Το νέο street food concept με την υπογραφή των La Pasteria συνδυάζει την αυθεντική ιταλική φινέτσα με μια μοντέρνα αισθητική και φέρνει επανάσταση στο φαγητό on the go.
Φεστιβάλ Αθηνών: Μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη την παράσταση για τη Σπυριδούλα που σιδερώθηκε από τα αφεντικά της
Φεστιβάλ Αθηνών: Μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη την παράσταση για τη Σπυριδούλα που σιδερώθηκε από τα αφεντικά της
Πότε και πού θα παρουσιαστεί
Η παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου «Σπυριδούλες», που είναι εμπνευσμένη από την τραγική ιστορία της Σπυριδούλας, της υπηρέτριας που σιδερώθηκε από τα αφεντικά της, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη. Θα φιλοξενηθεί στις 16 και 17 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Αυλαία, στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Δημητρίων.
Το πρωτότυπο θεατρικό έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη βασίζεται σε μια υπόθεση που προκάλεσε φρίκη στην ελληνική κοινή γνώμη της χώρας πριν από περίπου 70 χρόνια. Με κεντρική αναφορά στη 12χρονη Σπυριδούλα, το έργο μιλάει για μια όχι τόσο μακρινή εποχή, όταν πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια υιοθετούνταν από επιφανείς οικογένειες με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστούν ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας.
Ανάμεσά τους, η Σπυριδούλα από τη Ματαράγκα Αγρινίου, που μετακόμισε στην πρωτεύουσα για να εργαστεί στο εύπορο σπίτι ενός ζευγαριού στον Πειραιά. Επί δύο συναπτά έτη, όπως αποκαλύφθηκε στο νοσοκομείο, το ζεύγος την κακοποιούσε σωματικά και ψυχικά, φτάνοντας ως το σημείο να την κάψουν με το ηλεκτρικό σίδερο στο σώμα και το πρόσωπο.
Η Σπυριδούλα όμως βρήκε το θάρρος να μιλήσει, σπάζοντας το φαύλο κύκλο της βίας. Λαϊκό ίνδαλμα και πηγή ενδυνάμωσης για γενιές και γενιές γυναικών που υφίστανται κακοποίηση και καταφέρνουν να μιλήσουν και να την τερματίσουν, η μικρή Σπυριδούλα συνεχίζει να εμπνέει.
Για τη δημιουργία του έργου η Νεφέλη Μαϊστράλη άντλησε στοιχεία από ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις της εποχής αλλά και από συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί. Η συγγραφέας, με αφορμή τη συγκλονιστική ιστορία της 12χρονης Σπυριδούλας, μιλάει και για άλλες γυναίκες που υπήρξαν ψυχοκόρες και υπηρέτριες τις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70 ακόμη και από την ηλικία των 7 ετών.
«Υπάρχουν ιστορίες ανθρώπων που όσο περνά ο καιρός, αντί να ατονούν και να ξεχνιούνται, ανάγονται σε σύμβολα. Ένα τέτοιο σύμβολο είναι η Σπυριδούλα, το
δωδεκάχρονο άπορο κορίτσι της δεκαετίας του ’50 που υπέστη ασύλληπτη κακοποίηση από την ανερχόμενη αστική τάξη και βρήκε το θάρρος να μιλήσει γι’ αυτήν.
Η ιστορία της, που φέρει όλα εκείνα τα στοιχεία ενός μύθου του αρχαίου δράματος- με την τεράστια διαφορά ότι συνέβη στ’ αλήθεια, είναι το κλειδί για να συναντηθούμε με χιλιάδες νεαρά κορίτσια του πρόσφατου παρελθόντος αλλά και του σήμερα, τα οποία έτυχε να γεννηθούν σ’ ένα αφιλόξενο περιβάλλον, χωρίς τα απαραίτητα μέσα, για να ανταπεξέλθουν «στον κόσμο όπως τον φτιάξαμε ή όπως τον αφήσαμε να γίνει» σημειώνει η ίδια.
Με όχημα το συγκεκριμένο έργο και υπό τους ελληνικούς και πανκ ήχους των Θραξ Πανκς, η παράσταση φέρνει στη σκηνή τις φωνές των γυναικών που βρέθηκαν ή βρίσκονται ακόμη σ’ αυτή τη θέση, παλεύοντας για την αυτοδιάθεσή τους.
Η σκηνική σύνθεση της γνωστής ομάδας 4frontal συνδυάζει στοιχεία θεάτρου ντοκουμέντου, πρωτότυπης δραματουργίας και σύγχρονης ελληνικής μουσικής.
Στην παράσταση παίζουν οι Ελένη Βλάχου, Σταύρος Γιαννουλάδης, Τάσος Δημητρόπουλος, Αργυρώ Θεοδωράκη, Τατιάνα Άννα Πίττα και Ελένη Τσιμπρικίδου.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Κασσελάκης απαντάει χλευάζοντας τα …αριστερόμετρα και προαναγγέλλει νέο ευρωψηφοδέλτιο (βίντεο)
«Ευθύνη της Παλαιστίνης η επίθεση στο Ισραήλ» λέει η Χαμάς και βγάζει εκτός κάδρου Ιράν και Χεζμπολάχ
Σεισμός 3,8 Ρίχτερ ανατολικά της Βραυρώνας και του Λαυρίου
Το πρωτότυπο θεατρικό έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη βασίζεται σε μια υπόθεση που προκάλεσε φρίκη στην ελληνική κοινή γνώμη της χώρας πριν από περίπου 70 χρόνια. Με κεντρική αναφορά στη 12χρονη Σπυριδούλα, το έργο μιλάει για μια όχι τόσο μακρινή εποχή, όταν πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια υιοθετούνταν από επιφανείς οικογένειες με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστούν ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας.
Ανάμεσά τους, η Σπυριδούλα από τη Ματαράγκα Αγρινίου, που μετακόμισε στην πρωτεύουσα για να εργαστεί στο εύπορο σπίτι ενός ζευγαριού στον Πειραιά. Επί δύο συναπτά έτη, όπως αποκαλύφθηκε στο νοσοκομείο, το ζεύγος την κακοποιούσε σωματικά και ψυχικά, φτάνοντας ως το σημείο να την κάψουν με το ηλεκτρικό σίδερο στο σώμα και το πρόσωπο.
Η Σπυριδούλα όμως βρήκε το θάρρος να μιλήσει, σπάζοντας το φαύλο κύκλο της βίας. Λαϊκό ίνδαλμα και πηγή ενδυνάμωσης για γενιές και γενιές γυναικών που υφίστανται κακοποίηση και καταφέρνουν να μιλήσουν και να την τερματίσουν, η μικρή Σπυριδούλα συνεχίζει να εμπνέει.
Για τη δημιουργία του έργου η Νεφέλη Μαϊστράλη άντλησε στοιχεία από ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις της εποχής αλλά και από συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί. Η συγγραφέας, με αφορμή τη συγκλονιστική ιστορία της 12χρονης Σπυριδούλας, μιλάει και για άλλες γυναίκες που υπήρξαν ψυχοκόρες και υπηρέτριες τις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70 ακόμη και από την ηλικία των 7 ετών.
«Υπάρχουν ιστορίες ανθρώπων που όσο περνά ο καιρός, αντί να ατονούν και να ξεχνιούνται, ανάγονται σε σύμβολα. Ένα τέτοιο σύμβολο είναι η Σπυριδούλα, το
δωδεκάχρονο άπορο κορίτσι της δεκαετίας του ’50 που υπέστη ασύλληπτη κακοποίηση από την ανερχόμενη αστική τάξη και βρήκε το θάρρος να μιλήσει γι’ αυτήν.
Η ιστορία της, που φέρει όλα εκείνα τα στοιχεία ενός μύθου του αρχαίου δράματος- με την τεράστια διαφορά ότι συνέβη στ’ αλήθεια, είναι το κλειδί για να συναντηθούμε με χιλιάδες νεαρά κορίτσια του πρόσφατου παρελθόντος αλλά και του σήμερα, τα οποία έτυχε να γεννηθούν σ’ ένα αφιλόξενο περιβάλλον, χωρίς τα απαραίτητα μέσα, για να ανταπεξέλθουν «στον κόσμο όπως τον φτιάξαμε ή όπως τον αφήσαμε να γίνει» σημειώνει η ίδια.
Με όχημα το συγκεκριμένο έργο και υπό τους ελληνικούς και πανκ ήχους των Θραξ Πανκς, η παράσταση φέρνει στη σκηνή τις φωνές των γυναικών που βρέθηκαν ή βρίσκονται ακόμη σ’ αυτή τη θέση, παλεύοντας για την αυτοδιάθεσή τους.
Η σκηνική σύνθεση της γνωστής ομάδας 4frontal συνδυάζει στοιχεία θεάτρου ντοκουμέντου, πρωτότυπης δραματουργίας και σύγχρονης ελληνικής μουσικής.
Στην παράσταση παίζουν οι Ελένη Βλάχου, Σταύρος Γιαννουλάδης, Τάσος Δημητρόπουλος, Αργυρώ Θεοδωράκη, Τατιάνα Άννα Πίττα και Ελένη Τσιμπρικίδου.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Κασσελάκης απαντάει χλευάζοντας τα …αριστερόμετρα και προαναγγέλλει νέο ευρωψηφοδέλτιο (βίντεο)
«Ευθύνη της Παλαιστίνης η επίθεση στο Ισραήλ» λέει η Χαμάς και βγάζει εκτός κάδρου Ιράν και Χεζμπολάχ
Σεισμός 3,8 Ρίχτερ ανατολικά της Βραυρώνας και του Λαυρίου
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα