Επίδαυρος: «Πόλεμος» ξανά στο Twitter για την «Μήδεια» του Κάστορφ - «Ο κόσμος έφευγε και φώναζε ''ντροπή!''»

Επίδαυρος: «Πόλεμος» ξανά στο Twitter για την «Μήδεια» του Κάστορφ - «Ο κόσμος έφευγε και φώναζε ''ντροπή!''»

Τα σκουπίδια στη σκηνή και η «ερμηνεία» της Μήδειας από τον Γερμανό σκηνοθέτη έφεραν αντιδράσεις

Επίδαυρος: «Πόλεμος» ξανά στο Twitter για την «Μήδεια» του Κάστορφ - «Ο κόσμος έφευγε και φώναζε ''ντροπή!''»
Νέος... πόλεμος ξεκίνησε στα social media με αφορμή την Μήδεια που παρουσίασε στην Επίδαυρο ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ και τα σκουπίδια επί σκηνής.

Μετά τον σάλο που ξεσήκωσαν, την προηγούμενη εβδομάδα, οι «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου, το πεδίο της αντιπαράθεσης μεταφέρθηκε το τελευταίο 48ωρο στην σύγχρονη εκδοχή της «Μήδειας» του Ευριπίδη που παρουσίασε ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ, τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, στο αργολικό θέατρο, με μια ομάδα πρωταγωνιστών μεταξύ των οποίων οι Μαρία Ναυπλιώτου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Αγγελική Παπούλια Νίκος Ψαρράς, Αινείας Τσαμάτης και Νικόλας Χανακούλας.

Βασικό σημείο της αρνητικής κριτικής που δέχτηκε η παράσταση αποτέλεσε το απροσδόκητο σκηνικό της το οποίο ενόχλησε μια μερίδα των θεατών, από τα πρώτα κιόλας λεπτά της άφιξής τους: Τέσσερα αντίσκηνα και γύρω τους, σκορπισμένα, δεκάδες πλαστικά μπουκάλια και δέματα σκουπιδιών είχαν καταλάβει στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου ενώ στην γιγαντοοθόνη που βρισκόταν στο βάθος δέσποζε μια μισογκρεμισμένη φωτεινή επιγραφή της Coca Cola.

Αντιδράσεις στο Twitter

Η δυσαρέσκεια για το σκηνικό, σε συνδυασμό με την μαραθώνια διάρκεια της παράστασης – ξεπερνούσε τις τρεις ώρες και μάλιστα σε συνθήκες ισχυρού καύσωνα – ήταν οι βασικές αιτίες που έκανε κάποιους θεατές να αποχωρήσουν, και τα δύο βράδια, αρκετά πριν το φινάλε. Μάλιστα όπως αρκετοί γράφουν στο Twitter, πολλοί κατά την αποχώρησή τους φώναζαν «Ντροπή!» προς τους καλλιτέχνες.

«Φεύγω από την Επιδαυρο, πήγα να δω μηδεια ,πραγματικά αυτό που νιώθω είναι αποτροπιασμός,ντροπή και θυμός!Με δούρειο ίππο ένα αρχαίο δράμα ο σκηνοθέτης χρησιμοποίησε την σκηνή για να παρουσιάσει σκουπίδια,εξαπατώντας τους πάντες, οι οποίο έφευγαν από το θέατρο φωνάζοντας ΝΤΡΟΠΗ», ανέφερε κάποιος στο Twitter.

Άλλος αναρωτιέται «Τι λείπει από την #Μηδεια του Ευριπίδη σαν νόημα, μήνυμα, λογική, συναίσθημα που χρειάζεται "ερμηνεία" από το κάθε ατάλαντο καλλιτεχνίζον βλαχαδερό για να ανέβει σε μια παράσταση στην Επίδαυρο;»


Κάποιος με απογοήτευση σημειώνει: «Έχουμε τον χειρότερο "καλλιτεχνικό κόσμο" του γαλαξία»


Περισσότερα σχόλια απογοήτευσης στο twitter για την παράσταση της Επιδαύρου:

Κλείσιμο


Κάποιος πάντως φάνηκε να απόλαυσε την παράσταση γράφοντας: «Ο Frank Castorf έφερε τη μαγεία του σινεμά στην #Επιδαυρο. Έκανε τη #Μηδεια κτήμα της καθεμιάς μας. Επέκτεινε τη σκηνή έξω από την σκηνή, σε μια παράσταση που τα μηνύματα ήταν ποταμός. Δεν με ενδιαφέρει που έφυγαν κάποιοι και άνοιξε η συζήτηση περί ορθής απόδοσης των τραγωδιών».





Οι πέντε Μήδειες

Όχι μία, ούτε δύο αλλά πέντε διαφορετικές Μήδειες επέλεξε να παρουσιάσει ο Κάστορφ στην Επίδαυρο θέλοντας να υποστηρίξει τη βασική πεποίθησή του πως «σε κάθε γυναίκα υπάρχει η δυνατότητα μιας Μήδειας αλλά κάθε φορά με κάτι το διαφορετικό γιατί κάθε άνθρωπος ερμηνεύει ή καταλαβαίνει αλλιώς αυτόν τον ρόλο». Έχοντας συνδυάσει το κείμενο του Ευριπίδη με αναφορές κειμένων του Χάινερ Μύλλερ και ποιημάτων του Ρεμπώ, επιχείρησε να οικοδομήσει, μέσω μια σφικτής δραματουργίας, ένα σύγχρονο έργο που καυτηριάζει την πατριαρχία, τον καπιταλισμό, τον ιμπεριαλισμό, την κλιματική κρίση, το προσφυγικό και άλλα θέματα που απασχολούν την εποχή μας.

Επίδαυρος: «Πόλεμος» ξανά στο Twitter για την «Μήδεια» του Κάστορφ - «Ο κόσμος έφευγε και φώναζε ''ντροπή!''»


Οι Μήδειές του ήταν θύματα και θύτες ταυτόχρονα, όπως άλλωστε και η πρωταγωνίστρια της αρχαίας τραγωδίας, αντιπροσωπεύοντας τους καταπιεσμένους λαούς του σήμερα που προσπαθούν μάταια να επιβιώσουν με την εξέγερση να μοιάζει πλέον ως η μοναδική διέξοδος. Τροφή για σκέψη και προβληματισμό.

Κατά γενική ομολογία οι ερμηνείες των πέντε γυναικών – πρωταγωνιστριών της παράστασης ήταν εξαιρετικές, δουλεμένες, πειθαρχημένες και υπηρετούσαν απόλυτα το όραμα του σκηνοθέτη το οποίο υποστηρίχθηκε πολύ καλά και μουσικά από μια πολύχρωμη παλέτα ρυθμών και μελωδιών που περιελάμβανε από Τζιμ Μόρισον και Ντέμη Ρούσσο μέχρι Αρλέτα.


Ειδήσεις σήμερα

Το Χίλτον αφηγείται την ιστορία του με φωτογραφικά ντοκουμέντα - Το ένδοξο παρελθόν και η επόμενη μέρα

Αποχαιρετούν στα social media τον 33χρονο που σκοτώθηκε από την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα

Βίντεο: Τα δάκρυα Βρετανίδας μετά τη φωτιά στη Ρόδο - «Ευχαριστώ τον Έλληνα ήρωα που μας έσωσε»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης