The Crown 6: Το φάντασμα της Νταϊάνας στοίχειωσε τον τελευταίο κύκλο της σειράς
23.11.2023
07:24
Ακροβατούν ανάμεσα στην αλήθεια και τη μυθοπλασία τα πρώτα τέσσερα επεισόδια, αβαντάρουν τη δημόσια εικόνα του Καρόλου και αδικούν κάποιους χαρακτήρες
Η θριαμβευτική διαδρομή του βασιλικού «Στέμματος» στο παγκόσμιο τηλεοπτικό γίγνεσθαι οδεύει προς ένα φινάλε που δεν ανταποκρίνεται ούτε στις προσδοκίες του φανατικού κοινού του ούτε όμως και στα υψηλά στάνταρ που είχε εξ αρχής θέσει ο δημιουργός του, Πίτερ Μόργκαν. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τα τέσσερα πρώτα επεισόδια του 6ου και τελευταίου κύκλου της λαοφιλούς σειράς του Netflix «The Crown» που βγήκαν πρόσφατα στον τηλεοπτικό αέρα αφήνοντας πολλούς τηλεθεατές και κριτικούς, όχι ενθουσιασμένους, όπως συνέβη με τους πρώτους κύκλους, αλλά αμήχανους και γεμάτους απορίες σχετικά με το τι από όλα αυτά που είδαν ήταν πραγματικότητα και τι όχι και ίσως ενοχλημένους για το εμφανέστατο αβαντάρισμα του Καρόλου.
Δεν είναι μόνον η επιλογή του γοητευτικότατου Ντόμινικ Γουέστ, η εξωτερική εμφάνιση του οποίου δεν παραπέμπει σε καμιά περίπτωση σε αυτή του σημερινού βασιλικά της Αγγλίας αλλά και ο υπερβολικά τρυφερός και συναισθηματικός τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται να στέκεται απέναντι στην πρώην πλέον σύζυγό του Νταϊάνα. Για παράδειγμα βλέπουμε έναν συντριμμένο Κάρολο να σπαράζει φωναχτά στο νεκροτομείο του Παρισιού μπροστά στη σορό της Νταιάνας, να θρηνεί κλαίγοντας μόνος του σε ένα ερημικό φυσικό τοπία αλλά και να απαιτεί δυναμικά από την βασίλισσα Ελισάβετ να τής κάνουν την μεγάλη βασιλική κηδεία που τής αξίζει. Λίγο νωρίτερα ωστόσο τον είχαμε παρακολουθήσει να παρακαλά την Ελισάβετ να δώσει το παρών στον εορτασμό των 50ών γενέθλια της αγαπημένης του Καμίλας, εισπράττοντας αδιαμαρτύρητα μια ευγενική μεν, ηχηρότατη δε άρνηση.
Οι πιο αναπάντεχες και αποτυχημένες σκηνές της σειράς, πάντως είναι αυτές κατά τις οποίες το φάντασμα της Νταϊάνας εμφανίζεται ενώπιον του Καρόλου για τον ευχαριστήσει που η απώλειά της του στοίχησε τόσο πολύ αλλά και στον καναπέ της βασίλισσας Ελισάβετ η οποία της λέει με νόημα: «Ελπίζω να είσαι ευτυχισμένη τώρα που κατάφερες επιτέλους να κάνεις άνω κάτω αυτό το σπίτι». Είναι ξεκάθαρο πως το φάντασμα της Νταϊάνα στοίχειωσε το φινάλε του «The Crown».
Οι πολλοί μύθοι και η πραγματικότητα
Στα τέσσερα αυτά επεισόδια του τελευταίου κύκλου η πραγματικότητα διασταυρώνεται πολύ συχνά με την μυθοπλασία και μάλιστα σε κομβικά σημεία της εξέλιξης της ιστορίας δημιουργώντας εντελώς λανθασμένες εντυπώσεις για τα γεγονότα που συνέβησαν το μοιραίο καλοκαίρι του 1997 κατά το οποίο η πριγκίπισσα Νταϊάνα έχασε τη ζωή της μετά από ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι και αδικώντας ενίοτε κάποιους χαρακτήρες.
Πέρα από την ομολογουμένως υπερβολική συντριβή του Καρόλου για τον θάνατο της Νταϊάνας, ο οποίος ήρθε την εποχή που δεν έκρυβε πλέον τη σχέση του με την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς και κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες να πείσει την μητέρα του την αποδεχτεί αλλά και την κοινή γνώμη να αρχίσει να την βλέπει με συμπάθεια, υπάρχουν αρκετές ακόμη ανακρίβειες.
Δεν είναι μόνον η επιλογή του γοητευτικότατου Ντόμινικ Γουέστ, η εξωτερική εμφάνιση του οποίου δεν παραπέμπει σε καμιά περίπτωση σε αυτή του σημερινού βασιλικά της Αγγλίας αλλά και ο υπερβολικά τρυφερός και συναισθηματικός τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται να στέκεται απέναντι στην πρώην πλέον σύζυγό του Νταϊάνα. Για παράδειγμα βλέπουμε έναν συντριμμένο Κάρολο να σπαράζει φωναχτά στο νεκροτομείο του Παρισιού μπροστά στη σορό της Νταιάνας, να θρηνεί κλαίγοντας μόνος του σε ένα ερημικό φυσικό τοπία αλλά και να απαιτεί δυναμικά από την βασίλισσα Ελισάβετ να τής κάνουν την μεγάλη βασιλική κηδεία που τής αξίζει. Λίγο νωρίτερα ωστόσο τον είχαμε παρακολουθήσει να παρακαλά την Ελισάβετ να δώσει το παρών στον εορτασμό των 50ών γενέθλια της αγαπημένης του Καμίλας, εισπράττοντας αδιαμαρτύρητα μια ευγενική μεν, ηχηρότατη δε άρνηση.
Οι πιο αναπάντεχες και αποτυχημένες σκηνές της σειράς, πάντως είναι αυτές κατά τις οποίες το φάντασμα της Νταϊάνας εμφανίζεται ενώπιον του Καρόλου για τον ευχαριστήσει που η απώλειά της του στοίχησε τόσο πολύ αλλά και στον καναπέ της βασίλισσας Ελισάβετ η οποία της λέει με νόημα: «Ελπίζω να είσαι ευτυχισμένη τώρα που κατάφερες επιτέλους να κάνεις άνω κάτω αυτό το σπίτι». Είναι ξεκάθαρο πως το φάντασμα της Νταϊάνα στοίχειωσε το φινάλε του «The Crown».
Οι πολλοί μύθοι και η πραγματικότητα
Στα τέσσερα αυτά επεισόδια του τελευταίου κύκλου η πραγματικότητα διασταυρώνεται πολύ συχνά με την μυθοπλασία και μάλιστα σε κομβικά σημεία της εξέλιξης της ιστορίας δημιουργώντας εντελώς λανθασμένες εντυπώσεις για τα γεγονότα που συνέβησαν το μοιραίο καλοκαίρι του 1997 κατά το οποίο η πριγκίπισσα Νταϊάνα έχασε τη ζωή της μετά από ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι και αδικώντας ενίοτε κάποιους χαρακτήρες.
Πέρα από την ομολογουμένως υπερβολική συντριβή του Καρόλου για τον θάνατο της Νταϊάνας, ο οποίος ήρθε την εποχή που δεν έκρυβε πλέον τη σχέση του με την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς και κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες να πείσει την μητέρα του την αποδεχτεί αλλά και την κοινή γνώμη να αρχίσει να την βλέπει με συμπάθεια, υπάρχουν αρκετές ακόμη ανακρίβειες.
Όπως για παράδειγμα η ωμή παρέμβαση του Μοχάμεντ Αλ Φαγιέτ στη σχέση του γιου του Ντόντι με την Νταϊάνα. Ο αιγυπτιακής καταγωγής επιχειρηματίας, ο οποίος έφυγε πέρσι από τη ζωή, παρουσιάζεται ως εκείνος που έστησε σκοπίμως την περίφημη φωτογράφηση με τα φιλιά και της αγκαλιές του ζευγαριού πάνω στη θαλαμηγό που αρμένιζε στη Μεσόγειο με στόχο να διαρρεύσουν στον τύπο. Ο φωτογράφος που τράβηξε τις επίμαχες εικόνες όμως δήλωσε κατηγορηματικά πως κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ και πως τυχαία έπεσε πάνω στο ζευγάρι εξασφαλίζοντας τα πιο ακριβοπληρωμένα κλικ της ζωής του.
Σε γενικές γραμμές ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ παρουσιάζεται ως ένας σκληρός, συμφεροντολόγος και χειριστικός πατέρας που καθοδηγούσε όλες τις κινήσεις του γιού του ο οποίος μοιάζει παντελώς αδύναμος να του πει «όχι» ακόμη και όταν πρόκειται για θέματα που αφορούν στην προσωπική του ζωή.
Άλλη μια σκηνή η οποία δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά γεγονότα είναι αυτή στην οποία ο Ντόντι Αλ Φαγιέντ εμφανίζεται να κάνει πρόταση γάμου στην Νταϊάνα, σε μια σουίτα του ξενοδοχείου Ritz του Παρισιού, λίγη ώρα πριν οι δυο τους μπουν στο αυτοκίνητο με το οποίο έκαναν την τελευταία διαδρομή της ζωής τους. Μπορεί στις οθόνες να βλέπουμε την Νταϊάνα να δίνει αρνητική απάντηση στην πρόταση γάμου, κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη ποτέ καθώς ο Ντόντι είχε σκοπό να της δώσει το πανάκριβο δαχτυλίδι αρραβώνων που είχε αγοράσει γι΄ αυτό το σκοπό, στο διαμέρισμά του στο Παρίσι όπου κατευθύνονταν το μοιραία εκείνο βράδυ, δεν έφθασαν όμως ποτέ.
Η συμβατότητα αληθινών προσώπων – ηθοποιών
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι αποτελεί το αδιαμφισβήτητο δυνατό χαρτί του «The Crown». Η συγκλονιστική ομοιότητά της με την αδικοχαμένη Νταϊάνα αλλά και ο τρόπος που αναπαράγει στις εκφράσεις της, το χαμηλωμένο βλέμμα, το παιχνιδιάρικο χαμόγελο, το πέπλο μελαγχολίας που καλύπτει το πρόσωπό της και βεβαίως οι εξαιρετικές ερμηνείες της αποδεικνύουν, για μία ακόμη φορά, πως ήταν η ιδανική επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Αντιθέτως η κατά γενική ομολογία εξαιρετική και πολυβραβευμένη ηθοποιός Ιμέλντα Στόντον δεν έβγαλε όλα εκείνα τα στοιχεία με τα οποία έχουμε συνδέσει την βασίλισσα Ελισάβετ. Στα τέσσερα νέα επεισόδια της σειράς μάλιστα ο ρόλος της έχει υποβιβαστεί, είναι δεύτερος και όχι πρωταγωνιστικός, με τις παρεμβάσεις της αλλά και την εικόνα της να απέχουν ενίοτε από το βασιλικό πρότυπο που έχει καταγραφεί με έντονα γράμματα στη συλλογική συνείδηση.
Ο Ντόμινικ Γουέστ, όπως προαναφέραμε, είναι πολύ καλός υποκριτικά δεν θυμίζει όμως σε τίποτα τον Κάρολο και αυτό είναι ένα πρόβλημα.
Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με τον πατέρα και τον γιο Αλ Φαγιέντ, που υποδύονται οι Salim Daw και Khalid Abdalla αντίστοιχα ,στα πρόσωπα των οποίων ο τηλεθεατής αναγνωρίζει αμέσως τα πρόσωπα που υποδύοντα,ι όπως συμβαίνει και με την Ολίβια Γουίλιμας που ενσαρκώνει την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς.
Αν θα έπρεπε πάντως να ξεχωρίσουμε μια σκηνή που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο είναι εκείνο το σύντομο αλλά και πλημμυρισμένο από αγάπη τελευταίο τηλεφώνημα της Νταϊάνα με τους δυο γιους της, λίγο πριν αφήσει την τελευταία της πνοή στους δρόμους του Παρισιού.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Σταμάτης Γαρδέλης έφτασε στο έσχατο σημείο, παίρνει φαρμακευτική αγωγή, λέει ο δικηγόρος του
Τα λόγια μου περνούν από κόσκινο, δεν θα αφήσω τους «νοικοκύρηδες» στη δεξιά, λέει ο Κασσελάκης για την «παλιά νοικοκυρεμένη Ελλάδα»
«Στα 53 μου θα τις έτρωγα»: Οπαδοί περικύκλωσαν και έβριζαν τον Λιάγκα όταν πήγε στο OPAP Arena
Σε γενικές γραμμές ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ παρουσιάζεται ως ένας σκληρός, συμφεροντολόγος και χειριστικός πατέρας που καθοδηγούσε όλες τις κινήσεις του γιού του ο οποίος μοιάζει παντελώς αδύναμος να του πει «όχι» ακόμη και όταν πρόκειται για θέματα που αφορούν στην προσωπική του ζωή.
Άλλη μια σκηνή η οποία δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά γεγονότα είναι αυτή στην οποία ο Ντόντι Αλ Φαγιέντ εμφανίζεται να κάνει πρόταση γάμου στην Νταϊάνα, σε μια σουίτα του ξενοδοχείου Ritz του Παρισιού, λίγη ώρα πριν οι δυο τους μπουν στο αυτοκίνητο με το οποίο έκαναν την τελευταία διαδρομή της ζωής τους. Μπορεί στις οθόνες να βλέπουμε την Νταϊάνα να δίνει αρνητική απάντηση στην πρόταση γάμου, κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη ποτέ καθώς ο Ντόντι είχε σκοπό να της δώσει το πανάκριβο δαχτυλίδι αρραβώνων που είχε αγοράσει γι΄ αυτό το σκοπό, στο διαμέρισμά του στο Παρίσι όπου κατευθύνονταν το μοιραία εκείνο βράδυ, δεν έφθασαν όμως ποτέ.
Η συμβατότητα αληθινών προσώπων – ηθοποιών
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι αποτελεί το αδιαμφισβήτητο δυνατό χαρτί του «The Crown». Η συγκλονιστική ομοιότητά της με την αδικοχαμένη Νταϊάνα αλλά και ο τρόπος που αναπαράγει στις εκφράσεις της, το χαμηλωμένο βλέμμα, το παιχνιδιάρικο χαμόγελο, το πέπλο μελαγχολίας που καλύπτει το πρόσωπό της και βεβαίως οι εξαιρετικές ερμηνείες της αποδεικνύουν, για μία ακόμη φορά, πως ήταν η ιδανική επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Αντιθέτως η κατά γενική ομολογία εξαιρετική και πολυβραβευμένη ηθοποιός Ιμέλντα Στόντον δεν έβγαλε όλα εκείνα τα στοιχεία με τα οποία έχουμε συνδέσει την βασίλισσα Ελισάβετ. Στα τέσσερα νέα επεισόδια της σειράς μάλιστα ο ρόλος της έχει υποβιβαστεί, είναι δεύτερος και όχι πρωταγωνιστικός, με τις παρεμβάσεις της αλλά και την εικόνα της να απέχουν ενίοτε από το βασιλικό πρότυπο που έχει καταγραφεί με έντονα γράμματα στη συλλογική συνείδηση.
Ο Ντόμινικ Γουέστ, όπως προαναφέραμε, είναι πολύ καλός υποκριτικά δεν θυμίζει όμως σε τίποτα τον Κάρολο και αυτό είναι ένα πρόβλημα.
Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με τον πατέρα και τον γιο Αλ Φαγιέντ, που υποδύονται οι Salim Daw και Khalid Abdalla αντίστοιχα ,στα πρόσωπα των οποίων ο τηλεθεατής αναγνωρίζει αμέσως τα πρόσωπα που υποδύοντα,ι όπως συμβαίνει και με την Ολίβια Γουίλιμας που ενσαρκώνει την Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς.
Αν θα έπρεπε πάντως να ξεχωρίσουμε μια σκηνή που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο είναι εκείνο το σύντομο αλλά και πλημμυρισμένο από αγάπη τελευταίο τηλεφώνημα της Νταϊάνα με τους δυο γιους της, λίγο πριν αφήσει την τελευταία της πνοή στους δρόμους του Παρισιού.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Σταμάτης Γαρδέλης έφτασε στο έσχατο σημείο, παίρνει φαρμακευτική αγωγή, λέει ο δικηγόρος του
Τα λόγια μου περνούν από κόσκινο, δεν θα αφήσω τους «νοικοκύρηδες» στη δεξιά, λέει ο Κασσελάκης για την «παλιά νοικοκυρεμένη Ελλάδα»
«Στα 53 μου θα τις έτρωγα»: Οπαδοί περικύκλωσαν και έβριζαν τον Λιάγκα όταν πήγε στο OPAP Arena
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr