Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Πέτερ Στάιν και Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθετούν νέες παραστάσεις του
23.03.2023
17:45
«Ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός» δηλώνει ο καταξιωμένος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro
Ένα μεγάλο άνοιγμα εξωστρέφειας κάνει τους επόμενους μήνες το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά εντάσσοντας στους κόλπους σημαντικούς ξένους σκηνοθέτες, παγκόσμιας εμβέλειας, όπως ο Πέτερ Στάιν και ο Ρόμπερτ Γουίλσον, εγκαινιάζοντας διεθνείς συνεργασίες με θεατρικούς οργανισμούς άλλων χωρών και ενισχύοντας, παράλληλα, την εγχώρια θεατρική δράση. Αυτά είναι τα βασικά «συστατικά» του φιλόδοξου προγραμματισμού του για την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος το 2024.
«Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας» υπογράμμισε ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Λευτέρης Γιοβανίδης,κατά τη χθεσινή παρουσίαση, για να συστήσει, αμέσως μετά τις τρεις νέες παραγωγές της Κεντρικής Σκηνής που φέρουν δυνατές, διεθνείς σκηνοθετικές υπογραφές.
Ο Πέτερ Στάιν θα παρουσιάσει, τον Απρίλιο, όπως ο ίδιος εξηγεί, μία διασκευή της σκηνοθεσίας του έργου του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος» που είχε ανέβει πριν από μερικά χρόνια στη Γαλλία , με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. «Είναι εφιάλτης το γεγονός πως δε μιλάω την ελληνική γλώσσα, καθώς θέλω να καταλαβαίνω τι λένε οι ηθοποιοί» εξομολογείται.
Ο δεύτερος σπουδαίος ξένος σκηνοθέτης που έρχεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι
Ρόμπερτ Γουίλσον που θα προσεγγίσει, τον Νοέμβριο, τις «Τρεις Ψηλές Γυναίκες του Έντουαρντ Άλμπυ» «φωτίζοντας» τις ερμηνείες των πρωταγωνιστριών του Ρένης Πιττακή και Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. «Είμαι εικαστικός καλλιτέχνης. Ξεκινάω με τη φυσική όψη των ηθοποιών, έτσι δημιουργώ τις μάσκες και εν συνεχεία κοιτώ πίσω από τις μάσκες» παραδέχεται ο ίδιος.
Το δυναμικό παρών θα δώσει και ο Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro που θα παρουσιάσει, τον Φεβρουάριο του 2024, τον «Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχοφ με έναν θίασο αποτελούμενο από τους Νίκο Ψαρρά, Αναστάση Ροϊλό, Κατερίνα Παπουτσάκη κ.α. «Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εν τω μεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση» δηλώνει ο Adolf Shapiro και προσθέτει με νόημα: «Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη.Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στον μεγάλο πολιτισμό δεν μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μια συμπαραγωγή που θα ανέβει τον Μαίο του 2024, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη, και έναν μεικτό θίασο αποτελούμενο από Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς.
Στο μεταξύ η πειραματική σκηνή Ωμέγα θα φιλοξενήσει τρεις παραγωγές που σχετίζονται θεματικά με την πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Πρόκειται για το «Σκηνές από έναν γάμο» του Ίγκμαρ Μπέργκμαν, που θα ανέβει τον Απρίλιο του 2023, σε σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη, με πρωταγωνιστές την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά, το έργο του Κώστα Μποσταντζόγλου «Ο Ελέφας» (Νοέμβριος του 2023) που αποτελεί συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟDRAMA που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία, και τους « Τσέντσι» του Πέρσι Σέλλεϋ (Φεβρουάριος 2024), σε σκηνοθεσία Μαριλίτας Λαμπροπούλου.
Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο θα διοργανωθεί, για μία ακόμη χρονιά, το διακαλλιτεχνικό φεστιβάλ «Πειραιάς Artport ΙΙΙ», το πρόγραμμα του οποία θα περιλαμβάνει ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων, από παραστάσεις και συναυλίες μέχρι κινηματογραφικές προβολές και δημόσιες δράσεις.
«Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας» υπογράμμισε ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Λευτέρης Γιοβανίδης,κατά τη χθεσινή παρουσίαση, για να συστήσει, αμέσως μετά τις τρεις νέες παραγωγές της Κεντρικής Σκηνής που φέρουν δυνατές, διεθνείς σκηνοθετικές υπογραφές.
Ο Πέτερ Στάιν θα παρουσιάσει, τον Απρίλιο, όπως ο ίδιος εξηγεί, μία διασκευή της σκηνοθεσίας του έργου του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος» που είχε ανέβει πριν από μερικά χρόνια στη Γαλλία , με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. «Είναι εφιάλτης το γεγονός πως δε μιλάω την ελληνική γλώσσα, καθώς θέλω να καταλαβαίνω τι λένε οι ηθοποιοί» εξομολογείται.
Ο δεύτερος σπουδαίος ξένος σκηνοθέτης που έρχεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι
Ρόμπερτ Γουίλσον που θα προσεγγίσει, τον Νοέμβριο, τις «Τρεις Ψηλές Γυναίκες του Έντουαρντ Άλμπυ» «φωτίζοντας» τις ερμηνείες των πρωταγωνιστριών του Ρένης Πιττακή και Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. «Είμαι εικαστικός καλλιτέχνης. Ξεκινάω με τη φυσική όψη των ηθοποιών, έτσι δημιουργώ τις μάσκες και εν συνεχεία κοιτώ πίσω από τις μάσκες» παραδέχεται ο ίδιος.
Το δυναμικό παρών θα δώσει και ο Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro που θα παρουσιάσει, τον Φεβρουάριο του 2024, τον «Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχοφ με έναν θίασο αποτελούμενο από τους Νίκο Ψαρρά, Αναστάση Ροϊλό, Κατερίνα Παπουτσάκη κ.α. «Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εν τω μεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση» δηλώνει ο Adolf Shapiro και προσθέτει με νόημα: «Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη.Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στον μεγάλο πολιτισμό δεν μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μια συμπαραγωγή που θα ανέβει τον Μαίο του 2024, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη, και έναν μεικτό θίασο αποτελούμενο από Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς.
Στο μεταξύ η πειραματική σκηνή Ωμέγα θα φιλοξενήσει τρεις παραγωγές που σχετίζονται θεματικά με την πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Πρόκειται για το «Σκηνές από έναν γάμο» του Ίγκμαρ Μπέργκμαν, που θα ανέβει τον Απρίλιο του 2023, σε σκηνοθεσία Έλενας Καρακούλη, με πρωταγωνιστές την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά, το έργο του Κώστα Μποσταντζόγλου «Ο Ελέφας» (Νοέμβριος του 2023) που αποτελεί συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟDRAMA που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία, και τους « Τσέντσι» του Πέρσι Σέλλεϋ (Φεβρουάριος 2024), σε σκηνοθεσία Μαριλίτας Λαμπροπούλου.
Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο θα διοργανωθεί, για μία ακόμη χρονιά, το διακαλλιτεχνικό φεστιβάλ «Πειραιάς Artport ΙΙΙ», το πρόγραμμα του οποία θα περιλαμβάνει ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων, από παραστάσεις και συναυλίες μέχρι κινηματογραφικές προβολές και δημόσιες δράσεις.
Για μια χρονιά – ορόσημο για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κάνει λόγο ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης, υπογραμμίζοντας με έμφαση αναφερόμενος στα νομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οργανισμός: «Ο Δήμος Πειραιά θα συνεχίσει να στέκεται δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο και να στηρίζει το σημαντικό και πολυεπίπεδο έργο του, χωρίς να παρεμβαίνει φυσικά στο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα, αλλά προκειμένου να εξασφαλίσει την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του. Έχω ξαναπεί ότι ένας πολιτιστικός Οργανισμός, ένα ιστορικό θέατρο αυτού του βεληνεκούς και τέτοιας εμβέλειας, όπως είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δεν μπορεί να διοικείται από τον Ο.Π.Α.Ν., με το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει και χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό. Υπάρχει μία προγραμματική σύμβαση για τη χρηματοδότηση του θεάτρου από τον Δήμο Πειραιά, τον Ο.Π.Α.Ν., το Υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Αττικής, η οποία είναι ήδη μία «ανάσα» για το θέατρο. Ωστόσο είναι σαφές πως η λειτουργία του θεάτρου δεν μπορεί να βασίζεται εσαεί σε αυτές τις επιδοτήσεις.»
Ειδήσεις σήμερα:
Θρίλερ με την εξαφάνιση 26χρονη μητέρας και του παιδιού της στην Χαλκιδική
Ανδρέας Μικρούτσικος: «Ξέρω βαθιά μέσα μου ότι η Όλγα διαβάζοντάς το, θα μειδίασε και θα ένιωσε την τρυφερότητα»
«Χάιδευε ύποπτα τα κορίτσια» - Καταγγελίες για δεσμό του βιαστή προπονητή με 17χρονη
Ειδήσεις σήμερα:
Θρίλερ με την εξαφάνιση 26χρονη μητέρας και του παιδιού της στην Χαλκιδική
Ανδρέας Μικρούτσικος: «Ξέρω βαθιά μέσα μου ότι η Όλγα διαβάζοντάς το, θα μειδίασε και θα ένιωσε την τρυφερότητα»
«Χάιδευε ύποπτα τα κορίτσια» - Καταγγελίες για δεσμό του βιαστή προπονητή με 17χρονη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr