Σπύρος Παπαδόπουλος - Δάφνη Λαμπρόγιαννη: Γιατί τα «έσπασαν» λίγο πριν το φινάλε της επιτυχημένης παράστασής τους
13.04.2022
15:52
Η μεγάλη επιθυμία του ηθοποιού - σκηνοθέτη να συνεργαστούν, οι καλλιτεχνικές διαφωνίες και οι ασυμβίβαστοι χαρακτήρες - Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη είπε ότι «δέχτηκε οργή» και αποχώρησε με τον Σπύρο Παπαδόπουλο προς το παρόν να μην έχει προβεί σε κάποια δήλωση
Από τον περασμένο Δεκέμβριο, στη σκηνή του θεάτρου Κάππα, ένα ζευγάρι, πολλά χρόνια παντρεμένο, προσπαθούσε να επικοινωνήσει και να βρει τις πολυπόθητες ισορροπίες του. Οι πρωταγωνιστές του, μετά από σειρά διαφωνιών, εντάσεων και κωμικοτραγικών προσπαθειών, κατάφερναν τελικά να βρουν, μέσα από την αγάπη, έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας και να συνεχίσουν να πορεύονται μαζί. Δεν συνέβη ωστόσο το ίδιο και στη ζωή καθώς μόλις μία εβδομάδα πριν το προγραμματισμένο φινάλε του «Sexy Laundry», της παράστασης που σημείωσε μεγάλη επιτυχία κάνοντας απανωτά sold out, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη, συμπρωταγωνίστρια του Σπύρου Παπαδόπουλου, ο οποίος υπέγραφε και τη σκηνοθεσία, επέλεξε να βάλει τέλος στη συνεργασία τους αποδίδοντας την απόφασή της αυτή σε ένα «ξέσπασμα οργής» που δέχτηκε από εκείνον.
«Η συμμετοχή μου στην εν λόγω παράσταση ολοκληρώθηκε οριστικά μετά από ένα εντελώς αιφνίδιο και δυσανάλογο ξέσπασμα οργής προς το πρόσωπό μου, το οποίο συνέβη μετά την ολοκλήρωση της παράστασης της Παρασκευής 1 Απριλίου 2022. Προσπάθησα πρώτα να αναλογιστώ τις όποιες δικές μου ευθύνες. Προσπάθησα να το αξιολογήσω ως μία πολύ άσχημη στιγμή ενός ανθρώπου που μέχρι πριν λίγη ώρα έμοιαζε ότι δεν είχαμε τίποτα να χωρίσουμε όσο ασυμβίβαστοι κι αν είναι οι χαρακτήρες μας» αναφέρει, μεταξύ άλλων η ίδια σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα μέσω του δικηγόρου της τον οποίο εξουσιοδότησε να δημοσιοποιήσει τη θέση της δεδομένου ότι η ίδια δεν διαθέτει social media.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος, παρότι «πολιορκείται» από το πρωί, δεν επιθυμεί απαντήσει σε όλα αυτά προκειμένου να μην δώσει συνέχει σε μια υπόθεση η οποία τον έχει στενοχωρήσει ιδιαίτερα. Πιθανότατα να ελπίζει πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια να λυθεί αυή η παρεξήγηση σε προσωπικό επίπεδο και όχι δημόσια, Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη εξάλλου υπήρξε προσωπική του επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο. Επιθυμούσε εδώ και χρόνια να συνεργαστεί μαζί της, περίμενε μάλιστα μέχρι το πρόγραμμά της να τής επιτρέπει να κάνουν μαζί το ξεχωριστό αυτό έργο. Η επιλογή του αποδείχτηκε απολύτως σωστή καθώς, σε όσους παρακολούθησαν την παράσταση η καλή χημεία τους ήταν εμφανής, γεγονός που παραδέχεται και η ηθοποιός στην σημερινή δήλωσή της. Γι΄αυτό άλλωστε και είχε αποφασιστεί η παράσταση να πάει και δεύτερη χρονιά, κάτι το οποίο όμως δεν θα συμβεί καθώς ο Σπύρος Παπαδόπουλος δεν επιθυμεί να αντικαταστήσει τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη με κάποια άλλη ηθοποιό.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι διαφωνίες μεταξύ τους, οι οποίες ξεκίνησαν σχετικά νωρίς, είχαν να κάνουν αποκλειστικά με καλλιτεχνικούς λόγους, θέματα δηλαδή που αφορούσαν στην παράσταση. Υπήρξαν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το έργο και την απόδοσή του, εκφράζονταν κατά καιρούς αλλά λίγο πριν φινάλε το σκοινί έσπασε, γεγονός που απογοήτευσε και στενοχώρησε όλους όσους εμπλέκονταν και εργάζονταν για το επιτυχημένο αυτό θεατρικό εγχείρημα.
Στην ανακοίνωσή της η Δάφνη Λαμπρόγιαννη κάνει αναφορά στο κίνημα #MeToo και στις ατυχείς δηλώσεις που έκανε ο Σπύρος Παπαδόπουλος πρόσφατα σε τηλεοπτική εκπομπή οι οποίες, όπως φαίνεται, έριξαν κι άλλο λάδι στη φωτιά: «Συναισθανόμενη μια ευθύνη απέναντι στους νεότερους ανθρώπους και τους πολίτες του κόσμου που έρχεται, στις γυναίκες κυρίως αλλά και στους άνδρες και παρακολουθώντας τη συζήτηση στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» την Κυριακή 3 Απριλίου η οποία ακολούθησε της μεταξύ μας ρήξης συνειδητοποίησα το εξής: Αυτού του τύπου οι προστριβές στον εργασιακό χώρο, δεν έχουν απλώς να κάνουν με μια ασυμβατότητα χαρακτήρων όπως προσπάθησα να το εκλάβω αρχικά. Είναι πολύ πιο σοβαρές και δεν πρέπει πια να μένουν πίσω από κλειστές πόρτες, ούτε να κουκουλώνονται».
Σε συνέντευξη πάντως που είχε παραχωρήσει ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο «Θέμα», τον περασμένο Ιανουάριο, είχε πάρει ξεκάθαρη θέση σχετικά με τα όσα δραματικά έχουν διαδραματιστεί τον τελευταίο χρόνο στο χώρο του θεάτρου: «Για μένα είναι πολύ λίγος αυτός που χρησιμοποιεί την εξουσία του, ποντάροντας στον φόβο του άλλου, για να κάνει κάτι. Αμα είσαι μάγκας, πήγαινε και πιάσε μια γυναίκα στον δρόμο και πες της «σε θέλω σαν τρελός» και πάρε τα ρίσκα σου. Ούτε αυτό το επικροτώ, αλλά τουλάχιστον είναι πιο τίμιο. Δεν μπορώ, πραγματικά, να διανοηθώ πώς ένας άνδρας θα σκεφτεί «επειδή αυτή με φοβάται, θα κάνω δουλίτσα». Αυτό με τρελαίνει, με εξοργίζει» είχε δηλώσει με νόημα τονίζοντας όμως ότι τον ενοχλεί παράλληλα η υποκρισία και ο κανιβαλισμός που συνοδεύουν αυτές τις υποθέσεις: «Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση ο κανιβαλισμός που είδα από ανθρώπους του χώρου μου. Βγήκαν απωθημένα, συντηρητισμοί περίεργοι και λες: Ρε παιδί μου, πού κρυβόταν όλη αυτή η οργή, όλο αυτό το μίσος; Ενας άνθρωπος έκανε κάτι κακό, προφανώς το καταδικάζουμε και η υπόθεση παίρνει τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Ολη αυτή τη χολή, όμως, τα αναθέματα, τις κατάρες, πώς τα έβγαλαν όλοι αυτοί από μέσα τους; Βγήκε η Σμαράγδα Καρύδη, για παράδειγμα, και είπε «κακό αυτό που έγινε, αλλά δεν μπορώ να πω πως δεν στενοχωριέμαι γιατί τον ήξερα τον άνθρωπο» και πέσανε να τη φάνε μέσα από το σινάφι. Αυτό δεν σημαίνει πως ήθελε να τον αφήσουν να συνεχίσει να κάνει αυτά που έκανε. Από την άλλη, όμως, δεν μπορεί και να μη στενοχωριέται κάποιος όταν βλέπει πίσω από τα κάγκελα έναν άνθρωπο με τον οποίο έχει υπάρξει κοντά.»
«Η συμμετοχή μου στην εν λόγω παράσταση ολοκληρώθηκε οριστικά μετά από ένα εντελώς αιφνίδιο και δυσανάλογο ξέσπασμα οργής προς το πρόσωπό μου, το οποίο συνέβη μετά την ολοκλήρωση της παράστασης της Παρασκευής 1 Απριλίου 2022. Προσπάθησα πρώτα να αναλογιστώ τις όποιες δικές μου ευθύνες. Προσπάθησα να το αξιολογήσω ως μία πολύ άσχημη στιγμή ενός ανθρώπου που μέχρι πριν λίγη ώρα έμοιαζε ότι δεν είχαμε τίποτα να χωρίσουμε όσο ασυμβίβαστοι κι αν είναι οι χαρακτήρες μας» αναφέρει, μεταξύ άλλων η ίδια σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα μέσω του δικηγόρου της τον οποίο εξουσιοδότησε να δημοσιοποιήσει τη θέση της δεδομένου ότι η ίδια δεν διαθέτει social media.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος, παρότι «πολιορκείται» από το πρωί, δεν επιθυμεί απαντήσει σε όλα αυτά προκειμένου να μην δώσει συνέχει σε μια υπόθεση η οποία τον έχει στενοχωρήσει ιδιαίτερα. Πιθανότατα να ελπίζει πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια να λυθεί αυή η παρεξήγηση σε προσωπικό επίπεδο και όχι δημόσια, Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη εξάλλου υπήρξε προσωπική του επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο. Επιθυμούσε εδώ και χρόνια να συνεργαστεί μαζί της, περίμενε μάλιστα μέχρι το πρόγραμμά της να τής επιτρέπει να κάνουν μαζί το ξεχωριστό αυτό έργο. Η επιλογή του αποδείχτηκε απολύτως σωστή καθώς, σε όσους παρακολούθησαν την παράσταση η καλή χημεία τους ήταν εμφανής, γεγονός που παραδέχεται και η ηθοποιός στην σημερινή δήλωσή της. Γι΄αυτό άλλωστε και είχε αποφασιστεί η παράσταση να πάει και δεύτερη χρονιά, κάτι το οποίο όμως δεν θα συμβεί καθώς ο Σπύρος Παπαδόπουλος δεν επιθυμεί να αντικαταστήσει τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη με κάποια άλλη ηθοποιό.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι διαφωνίες μεταξύ τους, οι οποίες ξεκίνησαν σχετικά νωρίς, είχαν να κάνουν αποκλειστικά με καλλιτεχνικούς λόγους, θέματα δηλαδή που αφορούσαν στην παράσταση. Υπήρξαν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το έργο και την απόδοσή του, εκφράζονταν κατά καιρούς αλλά λίγο πριν φινάλε το σκοινί έσπασε, γεγονός που απογοήτευσε και στενοχώρησε όλους όσους εμπλέκονταν και εργάζονταν για το επιτυχημένο αυτό θεατρικό εγχείρημα.
Στην ανακοίνωσή της η Δάφνη Λαμπρόγιαννη κάνει αναφορά στο κίνημα #MeToo και στις ατυχείς δηλώσεις που έκανε ο Σπύρος Παπαδόπουλος πρόσφατα σε τηλεοπτική εκπομπή οι οποίες, όπως φαίνεται, έριξαν κι άλλο λάδι στη φωτιά: «Συναισθανόμενη μια ευθύνη απέναντι στους νεότερους ανθρώπους και τους πολίτες του κόσμου που έρχεται, στις γυναίκες κυρίως αλλά και στους άνδρες και παρακολουθώντας τη συζήτηση στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» την Κυριακή 3 Απριλίου η οποία ακολούθησε της μεταξύ μας ρήξης συνειδητοποίησα το εξής: Αυτού του τύπου οι προστριβές στον εργασιακό χώρο, δεν έχουν απλώς να κάνουν με μια ασυμβατότητα χαρακτήρων όπως προσπάθησα να το εκλάβω αρχικά. Είναι πολύ πιο σοβαρές και δεν πρέπει πια να μένουν πίσω από κλειστές πόρτες, ούτε να κουκουλώνονται».
Σε συνέντευξη πάντως που είχε παραχωρήσει ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο «Θέμα», τον περασμένο Ιανουάριο, είχε πάρει ξεκάθαρη θέση σχετικά με τα όσα δραματικά έχουν διαδραματιστεί τον τελευταίο χρόνο στο χώρο του θεάτρου: «Για μένα είναι πολύ λίγος αυτός που χρησιμοποιεί την εξουσία του, ποντάροντας στον φόβο του άλλου, για να κάνει κάτι. Αμα είσαι μάγκας, πήγαινε και πιάσε μια γυναίκα στον δρόμο και πες της «σε θέλω σαν τρελός» και πάρε τα ρίσκα σου. Ούτε αυτό το επικροτώ, αλλά τουλάχιστον είναι πιο τίμιο. Δεν μπορώ, πραγματικά, να διανοηθώ πώς ένας άνδρας θα σκεφτεί «επειδή αυτή με φοβάται, θα κάνω δουλίτσα». Αυτό με τρελαίνει, με εξοργίζει» είχε δηλώσει με νόημα τονίζοντας όμως ότι τον ενοχλεί παράλληλα η υποκρισία και ο κανιβαλισμός που συνοδεύουν αυτές τις υποθέσεις: «Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση ο κανιβαλισμός που είδα από ανθρώπους του χώρου μου. Βγήκαν απωθημένα, συντηρητισμοί περίεργοι και λες: Ρε παιδί μου, πού κρυβόταν όλη αυτή η οργή, όλο αυτό το μίσος; Ενας άνθρωπος έκανε κάτι κακό, προφανώς το καταδικάζουμε και η υπόθεση παίρνει τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Ολη αυτή τη χολή, όμως, τα αναθέματα, τις κατάρες, πώς τα έβγαλαν όλοι αυτοί από μέσα τους; Βγήκε η Σμαράγδα Καρύδη, για παράδειγμα, και είπε «κακό αυτό που έγινε, αλλά δεν μπορώ να πω πως δεν στενοχωριέμαι γιατί τον ήξερα τον άνθρωπο» και πέσανε να τη φάνε μέσα από το σινάφι. Αυτό δεν σημαίνει πως ήθελε να τον αφήσουν να συνεχίσει να κάνει αυτά που έκανε. Από την άλλη, όμως, δεν μπορεί και να μη στενοχωριέται κάποιος όταν βλέπει πίσω από τα κάγκελα έναν άνθρωπο με τον οποίο έχει υπάρξει κοντά.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr