Ένας διαγωνισμός χορού ελευθερίας και διαφορετικότητας από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Εμπνευσμένος από τα balls της underground σκηνής της Νέας Υόρκης των '60΄s

Mια κουλτούρα, ένας διαγωνισμός που δεν μοιάζει με κανέναν άλλον, σε έναν χώρο που δεν θυμίζει κανέναν άλλον. Το πρώτο ball που φιλοξενεί η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η Léa Vlamos, Mια κουλτούρα, ένας διαγωνισμός που δεν μοιάζει με κανέναν άλλον, σε έναν χώρο που δεν θυμίζει κανέναν άλλον. Το πρώτο ball που φιλοξενεί η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η Λέα Βλάμος,
στις 16 Απριλίου, στον βιομηχανικό χώρο του Onassis Ready (Λεγάκη 7Α, Αγ. Ιωάννης Ρέντη), λίγο πριν ανακαινιστεί, προσφέρει έναν χορόl ελεύθερης έκφρασης και ισότητας.

Η  Λέα Βλάμος, μέλος του House of Ninja, και πάνω από 40 διαγωνιζόμενοι/voguers βάζουν τον χορό πάνω από φυλές, φύλα, ηλικίες, σεξουαλικές προτιμήσεις, μέγεθος, ύψος. Σε έναν απρόσμενο χώρο στην αθέατη πλευρά της πόλης και σε ένα σκηνικό-φόρο τιμής στην cult ταινία “Climax” του Gaspar Noé.
Τα balls είναι ασφαλείς χώροι έκφρασης και ελευθερίας, που δημιουργήθηκαν από και για τις Μαύρες και Λατίνο τρανς γυναίκες και την γκέι κοινότητα στην underground σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του ’60, προκειμένου να ξεφύγουν από τον ρατσισμό στην κοινωνία και στις λευκοκρατούμενες πασαρέλες. Μια underground κουλτούρα για και από τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Το ball είναι ένας διαγωνισμός όπου η μόδα, η ομορφιά και οι χορευτικές ερμηνείες συνδυάζονται γύρω από πολλές κατηγορίες και δίνουν τον απαραίτητο χώρο σε μια ολόκληρη κοινότητα ώστε τα μέλη της να εκφραστούν ελεύθερα και χωρίς φόβο, να δημιουργήσουν και να συνευρεθούν, έχοντας απέναντί τους μια κοινωνία που εξακολουθεί να κάνει διακρίσεις, να κρίνει και να καταδικάζει.
Με ένα ασύλληπτης έντασης, απόλυτα ξεσηκωτικό, λυτρωτικό και εξαιρετικά απαιτητικό τεχνικά χορευτικό μονοπλάνο διάρκειας δέκα λεπτών, όπου το vogue ήταν το βασικό στυλ, ξεκινούσε η ταινία “Climax” (2018) του μεγάλου προβοκάτορα Γκασπάρ Νοέ. Με τη δράση να τοποθετείται τον χειμώνα του ‘96, το «Climax» ήταν μία από τις καλύτερες ταινίες του Αργεντινού δημιουργού, ο οποίος συστήθηκε το 1991 με το μεσαίου μήκους «Carne», συνέχισε το μηδενιστικό του όραμα το 1998 με το «Μόνος εναντίον όλων» και έγινε γνωστός σε όλους το 2002 με το εκρηκτικό «Μη Αναστρέψιμος». To “Climax” είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν το σινεμά του ξεχωριστό, απόλυτα αγαπητό σε κάποιους, αμφιλεγόμενο για άλλους: υποτυπώδη σεναριακή δομή (νεαροί χορευτές, απομονωμένοι σε προβάδικο, τριπάρουν ομαδικά όταν κάποιος νοθεύει τη σανγκρία του πάρτι), ζαλιστική διεύθυνση φωτογραφίας, νέον φωτισμούς, σκηνοθετική αποστασιοποίηση για όσα συμβαίνουν επί της οθόνης.
Με επικεφαλής τη Σοφία Μπουτέλα, το καστ των νεαρών Γάλλων ερμηνευτών περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τον DJ Kiddy Smile, γνωστή φιγούρα της παριζιάνικης ηλεκτρονικής σκηνής, και τη Λέα Βλάμος, τη χορεύτρια που εισήγαγε τον Νοέ στο vogue και τον ενέπνευσε για την ταινία. Η Βλάμος, που προέρχεται από την ομάδα House of Ninja και συμμετείχε στο εκρηκτικό «Fashion Freak Show» του Ζαν-Πολ Γκοτιέ το 2019, γνώρισε τον Νοέ σε ένα διαφημιστικό όπου συμμετείχε, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του έτερου μέγιστου Ευρωπαίου προβοκάτορα, Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν (“Drive”, “The Neon Demon”), και κάπως έτσι βρέθηκε στο παραισθησιογόνο τριπ του.
Πρόκειται για περιορισμένης χωρητικότητας event με κάποια ελεύθερα καθίσματα και όρθιους θεατές στην πλειοψηφία τους. Οι πόρτες ανοίγουν στις 16:00. Φαγητό και ποτό διαθέσιμο προς πώληση. Το ball ξεκινά στις 17:00 και ολοκληρώνεται στις 23:00.


Ειδήσεις σήμερα:

H Ferrero εντόπισε την προέλευση της επιδημίας σαλμονέλας στις Kinder


Πισπιρίγκου: Ρώταγε καφετζού για τον Μάνο «Αν αρρωστήσει το παιδί, αυτός θα έρθει πίσω;»

Κόστα Ρίκα: Αεροσκάφος cargo της DHL κόβεται στα δύο κατά τη διάρκεια κατεπείγουσας προσγείωσης - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr