Θόδωρος Αγγελόπουλος: Έκθεση με τα τελευταία κλικ από τη ζωή του στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα»

Περιλαμβάνει φωτογραφίες από την τελευταία, ανολοκλήρωτη ταινία του στα γυρίσματα της οποία τραυματίστηκε θανάσιμα πριν από δέκα χρόνια

Ήταν 24 Ιανουαρίου του 2012 όταν η τραγική είδηση για πως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος τραυματίστηκε θανάσιμα από διερχόνη μοτοσυκλέτα στη Δραπετσώνα, κατά την διάρκεια γυρισμάτων, προκάλεσε σοκ και θλίψη στην παγκόσμια κινηματγραφική κοινότητα. Δέκα χρόνια μετά το φοβερό εκείνο δυστύχημα μια έκθεση φωτογραφίας έρχεται να φωτίσει αθέατες στιγμές από την τελευταία, αναλοκλήρτη ταινία του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη «Η άλλη θάλασσα».
Η έκθεση με τίτλο «Γεφυροποιός», που διοργανώνετυαι από τον Οργανισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και θα φιλοξενείται από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 2 Μαρτίουστο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα, περιλαμβάνει 20 αδημοσίευτες φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους, όσες και οι μέρες των γυρισμάτων της ταινίας. Εμπνευστής και δημιουργός της είναι ο φωτογράφος, σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής Νίκος Νικολόπουλος.
Η λέξη «Γεφυροποιός» είναι κατά τον φωτογράφο η πλέον κατάλληλη για να περιγράψει το έργο ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, όπως ήταν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τίτλος της έκθεσης περιγράφει την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο πλατό της «Άλλης θάλασσας» και «ενώνει αυτό που συνέβαινε μπροστά από την κάμερα με το έργο που γινόταν πίσω, στη δική μου πλευρά».
Ο Νίκος Νικολόπουλος που εργάστηκε ως φωτογράφος πλατό για τη συγκεκριμένη ταινία, ήταν ο «αθόρυβος» αυτόπτης μάρτυρας των όσων συνέβησαν στα γυρίσματα των 20 ημερών.  Οι φωτογραφίες του είναι διπλά πολύτιμες. Αφενός, μάς μεταφέρουν στο «αγγελοπουλικό σύμπαν», αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο ο σπουδαίος σκηνοθέτης εργαζόταν και κατηύθυνε τους ηθοποιούς, την απόλυτη προσήλωση στη δουλειά του, τη θεατρικότητα των κινήσεών του, τις μιμικές εκφράσεις και τη συναισθηματική του σχέση με όσους εργάζονταν για την ταινία. Αφετέρου, «αναζωπυρώνουν» το ενδιαφέρον για μια ταινία - αίνιγμα, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και εντυπώθηκε στη συνείδησή μας περισσότερο για τον άτυχο χαμό του δημιουργού της παρά για το περιεχόμενό της.
Μέσα από το σημερινό πρίσμα, οι 20 φωτογραφίες του Νικολόπουλου αποκτούν μια άλλη διάσταση. Στόχος τους πλέον δεν είναι να προαναγγείλουν, αφού δεν καλούνται να περιγράψουν την ταινία, αλλά να κοιτούν προς τα πίσω, χτίζοντας μια «γέφυρα» ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν.
Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Χριστόφορος Μαρίνος, επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Ιωακειμίδη. Τα τυπώματα θα αναρτηθούν στην ειδικά διαμορφωμένη και φωτισμένη αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου, σύμφωνα με τη μουσειογραφική πρόταση που συνυπογράφουν οι επιμελητές της έκθεσης, ο καλλιτέχνης και η αρχιτέκτονας Μαρία Μανέτα, ενώ το σκεπτικό της φωτογραφικής εγκατάστασης, είναι η δημιουργία ενός «ιερού» της κινηματογραφικής Τέχνης με τους επισκέπτες να διεισδύουν στον χώρο μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή | 11:00 – 19:00
Σάββατο - Κυριακή | 10:00 – 15:00 | Δευτέρα κλειστά

Ειδήσεις σήμερα:

Δένδιας: Ένας χρόνος από την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο

Ανάπτυξη άνω του 5% προβλέπει για 2022 ο Άδωνις Γεωργιάδης

Έως και 88% μειώνουν τον κίνδυνο νοσηλείας ή θανάτου τα χάπια των Pfizer και Merck
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr