Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Θέατρο Ιλίσια: Ένας υπέροχος «Da» με τον Γρηγόρη Βαλτινό
Θέατρο Ιλίσια: Ένας υπέροχος «Da» με τον Γρηγόρη Βαλτινό
Το έργο πραγματεύεται τη σχέση γονέα – παιδιού
Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάζεται στο Θέατρο «Ιλίσια», με πρωταγωνιστή τον Γρηγόρη Βαλτινό, το δημοφιλές έργο του Χιου Λέοναρντ «Da» το οποίο πραγματεύεται τη σχέση γονέα – παιδιού και πως αυτή αφήνει ανεξίτηλα σημάδια στον ψυχισμό ενώ αποτελεί την πιο καθοριστική σχέση στην ζωή του ανθρώπου για πάντα.
Το Da είναι ένα αυτοβιογραφικό δίπρακτο θεατρικό έργο που εξιχνιάζει την σχέση του Τσάρλι (γιου του Ντα), ενός δηλαδή επιτυχημένου μεσήλικα συγγραφέα με τον καλοσυνάτο θετό πατέρα του, τον οποίο αποκαλεί χαιδευτικά «Ντα», από το αγγλοσαξονικό «Daddy» - μπαμπάς.
Το έργο, που ανέβηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στο Onley Theatre Center στο Μαίριλαντ τον Ιούλιο του 1973, ξεκινά με την επιστροφή του Τσάρλι στην πατρίδα του το Δουβλίνο, τον Μάιο του 1968, για να παραστεί στην κηδεία του Ντα. Ο θετός γιος βρίσκεται ξανά στην κουζίνα του πατρικού σπιτιού του μετά από πολλές δεκαετίες παραμονής του στο Λονδίνο με την οικογένειά του, προσπαθώντας να ξεκαθαρίσει τα λιγοστά υπάρχοντα του πατέρα του, καθώς και να απαλλαγεί από τα φαντάσματα ενός μακρινού παρελθόντος. Και θα είναι ακριβώς σε αυτό το πατρικό σπίτι στο Ντάλκι, που ο γιος Τσάρλι μέσα από μια σειρά αναδρομών στο παρελθόν θα αναβιώσει σημαντικά γεγονότα της σχέσης του με τον θετό πατέρα του, από την παιδική και εφηβική ηλικία.
Ο μεσήλικας πια Τσάρλι, θα έρθει αντιμέτωπος με τους δύο νεότερους εαυτούς του – παρακολουθούμε τον Τσάρλι ως παιδί να αγαπά βαθιά τον πατέρα του αλλά και ως έφηβο να αποστρέφεται τον χαρακτήρα του Ντα – και αυτοί οι άλλοι εαυτοί του να αναμετριούνται μεταξύ τους, με έναν πρωτότυπο και χιουμοριστικό τρόπο.
Όταν πια τελειώσει ο Τσάρλι την τακτοποίηση «εκκρεμοτήτων» του παρελθόντος, αποχωρεί από το σπίτι, κλειδώνοντας την πόρτα πίσω του, με την ανάμνηση του Ντα, ωστόσο, να τον συντροφεύει προστατευτικά παντού.
Κάποια από τα θέματα που πραγματεύεται αυτό το βραβευμένο έργο του Χιου Λέοναρντ σχετίζονται με τον χρόνο, την μνήμη, την αναζήτηση ταυτότητας καθώς ο γιος του Ντα, βιώνει εσωτερικές συγκρούσεις και ρήξεις με τον χαρακτήρα του πατέρα του, ανατρέχοντας σε παρελθοντικά του βιώματα, τις οποίες τελικά επιλύει με έναν αισιόδοξο τρόπο, χωρίς τις αλλοιώσεις – ωραιοποιήσεις ή αμαυρώσεις – που επιφέρει το πέρασμα του χρόνου.
Η αγαθή σχεδόν προσωπικότητα του Ντα, με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο ηθοποιό Γρηγόρηα Βαλτινό, που χαίρεται με το τίποτα πολλές φορές ενοχλεί τον Τσάρλι που αναπτύσσει μία σχέση αγάπης και μίσους μαζί του…
Ένα σπουδαίο ακόμη γνώρισμα του Da, που καταξιώνει το έργο στον χώρο του παγκόσμιου μοντέρνου θεάτρου, αφορά στην ευφυή δομή του κειμένου. Πιο συγκεκριμένα, οι χρονικές μετατοπίσεις πίσω-μπρος, επιτρέπουν, με τη βοήθεια και ενός περίτεχνου σχεδιασμού του σκηνικού χώρου, την «ένωση» προσώπων του παρελθόντος και οδηγούν τον Τσάρλι διεξοδικά και χωρίς εξάρσεις σε αποδοχή του εαυτού του και του παρελθόντος του.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας σε σημείωμα του : « η παράσταση κουβαλά μέσα της πολλές παραστάσεις. Σαν τις ρώσικες κούκλες που η μία εμπεριέχει μιαν άλλη, μικρότερη. Γιατί ο Χιου Λέοναρντ δημιουργεί θέατρο «εν θεάτρω», διαρκώς…».
Εκεί που ενοχές, συμπεριφορές, λέξεις που υπαινίσσονται καταστάσεις και συναισθήματα διαχρονικά, σε αυτήν την δυνατή σχέση πατέρα – παιδιού ξεδιπλώνουν εύστοχα και με ακρίβεια εντάσεις και αποφάσεις ζωής μέσα από την αποδοχή, την συμπόνια αλλά και την αναπόφευκτη σύγκρουση που έχουν οι διαφορετικές γενιές μεταξύ τους…
Ένα έργο αυτογνωσίας που δεν πρέπει να χάσετε!
Ειδήσεις σήμερα:
ΑΣΟΕΕ: Νέα επεισόδια με χημικά και κρότου-λάμψης
Κολωνάκι: Καταγγελία ανήλικης πως της έδωσαν σφηνάκι με ναρκωτική ουσία και τη βίασαν
Άλκης Καμπανός: «Όποιος τον έπληξε στον δεξί μηρό, τον οδήγησε στον θάνατο» κατέθεσε ο Γρηγόρης Λέων
Το Da είναι ένα αυτοβιογραφικό δίπρακτο θεατρικό έργο που εξιχνιάζει την σχέση του Τσάρλι (γιου του Ντα), ενός δηλαδή επιτυχημένου μεσήλικα συγγραφέα με τον καλοσυνάτο θετό πατέρα του, τον οποίο αποκαλεί χαιδευτικά «Ντα», από το αγγλοσαξονικό «Daddy» - μπαμπάς.
Το έργο, που ανέβηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στο Onley Theatre Center στο Μαίριλαντ τον Ιούλιο του 1973, ξεκινά με την επιστροφή του Τσάρλι στην πατρίδα του το Δουβλίνο, τον Μάιο του 1968, για να παραστεί στην κηδεία του Ντα. Ο θετός γιος βρίσκεται ξανά στην κουζίνα του πατρικού σπιτιού του μετά από πολλές δεκαετίες παραμονής του στο Λονδίνο με την οικογένειά του, προσπαθώντας να ξεκαθαρίσει τα λιγοστά υπάρχοντα του πατέρα του, καθώς και να απαλλαγεί από τα φαντάσματα ενός μακρινού παρελθόντος. Και θα είναι ακριβώς σε αυτό το πατρικό σπίτι στο Ντάλκι, που ο γιος Τσάρλι μέσα από μια σειρά αναδρομών στο παρελθόν θα αναβιώσει σημαντικά γεγονότα της σχέσης του με τον θετό πατέρα του, από την παιδική και εφηβική ηλικία.
Ο μεσήλικας πια Τσάρλι, θα έρθει αντιμέτωπος με τους δύο νεότερους εαυτούς του – παρακολουθούμε τον Τσάρλι ως παιδί να αγαπά βαθιά τον πατέρα του αλλά και ως έφηβο να αποστρέφεται τον χαρακτήρα του Ντα – και αυτοί οι άλλοι εαυτοί του να αναμετριούνται μεταξύ τους, με έναν πρωτότυπο και χιουμοριστικό τρόπο.
Όταν πια τελειώσει ο Τσάρλι την τακτοποίηση «εκκρεμοτήτων» του παρελθόντος, αποχωρεί από το σπίτι, κλειδώνοντας την πόρτα πίσω του, με την ανάμνηση του Ντα, ωστόσο, να τον συντροφεύει προστατευτικά παντού.
Κάποια από τα θέματα που πραγματεύεται αυτό το βραβευμένο έργο του Χιου Λέοναρντ σχετίζονται με τον χρόνο, την μνήμη, την αναζήτηση ταυτότητας καθώς ο γιος του Ντα, βιώνει εσωτερικές συγκρούσεις και ρήξεις με τον χαρακτήρα του πατέρα του, ανατρέχοντας σε παρελθοντικά του βιώματα, τις οποίες τελικά επιλύει με έναν αισιόδοξο τρόπο, χωρίς τις αλλοιώσεις – ωραιοποιήσεις ή αμαυρώσεις – που επιφέρει το πέρασμα του χρόνου.
Η αγαθή σχεδόν προσωπικότητα του Ντα, με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο ηθοποιό Γρηγόρηα Βαλτινό, που χαίρεται με το τίποτα πολλές φορές ενοχλεί τον Τσάρλι που αναπτύσσει μία σχέση αγάπης και μίσους μαζί του…
Ένα σπουδαίο ακόμη γνώρισμα του Da, που καταξιώνει το έργο στον χώρο του παγκόσμιου μοντέρνου θεάτρου, αφορά στην ευφυή δομή του κειμένου. Πιο συγκεκριμένα, οι χρονικές μετατοπίσεις πίσω-μπρος, επιτρέπουν, με τη βοήθεια και ενός περίτεχνου σχεδιασμού του σκηνικού χώρου, την «ένωση» προσώπων του παρελθόντος και οδηγούν τον Τσάρλι διεξοδικά και χωρίς εξάρσεις σε αποδοχή του εαυτού του και του παρελθόντος του.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας σε σημείωμα του : « η παράσταση κουβαλά μέσα της πολλές παραστάσεις. Σαν τις ρώσικες κούκλες που η μία εμπεριέχει μιαν άλλη, μικρότερη. Γιατί ο Χιου Λέοναρντ δημιουργεί θέατρο «εν θεάτρω», διαρκώς…».
Εκεί που ενοχές, συμπεριφορές, λέξεις που υπαινίσσονται καταστάσεις και συναισθήματα διαχρονικά, σε αυτήν την δυνατή σχέση πατέρα – παιδιού ξεδιπλώνουν εύστοχα και με ακρίβεια εντάσεις και αποφάσεις ζωής μέσα από την αποδοχή, την συμπόνια αλλά και την αναπόφευκτη σύγκρουση που έχουν οι διαφορετικές γενιές μεταξύ τους…
Ένα έργο αυτογνωσίας που δεν πρέπει να χάσετε!
Ειδήσεις σήμερα:
ΑΣΟΕΕ: Νέα επεισόδια με χημικά και κρότου-λάμψης
Κολωνάκι: Καταγγελία ανήλικης πως της έδωσαν σφηνάκι με ναρκωτική ουσία και τη βίασαν
Άλκης Καμπανός: «Όποιος τον έπληξε στον δεξί μηρό, τον οδήγησε στον θάνατο» κατέθεσε ο Γρηγόρης Λέων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα