Εθνικό Θέατρο: Η παράστασή του «Goodbye, Lindita» σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι, απέσπασε δύο διεθνή βραβεία

Εθνικό Θέατρο: Η παράστασή του «Goodbye, Lindita» σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι, απέσπασε δύο διεθνή βραβεία

Στο διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι

Εθνικό Θέατρο: Η παράστασή του «Goodbye, Lindita» σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι, απέσπασε δύο διεθνή βραβεία
Δύο σημαντικά διεθνή βραβεία απέσπασε το Εθνικό Θέατρο για την παράσταση «Goodbye, Lindita» σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι. Το συγκεκριμένο θεατρικό, που παρουσιάστηκε την περασμένη άνοιξη στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, τιμήθηκε στο διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι με το Ειδικό Βραβείο Bitef «Jovan Ćirilov» για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη και το Βραβείο «Politika» καλύτερης σκηνοθεσίας.

Στο σκεπτικό της κριτικής επιτροπής σχετικά με την απονομή του Ειδικού Βραβείου Bitef «Jovan Ćirilov» για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το ταλέντο του Μπανούσι, η διαίσθησή του και η δεξιοτεχνία της δουλειάς του πάνω στον χρόνο και την έννοια του προσωρινού ξεχωρίζουν και συνιστούν μια σπάνια συνεισφορά στις παραστατικές τέχνες. Σε σχέση με την πρόσληψη άλλων παραστάσεων που παρακολουθήσαμε, που είχαν ως στόχο να ενεργοποιήσουν κάποια ή κάποιες από τις αισθήσεις μας, θέλουμε να μοιραστούμε ότι για την κριτική επιτροπή η εναρκτήρια σκηνή με τη συρταριέρα, όπου οι αναμνήσεις της θλίψης αποθηκεύονται με τη μορφή του νεκρού σώματος ενός αγαπημένου προσώπου, ήταν τόσο συναρπαστική ώστε να σταματήσουμε λίγο την αναλυτική μας προσέγγιση και να ανοίξουμε τις καρδιές μας. Και ο Μάριο Μπανούσι τις διαχειρίστηκε με φροντίδα».

Επιπλέον, στο σκεπτικό για την απονομή του βραβείου καλύτερης σκηνοθεσίας «Politika» επισημαίνεται:«Στο “Goodbye, Lindita” τα όρια μεταξύ του ορατού και του αόρατου κόσμου είναι ρευστά, οι νεκροί και οι ζωντανοί μοιράζονται έναν κοινό χώρο που παραπέμπει στην ιδέα της αιωνιότητας του πνεύματος ή της ανυπαρξίας του θανάτου. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Μάριο Μπανούσι μας ‘εκθέτει’ σε υψηλής συναισθηματικής θερμοκρασίας ονειρικές και ταυτόχρονα ποιητικές εικόνες του θανάτου όπως και του τρόπου αντιμετώπισης του πένθους» αναφέρει η κριτική επιτροπή του Βραβείου Politika.

Ο Μάριο Μπανούσι είναι σκηνοθέτης και performer. Γεννήθηκε το 1998 και μέχρι την ηλικία των έξι μεγάλωσε στην Αλβανία, ύστερα εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Αποφοίτησε το 2020 και έφτιαξε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο PRANVERA η οποία συμμετείχε το φθινόπωρο του 2021 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου TIFF. Το 2017 βρέθηκε δίπλα στον Ευριπίδη Λασκαρίδη ως βοηθός του στην performance THIRIO που έλαβε μέρος στην Μπιενάλε της Αθήνας. Από το 2020 που αποφοίτησε είναι ενεργός στον χώρο των παραστατικών τεχνών και η τελευταία του συνεργασία ήταν με τους Nova Melancholia στο έργο Marcel Duchamp (2022) και με την Αμάλια Μπένετ στα Φώτα της πόλης (2022-2023). Η πρώτη του σκηνοθετική δουλειά ήταν η performance RAGADA, ένα μέρος της οποίας παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ ROOMS2022 σε διοργάνωση του Γεράσιμου Καππάτου, και ύστερα παίχτηκε στο Θέατρο στη Σάλα. Την άνοιξη του 2023 ανέβηκε η παράστασή του Goodbye, Lindita στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου και το καλοκαίρι παρουσιάστηκε η τρίτη του σκηνοθετική δουλειά με τίτλο Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Είναι Onassis AiR Fellow για την περίοδο 2023-2024.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης