Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Μουσείο της Ακρόπολης: Αυτά είναι τα σπουδαία έργα τέχνης που έρχονται από το εξωτερικό για τη νέα του έκθεση
Μουσείο της Ακρόπολης: Αυτά είναι τα σπουδαία έργα τέχνης που έρχονται από το εξωτερικό για τη νέα του έκθεση
Ανάμεσά τους έργα του Μποτιτσέλι και του Ρούμπενς
Εντυπωσιακά έργα τέχνης, με τις υπογραφές κορυφαίων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων οι Ρούμπενς και Μποτιτσέλι, που φιλοξενούνται σε μεγάλα μουσεία του εξωτερικού αλλά και της χώρας μας, θα έχει την ευκαιρία να δει, για πρώτη φορά από κοντά, το ελληνικό κοινό, σε λίγους μήνες, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στο πλαίσιο της νέας έκθεσης με τίτλο «ΝοΗΜΑΤΑ. Προσωποποιήσεις και αλληγορίες από την αρχαιότητα στο σήμερα, που θα εγκαινιαστεί την 1η Δεκεμβρίου του 2023.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει περί τα 160 συνολικά έργα, τα 79 από τα οποία θα ταξιδέψουν στην Αθήνα από το Βρετανικό Μουσείο, το Πράδο και μουσεία της Ιταλίας και τα υπόλοιπα να προέρχονται από ελληνικά μουσεία.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν «Ο Κρόνος καταβροχθίζει τα παιδιά του» του Ρούμπενς από το Μουσείο του Πράδο της Μαδρίτη, η «Συκοφαντία του Απελλή» του Σάντρο Μποτιτσέλι και του εργαστηρίου του, προερχόμενη από τη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, το άγαλμα Χίμαιρας του 400 π.Χ. από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Φλωρεντίας και η Υδρία του «ζωγράφου του Μειδία» (10 π.Χ.) που φιλοξενείται στο Βρετανικό Μουσείο ενώ υπάρχει η πιθανότητα να έρθει και η περίφημη «Κραυγή» του Μουνκ από το Όσλο.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον μεταξύ των έργων που προέρχονται από εγχώριες πηγές παρουσιάζουν η «Αλληγορία Θείας Μετάληψης» από το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, το αγαλμάτιο Πλούτου (1ος αι. μ.Χ.) από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ο πίνακας «4 εποχές» του Γιάννη Τσαρούχη από ιδιωτική συλλογή αλλά και τμήματα ψηφιδωτών με προσωποποιήσεις της Θάλασσας και του Ωκεανού (270 -300 μ.Χ.) από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Η έκθεση διαρθρώνεται στις ενότητες Χρόνος, Φύση (γεωγραφικοί όροι, ουράνια σώματα), Θεός (θεοποιημένες έννοιες φυσικών και ανθρώπινων στοιχείων), Άνθρωπος (ψυχικές, πνευματικές και σωματικές καταστάσεις, συναισθήματα, πνευματικά έργα), Θεσμός (Πόλεις, Δήμος, Δημοκρατία, Βία, Κράτος, Δικαιοσύνη, τελετές) και Αλληγορίες.
«Δεν πρόκειται για έναν διάλογο ανάμεσα σε αρχαιότητες και έναν εικαστικό δημιουργό, αλλά για μια «τετραλογία» που εξερευνά το θέμα των προσωποποιήσεων και των αλληγοριών από την αρχαιότητα, το Βυζάντιο, την Αναγέννηση και τη σύγχρονη τέχνη» εξήγησε ο γενικός διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης κατά την συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) η οποία γνωμοδότησε θετικά για την έκθεση.
Εκτός της σχετικής γνωμοδότησης παρέμειναν, ωστόσο, τα οκτώ έργα τέχνης που θα έρθουν από το Βρετανικό Μουσείο καθώς, δεδομένης της απόφασης να μην δανείζονται από αυτό τα δημόσια ελληνικά μουσεία, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα, την συμφωνία θα υπογράψει ο υπουργός Πολιτισμού της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει μετά τις εκλογές.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει περί τα 160 συνολικά έργα, τα 79 από τα οποία θα ταξιδέψουν στην Αθήνα από το Βρετανικό Μουσείο, το Πράδο και μουσεία της Ιταλίας και τα υπόλοιπα να προέρχονται από ελληνικά μουσεία.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν «Ο Κρόνος καταβροχθίζει τα παιδιά του» του Ρούμπενς από το Μουσείο του Πράδο της Μαδρίτη, η «Συκοφαντία του Απελλή» του Σάντρο Μποτιτσέλι και του εργαστηρίου του, προερχόμενη από τη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, το άγαλμα Χίμαιρας του 400 π.Χ. από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Φλωρεντίας και η Υδρία του «ζωγράφου του Μειδία» (10 π.Χ.) που φιλοξενείται στο Βρετανικό Μουσείο ενώ υπάρχει η πιθανότητα να έρθει και η περίφημη «Κραυγή» του Μουνκ από το Όσλο.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον μεταξύ των έργων που προέρχονται από εγχώριες πηγές παρουσιάζουν η «Αλληγορία Θείας Μετάληψης» από το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, το αγαλμάτιο Πλούτου (1ος αι. μ.Χ.) από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ο πίνακας «4 εποχές» του Γιάννη Τσαρούχη από ιδιωτική συλλογή αλλά και τμήματα ψηφιδωτών με προσωποποιήσεις της Θάλασσας και του Ωκεανού (270 -300 μ.Χ.) από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Η έκθεση διαρθρώνεται στις ενότητες Χρόνος, Φύση (γεωγραφικοί όροι, ουράνια σώματα), Θεός (θεοποιημένες έννοιες φυσικών και ανθρώπινων στοιχείων), Άνθρωπος (ψυχικές, πνευματικές και σωματικές καταστάσεις, συναισθήματα, πνευματικά έργα), Θεσμός (Πόλεις, Δήμος, Δημοκρατία, Βία, Κράτος, Δικαιοσύνη, τελετές) και Αλληγορίες.
«Δεν πρόκειται για έναν διάλογο ανάμεσα σε αρχαιότητες και έναν εικαστικό δημιουργό, αλλά για μια «τετραλογία» που εξερευνά το θέμα των προσωποποιήσεων και των αλληγοριών από την αρχαιότητα, το Βυζάντιο, την Αναγέννηση και τη σύγχρονη τέχνη» εξήγησε ο γενικός διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης κατά την συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) η οποία γνωμοδότησε θετικά για την έκθεση.
Εκτός της σχετικής γνωμοδότησης παρέμειναν, ωστόσο, τα οκτώ έργα τέχνης που θα έρθουν από το Βρετανικό Μουσείο καθώς, δεδομένης της απόφασης να μην δανείζονται από αυτό τα δημόσια ελληνικά μουσεία, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα, την συμφωνία θα υπογράψει ο υπουργός Πολιτισμού της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει μετά τις εκλογές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα