Η Αιμιλία Υψηλάντη συναντά τη Νατάσα Καλογρίδη στη σκηνή του θεάτρου Αργώ

Η Αιμιλία Υψηλάντη συναντά τη Νατάσα Καλογρίδη στη σκηνή του θεάτρου Αργώ

Στο έργο του Νίκολας Ράιτ «Η κυρία Κλάιν»  που έχει έντονες ψυχαναλυτικές αναφορές

Η Αιμιλία Υψηλάντη συναντά τη Νατάσα Καλογρίδη στη σκηνή του θεάτρου Αργώ
«Θεραπεύεται η ανθρώπινη ψυχή από τα τραύματά της;»: Απαντήσεις στο παραπάνω κομβικό όσο και σύνθετο ερώτημα επιχειρεί να δώσει το έργο του Νίκολας Ράιτ «Η κυρία Κλάιν» που ανεβαίνει στις 5 Μαΐου, στο θέατρο Αργώ. Η Αιμιλία Υψηλάντη, η Νατάσα Καλογρίδη και η Σάρα Εσκενάζη συναντώνται επί σκηνή στην παράσταση αυτή που σκηνοθετεί η Χρύσα Καψούλη.

Τρεις γυναίκες και οι τρεις ψυχαναλύτριες, μια μάνα -η περίφημη Μέλανι Κλάιν- η κόρη της και η γραμματέας της περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. O ξαφνικός θάνατος του γιού και αδελφού δημιουργεί άγριες συγκρούσεις, συνεχείς ανατροπές, ανταγωνισμό, ενοχές, πάθη.
Η Κυρία Κλάιν είναι η Βιεννέζα ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν, η σημαντικότερη της Ευρώπης, που έκανε πρωτοπόρες έρευνες στη νηπιακή και παιδική ψυχολογία και αμφισβήτησε έντονα τον Σίγκμουντ Φρόυντ του οποίου υπήρξε μαθήτρια.
 
Το έργο γράφτηκε το 1988 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας.
Ο Άγγλος δραματουργός Νίκολας Ράιτ βασίστηκε στην βιογραφία της Κλάιν για να συνθέσει με μαεστρία στοιχεία από την προσωπική και την επαγγελματική της ζωή, δραματοποιώντας καταστάσεις και παράλληλα κριτικάροντας, πότε με χιούμορ και πότε με οξύτητα,  τις ακρότητες και την ανεπάρκεια της ψυχανάλυσης ακόμη και για τους επαγγελματίες του είδους. Ο ίδιος έχει πει: «Δεν έχει καμία σημασία για το έργο, αν εγώ είμαι υπέρ ή κατά της ψυχανάλυσης, αν συμφωνώ ή όχι με τις θεωρίες της Κλάιν, αφού η ιστορία των τριών αυτών γυναικών - παρά το ότι ήταν ψυχαναλύτριες - λειτουργεί σαν μεταφορά για τις σχέσεις οποιασδήποτε μάνας με την κόρη της και τη φίλη της. Το έργο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σε κοινωνίες, όπου η μάνα έχει κυρίαρχο ρόλο, όπως, για παράδειγμα, στη Λατινική Αμερική».

Πώς γίνεται μία γυναίκα που θεραπεύει τα τραύματα της ανθρώπινης ψυχής ταυτόχρονα να συνθλίβεται από τα δικά της τραύματα; Και γιατί οι συγκρούσεις μέσα σε σχέσεις βαθιάς αγάπης αντί να καταλήγουν στη λύση και την ανακούφιση να οδηγούν στην συντριβή;
 
Μια διαρκής σύγκρουση μεταξύ τριών γυναικών τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, που καταλήγει σε μια σύγχρονη τραγωδία. Το έργο – πιο σύγχρονο από ποτέ – δεν στέκεται μόνο στις ανθρώπινες σχέσεις και τις συγκρούσεις που είναι φαινόμενο κάθε κοινωνίας, σε οποιαδήποτε εποχή, από καταβολής κόσμου. Εγείρει παράλληλα τόσο φιλοσοφικά όσο και κοινωνικά ζητήματα, αλλά και τις προεκτάσεις τους.

Κλείσιμο
«Η τραγωδία του σύγχρονου ανθρώπου είναι η ασυμβατότητα της εσωτερικής του υπόστασης σε σχέση με την πραγματικότητα και τις γνώσεις που έχει αποκτήσει από τις επιστημονικές κατακτήσεις του» σημειώνει η Αιμιλία Υψηλάντη και προσθέτει: «Σήμερα –περισσότερο από κάθε άλλη εποχή– οι κατακτήσεις του ανθρώπου στον τομέα της επιστήμης είναι αλματώδεις. Ωστόσο η μελέτη του ψυχισμού του ανθρώπου και των προβλημάτων που κουβαλάει από τη βρεφική του ηλικία (πρωτόγονος άνθρωπος-βρέφος) δεν είναι ανάλογη με την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην εξερεύνηση του φυσικού κόσμου. Αυτό το χάσμα καθιστά το έργο του Ράιτ μια σύγχρονη τραγωδία.»

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 19:00
Διάρκεια παράστασης: 100’

Προπώληση εισιτηρίων ΕΔΩ 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης