Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
«The Crown 5»: Οι πισώπλατες «μαχαιριές» του Καρόλου στην Ελισάβετ, η εξαιρετική νέα Νταϊάνα και οι αδυναμίες του νέου κύκλου
«The Crown 5»: Οι πισώπλατες «μαχαιριές» του Καρόλου στην Ελισάβετ, η εξαιρετική νέα Νταϊάνα και οι αδυναμίες του νέου κύκλου
Ποιοι ηθοποιοί βγαίνουν νικητές στη σύγκριση μεταξύ παλιού και νέου καστ
«Aν ήμασταν μια κανονική οικογένεια, οι υπηρεσίες της πρόνοιας θα είχαν βάλει εμάς σε ιδρύματα και εσένα στη φυλακή» λέει, σε έξαλλη κατάσταση, ο πρίγκιπας, τότε, βασιλιάς σήμερα, Κάρολος, απευθυνόμενος προς την μητέρα του, βασίλισσα Ελισάβετ, κατά την διάρκεια μιας έντονης συζήτησης που αφορά στην πολυτάραχη σχέση του με την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Αυτή είναι μια από τις πιο σκληρές ατάκες που ακούγονται στον νέο, πολυαναμενόμενο, πέμπτο κατά σειρά κύκλο του «The Crown», που έκανε πρεμιέρα το πρωί της Τετάρτης στο Netflix και έγινε ανάρπαστος από το πρώτο κιόλας 24ωρο της προβολής του.
Κι αυτό το υποβόσκον μένος του Καρόλου για την βασίλισσα, παρότι δεν έχει αποτυπωθεί ποτέ, τουλάχιστον δημοσίως, και διαψεύδεται από τους υπαρκτούς εμπλεκόμενους χαρακτήρες, διατρέχει κάποιες, λίγες, αλλά ιδιαίτερα έντονες στιγμές των δέκα νέων επεισοδίων της δημοφιλέστατης σειράς του Πίτερ Μόργκαν. Αποκορύφωμα της άτυπης αυτής κόντρας γιου - μητέρας αποτελεί η παρασκηνιακή προτροπή του προς τον Βρετανό πρωθυπουργό Τζον Μέιτζορ να τον βοηθήσει προκειμένου να αναλάβει ο ίδιος το Στέμμα υπονοώντας, εμμέσως πλην σαφώς, πως η Ελισάβετ είναι πλέον ξεπερασμένη και άρα πρέπει να αποσυθρεί. Η καλύτερη ατάκα σχετικά με το πώς ένιωθε ο 50χρονος, τότε, Κάρολος, ακούγεται διά στόματος του νεοκλεγέντα πρωθυπουργού Τόνι Μπλερ: «Σαν κάποιος που εξαναγκάζεται να κάνει επί 50 χρόνια αντιπολίτευση και θα πρέπει να πάρει την άδεια της μαμάς του για το ποια θα παντρευτεί και με ποια θα χωρίσει!»
Παράλληλα, σε αυτή τη φάση, η βασίλισσα έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες των επιλογών που έχει κάνει στο παρελθόν, βάζοντας το καθήκον και την εικόνα της μοναρχίας πάνω από την ευτυχία των δικών της ανθρώπων. Όχι μόνον του Καρόλου, στον οποίο επέβαλε, όπως ο ίδιος εξομολογείται, την Νταϊάνα ως σύζυγό του ενώ γνώριζε πως ήταν ερωτευμένος με την Καμίλα, αλλά και της αδελφής της, πριγκίπισσας Μαργαρίτας, στην οποία απαγόρευσε να παντρευτεί με τον μεγάλο έρωτα της ζωής της επειδή ήταν διαζευγμένος.
Το παλάτι σε κρίση
Τα δέκα επεισόδεια το νέου κύκλου της σειράς καλύπτουν τα πρώτα επτά χρόνια της δεκαετίας του ‘90, την πιο σκοτεινή και δύσκολη περίοδο για το παλάτι του Μπάκιγχαμ, γεγονός που είχε παραδεχτεί και η ίδια η βασίλισσα σε ομιλία της κάνοντας λόγο για ένα «Annus horibilis», δηλαδή «φρικτό έτος»! Το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι γάμοι αρκετών από τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, με αποκορύφωμα τον πολύκροτο χωρισμό του Καρόλου με την Νταϊάνα και τον πρωτοσέλιδο πόλεμο που εξελίσσεται ανάμεσά τους, σε συνδυασμό με την αποκάλυψη της παράνομης σχέσης του με την Καμίλα μέσα από την δημοσιοποίηση μιας πιπεράτης τηλεφωνικής συνομιλίας τους, η συναισθηματική απομάκρυνση του Φιλίππου από την Ελισάβετ, λόγω έλλειψης κοινών ενδιαφερόντων, και η στενή σχέση που αναπτύσσει με την κατά πολλά χρόνια νεώτερή του Πένυ, σύζυγο του βαφτισιμιού του, βάζουν φωτιά στα θεμέλια της μοναρχίας. Μεταφορικά και κυριολεκτικά, καθώς, εκτός από την κατακόρυφη πτώση της δημοφιλίας της στις συνειδήσεις των Βρετανών, που αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της οικονομική ύφεσης, η βασιλική οικογένεια βιώνει και την καταστροφή, μετά από πυρκαγιά, ενός σημαντικού τμήματος του ιστορικού Κάστρου του Ουίνδσορ.
Εκπληκτική ως Νταϊάνα η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι
Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, που υποδύεται στην Νταϊάνα, αποδεικνύεται το πιο δυνατό χαρτί του πέμπτου κύκλου της δραματικής σειράς. Η ομοιότητά της με την αδικοχαμένη πριγκίπισσα, όχι μόνον εμφανισιακά αλλά και στο βλέμμα, τις κινήσεις, τον αέρα, ακόμη και τις σιωπές της, είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Ειδικά στην περιβόητη σκηνή της συνέντευξης που παραχωρεί στο BBC, βγάζοντας στη φόρα όλα τα άπλυτα της βασιλικής οικογένειας, δυσκολεύεται κανείς να ξεχωρίσει ποια είναι η αληθινή και ποια η ψεύτικη Νταϊάνα. Παρόλα αυτά ο χαρακτήρας της μοιάζει να αδικείται κάπως από το σενάριο που υπογραμμίζει τις αδύναμες πτυχές του, περιορίζοντάς την στο καλούπι της εύθραυστης και αβοήθητης απατημένης συζύγου που θέλει να πάρει εκδίκησ, αφήνοντας στη σκιά άλλες, πιο «φωτεινές» πλευρές της. Και αυτό είναι ένα μόνον από τα αδύναμα σημεία του σεναρίου, το οποίο μοιάζει, σε κάποια επεισόδια τουλάχιστον, να εξελίσσεται εξαιρετικά αργά, σκοπίμως, προκειμένου να περισέψει υλικό για έναν ακόμη τελευταίο κύκλο.
Νέοι πρωταγωνιστές vs παλιών
Παρακολουθώντας κανείς τα νέα επεισόδια του «Crown» αντιλαμβάνεται, σχετικά σύντομα, πως το καινούργιο καστ, στην πλειοψηφία του, υπολείπεται αυτού των προηγούμενων κύκλων. Όχι γιατί οι ηθοποιοί που έχουν επιλεγεί δεν είναι ικανοί αλλά επειδή κάτι δεν «κουμπώνει» με τον χαρακτήρα των ηρώων που κλήθηκαν να υποδυθούν. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραπάνω διαπίστωσης αποτελεί η εξαιρετική ηθοποιός Ιμέλντα Στόντον , η οποία, παρότι μοιάζει πολύ εμφανισιακά στην βασίλισσα Ελισάβετ, εμφανίζεται υπέρ του δέοντος γερασμένη, κουρασμένη και αδύναμη να διαδραματίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της σειράς που με τόσο δυναμισμό απέδωσαν οι προκάτοχοί της Κλέι Φόι και Ολίβια Κόλμαν. Η καταβεβλημένη, αναντίστοιχα με την ηλικία της, φιγούρα που περιφέρεται στις πολυτελείς αίθουσες του Μπάκιγχαμ και δεν ξέρει να χειριστεί το τηλεκοντρόλ της δορυφορικής τηλεόρασης δεν παραπέμπει στον ισχυρό χαρακτήρα, την προσαρμοστικότητα και τον δυναμισμό της πραγματικής βασίλισσας, στοιχεία που διατηρούσε μέχρι το τέλος της ζωής της.
Κι αυτό το υποβόσκον μένος του Καρόλου για την βασίλισσα, παρότι δεν έχει αποτυπωθεί ποτέ, τουλάχιστον δημοσίως, και διαψεύδεται από τους υπαρκτούς εμπλεκόμενους χαρακτήρες, διατρέχει κάποιες, λίγες, αλλά ιδιαίτερα έντονες στιγμές των δέκα νέων επεισοδίων της δημοφιλέστατης σειράς του Πίτερ Μόργκαν. Αποκορύφωμα της άτυπης αυτής κόντρας γιου - μητέρας αποτελεί η παρασκηνιακή προτροπή του προς τον Βρετανό πρωθυπουργό Τζον Μέιτζορ να τον βοηθήσει προκειμένου να αναλάβει ο ίδιος το Στέμμα υπονοώντας, εμμέσως πλην σαφώς, πως η Ελισάβετ είναι πλέον ξεπερασμένη και άρα πρέπει να αποσυθρεί. Η καλύτερη ατάκα σχετικά με το πώς ένιωθε ο 50χρονος, τότε, Κάρολος, ακούγεται διά στόματος του νεοκλεγέντα πρωθυπουργού Τόνι Μπλερ: «Σαν κάποιος που εξαναγκάζεται να κάνει επί 50 χρόνια αντιπολίτευση και θα πρέπει να πάρει την άδεια της μαμάς του για το ποια θα παντρευτεί και με ποια θα χωρίσει!»
Παράλληλα, σε αυτή τη φάση, η βασίλισσα έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες των επιλογών που έχει κάνει στο παρελθόν, βάζοντας το καθήκον και την εικόνα της μοναρχίας πάνω από την ευτυχία των δικών της ανθρώπων. Όχι μόνον του Καρόλου, στον οποίο επέβαλε, όπως ο ίδιος εξομολογείται, την Νταϊάνα ως σύζυγό του ενώ γνώριζε πως ήταν ερωτευμένος με την Καμίλα, αλλά και της αδελφής της, πριγκίπισσας Μαργαρίτας, στην οποία απαγόρευσε να παντρευτεί με τον μεγάλο έρωτα της ζωής της επειδή ήταν διαζευγμένος.
Το παλάτι σε κρίση
Τα δέκα επεισόδεια το νέου κύκλου της σειράς καλύπτουν τα πρώτα επτά χρόνια της δεκαετίας του ‘90, την πιο σκοτεινή και δύσκολη περίοδο για το παλάτι του Μπάκιγχαμ, γεγονός που είχε παραδεχτεί και η ίδια η βασίλισσα σε ομιλία της κάνοντας λόγο για ένα «Annus horibilis», δηλαδή «φρικτό έτος»! Το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι γάμοι αρκετών από τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, με αποκορύφωμα τον πολύκροτο χωρισμό του Καρόλου με την Νταϊάνα και τον πρωτοσέλιδο πόλεμο που εξελίσσεται ανάμεσά τους, σε συνδυασμό με την αποκάλυψη της παράνομης σχέσης του με την Καμίλα μέσα από την δημοσιοποίηση μιας πιπεράτης τηλεφωνικής συνομιλίας τους, η συναισθηματική απομάκρυνση του Φιλίππου από την Ελισάβετ, λόγω έλλειψης κοινών ενδιαφερόντων, και η στενή σχέση που αναπτύσσει με την κατά πολλά χρόνια νεώτερή του Πένυ, σύζυγο του βαφτισιμιού του, βάζουν φωτιά στα θεμέλια της μοναρχίας. Μεταφορικά και κυριολεκτικά, καθώς, εκτός από την κατακόρυφη πτώση της δημοφιλίας της στις συνειδήσεις των Βρετανών, που αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της οικονομική ύφεσης, η βασιλική οικογένεια βιώνει και την καταστροφή, μετά από πυρκαγιά, ενός σημαντικού τμήματος του ιστορικού Κάστρου του Ουίνδσορ.
Εκπληκτική ως Νταϊάνα η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι
Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, που υποδύεται στην Νταϊάνα, αποδεικνύεται το πιο δυνατό χαρτί του πέμπτου κύκλου της δραματικής σειράς. Η ομοιότητά της με την αδικοχαμένη πριγκίπισσα, όχι μόνον εμφανισιακά αλλά και στο βλέμμα, τις κινήσεις, τον αέρα, ακόμη και τις σιωπές της, είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Ειδικά στην περιβόητη σκηνή της συνέντευξης που παραχωρεί στο BBC, βγάζοντας στη φόρα όλα τα άπλυτα της βασιλικής οικογένειας, δυσκολεύεται κανείς να ξεχωρίσει ποια είναι η αληθινή και ποια η ψεύτικη Νταϊάνα. Παρόλα αυτά ο χαρακτήρας της μοιάζει να αδικείται κάπως από το σενάριο που υπογραμμίζει τις αδύναμες πτυχές του, περιορίζοντάς την στο καλούπι της εύθραυστης και αβοήθητης απατημένης συζύγου που θέλει να πάρει εκδίκησ, αφήνοντας στη σκιά άλλες, πιο «φωτεινές» πλευρές της. Και αυτό είναι ένα μόνον από τα αδύναμα σημεία του σεναρίου, το οποίο μοιάζει, σε κάποια επεισόδια τουλάχιστον, να εξελίσσεται εξαιρετικά αργά, σκοπίμως, προκειμένου να περισέψει υλικό για έναν ακόμη τελευταίο κύκλο.
Νέοι πρωταγωνιστές vs παλιών
Παρακολουθώντας κανείς τα νέα επεισόδια του «Crown» αντιλαμβάνεται, σχετικά σύντομα, πως το καινούργιο καστ, στην πλειοψηφία του, υπολείπεται αυτού των προηγούμενων κύκλων. Όχι γιατί οι ηθοποιοί που έχουν επιλεγεί δεν είναι ικανοί αλλά επειδή κάτι δεν «κουμπώνει» με τον χαρακτήρα των ηρώων που κλήθηκαν να υποδυθούν. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραπάνω διαπίστωσης αποτελεί η εξαιρετική ηθοποιός Ιμέλντα Στόντον , η οποία, παρότι μοιάζει πολύ εμφανισιακά στην βασίλισσα Ελισάβετ, εμφανίζεται υπέρ του δέοντος γερασμένη, κουρασμένη και αδύναμη να διαδραματίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της σειράς που με τόσο δυναμισμό απέδωσαν οι προκάτοχοί της Κλέι Φόι και Ολίβια Κόλμαν. Η καταβεβλημένη, αναντίστοιχα με την ηλικία της, φιγούρα που περιφέρεται στις πολυτελείς αίθουσες του Μπάκιγχαμ και δεν ξέρει να χειριστεί το τηλεκοντρόλ της δορυφορικής τηλεόρασης δεν παραπέμπει στον ισχυρό χαρακτήρα, την προσαρμοστικότητα και τον δυναμισμό της πραγματικής βασίλισσας, στοιχεία που διατηρούσε μέχρι το τέλος της ζωής της.
Επιπλέον, ο Ντόμινικ Γουέστ, που έχει αναλάβει τον ρόλο του Καρόλου, μπορεί να είναι πολύ πιο γοητευτικός όχι όμως και πιο πειστικός, στο γενικό ύφος που αποπνέει, από τον προκάτοχό του Τζος Ο’ Κόνορ.
Αναπόφευκτες είναι και οι συγκρίσεις μεταξύ του Ματ Σμιθ, που υποδύθηκε εξαιρετικά τον πρίγκιπα Φίλιππο στους προηγούμενους κύκλους, με τον Τζόναθαν Πράις, ο οποίος πήρε τη σκυτάλη. Η ερμηνεία του δεύτερου είναι σαφώς πιο υποτονική από τον ηλικιωμένο μεν, ακμαιότατο και γεμάτο όρεξη για ζωή δε Φίλιππο που δεν διστάζει να αναζητήσει σε μια άλλη γυναίκα τις πνευματικές συγκινήσεις που δεν λαμβάνει πλέον από την αγαπημένη του Λίλιμπετ, την οποία όμως συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά.
Ευχάριστη έκπληξη, ωστόσο, αποτελεί η ερμηνεία του Αμίρ ελ Μάσρι στο ρόλο Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, του πάμφτωχου αλλά δαιμόνιου Αιγύπτιου που κατάφερε να εξελιχθεί σε πάμπλουτο επιχειρηματία και δεν διστάζει να προσλάβει βοηθό για να τον μυήσει στα μυστικά της συμπεριφοράς της καλής κοινωνίας. Όαο για το τελευταία σύντροφο της ζωής της Νταϊάνα, Ντόντι Αλ Φαγέντ, αυτός παρουσιάζεται ως ένας καλοπερασάκιας γιος απόλυτα εξαρτημένος οικονομικά από τα πατέρα του, με αδυναμία στα καλλίγραμμα μοντέλα.
Στα θετικά του νέου καστ της σειράς συγκαταλέγεται και η προσέγγιση της ηθοποιού Λέσλι Μάνβιλ στον δυναμικό, ανεξάρτητο αλλά και βαθιά πληγωμένο χαρακτήρα της πριγκίπισσας Μαργαρίτας.
Αναπόφευκτες είναι και οι συγκρίσεις μεταξύ του Ματ Σμιθ, που υποδύθηκε εξαιρετικά τον πρίγκιπα Φίλιππο στους προηγούμενους κύκλους, με τον Τζόναθαν Πράις, ο οποίος πήρε τη σκυτάλη. Η ερμηνεία του δεύτερου είναι σαφώς πιο υποτονική από τον ηλικιωμένο μεν, ακμαιότατο και γεμάτο όρεξη για ζωή δε Φίλιππο που δεν διστάζει να αναζητήσει σε μια άλλη γυναίκα τις πνευματικές συγκινήσεις που δεν λαμβάνει πλέον από την αγαπημένη του Λίλιμπετ, την οποία όμως συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά.
Ευχάριστη έκπληξη, ωστόσο, αποτελεί η ερμηνεία του Αμίρ ελ Μάσρι στο ρόλο Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, του πάμφτωχου αλλά δαιμόνιου Αιγύπτιου που κατάφερε να εξελιχθεί σε πάμπλουτο επιχειρηματία και δεν διστάζει να προσλάβει βοηθό για να τον μυήσει στα μυστικά της συμπεριφοράς της καλής κοινωνίας. Όαο για το τελευταία σύντροφο της ζωής της Νταϊάνα, Ντόντι Αλ Φαγέντ, αυτός παρουσιάζεται ως ένας καλοπερασάκιας γιος απόλυτα εξαρτημένος οικονομικά από τα πατέρα του, με αδυναμία στα καλλίγραμμα μοντέλα.
Στα θετικά του νέου καστ της σειράς συγκαταλέγεται και η προσέγγιση της ηθοποιού Λέσλι Μάνβιλ στον δυναμικό, ανεξάρτητο αλλά και βαθιά πληγωμένο χαρακτήρα της πριγκίπισσας Μαργαρίτας.
Το φινάλε του πέμπτου κύκλου βρίσκει τον Κάρολο ψυχραμένο με την μητέρα του εξαιτίας της πεισματικής άρνησής της να του επιτρέψει να επισημοποιήσει τη σχέση του με την Καμίλα και την κουρασμένη από τη σκληρή μάχη του διαζυγίου αλλά και το ανελέητο κυνήγι των παπαράτσι Νταϊάνα, να ετοιμάζεται για διακοπές, μαζί με τους γιους της, στο σκάφος του Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, στο πρόσωπο του οποίου έχει βρει έναν σύμμαχο που την καταλαβαίνει και μπορεί να την κάνει να χαμογελά και πάλι. Έστω και για λίγο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα