ομήρου, ο πρόγονος του τραγικού Λόγου. Στο κείμενο «Έκτορος Κάθαρσις» έχουν απομονωθεί όλοι οι στίχοι, ετεροαναφορικοί ή αυτοαναφορικοί, σχετικά με τον Έκτορα και αποδίδονται με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Η δεύτερη φετινή θεατρική απόπειρα του Δημήτρη Λάλου αφορά στο ανέβασμα του έργου του Χριστόφορου Χριστοφή «Νιζίνσκι, Η προφητεία της φωτιάς» , που θα κάνει πρεμιέρα στις 26 Νοεμβρίου. Πρόκειται για μια παράσταση βασισμένη στη ζωή και την μεγαλειώδη καριέρα του κορυφαίου Ρώσου χορευτή Βάτσλαβ Φομίτς Νιζίνσκι ο οποίος, παρά το απαράμιλλο ταλέντο του, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το χορό, σε ηλικία μόλις 29 ετών, όταν διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια.
Αυτήν την ιδιαίτερη από πολλές πλευρές προσωπικότητα αλλά και την σημαντικότητα της χρήσης του σώματος στην ανθρώπινη ζωή θα εξερευνήσει ο Δημήτρης Λάλος μέσα από αυτήν την παράσταση επιχειρώντας παράλληλα να δώσει απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα: Τι σημαίνει «επιτελεστικό», δηλαδή performative, όρος που εισήχθη από τον Τζον Όστιν το 1955; Τι χρειάζεται ένα έργο τέχνης για να είναι παρουσιάσιμο; Πότε περάσαμε από το θεατρικό έργο, ως λογοτεχνικό είδος, στο θεατρικό έργο ως παραστάσιμο γεγονός;
Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί Αντίνοος Αλμπάνης, Κρίστελ Καπερώνη, Νικόλας Παπαδομιχελάκης και Γιάννης Κατσιμίχας.
Εισιτήρια και για τις δύο παραστάσεις προπωλούνται ΕΔΩ
Η πρώτη παράσταση με τίτλο «Έκτορος Κάθαρσις», που θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Νοεμβρίου, αποτελεί επί της ουσίας για μια διαφορετική προσέγγιση της Ιλιάδας, τα γεγονότα της οποίας παρατίθενται αυτή τη φορά από την πλευρά του Έκτορα, έναν ρόλο που υποδύεται ο ίδιος ο Δημήτρης Λάλος. Με όχημα το ομηρικό στη θέση που του αρμόζει, αναδεικνύοντας, παράλληλα, τις αξίες και τα ιδανικά του κειμένου.
Το τέλος του τρωικού πολέμου δεν συμπίπτει με το θάνατο του Αχιλλέα, αλλά με τον νεκρώσιμο νόστο του Έκτορα και τις εκδηλώσεις του πένθους και πόνου που κορυφώνονται με τα ταφικά έθιμα της καύσης και ταφής του τρωικού ήρωα. Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου; «Η παράσταση πραγματεύεται την κάθαρση του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του ειρηνοποιού, του άνδρα της λευκόχειρης Ανδρομάχης, του πατέρα του Αστυάνακτα, του γιου του Πριάμου και της Εκάβης, του αρχηγού των Τρώων, του αδελφού τού Πάρη, του στοχαστή: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης». Του Τρώα Ήρωα, του στοργικού, του Φόβου των Αχαιών» σημειώνει ο Δημήτρης Λάλος.
Η Αθηνά παραστέκει σύμμαχος στον Αχιλλέα την ώρα της πτώσης του Έκτορα, ο οποίος ξέρει πλέον ότι το τέλος πλησιάζει. Αποφασίζει να αγωνιστεί μέχρι θανάτου και ατιμάζεται από τον πανηγυρίζοντα υβριστή.Ο Έκτορας επιδίωξε το αδύνατο, πιστός στο χρέος και έκανε την υπέρβασή του. Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης είναι ο Λόγος, ο Λόγος του Ομήρου, ο πρόγονος του τραγικού Λόγου. Στο κείμενο «Έκτορος Κάθαρσις» έχουν απομονωθεί όλοι οι στίχοι, ετεροαναφορικοί ή αυτοαναφορικοί, σχετικά με τον Έκτορα και αποδίδονται με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Η δεύτερη φετινή θεατρική απόπειρα του Δημήτρη Λάλου αφορά στο ανέβασμα του έργου του Χριστόφορου Χριστοφή «Νιζίνσκι, Η προφητεία της φωτιάς» , που θα κάνει πρεμιέρα στις 26 Νοεμβρίου. Πρόκειται για μια παράσταση βασισμένη στη ζωή και την μεγαλειώδη καριέρα του κορυφαίου Ρώσου χορευτή Βάτσλαβ Φομίτς Νιζίνσκι ο οποίος, παρά το απαράμιλλο ταλέντο του, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το χορό, σε ηλικία μόλις 29 ετών, όταν διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια.
Αυτήν την ιδιαίτερη από πολλές πλευρές προσωπικότητα αλλά και την σημαντικότητα της χρήσης του σώματος στην ανθρώπινη ζωή θα εξερευνήσει ο Δημήτρης Λάλος μέσα από αυτήν την παράσταση επιχειρώντας παράλληλα να δώσει απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα: Τι σημαίνει «επιτελεστικό», δηλαδή performative, όρος που εισήχθη από τον Τζον Όστιν το 1955; Τι χρειάζεται ένα έργο τέχνης για να είναι παρουσιάσιμο; Πότε περάσαμε από το θεατρικό έργο, ως λογοτεχνικό είδος, στο θεατρικό έργο ως παραστάσιμο γεγονός;
Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί Αντίνοος Αλμπάνης, Κρίστελ Καπερώνη, Νικόλας Παπαδομιχελάκης και Γιάννης Κατσιμίχας.
Εισιτήρια και για τις δύο παραστάσεις προπωλούνται ΕΔΩ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα