Φεστιβάλ Καννών: Κούτρας, Έλβις και ξερό ψωμί...
Φεστιβάλ Καννών: Κούτρας, Έλβις και ξερό ψωμί...
Εξαιρετική η υποδοχή της Ελλάδας με τη χθεσινή προβολή του «Dodo» του Πάνου Κούτρα που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό αλλά και του βραβείου του Canal+και των Κριτικών στην Εύη Καλογηροπούλου. Η μέρα έκλεισε με το άκρως εντυπωσιακό κόκκινο χαλί για τον “Έλβις” με παρουσία celebrities
Ένα τραγικά όμορφο παραμύθι για μεγάλους, για την Ελλάδα της κρίσης και τα όνειρα όλων που βγήκαν πλάνες μάγεψε το κοινό στις Κάννες που χειροκρότησε όρθιο μετά την προβολή στην εντυπωσιακή αίθουσα Debussy: πρόκειται για το του “Dodo” του Πάνου Κούτρα που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα Cannes Premiere του φετινού 75ου φεστιβάλ Καννών.
Σε μεγάλα κέφια και με τα χρώματα των ενδυμάτων τους να συνάδουν με αυτά του παράξενου πουλιού “Dodo” ο Άκης Σακελλαρίου, η Σμαράγδα Καρύδη, η Νατάσα Εξηνταβελώνη, ο Νίκος Γκέλια, η Μαριέλλα Σαββίδου, η Τζεφ Μοντάνα, η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, ο Πολύδωρος Βογιατζής και ο Άγγελος Παπαδημητρίου πόζαραν στο κόκκινο χαλί που είχε στρωθεί στα σκαλιά της αίθουσας όπου έγινε η προβολή ενώ καταχειροκροτήθηκαν μετά την προβολή της ταινίας.
Ο παλιός γνώριμος των Φεστιβάλ Πάνος Κούτρας, τον οποίο οι Γάλλοι γνωρίζουν για την συμβολικά αλλόκοτη ματιά του πάνω στην ελληνική πραγματικότητα, επέστρεψε με μια ακόμα ανθρώπινη ταινία για τις πιο απελπισμένες αλλά και τρυφερές εκδοχές της ανθρώπινης φύσης με μια έντονα γαλλο-βελγική σφραγίδα στην ταινία που φαίνεται να ενθουσίασε το κοινό των Καννών-έντονα επίσης ήταν και στα στοιχεία της γαλλικής κομεντί. Σε άπταιστα, επίσης, Γαλλικά ο δημιουργός ευχαρίστησε τους συντελεστές και το Φεστιβάλ πριν από την προβολή, για μια ταινία που απ' ό,τι παραδέχτηκε δεν ήταν τόσο εύκολο να γίνει σε συνθήκες καραντίνας και πανδημίας, “κατά την περίοδο της οποίας χάσαμε και χαιρετίσαμε πολλούς φίλους” όπως είπε από τη σκηνή της εντυπωσιακής σάλας Ντεμπισί.
Μετά, πάντως, τη “Στρέλλα” που άλλαξε τα δεδομένα στο ελληνικό σινεμά μιλώντας για ένα θέμα ταμπού και επαναπροσδιορίζοντας τον όρο ελληνική οικογένεια, το “Dodo” θα συζητηθεί πολύ καθώς ενώνει διαφορετικές πτυχές της ελληνικής πραγματικότητας: τον νεόπλουτο Έλληνα με τον πρόσφυγα από το Αφγανιστάν, την ασφυκτικά κλεισμένη στα στερεότυπα των γονιών της νέα που κάνει την επανάσταση της με τη γεωργιανή οικονόμο του σπιτιού αλλά και μια Ουκρανή με μια Ρωσίδα-Γεωργιανή τις οποίες φέρνει μαζί στην οθόνη ο δημιουργός σύμφωνα με τις αρχές του σεναρίου που γράφτηκε από τον ίδιο πολύ πριν το ξέσπασμα του Ουκρανικού πολέμου.
Όσον αφορά την υπόθεση της ταινίας, αυτή αφορμάται από την ξαφνική... εισβολή ενός πολύχρωμου εξωτικού πουλιού, του Dodo που είχε χαθεί για 300 χρόνια και εισβάλλει ξαφνικά στο σπίτι όπου συνευρίσκονται άνθρωποι από διαφορετικές τάξεις και με διαφορετικές ιστορίες με αφορμή τον επικείμενο γάμο της κόρης του άλλοτε νεόπλουτου οικογενειάρχη που βρίσκεται, όπως τόσοι Έλληνες σήμερα, σε οικονομική δυσπραγία.
Αλήθειες που έμεναν κρυμμένες για χρόνια, εσωτερικές ανάγκες που δεν εκφράζονταν ποτέ και έντονα συναισθήματα βγαίνουν στην επιφάνεια όταν το πολύχρωμο, εξωτικό πουλί κάνει άνω κάτω το ασπρόμαυρο κόσμο των ηρώων. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του vr-κάτι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο για όλους όσοι γνωρίζουν-ο σκηνοθέτης κατάφερε να αναπαραστήσει στ αλήθεια ένα μυθικό πουλί ώστε να μοιάζει αληθινό και υπαρκτό, στην πραγματικότητα κατευθείαν βγαλμένο από τις πιο καίριες σελίδες της “Αλίκης των θαυμάτων”, όταν το Dodo, παίζοντας τον ρόλο του διαιτητή σε έναν ανήκουστα παράλογο αγώνα δηλώνει πως ο καλύτερος τρόπος για να λύσουμε τη διαφορά και σε τελική ανάλυση για να εξηγήσουμε τη ζωή- “δεν είναι να το εξηγήσουμε αλλά να το κάνουμε”.
Και ίσως τελικά ο καλύτερος τρόπος για να δεις το Dodo είναι να δεις την ταινία και να αφήσεις να σε παρασύρουν οι εξαιρετικές ερμηνείες της Σμαράγδας Καρύδη-νομίζω στον ρόλο της ζωής της- και του Άκη Σακελλαρίου αλλά και του Νίκου Γκέλια, τον οποίο είχαμε επίσης δει και στο Xenia αλλά και του Άγγελου Παπαδημητρίου που δίνει την εύθυμη και άκρως θεατρική πινελιά. Σε ρόλο έκπληξη και η ακτιβίστρια Τζεφ Μοντάνα. Όσο για την απαιτητική παραγωγή φέρει τη σφραγίδα της δυναμικής Ελένης Κοσσυφίδου με τη σύμπραξη του Onassis Culture. Ο καλύτερος τρόπος για να επιστρέψει η Ελλάδα στις Κάννες και με μια ταινία πλήρους φεστιβαλικής αντίληψης αλλά με απεύθυνση στο ευρύ κοινό.
Βγαίνοντας πάντως από την αίθουσα, δεν μπορούσαμε να μην εντυπωσιαστούμε από το μεγάλο πανηγύρι που είχαν στήσει ακριβώς δίπλα στο κόκκινο χαλί για την πρεμιέρα της προβολή του «Έλβις» του Μπαζ Λούρμαν με τους αστέρες να προσέρχονται για την προβολή με τη συνοδεία μουσικής-φόρο τιμής στο βασιλιά της ροκ. Μόνο και μόνο η παρουσία του Όστιν Μπάτλερ, του Τομ Χανκς αλλά και της Σάρον Στόουν, η οποία προσήλθε με εντελώς ροκ λουκ, που ήταν και το θέμα της βραδιάς έκανε το τεράστιο πλήθος που είχε συγκεντρωθεί απέξω κυριολεκτικά να παραληρεί.
Το ίδιο συνέβη και με την παρουσία του Ρίκι Μάρτιν, της Σακίρα και της συζύγου του ποδοσφαιριστή Ρονάλντο Τζορτζίνα Ροντρίγκεζ. Παρούσα, επίσης, η Κάιλι Μινόγκ, η Κάγια Γκέρμπερ, κόρη της Σίντι Κρόφορντ. Ντυμένος με ένα πολύ ωραίο σμόκινγκ ο Όστιν Μπάτλερ προσήλθε μαζί με τον δημιουργό της ταινίας Μπαζ Λούρμαν, οι οποίοι φρόντισαν φυσικά να παραχωρήσουν τον δέοντα χώρο στην Πρίσιλα Πρίσλει που είχε την τιμητική της. Αφού πόζαρε για το κοινό ο Τομ Χανκς δεν ξέχασε να ποζάρει για τη δική του σέλφι. Μετά το “Maverick” το “Elvis” ήταν η επόμενη ταινία που έδωσε χολυγουντιανό γκλάμουρ στο φετινό φεστιβάλ των Καννών.
Η χθεσινή πολύ γεμάτη μέρα τελείωσε, πάντως, με τον πλέον ευχάριστο τρόπο αφού η δική μας Εύη Καλογηροπούλου βραβεύτηκε με το ειδικό βραβείο του Canal+ και των Κριτικών για την ταινία της “Στον θρόνο του Ξέρξη” με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Μαζωνάκη.
Σε μεγάλα κέφια και με τα χρώματα των ενδυμάτων τους να συνάδουν με αυτά του παράξενου πουλιού “Dodo” ο Άκης Σακελλαρίου, η Σμαράγδα Καρύδη, η Νατάσα Εξηνταβελώνη, ο Νίκος Γκέλια, η Μαριέλλα Σαββίδου, η Τζεφ Μοντάνα, η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, ο Πολύδωρος Βογιατζής και ο Άγγελος Παπαδημητρίου πόζαραν στο κόκκινο χαλί που είχε στρωθεί στα σκαλιά της αίθουσας όπου έγινε η προβολή ενώ καταχειροκροτήθηκαν μετά την προβολή της ταινίας.
Ο παλιός γνώριμος των Φεστιβάλ Πάνος Κούτρας, τον οποίο οι Γάλλοι γνωρίζουν για την συμβολικά αλλόκοτη ματιά του πάνω στην ελληνική πραγματικότητα, επέστρεψε με μια ακόμα ανθρώπινη ταινία για τις πιο απελπισμένες αλλά και τρυφερές εκδοχές της ανθρώπινης φύσης με μια έντονα γαλλο-βελγική σφραγίδα στην ταινία που φαίνεται να ενθουσίασε το κοινό των Καννών-έντονα επίσης ήταν και στα στοιχεία της γαλλικής κομεντί. Σε άπταιστα, επίσης, Γαλλικά ο δημιουργός ευχαρίστησε τους συντελεστές και το Φεστιβάλ πριν από την προβολή, για μια ταινία που απ' ό,τι παραδέχτηκε δεν ήταν τόσο εύκολο να γίνει σε συνθήκες καραντίνας και πανδημίας, “κατά την περίοδο της οποίας χάσαμε και χαιρετίσαμε πολλούς φίλους” όπως είπε από τη σκηνή της εντυπωσιακής σάλας Ντεμπισί.
Μετά, πάντως, τη “Στρέλλα” που άλλαξε τα δεδομένα στο ελληνικό σινεμά μιλώντας για ένα θέμα ταμπού και επαναπροσδιορίζοντας τον όρο ελληνική οικογένεια, το “Dodo” θα συζητηθεί πολύ καθώς ενώνει διαφορετικές πτυχές της ελληνικής πραγματικότητας: τον νεόπλουτο Έλληνα με τον πρόσφυγα από το Αφγανιστάν, την ασφυκτικά κλεισμένη στα στερεότυπα των γονιών της νέα που κάνει την επανάσταση της με τη γεωργιανή οικονόμο του σπιτιού αλλά και μια Ουκρανή με μια Ρωσίδα-Γεωργιανή τις οποίες φέρνει μαζί στην οθόνη ο δημιουργός σύμφωνα με τις αρχές του σεναρίου που γράφτηκε από τον ίδιο πολύ πριν το ξέσπασμα του Ουκρανικού πολέμου.
Όσον αφορά την υπόθεση της ταινίας, αυτή αφορμάται από την ξαφνική... εισβολή ενός πολύχρωμου εξωτικού πουλιού, του Dodo που είχε χαθεί για 300 χρόνια και εισβάλλει ξαφνικά στο σπίτι όπου συνευρίσκονται άνθρωποι από διαφορετικές τάξεις και με διαφορετικές ιστορίες με αφορμή τον επικείμενο γάμο της κόρης του άλλοτε νεόπλουτου οικογενειάρχη που βρίσκεται, όπως τόσοι Έλληνες σήμερα, σε οικονομική δυσπραγία.
Αλήθειες που έμεναν κρυμμένες για χρόνια, εσωτερικές ανάγκες που δεν εκφράζονταν ποτέ και έντονα συναισθήματα βγαίνουν στην επιφάνεια όταν το πολύχρωμο, εξωτικό πουλί κάνει άνω κάτω το ασπρόμαυρο κόσμο των ηρώων. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του vr-κάτι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο για όλους όσοι γνωρίζουν-ο σκηνοθέτης κατάφερε να αναπαραστήσει στ αλήθεια ένα μυθικό πουλί ώστε να μοιάζει αληθινό και υπαρκτό, στην πραγματικότητα κατευθείαν βγαλμένο από τις πιο καίριες σελίδες της “Αλίκης των θαυμάτων”, όταν το Dodo, παίζοντας τον ρόλο του διαιτητή σε έναν ανήκουστα παράλογο αγώνα δηλώνει πως ο καλύτερος τρόπος για να λύσουμε τη διαφορά και σε τελική ανάλυση για να εξηγήσουμε τη ζωή- “δεν είναι να το εξηγήσουμε αλλά να το κάνουμε”.
Και ίσως τελικά ο καλύτερος τρόπος για να δεις το Dodo είναι να δεις την ταινία και να αφήσεις να σε παρασύρουν οι εξαιρετικές ερμηνείες της Σμαράγδας Καρύδη-νομίζω στον ρόλο της ζωής της- και του Άκη Σακελλαρίου αλλά και του Νίκου Γκέλια, τον οποίο είχαμε επίσης δει και στο Xenia αλλά και του Άγγελου Παπαδημητρίου που δίνει την εύθυμη και άκρως θεατρική πινελιά. Σε ρόλο έκπληξη και η ακτιβίστρια Τζεφ Μοντάνα. Όσο για την απαιτητική παραγωγή φέρει τη σφραγίδα της δυναμικής Ελένης Κοσσυφίδου με τη σύμπραξη του Onassis Culture. Ο καλύτερος τρόπος για να επιστρέψει η Ελλάδα στις Κάννες και με μια ταινία πλήρους φεστιβαλικής αντίληψης αλλά με απεύθυνση στο ευρύ κοινό.
Βγαίνοντας πάντως από την αίθουσα, δεν μπορούσαμε να μην εντυπωσιαστούμε από το μεγάλο πανηγύρι που είχαν στήσει ακριβώς δίπλα στο κόκκινο χαλί για την πρεμιέρα της προβολή του «Έλβις» του Μπαζ Λούρμαν με τους αστέρες να προσέρχονται για την προβολή με τη συνοδεία μουσικής-φόρο τιμής στο βασιλιά της ροκ. Μόνο και μόνο η παρουσία του Όστιν Μπάτλερ, του Τομ Χανκς αλλά και της Σάρον Στόουν, η οποία προσήλθε με εντελώς ροκ λουκ, που ήταν και το θέμα της βραδιάς έκανε το τεράστιο πλήθος που είχε συγκεντρωθεί απέξω κυριολεκτικά να παραληρεί.
Το ίδιο συνέβη και με την παρουσία του Ρίκι Μάρτιν, της Σακίρα και της συζύγου του ποδοσφαιριστή Ρονάλντο Τζορτζίνα Ροντρίγκεζ. Παρούσα, επίσης, η Κάιλι Μινόγκ, η Κάγια Γκέρμπερ, κόρη της Σίντι Κρόφορντ. Ντυμένος με ένα πολύ ωραίο σμόκινγκ ο Όστιν Μπάτλερ προσήλθε μαζί με τον δημιουργό της ταινίας Μπαζ Λούρμαν, οι οποίοι φρόντισαν φυσικά να παραχωρήσουν τον δέοντα χώρο στην Πρίσιλα Πρίσλει που είχε την τιμητική της. Αφού πόζαρε για το κοινό ο Τομ Χανκς δεν ξέχασε να ποζάρει για τη δική του σέλφι. Μετά το “Maverick” το “Elvis” ήταν η επόμενη ταινία που έδωσε χολυγουντιανό γκλάμουρ στο φετινό φεστιβάλ των Καννών.
Η χθεσινή πολύ γεμάτη μέρα τελείωσε, πάντως, με τον πλέον ευχάριστο τρόπο αφού η δική μας Εύη Καλογηροπούλου βραβεύτηκε με το ειδικό βραβείο του Canal+ και των Κριτικών για την ταινία της “Στον θρόνο του Ξέρξη” με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Μαζωνάκη.
Ειδήσεις σήμερα:
Επιστολή της Ελλάδας στον ΟΗΕ για τις ανυπόστατες αιτιάσεις της Τουρκίας για τα νησιά του Αιγαίου
Αλλαγές στο Δημόσιο: Οι... «συνοδοί ανελκυστήρα» και οι άλλες παρωχημένες ειδικότητες που καταργούνται
Τα 40 λεπτά του τρόμου στο Τέξας: Κλειδώθηκε με τα παιδιά στην τάξη και άρχισε να τα «γαζώνει»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα