Ανεπιθύμητα στο εξωτερικό τα κρατικά ρωσικά μπαλέτα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
Οι πρώτες ακυρώσεις παραστάσεων έγιναν ήδη στην Βρετανία και αφορούν σε προγραματισμένες παραστάσεις ρωσικού μπαλέτου
Αρνητικές συνέπειες και στη διεθνή καλλιτεχνική δραστηριότητας της Ρωσίας έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ορατές, λίγα μόλις 24ωρα μετά την εισβολή των ρωσικών δυνάμεων στην Ουκρανία. Θέατρα και συναυλιακές αίθουσες ανά τον κόσμο ακυρώνουν προγραμματισμένες παραστάσεις καλλιτεχνών και συγκροτημάτων από την Ρωσία εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο την αντίδρασή τους στον πόλεμο που έχει συνταράξει τις τελευταίες ημέρες ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Ανάμεσα στους πολιτιστικούς χώρους που αντέδρασαν με αυτόν τον τρόπο είναι και και δύο βρετανικά θέατρα, αυτά του Νορθάμπτον και του Γουολβερχάμπτον, τα οποία ακύρωσαν, και μάλιστα την τελευταία στιγμή, τις παραστάσεις που επρόκειτο να δώσει το Ρωσικό Κρατικό Μπαλέτο της Σιβηρίας.
Συζητήσεις σχετικά με την πραγματοποίηση ή όχι των συγκεκριμένων παραστάσεων που ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν χθες και να διαρκέσουν έως την Τετάρτη είχαν ξεκινήσει λίγα εικοσιτετράωρα πριν ο Πούτιν αποφασίσει να πατήσει το κουμπί για την έναρξη του πολέμου εναντίον την Ουκρανίας. Από την Παρασκευή μάλιστα, που ξεκίνησαν οι επιθέσεις, αυξήθηκαν οι φωνές από μέλη της ουκρανικής κοινότητας της Βρετανίας που ζητούσαν να ακυρωθούν.
Υπό αυτές τις συνθήκες οι υπεύθυνοι των θεάτρων πήραν την απόφαση να μην φιλοξενήσουν το ρωσικό μπαλέτο ενημερώνοντας την διοίκηση και τα μέλη του γι΄ αυτήν τους την απόφαση. «Ήταν η πιο σωστή απόφαση δεδομένων των συνθηκών» ανέφερε στην επίσημη ανακοίνωσή του θέατρο Γουολβερχάμπτον αποδεχόμενο, βεβαίως, ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά του δεδομένου ότι προέρχεται από μια περίοδο των παρατεταμένων λουκέτων που επέβαλε τα δύο τελευταία χρόνια η πανδημία.
Το θέμα πάντως αναμένεται να απασχολήσει και πολλές άλλες χώρες της υφηλίου όπου υπάρχουν προγραμματισμένες ρωσικές καλλιτεχνικές παραγωγές, ειδικά μάλιστα αυτές που προέρχονται από κρατικές σκηνές που συνδέονται άμεσα με το επίσημο ρωσικό κράτος.
Δεν είναι εξάλλου τυχαίο πως η γενναία παραίτηση της διευθύντριας του Κρατικού Θεάτρου της Μόσχας, Ελένα Κοβάλσκαγια, η οποία δήλωσε πως δεν μπορεί να πληρώνεται από έναν «δολοφόνο», όπως χαρακτήρισε τον Πούτιν, επικροτήθηκε δυνατά από την συντριπτική πλειοψηφία της διεθνούς πολιτιστικής κοινότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr