Γλυπτά του Παρθενώνα: «Να είστε αριστοκράτες και να τα επιστρέψετε» ζήτησε ο διάσημος κωμικός Στίβεν Φράι
31.05.2022
16:19
«Το να παίρνεις τα Γλυπτά του Παρθενώνα από την κατεχόμενη Ελλάδα, ήταν σαν να παίρνουν οι Αμερικανοί τον Πύργο του Άιφελ από το Παρίσι, όταν ήταν υπό γερμανική κατοχή» - Ζήτησε να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο - Τι είπε ο διάσημος ηθοποιός, συγγραφέας και φιλέλληνας στο ετήσιο Φεστιβάλ Λογοτεχνίας «Hay Festival»
Την άμεση επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα ζητά από την κυβέρνηση του Λονδίνου ο διάσημος Βρετανός ηθοποιός, συγγραφέας και γνωστός φιλέλληνας Στίβεν Φράι.
Σε ομιλία του στο ετήσιο φεστιβάλ λογοτεχνίας «Hay Festival» που διεξάγεται στην Ουαλία, επισημαίνει ότι οι πολιτιστικοί θησαυροί παραδόθηκαν από τις δυνάμεις κατοχής.
«Το να παίρνεις τα Γλυπτά του Παρθενώνα από την κατεχόμενη Ελλάδα, είναι σαν να παίρνουν οι Αμερικανοί τον Πύργο του Άιφελ από το Παρίσι όταν η «πόλη του φωτός» ήταν υπό γερμανική κατοχή», υποστηρίζει.
Ο Βρετανός συγγραφέας και ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός αναφέρει ότι τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου για τη διατήρηση των Μαρμάρων ενόψει των συνεχιζόμενων αιτημάτων από την ελληνική πλευρά, συνοψίζονται στην φράση: «Τα πήραμε νόμιμα από τους Τούρκους. . . που ήταν κατοχική δύναμη».
«Θα ήταν σαν να έλειπαν από τη χώρα μας το Stonehedge και το Big Ben»
Ο Φράι εκφράζει το «πάθος» του για την επιστροφή τους στην Ελλάδα, προβλέποντας ότι θα τα υποδεχτούν 2 εκατομμύρια άνθρωποι στους δρόμους της Αθήνας.
«Θα ήταν σαν το Stonehenge και το Big Ben να έλειπαν από τη χώρα μας για εκατοντάδες χρόνια και τελικά να επέστρεψαν εκεί που ανήκουν», δηλώνει ο Βρετανός συγγραφέας στο «Hay Festival».
Ο Στίβεν Φράι υπογραμμίζει ότι, η επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, «θα ήταν μια πράξη για την οποία χρησιμοποιούμε μία λέξη που δεν αντιπροσωπεύει τελευταία και πολύ τις κινήσεις της Βρετανίας: «Θα ήταν μία πράξη αριστοκρατική».
Οι δηλώσεις του Στίβεν Φράι αυξάνουν την πίεση στη βρετανική κυβέρνηση και το Βρετανικό Μουσείο να συμφωνήσουν για την επιστροφή των Μαρμάρων, τα οποία μετέφερε από την Αθήνα στις αρχές του 19ου αιώνα ο Τόμας Μπρους, κόμης του Έλγιν.
Από την πλευρά του, το Βρετανικό Μουσείο ισχυρίζεται ότι θα χρειαζόταν νομοθετική έγκριση για να του επιτραπεί να παραχωρήσει αντικείμενα από τη συλλογή του. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση Τζόνσον ισχυρίζεται ότι η επιστροφή τους εναπόκειται στους διαχειριστές του βρετανικού μουσείου.
Ο Φράι υπενθύμισε επίσης ότι, τη δεκαετία του 1970, όταν στην Ελλάδα επιβλήθηκε η δικτατορία και η Αθήνα είχε τη χειρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση από το κυκλοφοριακό στην Ευρώπη, δεν θα διεκδικούσε την επιστροφή των Μαρμάρων. Ωστόσο, όπως είπε, η Ελλάδα έχει πλέον αποκτήσει το Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο είναι «ένα από τα καλύτερα μουσεία στην Ευρώπη» , αφιερωμένο σε αρχαιολογικές ανακαλύψεις από την αρχαιότητα .
«Οι βουλευτές δεν πίστεψαν τον Έλγιν που είπε ότι είχε άδεια»
Στην ομιλία του στο φεστιβάλ Λογοτεχνίας, ο Στίβεν Φράι ισχυρίζεται, ωστόσο, πως, όταν ο κόμης του Έλγιν επέστρεψε στη Βρετανία με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ήταν σαφές από τα όσα κατέθεσε στο κοινοβούλιο ότι «οι βουλευτές δεν τον πίστεψαν όταν είπε ότι είχε λάβει την άδεια» από τις κυρίαρχες οθωμανικές δυνάμεις.
Ο 64χρονος Βρετανός συγγραφέας τονίζει ακόμη: «Το Βρετανικό Μουσείο έχει επικαλεστεί κάθε είδους δικαιολογίες, καμία από τις οποίες δεν είναι αρκετά καλή. Πρώτον, ότι έχει νόμιμο δικαίωμα να έχει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και, δεύτερον, ότι αν δεν τα είχε φροντίσει, θα ήταν σε χειρότερη κατάσταση, κάτι που μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά αυτό δεν είναι λόγος για να παραμένουν στη Βρετανία».
Σε ομιλία του στο ετήσιο φεστιβάλ λογοτεχνίας «Hay Festival» που διεξάγεται στην Ουαλία, επισημαίνει ότι οι πολιτιστικοί θησαυροί παραδόθηκαν από τις δυνάμεις κατοχής.
«Το να παίρνεις τα Γλυπτά του Παρθενώνα από την κατεχόμενη Ελλάδα, είναι σαν να παίρνουν οι Αμερικανοί τον Πύργο του Άιφελ από το Παρίσι όταν η «πόλη του φωτός» ήταν υπό γερμανική κατοχή», υποστηρίζει.
Ο Βρετανός συγγραφέας και ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός αναφέρει ότι τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου για τη διατήρηση των Μαρμάρων ενόψει των συνεχιζόμενων αιτημάτων από την ελληνική πλευρά, συνοψίζονται στην φράση: «Τα πήραμε νόμιμα από τους Τούρκους. . . που ήταν κατοχική δύναμη».
«Θα ήταν σαν να έλειπαν από τη χώρα μας το Stonehedge και το Big Ben»
Ο Φράι εκφράζει το «πάθος» του για την επιστροφή τους στην Ελλάδα, προβλέποντας ότι θα τα υποδεχτούν 2 εκατομμύρια άνθρωποι στους δρόμους της Αθήνας.
«Θα ήταν σαν το Stonehenge και το Big Ben να έλειπαν από τη χώρα μας για εκατοντάδες χρόνια και τελικά να επέστρεψαν εκεί που ανήκουν», δηλώνει ο Βρετανός συγγραφέας στο «Hay Festival».
Ο Στίβεν Φράι υπογραμμίζει ότι, η επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, «θα ήταν μια πράξη για την οποία χρησιμοποιούμε μία λέξη που δεν αντιπροσωπεύει τελευταία και πολύ τις κινήσεις της Βρετανίας: «Θα ήταν μία πράξη αριστοκρατική».
Οι δηλώσεις του Στίβεν Φράι αυξάνουν την πίεση στη βρετανική κυβέρνηση και το Βρετανικό Μουσείο να συμφωνήσουν για την επιστροφή των Μαρμάρων, τα οποία μετέφερε από την Αθήνα στις αρχές του 19ου αιώνα ο Τόμας Μπρους, κόμης του Έλγιν.
Από την πλευρά του, το Βρετανικό Μουσείο ισχυρίζεται ότι θα χρειαζόταν νομοθετική έγκριση για να του επιτραπεί να παραχωρήσει αντικείμενα από τη συλλογή του. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση Τζόνσον ισχυρίζεται ότι η επιστροφή τους εναπόκειται στους διαχειριστές του βρετανικού μουσείου.
Ο Φράι υπενθύμισε επίσης ότι, τη δεκαετία του 1970, όταν στην Ελλάδα επιβλήθηκε η δικτατορία και η Αθήνα είχε τη χειρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση από το κυκλοφοριακό στην Ευρώπη, δεν θα διεκδικούσε την επιστροφή των Μαρμάρων. Ωστόσο, όπως είπε, η Ελλάδα έχει πλέον αποκτήσει το Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο είναι «ένα από τα καλύτερα μουσεία στην Ευρώπη» , αφιερωμένο σε αρχαιολογικές ανακαλύψεις από την αρχαιότητα .
«Οι βουλευτές δεν πίστεψαν τον Έλγιν που είπε ότι είχε άδεια»
Στην ομιλία του στο φεστιβάλ Λογοτεχνίας, ο Στίβεν Φράι ισχυρίζεται, ωστόσο, πως, όταν ο κόμης του Έλγιν επέστρεψε στη Βρετανία με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ήταν σαφές από τα όσα κατέθεσε στο κοινοβούλιο ότι «οι βουλευτές δεν τον πίστεψαν όταν είπε ότι είχε λάβει την άδεια» από τις κυρίαρχες οθωμανικές δυνάμεις.
Ο 64χρονος Βρετανός συγγραφέας τονίζει ακόμη: «Το Βρετανικό Μουσείο έχει επικαλεστεί κάθε είδους δικαιολογίες, καμία από τις οποίες δεν είναι αρκετά καλή. Πρώτον, ότι έχει νόμιμο δικαίωμα να έχει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και, δεύτερον, ότι αν δεν τα είχε φροντίσει, θα ήταν σε χειρότερη κατάσταση, κάτι που μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά αυτό δεν είναι λόγος για να παραμένουν στη Βρετανία».
Εξηγώντας τον συλλογισμό του, φέρνει το ακόλουθο παράδειγμα: «Αν στο σπίτι του φίλου σου πιάσει φωτιά , και παίρνεις τους πίνακές του για να μην καούν, δεν μπορείς να πεις ότι θα τους κρατήσεις για πάντα, γιατί αν δεν τους είχες κρατήσει, θα είχαν καεί. Μπορεί επίσης να είχαν καεί και τότε».
Ειδήσεις σήμερα:
Προθεσμία για την απολογία του έλαβε ο 56χρονος κατάδικος που βίασε 22χρονη σε παραλία της Χαλκιδικής
Δένδιας μετά το κρεσέντο Τσαβούσογλου: Ο αναθεωρητισμός δεν μπορεί να γίνει ανεκτός
Αυτό είναι το μοντέλο από την Βραζιλία που συνελήφθη στο «Ελ. Βενιζέλος» - Είχε στήσει εργαστήριο παραγωγής παραισθησιογόνων
Ειδήσεις σήμερα:
Προθεσμία για την απολογία του έλαβε ο 56χρονος κατάδικος που βίασε 22χρονη σε παραλία της Χαλκιδικής
Δένδιας μετά το κρεσέντο Τσαβούσογλου: Ο αναθεωρητισμός δεν μπορεί να γίνει ανεκτός
Αυτό είναι το μοντέλο από την Βραζιλία που συνελήφθη στο «Ελ. Βενιζέλος» - Είχε στήσει εργαστήριο παραγωγής παραισθησιογόνων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr