Γέλιο και ομορφιά στις ταινίες του σαββατοκύριακου

...ή αλλιώς, πώς το φευγάτο χιούμορ του Στιβ Κούγκαν συναντά τις 3D χορογραφίες της Πίνα Μπάους.

Κινηματογράφοι Αθήνα
Κινηματογράφοι Θεσσαλονίκη


(4) Πίνα Μπάους / Pina 3D

Του Βιμ Βέντερς. Ντοκιμαντέρ χορού, Γερμανία/Γαλλία/Μ. Βρετανία. 1 ώρα και 46 λεπτά.



Το ντοκιμαντέρ του Βιμ Βέντερς, το οποίο τιμά το μεγαλείο του έργου της Πίνα Μπάους, είναι ένας ύμνος στην ομορφιά. Στην ομορφιά της κίνησης και των ιδεών της Μπάους, της σοφίας που εξέπεμπε και της αγάπης που δεχόταν, των εντυπωσιακών κοστουμιών και των σκηνικών των χορογραφιών της, της κληρονομιάς που συνεχίζουν οι χορευτές του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ. Ο Βιμ Βέντερς δεν καταγράφει απλά, αλλά ακολουθεί τη ροή των σκέψεων και του χορού τους, φιλμάροντάς τους σε έξυπνα επιλεγμένες, πανέμορφες τοποθεσίες. Σχεδόν ξεχνάς ότι είναι δική του ταινία, κάτι που είναι σπάνιο στο έργο του εγωκεντρικού Γερμανού. Δεν είμαι σίγουρη για το πόσα προσφέρει το 3D πέρα από μια επιπλέον καθαρότητα και στρογγυλάδα στην εικόνα, όπως και για το κατά πόσο προσφέρει επιπλέον πληροφορίες σε κάποιον που ήδη γνωρίζει τη δουλειά της χορογράφου. Όπως και να ‘χει το αποτέλεσμα δεν είναι τίποτα λιγότερο από θεαματικό.

3) Το ταξίδι / The Trip
Του Μάικλ Γουίντερμποτομ. Κωμωδία, Μ. Βρετανία, 2010. 1 ώρα και 47 λεπτά.



Ακόμα ξεκαρδίζομαι όποτε σκέφτομαι την ταινία του αγαπημένου μου Μάικλ Γουίντερμποτομ, ο οποίος εκπλήσσει με το πώς καταφέρνει να δημιουργήσει μια ταινι-άρα από ένα φαινομενικό τίποτα. Το «Ταξίδι» είναι η κινηματογραφική προσαρμογή της πολύ πετυχημένης ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς του Γουίντερμποτομ: ο Στιβ Κούγκαν αναλαμβάνει να γράψει ένα γευσιγνωστικό οδοιπορικό στη Βόρεια Αγγλία, αλλά όταν η κοπέλα του αποφασίζει να μην τον ακολουθήσει, αναγκάζεται να ταξιδέψει μαζί με τον Ρομπ Μπράιντον, έναν φίλο του, επίσης κωμικό. Είναι τέτοια η απόλαυση του Γουίντερμποτομ να κινηματογραφεί τα αγγλικά τοπία, τα γεύματα και τα μοτέλ, και κυρίως τους δυο κωμικούς να ανταγωνίζονται σαν παιδάκια για το ποιος μιμείται καλύτερα τον Μάικλ Κέιν ή για την προσοχή της εκάστοτε σερβιτόρας, που σε παρασύρει μαζί στον ενθουσιασμό του. Το βρετανικό χιούμορ, και δη η εκτέλεσή του από τον Κούγκαν, δεν ταιριάζουν σε όλα τα γούστα αλλά το «Ταξίδι» δεν έχει μόνο πλάκα. Μέσα από τις κόντρες, διαφαίνεται η καλοδουλεμένη ιεροτελεστία συναλλαγών και συμβιβασμών που έχει προκύψει ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης φιλίας των δύο αντρών, η οποία διοχετεύει σταδιακά στοιχεία για το χαρακτήρα του καθένα, μέχρι να φτάσει στο γλυκόπικρο, ρεαλιστικό τέλος του ταξιδιού τους. Απλά, lovely. –Ε.Χ.
 
(3) Μαύρη Αφροδίτη / Venus Noire
Του Αμπντελατίφ Κεσίς. Δραματική, Γαλλία/Ιταλία/Βέλγιο. Διάρκεια: 2 ώρες και 39 λεπτά.



Ενδιαφέρουσα εξιστόρηση της πραγματικής περίπτωσης της Σάαρτγιε Μπάαρτμαν, η οποία στις αρχές του 19ου αιώνα έφυγε από τη Νότια Αφρική και έγινε αξιοθέατο στο Λονδίνο και αργότερα στο Παρίσι, με τις παραστάσεις της ως σκλαβωμένο μαύρο αγρίμι, προσελκύοντας τον κόσμο λόγω της ασυνήθιστης σωματικής κατανομής της (είχε μεγαλύτερα από το συνηθισμένο οπίσθια). Ο Αμπντελατίφ Κεσίς παίρνει το χρόνο του και δίνει σημασία στην επαναληπτικότητα της κουραστικής κι εξευτελιστικής καθημερινότητας της Σάαρτγιε, κρατώντας αξιοθαύμαστα καθαρή ματιά στην σύνθεση της ψυχολογίας τόσο της ίδιας όσο και των αφεντάδων της ή των επιστημόνων που θέλουν να την περιεργαστούν. Αψεγάδιαστη τεχνικά και πολυδιάστατη στην παρουσίαση των πληροφοριών της, η ταινία στρέφει διαρκώς τον καθρέφτη στο θεατή, θέτοντας ερωτηματικά για την ευθύνη του ως παρατηρητή, χωρίς να υποκύπτει ούτε δευτερόλεπτο στην παγίδα της πατροναριστικής διδαχής.–Ε.Χ.
 
(2) Εργένηδες για μια εβδομάδα / Hall pass
Των Πίτερ και Μπόμπι Φαρέλι. Κωμωδία, ΗΠΑ, 2011. 1 ώρα και 45 λεπτά.



Αδύναμη κωμωδία των αδερφών Φαρέλι, για δυο φίλους, οι οποίοι παίρνουν άφεση από τα… συζυγικά τους καθήκοντα για μια εβδομάδα και προσπαθούν να επανασυνδεθούν με την εργένικη ζωή. Ξεκινώντας ως μια άτονη, ξενέρωτη PG13 ταινία, το «Εργένηδες για μια εβδομάδα» καταφέρνει να ζεσταθεί και κάπως να «ενηλικιωθεί» σταδιακά. Όλα τα κόλπα των Φαρέλι είναι εδώ: μεγάλα στήθη και ακόμη πιο μεγάλα αντρικά μόρια, σκατολογίες, μεθύσια και σεξ, αλλά όλα είναι κουρασμένα. Σαν τα επίσης κουρασμένα πρωταγωνιστικά παλικάρια, έτσι κι οι Φαρέλι μάλλον πρέπει να παραδεχτούν ότι η καρδούλα τους δεν το έχει πια. Σίγουρα όχι όπως τότε με τη Μαίρη. –Ε.Χ.
 
(1) Τα τελευταία 8 λεπτά / Source Code
Του Ντάνκαν Τζόουνς. Περιπέτεια, Καναδάς/Γαλλία/ΗΠΑ, 2011. 1 ώρα και 33 λεπτά.



Στρατιώτης ξυπνά κι ανακαλύπτει πως έχει καταλάβει το σώμα ενός πολίτη. Στην πορεία μαθαίνει πως πρόκειται για μυστήρια αποστολή, κατά την οποία καλείται να ανακαλύψει τον υπεύθυνο μιας τρομοκρατικής δράσης, η οποία έχει ήδη συμβεί. Ο Ντάνκαν Τζόουνς, γιος του David Bowie, σκηνοθέτης του φανταστικού «Moon» και λάτρης των ταινιών cult επιστημονικής φαντασίας, φαίνεται πως έχει στο μυαλό του μια κάποια αναβίωση του είδους. Κρατά τη φόρμα, τους διαλόγους, το ύφος, χωρίς όμως να τα προσαρμόσει στα σημερινά δεδομένα. Αποτέλεσμα, ένας προβλεπόμενος αχταρμάς γραφικότητας και ηθικολογίας. Ας ελπίσουμε πως είναι και το τελευταίο λάθος που κάνει. Πρωταγωνιστεί ο Τζέικ Τζίλενχαλ
 
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Ο Γουίνι το αρκουδάκι / Winnie the Pooh
Των Στίβεν Τζ. Άντερσον, Ντον Χολ. Κινούμενα σχέδια, ΗΠΑ, 2011.
Ο Γουίνι, το αγαπημένο αρκουδάκι που αγαπά το μέλι, επιστρέφει με μια νέα περιπέτεια για τον ίδιο και τους σταθερούς φίλους του: τον Τίγρη, το Λαγό, την Κουκουβάγια και τον Κρίστοφερ Ρόμπιν.
 
Ο μύλος και ο σταυρός / The Mill and the Cross

Του Λεχ Μαγιέφσκι. Δραματική, Σουηδία/Πολωνία, 2010. 1 ώρα και 32 λεπτά



Το σινεμά και η τέχνη συναντιούνται στην ιστορία του ζωγράφου Πέτερ Μπρίγκελ και τη διαδικασία που πέρασε για να συνθέσει τον πίνακά του «Ο Χριστός φέρων τον σταυρό».
Σημείωση: Όλες οι ταινίες αυτής της εβδομάδας θα «βγουν» στις αίθουσες την Κυριακή του Πάσχα 24/4, εκτός από τη «Μαύρη Αφροδίτη» και το «Γουίνι το αρκουδάκι» που θα παίζονται από τη Μεγάλη Πέμπτη 21/4.

Box: Free Cinema
Στο πνεύμα των καιρών κινείται ο σκηνοθέτης και ζωγράφος Κυριάκος Κατζουράκης, ο οποίος αποφάσισε να διαθέσει δωρεάν τις δυο πρώτες του ταινίες στο Ίντερνετ. “Πιστεύω ότι ο φυσικός χώρος μιας ταινίας είναι η «αίθουσα»”, αναφέρει ο ίδιος. “Aλλά πιστεύω επίσης ότι η προσωρινή «αίθουσα» του ανεξάρτητου κινηματογράφου είναι το διαδίκτυο. Ίσως είναι και μια πράξη διαμαρτυρίας για την αιχμαλωσία του ανεξάρτητου κινηματογράφου - ο κινηματογράφος εκτός από διασκέδαση είναι εν δυνάμει κοινωνική κριτική που πρέπει να ακούγεται”. Τις ταινίες μπορείτε να τις βρείτε στις διευθύνσεις: vimeo.com/21444544 (Ο Δρόμος προς τη Δύση), vimeo.com/22244602 (Γλυκιά Μνήμη).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr