Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Γιώργος Χατζηνάσιος: «Λυπάμαι που οι πόρτες είναι πια κλειστές για τους νέους καλλιτέχνες»
Γιώργος Χατζηνάσιος: «Λυπάμαι που οι πόρτες είναι πια κλειστές για τους νέους καλλιτέχνες»
Ο σπουδαίος συνθέτης μιλά στο protothema.gr για τα 50 χρόνια της καριέρας του και για το μέλλον του ελληνικού τραγούδιού με αφορμή τη μεγάλη - συναυλία γιορτή στο Ηρώδειο με την συμμετοχή των Μανώλη Μητσιά, ο Μάριου Φραγκούλη, ο Μιχάλη Χατζηγιάννη και Έλενας Παπαρίζου
«Ποιος να συγκριθεί μαζί σου», «Σ’ όποιον αρέσουμε», «Γι’ αυτό σού λέω πάμε», «Ξενύχτησα στην πόρτα σου», «Με λένε Γιώργο», «Τί να πούμε τί», «Αφιλότιμη», «Συγνώμη που ς’ αγάπησα πολύ», «Τα γαλάζια σου γράμματα», «Δεν είναι που φεύγεις»…: Τραγούδια αγαπημένα που σημαδεύτηκαν από τις μεγαλύτερες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου και κέρδισαν τη μάχη με το χρόνο. Μελωδίες διαφορετικές μεταξύ τους γεννημένες όμως από την έμπνευση του ίδιου δημιουργού, του σπουδαίου Γιώργου Χατζηνάσιου.
Από τους σημαντικότερους, πιο παραγωγικούς αλλά και αγαπημένους Έλληνες συνθέτες, ο Γιώργος Χατζανάσιος θα γιορτάσει τα 50ά μουσικά του γενέθλια με μια μεγάλη συναυλία που θα φιλοξενηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο. Εκεί, στο πλευρό του, θα βρεθούν για να τον τιμήσουν κάποιοι από τους τραγουδιστές που τούς «προίκισε» με τα τραγούδια του. Ανάμεσά τους ο Μανώλης Μητσιάς, ο Μάριος Φραγκούλης, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης και η Έλενα Παπαρίζου, ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος, η Βασιλική Καράγιαννη, ο Παναγιώτης Ραφαηλίδης, ο Σπύρος Κλείσσας, η Αγαθή Κοσκινά και η Μαίρη Στεφανακίδη.
Μια αναδρομή στο μεγάλο μουσικό ταξίδι της ζωής του θα είναι η μουσική αυτή βραδιά την οποία ο ίδιος προετοιμάζει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό αλλά και με μια πρωτοφανή, νεανική σχεδόν αγωνία, προκειμένου να είναι όλα τέλεια. Η συνέπεια , εξάλλου, και η επιμονή στην ποιότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος ήταν στοιχεία που πάντα τον χαρακτήριζαν αποτελώντας, μαζί με το ταλέντο του, τους θεμέλιους λίθους της καριέρας του που μετρά μισόν αιώνα.
Πώς νιώθει ο ίδιος για όλη αυτή τη διαδρομή; «Νιώθω μια χαρμολύπη» απαντά με ειλικρίνεια στο protothema.gr για να εξηγήσει αμέσως μετά: «Από τη μία αισθάνομαι χαρά γιατί έκλεισα ένα κύκλο 50 χρόνων σε όλους τους χώρους της μουσικής τέχνης, από δισκογραφία, κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο και συναυλίες. Πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη ποικιλία καθώς εκτός από τραγούδια της ελαφράς μουσικής περιλαμβάνει επίσης ορατόρια, όπερες κ.α. Από την άλλη, όμως, νιώθω λύπη για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ελληνική μουσική. Οι νέοι καλλιτέχνες βρίσκονται σε αδιέξοδο. Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να δημιουργήσουν και να παρουσιαστεί το έργο τους. Οι πόρτες είναι κλειστές για την καλή μουσική και αυτό είναι εξαιρετικά δυσάρεστο.»
Για όσους γνωρίζουν τον Γιώργο Χατζηνάσιο η αγωνία του αυτή για το μέλλον της ελληνικής μουσικής δεν αποτελεί. Είναι από εκείνους τους δημιουργούς, άλλωστε, που έχει δώσει ευκαιρίες σε δεκάδες νέους καλλιτέχνες, πολλοί από τους οποίους ξεχώρισαν στο είδος τους: «Πάντα με ενδιέφερε να ανακαλύπτω νέα ταλέντα και να τους δίνω την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Συνεχίζω να το κάνω αυτό μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα ο μαέστρος της συναυλίας μας στο Ηρώδειο, ο Γιάννης Πρωτόπαππας, είναι ένας νέος άνθρωπος που επιθυμώ να παρουσιάσω στο κοινό και πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά» μάς λέει.
Ίσως γιατί ο ίδιος πέρασε δύσκολα εφηβικά χρόνια καθώς παράλληλα με τις σπουδές του στο ωδείο, έπρεπε να δουλεύει ως μουσικός για να βγάζει μεροκάματο και να βοηθά την οικογένειά του. «Μπήκα πρόωρα στον δύσκολο στίβο της ζωής, έχασα νωρίς την παιδικότητά μου» εξομολογείται.
Το μέλλον όμως τού επιφύλασσε πολλές και μεγάλες εκπλήξεις. Τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες, συνεργασίες με τις μεγαλύτερες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου, από τον Γιάννη Πάριο και τη Μαρινέλλα, μέχρι τον Στράτο Διονυσίου και τον Σταμάτη Κόκοτα κι από τη Δήμητρα Γαλάνη και την Τάνια Τσανακλίδου μέχρι τον Μιχάλη Χατζηγιάννη και τον Γιάννη Πλούταρχο.
Οικογενειακή υπόθεση
Το μεγαλύτερο «δώρο» για εκείνον όμως ήταν και παραμένει η οικογένειά του, η αγαπημένη του σύζυγος και τα τρία τους παιδιά εξαιτίας των οποίων άρχισε να φοβάται τα αεροπλάνα, υπό τον φόβο μην πάθει κάτι και τα αφήσει μόνα, κι ας ονειρευόταν κάποτε να γίνει πιλότος.
Πέρα από τον συνολικό εορταστικό της χαρακτήρα η συναυλία του Γιώργου Χατζηνάσιου στο Ηρώδειο σηματοδοτεί για εκείνον μια πολύ σημαντική προσωπική στιγμή. Είναι η πρώτη φορά που θα συναντηθεί στη σκηνή με την κόρη του μουσικό και συνθέτρια Μαργαρίτα Χατζηνάσιου ή Margo Nancyfor όπως είναι το καλλιτεχνικό της όνομα. Οι δυο τους θα παίξουν μαζί στο πιάνο τα τηλεοπτικά μουσικά του θέματα συνοδεία ορχήστρας.
«Ο πατέρας μου δεν μάς ενθάρρυνε να ακολουθήσουμε το δρόμο της μουσικής. Παρόλα αυτά εγώ, μεγαλωμένη σε ένα σπίτι όπου η μουσική ήταν παντού, μαγεύτηκα. Μαγεύτηκα, πρώτα απ’ όλα, από τα χέρια του πατέρα μου πάνω στο πιάνο» εξομολογείται η Μαργαρίτα η οποία δραστηριοποιείται μουσικά και στο εξωτερικό.
Από τους σημαντικότερους, πιο παραγωγικούς αλλά και αγαπημένους Έλληνες συνθέτες, ο Γιώργος Χατζανάσιος θα γιορτάσει τα 50ά μουσικά του γενέθλια με μια μεγάλη συναυλία που θα φιλοξενηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο. Εκεί, στο πλευρό του, θα βρεθούν για να τον τιμήσουν κάποιοι από τους τραγουδιστές που τούς «προίκισε» με τα τραγούδια του. Ανάμεσά τους ο Μανώλης Μητσιάς, ο Μάριος Φραγκούλης, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης και η Έλενα Παπαρίζου, ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος, η Βασιλική Καράγιαννη, ο Παναγιώτης Ραφαηλίδης, ο Σπύρος Κλείσσας, η Αγαθή Κοσκινά και η Μαίρη Στεφανακίδη.
Μια αναδρομή στο μεγάλο μουσικό ταξίδι της ζωής του θα είναι η μουσική αυτή βραδιά την οποία ο ίδιος προετοιμάζει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό αλλά και με μια πρωτοφανή, νεανική σχεδόν αγωνία, προκειμένου να είναι όλα τέλεια. Η συνέπεια , εξάλλου, και η επιμονή στην ποιότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος ήταν στοιχεία που πάντα τον χαρακτήριζαν αποτελώντας, μαζί με το ταλέντο του, τους θεμέλιους λίθους της καριέρας του που μετρά μισόν αιώνα.
Πώς νιώθει ο ίδιος για όλη αυτή τη διαδρομή; «Νιώθω μια χαρμολύπη» απαντά με ειλικρίνεια στο protothema.gr για να εξηγήσει αμέσως μετά: «Από τη μία αισθάνομαι χαρά γιατί έκλεισα ένα κύκλο 50 χρόνων σε όλους τους χώρους της μουσικής τέχνης, από δισκογραφία, κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο και συναυλίες. Πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη ποικιλία καθώς εκτός από τραγούδια της ελαφράς μουσικής περιλαμβάνει επίσης ορατόρια, όπερες κ.α. Από την άλλη, όμως, νιώθω λύπη για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ελληνική μουσική. Οι νέοι καλλιτέχνες βρίσκονται σε αδιέξοδο. Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να δημιουργήσουν και να παρουσιαστεί το έργο τους. Οι πόρτες είναι κλειστές για την καλή μουσική και αυτό είναι εξαιρετικά δυσάρεστο.»
Για όσους γνωρίζουν τον Γιώργο Χατζηνάσιο η αγωνία του αυτή για το μέλλον της ελληνικής μουσικής δεν αποτελεί. Είναι από εκείνους τους δημιουργούς, άλλωστε, που έχει δώσει ευκαιρίες σε δεκάδες νέους καλλιτέχνες, πολλοί από τους οποίους ξεχώρισαν στο είδος τους: «Πάντα με ενδιέφερε να ανακαλύπτω νέα ταλέντα και να τους δίνω την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Συνεχίζω να το κάνω αυτό μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα ο μαέστρος της συναυλίας μας στο Ηρώδειο, ο Γιάννης Πρωτόπαππας, είναι ένας νέος άνθρωπος που επιθυμώ να παρουσιάσω στο κοινό και πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά» μάς λέει.
Ίσως γιατί ο ίδιος πέρασε δύσκολα εφηβικά χρόνια καθώς παράλληλα με τις σπουδές του στο ωδείο, έπρεπε να δουλεύει ως μουσικός για να βγάζει μεροκάματο και να βοηθά την οικογένειά του. «Μπήκα πρόωρα στον δύσκολο στίβο της ζωής, έχασα νωρίς την παιδικότητά μου» εξομολογείται.
Το μέλλον όμως τού επιφύλασσε πολλές και μεγάλες εκπλήξεις. Τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες, συνεργασίες με τις μεγαλύτερες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου, από τον Γιάννη Πάριο και τη Μαρινέλλα, μέχρι τον Στράτο Διονυσίου και τον Σταμάτη Κόκοτα κι από τη Δήμητρα Γαλάνη και την Τάνια Τσανακλίδου μέχρι τον Μιχάλη Χατζηγιάννη και τον Γιάννη Πλούταρχο.
Οικογενειακή υπόθεση
Το μεγαλύτερο «δώρο» για εκείνον όμως ήταν και παραμένει η οικογένειά του, η αγαπημένη του σύζυγος και τα τρία τους παιδιά εξαιτίας των οποίων άρχισε να φοβάται τα αεροπλάνα, υπό τον φόβο μην πάθει κάτι και τα αφήσει μόνα, κι ας ονειρευόταν κάποτε να γίνει πιλότος.
Πέρα από τον συνολικό εορταστικό της χαρακτήρα η συναυλία του Γιώργου Χατζηνάσιου στο Ηρώδειο σηματοδοτεί για εκείνον μια πολύ σημαντική προσωπική στιγμή. Είναι η πρώτη φορά που θα συναντηθεί στη σκηνή με την κόρη του μουσικό και συνθέτρια Μαργαρίτα Χατζηνάσιου ή Margo Nancyfor όπως είναι το καλλιτεχνικό της όνομα. Οι δυο τους θα παίξουν μαζί στο πιάνο τα τηλεοπτικά μουσικά του θέματα συνοδεία ορχήστρας.
«Ο πατέρας μου δεν μάς ενθάρρυνε να ακολουθήσουμε το δρόμο της μουσικής. Παρόλα αυτά εγώ, μεγαλωμένη σε ένα σπίτι όπου η μουσική ήταν παντού, μαγεύτηκα. Μαγεύτηκα, πρώτα απ’ όλα, από τα χέρια του πατέρα μου πάνω στο πιάνο» εξομολογείται η Μαργαρίτα η οποία δραστηριοποιείται μουσικά και στο εξωτερικό.
Παραδέχεται επίσης πως το...βαρύ της όνομα, αρχικά, την φόβιζε και την απέτρεπε από το να εκφραστεί καλλιτεχνικά δημόσια: «Είναι δύσκολο για έναν νέο μουσικό να κουβαλά ένα τόσο βαρύ όνομα. Για πολλά χρόνια ένιωθα πως πρέπει διαρκώς να παλεύω για να αποδείξω την αξία μου, ανεξάρτητα από το όνομά μου. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που αρχικά δίσταζα να βγάλω τη μουσική μου προς τα έξω. Έκανα όμως πολύ δουλειά με τον εαυτό μου και κατάφερα να βρω τη δική μου φωνή. Εχω χαράξει πλέον τον δικό μου ανεξάρτητο δρόμο. Έχω κάνει τις μουσικές σπουδές μου, ασχολούμαι με την μουσικοθεραπεία, συνθέτω τη δική μου μουσική, την ερμηνεύω και ετοιμάζω μάλιστα τον δεύτερο προσωπικό δίσκο μου με στίχους στα αγγλικά και στα γαλλικά.»
Για τη Μαργαρίτα η συναυλία στο Ηρώδειο δεν αποτελεί μόνον την πρώτη συνύπαρξη με τον πατέρα της στη σκηνή αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ και ουσιαστικό: «Αυτή η βραδιά σηματοδοτεί την πορεία της προσωπικής μου σχέσης με τον πατέρα μου η οποία χτίστηκε σταδιακά και με πολύ δουλειά και από τις δύο πλευρές.»
Για τη Μαργαρίτα η συναυλία στο Ηρώδειο δεν αποτελεί μόνον την πρώτη συνύπαρξη με τον πατέρα της στη σκηνή αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ και ουσιαστικό: «Αυτή η βραδιά σηματοδοτεί την πορεία της προσωπικής μου σχέσης με τον πατέρα μου η οποία χτίστηκε σταδιακά και με πολύ δουλειά και από τις δύο πλευρές.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα