Δημήτρης Παπαϊωάννου: Ανακοινώνει επτά νέες παραστάσεις και αποκαλύπτει τα μυστικά του «INK»
15.12.2022
17:14
Επεκτείνεται για άλλα πέντε χρόνια η συνεργασία του με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Δείτε νέες φωτογραφίες από την παράσταση
Είναι ο πρώτος καιρός του lockdown στην Ελλάδα. Η πόλη έχει ερημώσει. Η φωνή των ζωντανών πολιτιστικών θεαμάτων έχει σωπάσει. Από τα έγκατα της γης, στην Βασιλίσσης Σοφίας, κάπου στα υπόγεια του κατασκότεινου Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ακούγονται ήχοι, φωνές. Μέσα στην απόλυτη σιωπή κάτι νέο γεννιέται...Είναι το «INK», η πολυαναμενόμενη παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου που προκάλεσε, για μία ακόμη φορά, φρενίτιδα στο αθηναϊκό κοινό που έσπευσε να εξαντλήσει, μέσα σε λίγες ώρες, τα εισιτήρια για τις εννέα παραστάσεις που ανακοινώθηκαν αρχικά, ρίχνοντας το ηλεκτρονικό σύστημα προπώλησης.
Σήμερα, κάτι λιγότερο από ένα μήνα πριν την πρεμιέρα της παράστασης, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως στην ολοκληρωμένη του μορφή, ο διεθνώς καταξιωμένος καλλιτέχνης, σκηνοθέτης, χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, είχε καλά νέα μάς πει. Προστίθενται επτά νέες παραστάσεις, στις 8, 22, 23 (διπλή), 25, 28 και 29 Ιανουαρίου, η προπώληση των εισιτηρίων για τις οποίες θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου . Όσοι πιστοί, προσέλθετε!
Παράλληλα, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σκιαγράφησε με λέξεις τις βασικές πτυχές του «ΙΝΚ», ενός πρότζεκτ που ξεκίνησε ως εικαστική εγκατάσταση και κατέληξε να είναι ένα ολοκληρωμένο έργο στο οποίο συμπράττουν αξιόλογοι καταξιωμένοι αλλά και νέοι, πρωτοεμφανιζόμενοι καλλιτέχνες. «Το έργο αυτό ανεβαίνει από τα υπόγεια του Μεγάρου όπου γεννήθηκε στα υπέργεια» λέει με νόημα ο ίδιος γι΄ αυτήν την «απρόβλεπτη», όπως την χαρακτηρίζει νέα δημιουργία του.
Τί είναι το «ΙΝK»; «Είναι ένα παιχνίδι για δύο, μιλάει για την επιθυμία, για του «Πόθου τ΄ αγρίμι», όπως έχει γράψει η Νικολακοπούλου, και τη μανία σύνδεσης με τη νεότητα και την ομορφιά. Μπήκα σε μια περίοδο που ήμουν γεμάτος φως και αγάπη και έφτιαξα ένα σκοτεινό έργο» εξηγεί ο ίδιος πριν ξεκινήσει να μάς παρουσιάζει έναν προς έναν τους συνεργάτες του.
Πρώτος και καλύτερος ο Χάρης Φραγκούλης, μια συνεργασία που γι΄ αλλού ξεκίνησε κι άλλου κατέληξε: «Ζήτησα τη σκηνοθετική βοήθειά του για να καταφέρω να ολοκληρώσω τον ρόλο που έφτιαξα για τον εαυτό μου. Βλέποντας όμως τον τρόπο με οποίο αντιμετωπίζει τον ρόλο εντυπωσιάστηκα και αποφάσισα να τον μοιραστώ μαζί του» εξομολογείται ο Παπαϊωάννου για τον συμπρωταγωνιστή του, στον οποίο θα δώσει με χαρά τη σκυτάλη σε κάποιες από τις νέες παραστάσεις που ανακοινώθηκαν, για να παραδεχτεί αμέσως μετά: «Η συνεργασία αυτή είναι κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Το να μοιράζεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο βοηθάει στο να ξεπεράσει κανείς την αίσθηση ότι είναι μοναδικός και στο να παραδώσει την εξουσία σε κάποιον άλλο. Είναι μια διαδικασία πολύ χρήσιμη για το έργο.»
Ο Χάρης Φραγκούλης κάνει λόγο για μια «θαυμάσια στιγμή», μια συνεργασία με έναν άνθρωπο που θαυμάζει βαθιά και στου οποίου την ψυχή μπήξε προκειμένου να υποστηρίξει όλα εκείνα που θέλει να εκφράσει. «Δεν σκέφτομαι καν τις συγκρίσεις» ομολογεί.
Σήμερα, κάτι λιγότερο από ένα μήνα πριν την πρεμιέρα της παράστασης, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως στην ολοκληρωμένη του μορφή, ο διεθνώς καταξιωμένος καλλιτέχνης, σκηνοθέτης, χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, είχε καλά νέα μάς πει. Προστίθενται επτά νέες παραστάσεις, στις 8, 22, 23 (διπλή), 25, 28 και 29 Ιανουαρίου, η προπώληση των εισιτηρίων για τις οποίες θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου . Όσοι πιστοί, προσέλθετε!
Παράλληλα, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σκιαγράφησε με λέξεις τις βασικές πτυχές του «ΙΝΚ», ενός πρότζεκτ που ξεκίνησε ως εικαστική εγκατάσταση και κατέληξε να είναι ένα ολοκληρωμένο έργο στο οποίο συμπράττουν αξιόλογοι καταξιωμένοι αλλά και νέοι, πρωτοεμφανιζόμενοι καλλιτέχνες. «Το έργο αυτό ανεβαίνει από τα υπόγεια του Μεγάρου όπου γεννήθηκε στα υπέργεια» λέει με νόημα ο ίδιος γι΄ αυτήν την «απρόβλεπτη», όπως την χαρακτηρίζει νέα δημιουργία του.
Τί είναι το «ΙΝK»; «Είναι ένα παιχνίδι για δύο, μιλάει για την επιθυμία, για του «Πόθου τ΄ αγρίμι», όπως έχει γράψει η Νικολακοπούλου, και τη μανία σύνδεσης με τη νεότητα και την ομορφιά. Μπήκα σε μια περίοδο που ήμουν γεμάτος φως και αγάπη και έφτιαξα ένα σκοτεινό έργο» εξηγεί ο ίδιος πριν ξεκινήσει να μάς παρουσιάζει έναν προς έναν τους συνεργάτες του.
Πρώτος και καλύτερος ο Χάρης Φραγκούλης, μια συνεργασία που γι΄ αλλού ξεκίνησε κι άλλου κατέληξε: «Ζήτησα τη σκηνοθετική βοήθειά του για να καταφέρω να ολοκληρώσω τον ρόλο που έφτιαξα για τον εαυτό μου. Βλέποντας όμως τον τρόπο με οποίο αντιμετωπίζει τον ρόλο εντυπωσιάστηκα και αποφάσισα να τον μοιραστώ μαζί του» εξομολογείται ο Παπαϊωάννου για τον συμπρωταγωνιστή του, στον οποίο θα δώσει με χαρά τη σκυτάλη σε κάποιες από τις νέες παραστάσεις που ανακοινώθηκαν, για να παραδεχτεί αμέσως μετά: «Η συνεργασία αυτή είναι κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Το να μοιράζεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο βοηθάει στο να ξεπεράσει κανείς την αίσθηση ότι είναι μοναδικός και στο να παραδώσει την εξουσία σε κάποιον άλλο. Είναι μια διαδικασία πολύ χρήσιμη για το έργο.»
Ο Χάρης Φραγκούλης κάνει λόγο για μια «θαυμάσια στιγμή», μια συνεργασία με έναν άνθρωπο που θαυμάζει βαθιά και στου οποίου την ψυχή μπήξε προκειμένου να υποστηρίξει όλα εκείνα που θέλει να εκφράσει. «Δεν σκέφτομαι καν τις συγκρίσεις» ομολογεί.
Στο «παιχνίδι» αυτό υπάρχει ένας ακόμη κεντρικός χαρακτήρας, ο γυμνός άνδρας, που ο Δημήτρης Παπαδημητρίου τον ανάθεσε στον νεαρό Γερμανό χορευτή Šuka Horn, τον οποίο ξεχώρισε από την παρθενική συνεργασία τους στον «Εγκάρσιο Προσανατολισμό». Γι’ αυτόν τον ρόλο όμως ο Παπαϊωάννου μάς επιφυλάσσει μια ακόμη έκπληξη. Θα τον εμπιστευθεί, σε κάποιες παραστάσεις, στον μόλις 22 ετών Ελληνο – γερμανό χορευτή Antonio Papazis, έναν μαθητευόμενο που τού σύστησε κάποιος σημαντικός χορευτής και δάσκαλος από το Βούπερταλ. Τόπο στα νιάτα λοιπόν…
Το δώρο του Θεόδωρου Κουρεντζή
Το «ΙΝΚ» κρύβει μέσα του όμως και μία ακόμη μεγάλη έκπληξη, το μαγικό άγγιγμα του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα μαέστρου Θεόδωρου Κουρεντζή ο οποίος διηύθυνε και ηχογράφησε με την ορχήστρα musicAeterna στο Βερολίνο, την πρωτότυπη μουσική που συνέθεσε για την παράσταση ο αξιόλογος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Κορνήλιος Σελαμσής. Κίνηση την οποία ο Δημήτρης Παπαϊωάννου χαρακτηρίζει ως ένα μεγάλο, σπουδαίο «δώρο».
Στην δημιουργική ομάδα του «ΙΝΚ» συμπράττουν επίσης ο Καναδός sound designer David Blouin, που σχεδιάζει τα ηχητικά τοπία της παράστασης, ενισχύοντας και παραμορφώνοντας τους ήχους που παράγουν ζωντανά τα σώματα και το νερό στη σκηνή καιο 22χρονος Γάλλος Lucien Laborderie που ενώνει τις δυνάμεις του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και τον Στέφανο Δρουσιώτη στον επανασχεδιασμό του φωτισμού της παράστασης.
«Η αρχική μου ιδέα είναι το προσάναμμα για να πάρουν φωτιά οι συνεργάτες μου» λέει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ενώ εξομολογείται ότι μετά την ολοκλήρωση της τελετήε έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που είχε την υπογραφή του, αποφάσισε πως οι δουλειές του, από τότε και στο εξής, δεν θα είναι προδιαγεγραμμένες, προγραμματισμένες σε κάθε λεπτομέρεια, καθώς έτσι δεν θα απελευθερωνόταν ποτέ. Άφησε λοιπόν ελεύθερο τον εαυτό του να εκφραστεί και να δημιουργήσει χωρίς συγκεκριμένο τελικό προορισμό αλλά με μοναδικό όχημα την έμπνευση, το συναίσθημά του και φυσικά το ταλέντο του. Σαν ένας ζωγράφος που βρίσκεται μπροστά σε έναν λευκό καμβά.
Η ανανέωση της συνεργασίας με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Όπως κάθε ζωγράφος όμως, όπως κάθε καλλιτέχνης που έχει αποφασίσει να πορεύεται σε αχάραχτους δρόμους, χρειαζόταν ένα σπίτι, ένα ατελιέ, ένα μόνιμο στούντιο. Και αυτό τού το έχει προσφέρει την τελευταία πενταετία το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ένα δικό του, μαγικό δωμάτιο εκεί όπου γεννήθηκαν «Ο Μεγάλος Δαμαστής» το «Since She», ο «Σίσυφος/Trans/Form», ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» και φυσικά το ΙΝΚ».
Η συνεργασία αυτή, όπως ανακοίνωσε με χαρά ο Πρόεδρος του ΟΜΜΑ Νίκος Πιμπλής, ανανεώθηκε για πέντε ακόμη χρόνια με την την προοπτική περαιτέρω επιμήκυνσής της ενώ ήδη γίνονται συζητήσεις ανάμεσα στις δυο πλευρές για μια ακόμη παραγωγή η οποία θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο τον Οκτώβριο του 2024, όπως αποκάλυψε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Γιάννης Βακαρέλης.
Παράλληλα, από τις 17 έως τις 30 Ιανουαρίου, μεταξύ 18:00 και 00:00, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει, εντελώς δωρεάν, την μεγάλη, 6ωρη βίντεο-εγκατάσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήττα, με τίτλο «ΜΕΣΑ», για όση ώρα επιθυμεί, καθισμένος αναπαυτικά, ξαπλωμένος με το ποτό του ή χωρίς αυτό.
Φωτογραφίες: Julian Mommert
Ειδήσεις σήμερα:
Έρευνα και στην Ελλάδα για δωροληψία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος από την Εύα Καϊλή
«Προηγήθηκε πάλη του φονικού στο Μαρούσι, δεν ήταν σε ήρεμη ψυχική κατάσταση», λέει ο δικηγόρος της 17χρονης
Ζευγάρι Ελλήνων δασκάλων σε σερβοκροατικό καρτέλ ναρκωτικών - Δείτε φωτογραφίες
Το δώρο του Θεόδωρου Κουρεντζή
Το «ΙΝΚ» κρύβει μέσα του όμως και μία ακόμη μεγάλη έκπληξη, το μαγικό άγγιγμα του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα μαέστρου Θεόδωρου Κουρεντζή ο οποίος διηύθυνε και ηχογράφησε με την ορχήστρα musicAeterna στο Βερολίνο, την πρωτότυπη μουσική που συνέθεσε για την παράσταση ο αξιόλογος συνθέτης σύγχρονης μουσικής Κορνήλιος Σελαμσής. Κίνηση την οποία ο Δημήτρης Παπαϊωάννου χαρακτηρίζει ως ένα μεγάλο, σπουδαίο «δώρο».
Στην δημιουργική ομάδα του «ΙΝΚ» συμπράττουν επίσης ο Καναδός sound designer David Blouin, που σχεδιάζει τα ηχητικά τοπία της παράστασης, ενισχύοντας και παραμορφώνοντας τους ήχους που παράγουν ζωντανά τα σώματα και το νερό στη σκηνή καιο 22χρονος Γάλλος Lucien Laborderie που ενώνει τις δυνάμεις του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και τον Στέφανο Δρουσιώτη στον επανασχεδιασμό του φωτισμού της παράστασης.
«Η αρχική μου ιδέα είναι το προσάναμμα για να πάρουν φωτιά οι συνεργάτες μου» λέει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ενώ εξομολογείται ότι μετά την ολοκλήρωση της τελετήε έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που είχε την υπογραφή του, αποφάσισε πως οι δουλειές του, από τότε και στο εξής, δεν θα είναι προδιαγεγραμμένες, προγραμματισμένες σε κάθε λεπτομέρεια, καθώς έτσι δεν θα απελευθερωνόταν ποτέ. Άφησε λοιπόν ελεύθερο τον εαυτό του να εκφραστεί και να δημιουργήσει χωρίς συγκεκριμένο τελικό προορισμό αλλά με μοναδικό όχημα την έμπνευση, το συναίσθημά του και φυσικά το ταλέντο του. Σαν ένας ζωγράφος που βρίσκεται μπροστά σε έναν λευκό καμβά.
Η ανανέωση της συνεργασίας με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Όπως κάθε ζωγράφος όμως, όπως κάθε καλλιτέχνης που έχει αποφασίσει να πορεύεται σε αχάραχτους δρόμους, χρειαζόταν ένα σπίτι, ένα ατελιέ, ένα μόνιμο στούντιο. Και αυτό τού το έχει προσφέρει την τελευταία πενταετία το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ένα δικό του, μαγικό δωμάτιο εκεί όπου γεννήθηκαν «Ο Μεγάλος Δαμαστής» το «Since She», ο «Σίσυφος/Trans/Form», ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» και φυσικά το ΙΝΚ».
Η συνεργασία αυτή, όπως ανακοίνωσε με χαρά ο Πρόεδρος του ΟΜΜΑ Νίκος Πιμπλής, ανανεώθηκε για πέντε ακόμη χρόνια με την την προοπτική περαιτέρω επιμήκυνσής της ενώ ήδη γίνονται συζητήσεις ανάμεσα στις δυο πλευρές για μια ακόμη παραγωγή η οποία θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο τον Οκτώβριο του 2024, όπως αποκάλυψε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Γιάννης Βακαρέλης.
Παράλληλα, από τις 17 έως τις 30 Ιανουαρίου, μεταξύ 18:00 και 00:00, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει, εντελώς δωρεάν, την μεγάλη, 6ωρη βίντεο-εγκατάσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήττα, με τίτλο «ΜΕΣΑ», για όση ώρα επιθυμεί, καθισμένος αναπαυτικά, ξαπλωμένος με το ποτό του ή χωρίς αυτό.
Φωτογραφίες: Julian Mommert
Ειδήσεις σήμερα:
Έρευνα και στην Ελλάδα για δωροληψία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος από την Εύα Καϊλή
«Προηγήθηκε πάλη του φονικού στο Μαρούσι, δεν ήταν σε ήρεμη ψυχική κατάσταση», λέει ο δικηγόρος της 17χρονης
Ζευγάρι Ελλήνων δασκάλων σε σερβοκροατικό καρτέλ ναρκωτικών - Δείτε φωτογραφίες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr