Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Διοργανώνει για τέταρτη χρονιά το μουσικό φεστιβάλ «Tectonics»
15.11.2022
16:10
Οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ θα φιλοξενηθούν στους χώρους του Ωδείου Αθηνών
Τις νέες συγγένειες με τις οποίες συνδέονται τα διαφορετικά είδη της μουσικής του σήμερα επιχειρεί να αναδείξει το «Tectonics», το Φεστιβάλ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που διοργανώνεται για τέταρτη χρονιά φέτος, και θα φιλοξενηθεί, από τις 2 έως τις 4 Δεκεμβρίου στις εγκαταστάσεις του Ωδείου Αθηνών.
Από συμφωνική μουσική μέχρι noise και από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό μέχρι τη σύγχρονη σύνθεση περιλαμβάνει το πλούσιο πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ. Ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας, μαζί με τον Μιχάλη Μοσχούτη και την Anne Hilde Neset, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν ακόμη ένα αξέχαστο φεστιβάλ για τη μουσική σκηνή της Αθήνας.
Την εναρκτήρια βραδιά της τέταρτης έκδοσης του αθηναϊκού Tectonics, στις 2 Δεκεμβρίου, συνθέτουν νέες καλλιτεχνικές συμπράξεις, αιχμηροί ηλεκτροακουστικοί ήχοι και ιδιοκατασκευές από πέτρα, μπρούντζο και ξύλο. H πρώτη μέρα ξεκινάει με τη νέα σύμπραξη της Σαβίνας Γιαννάτου με την Έλενα Κακαλιάγκου, τον Κωστή Δρυγιανάκη και τον Χάρη Παζαρούλα. Στη συνέχεια, η βετεράνος της αβανγκάρντ μουσικής Limpe Fuchs μετατρέπει υλικά όπως την πέτρα, τον μπρούντζο και το ξύλο σε μουσικά όργανα. H πρώτη βραδιά του φεστιβάλ κλείνει με τους σκληρούς ηλεκτρονικούς ήχους του Rashad Becker.
Το πολυδιάστατο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας του φεστιβάλ, στις 3 Δεκεμβρίου, αναπτύσσεται μέσα από μια αλληλουχία αντιθέσεων, από συμφωνικές συνθέσεις στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και από την κορεάτικη μουσική παράδοση στο μουσικό κολάζ. Ο ανατρεπτικός μαέστρος και ιδρυτής του Tectonics, Ilan Volkov, συμπράττει με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, σε ένα πρόγραμμα όπου η μουσική του Krzysztof Penderecki συνομιλεί με συνθέσεις του Αντώνη Ανισέγκου, του Μιχάλη Παρασκάκη, αλλά και με το ανοιχτό, αυτοσχεδιαστικό έργο του Αυστραλού Oren Ambarchi. Παράλληλα, στη Νέα Σκηνή και στο φουαγέ του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από συναυλίες, εξερευνώντας το όρια μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και παραδόσεων. Από τα κορεάτικα μουσικά όργανα της Park Jiha στο ηχητικό κολάζ της Mariam Rezaei και από το ιδιότυπο συνθετικό έργο της Éliane Radigue στους έντονους αυτοσχεδιασμούς της Farida Amadou.
Tην αυλαία του φετινού Tectonics κλείνουν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου οι Νορβηγοί Supersilent, το αθηναϊκό σχήμα WHI, η Ιαπωνοκορεάτισσα Ryoko Akama, η Αυστραλή Cat Hope και η πάντα περιπετειώδης Άννα Παγκάλου. Τι ήχο παράγουν 100 συσκευές που ανοιγοκλείνουν; Πώς μπορούν να μπουν στο επίκεντρο της μουσικής δημιουργίας δημοκρατικές διαδικασίες; Ποια είναι το όρια της ακουστότητας; Πώς ένας συνθέτης αποδίδει ηχητικά το σπάνιο φαινόμενο του διπλού ουράνιου τόξου και τι ρόλο μπορεί να παίξει η θερμότητα σε μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας; Αυτά είναι μερικά από τις ερωτήματα που θέτει η τρίτη μέρα του Tectonics, την αυλαία της οποίας θα κλείσουν οι Supersilent, το εμβληματικό τρίο από τη Νορβηγία που για πάνω από δύο δεκαετίες διευρύνει τα όρια της σύγχρονης μουσικής.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου
21:00 | Πολυχώρος Ω2
Κωστής Δρυγιανάκης (electronics), Έλενα Κακαλιάγκου (γαλλικό κόρνο), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Σαβίνα Γιαννάτου (φωνή)
Limpe Fuchs
Rashad Becker
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου
19:00 | Νέα Σκηνή
“Occam Ocean XXVI” (Éliane Radigue, 2018)
Enrico Malatesta, κρουστά
Από συμφωνική μουσική μέχρι noise και από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό μέχρι τη σύγχρονη σύνθεση περιλαμβάνει το πλούσιο πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ. Ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας, μαζί με τον Μιχάλη Μοσχούτη και την Anne Hilde Neset, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν ακόμη ένα αξέχαστο φεστιβάλ για τη μουσική σκηνή της Αθήνας.
Την εναρκτήρια βραδιά της τέταρτης έκδοσης του αθηναϊκού Tectonics, στις 2 Δεκεμβρίου, συνθέτουν νέες καλλιτεχνικές συμπράξεις, αιχμηροί ηλεκτροακουστικοί ήχοι και ιδιοκατασκευές από πέτρα, μπρούντζο και ξύλο. H πρώτη μέρα ξεκινάει με τη νέα σύμπραξη της Σαβίνας Γιαννάτου με την Έλενα Κακαλιάγκου, τον Κωστή Δρυγιανάκη και τον Χάρη Παζαρούλα. Στη συνέχεια, η βετεράνος της αβανγκάρντ μουσικής Limpe Fuchs μετατρέπει υλικά όπως την πέτρα, τον μπρούντζο και το ξύλο σε μουσικά όργανα. H πρώτη βραδιά του φεστιβάλ κλείνει με τους σκληρούς ηλεκτρονικούς ήχους του Rashad Becker.
Το πολυδιάστατο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας του φεστιβάλ, στις 3 Δεκεμβρίου, αναπτύσσεται μέσα από μια αλληλουχία αντιθέσεων, από συμφωνικές συνθέσεις στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και από την κορεάτικη μουσική παράδοση στο μουσικό κολάζ. Ο ανατρεπτικός μαέστρος και ιδρυτής του Tectonics, Ilan Volkov, συμπράττει με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, σε ένα πρόγραμμα όπου η μουσική του Krzysztof Penderecki συνομιλεί με συνθέσεις του Αντώνη Ανισέγκου, του Μιχάλη Παρασκάκη, αλλά και με το ανοιχτό, αυτοσχεδιαστικό έργο του Αυστραλού Oren Ambarchi. Παράλληλα, στη Νέα Σκηνή και στο φουαγέ του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από συναυλίες, εξερευνώντας το όρια μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και παραδόσεων. Από τα κορεάτικα μουσικά όργανα της Park Jiha στο ηχητικό κολάζ της Mariam Rezaei και από το ιδιότυπο συνθετικό έργο της Éliane Radigue στους έντονους αυτοσχεδιασμούς της Farida Amadou.
Tην αυλαία του φετινού Tectonics κλείνουν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου οι Νορβηγοί Supersilent, το αθηναϊκό σχήμα WHI, η Ιαπωνοκορεάτισσα Ryoko Akama, η Αυστραλή Cat Hope και η πάντα περιπετειώδης Άννα Παγκάλου. Τι ήχο παράγουν 100 συσκευές που ανοιγοκλείνουν; Πώς μπορούν να μπουν στο επίκεντρο της μουσικής δημιουργίας δημοκρατικές διαδικασίες; Ποια είναι το όρια της ακουστότητας; Πώς ένας συνθέτης αποδίδει ηχητικά το σπάνιο φαινόμενο του διπλού ουράνιου τόξου και τι ρόλο μπορεί να παίξει η θερμότητα σε μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας; Αυτά είναι μερικά από τις ερωτήματα που θέτει η τρίτη μέρα του Tectonics, την αυλαία της οποίας θα κλείσουν οι Supersilent, το εμβληματικό τρίο από τη Νορβηγία που για πάνω από δύο δεκαετίες διευρύνει τα όρια της σύγχρονης μουσικής.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου
21:00 | Πολυχώρος Ω2
Κωστής Δρυγιανάκης (electronics), Έλενα Κακαλιάγκου (γαλλικό κόρνο), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Σαβίνα Γιαννάτου (φωνή)
Limpe Fuchs
Rashad Becker
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου
19:00 | Νέα Σκηνή
“Occam Ocean XXVI” (Éliane Radigue, 2018)
Enrico Malatesta, κρουστά
19:45 | Φουαγέ Τεχνών
Farida Amadou
20:30 – 22:00 | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ilan Volkov
- “Zero Universe” (Αντώνης Ανισέγκος, 2013)
- “Kama” (Μιχάλης Παρασκάκης, 2016)
- “Kanon” (Krzysztof Penderecki, 1962)
- “Sous Vide” (Oren Ambarchi, 2022)
22:15 | Φουαγέ Τεχνών
Park Jiha
Mariam Rezaei
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου
18:00 | Νέα Σκηνή
“shimatsu 12”
μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας από τη Ryoko Akama
19:00 | Φουαγέ Τεχνών
“At Least One Hundred Devices Being Turned On And Off” (James Saunders, 2012)
“An Unknown Territory” (Αλέξης Πορφυριάδης, 2021)
WHI Ensemble
20:00 – 22:00 | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Three times - we parted - Breath - and I
“Occam Ocean XXIV” για άλτο φλάουτο (Éliane Radigue, 2018)
“The Long Now II” για μπάσο φλάουτο και υπόηχο τόνο (Cat Hope, 2022)
“Les Serpents” για άλτο φλάουτο και ηλεκτρονικά (Lionel Marchetti/ Cat Hope, 2022)
Cat Hope, φλάουτα
“Double Rainbow” (Alvin Lucier, 2016)
Άννα Παγκάλου, φωνή
Supersilent
Arve Henriksen (τρομπέτα, φωνή, electronics), Ståle Storløkken (πλήκτρα, electronics), Helge Sten (electronics)
Farida Amadou
20:30 – 22:00 | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ilan Volkov
- “Zero Universe” (Αντώνης Ανισέγκος, 2013)
- “Kama” (Μιχάλης Παρασκάκης, 2016)
- “Kanon” (Krzysztof Penderecki, 1962)
- “Sous Vide” (Oren Ambarchi, 2022)
22:15 | Φουαγέ Τεχνών
Park Jiha
Mariam Rezaei
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου
18:00 | Νέα Σκηνή
“shimatsu 12”
μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας από τη Ryoko Akama
19:00 | Φουαγέ Τεχνών
“At Least One Hundred Devices Being Turned On And Off” (James Saunders, 2012)
“An Unknown Territory” (Αλέξης Πορφυριάδης, 2021)
WHI Ensemble
20:00 – 22:00 | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Three times - we parted - Breath - and I
“Occam Ocean XXIV” για άλτο φλάουτο (Éliane Radigue, 2018)
“The Long Now II” για μπάσο φλάουτο και υπόηχο τόνο (Cat Hope, 2022)
“Les Serpents” για άλτο φλάουτο και ηλεκτρονικά (Lionel Marchetti/ Cat Hope, 2022)
Cat Hope, φλάουτα
“Double Rainbow” (Alvin Lucier, 2016)
Άννα Παγκάλου, φωνή
Supersilent
Arve Henriksen (τρομπέτα, φωνή, electronics), Ståle Storløkken (πλήκτρα, electronics), Helge Sten (electronics)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr