Οι καινοτόμες τεχνολογίες, ο εκπληκτικός σχεδιασμός και η ευκολία χρήσης της Αυτόματης Μηχανής Καφέ Eletta Explore της De’Longhi απογειώνουν την εμπειρία του καφέ, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο απαιτητικά γούστα
Εδουάρδος Σακαγιάν: «Με ενδιαφέρει η ζωγραφική ως ελευθερία αυστηρά»
Εδουάρδος Σακαγιάν: «Με ενδιαφέρει η ζωγραφική ως ελευθερία αυστηρά»
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος ζωγράφος μιλά στο protothema.gr με αφορμή τα εγκαίνια της νέας του ατομικής έκθεσης στην γκαλερί Καλφαγιάν
Η ζωγραφική του Εδουάρδου Σακαγιάν προκαλεί με την ειλικρίνεια και την ποιητικότητά της. Με το χαρακτηριστικό ζωγραφικό του ιδίωμα το οποίο διερευνά και διαρκώς πειραματίζεται με τα όρια της παραστατικότητας, ο διεθνώς αναγνωρισμένος ζωγράφος με έδρα στην Αθήνα και το Παρίσι, προσκαλεί τους θεατές να περιηγηθούν στον δικό του μοναδικό ονειρικό κόσμο, μέσα από την ατομική του έκθεση, με τίτλο «Les Toits de Paris», που θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου, στην γκαλερί Καλφαγιάν. Έναν κόσμο από τον οποίο παρελαύνουν θεατές, κλόουν, οδηγοί αυτοκινήτων και κολυμβητές με τη μελέτη του φωτός να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του καλλιτέχνη.
Στη νέα σας δουλειά παρουσιάζετε στέγες του Παρισιού. Ποιο ήταν το αρχικό σας έναυσμα για αυτήν την θεματολογία;
Το φως είναι το βασικό ενδιαφέρον αυτών των έργων που έγιναν στο Παρίσι. Η χαρά να κοιτάζω έξω από το παράθυρο ως ελευθερία και μακριά από κώδικες και εξαναγκασμούς. Το φως είναι ζωή και μόνον αυτό φτάνει για να ζωγραφίσω τα έργα. Μια μορφή αυτοαναγέννησης και άδολης παρατήρησης θαυμασμού μακριά από την κωδικοποιημένη τεχνολογία η οποία εγκεφαλικά με αναγκάζει αντί να βλέπω να σκέφτομαι μόνο σαν ρομπότ. Είναι αισθησιακή απόλαυση η φώτιση από τον ουρανό όταν κοιτάς το φώς. Είναι και ημερολογιακές και γιατί όχι ακόμα και μετεωρολογικές παρατηρήσεις και σημειώσεις αλλά κυρίως υπαρξιακές και όχι λογικές αναγκαστικά.
Τι προηγείται και τι έπεται σε κάθε σκέψη και πινελιά στο μυαλό του ζωγράφου;
Είναι μια κούρσα ιλίγγου το να καταφέρεις να συγκρατήσεις κάτι από την ευλογία του παλλόμενου ζωντανά φωτός στην ζωγραφιά επάνω με χρώματα και να κλέψεις κάτι από τον ξέφρενο ρυθμό του, Είναι καθαρτικό το κυνήγι του φωτός έξω από σύμβολα όπως οθόνες, λάμπες, κεριά ,προβολείς,φλόγες που το γεννούν, διότι το τι φαίνεται μόνο έχει σημασία και όχι τι είναι.
Τι ρόλο παίζει το χρώμα και η φαντασία στην παραστατική ζωγραφική που ένθερμα
υποστηρίζετε;
Το χρώμα είναι πρωτογενές αλλά στην παραστατικότητα η εικόνα παίζει βασικό ρόλο δηλαδή το είδωλο ενώ πολλές φορές για να μην πω πάντα το κυριότερο για μένα εν τέλει σε μια ζωγραφιά δεν είναι το παριστάνει η ζωγραφιά αλλά τι είναι ως γλωσσική - μορφολογική πραγματικότητα η επιφάνεια. Η αυθεντικότητα έτσι για μένα ξεχωρίζει από την κοινοτυπία.
Στη νέα σας δουλειά παρουσιάζετε στέγες του Παρισιού. Ποιο ήταν το αρχικό σας έναυσμα για αυτήν την θεματολογία;
Το φως είναι το βασικό ενδιαφέρον αυτών των έργων που έγιναν στο Παρίσι. Η χαρά να κοιτάζω έξω από το παράθυρο ως ελευθερία και μακριά από κώδικες και εξαναγκασμούς. Το φως είναι ζωή και μόνον αυτό φτάνει για να ζωγραφίσω τα έργα. Μια μορφή αυτοαναγέννησης και άδολης παρατήρησης θαυμασμού μακριά από την κωδικοποιημένη τεχνολογία η οποία εγκεφαλικά με αναγκάζει αντί να βλέπω να σκέφτομαι μόνο σαν ρομπότ. Είναι αισθησιακή απόλαυση η φώτιση από τον ουρανό όταν κοιτάς το φώς. Είναι και ημερολογιακές και γιατί όχι ακόμα και μετεωρολογικές παρατηρήσεις και σημειώσεις αλλά κυρίως υπαρξιακές και όχι λογικές αναγκαστικά.
Τι προηγείται και τι έπεται σε κάθε σκέψη και πινελιά στο μυαλό του ζωγράφου;
Είναι μια κούρσα ιλίγγου το να καταφέρεις να συγκρατήσεις κάτι από την ευλογία του παλλόμενου ζωντανά φωτός στην ζωγραφιά επάνω με χρώματα και να κλέψεις κάτι από τον ξέφρενο ρυθμό του, Είναι καθαρτικό το κυνήγι του φωτός έξω από σύμβολα όπως οθόνες, λάμπες, κεριά ,προβολείς,φλόγες που το γεννούν, διότι το τι φαίνεται μόνο έχει σημασία και όχι τι είναι.
Τι ρόλο παίζει το χρώμα και η φαντασία στην παραστατική ζωγραφική που ένθερμα
υποστηρίζετε;
Το χρώμα είναι πρωτογενές αλλά στην παραστατικότητα η εικόνα παίζει βασικό ρόλο δηλαδή το είδωλο ενώ πολλές φορές για να μην πω πάντα το κυριότερο για μένα εν τέλει σε μια ζωγραφιά δεν είναι το παριστάνει η ζωγραφιά αλλά τι είναι ως γλωσσική - μορφολογική πραγματικότητα η επιφάνεια. Η αυθεντικότητα έτσι για μένα ξεχωρίζει από την κοινοτυπία.
Υπήρξατε μαθητής του Ιταλού κορυφαίου ζωγράφου Leonardo Cremonini; Τι πήρατε από αυτόν και τι αφήσατε πίσω;
Ήταν μεγάλη τύχη που στην συνέχεια μετά τον Γιάννη Μόραλη στην Ελληνική Σχολή βρέθηκα με το Λεονάρντο Κρεμονίνι και συνέχισα χάρη σε μια υποτροφία που η Ελληνική Σχολή μου έδωσε και αλλιώς δεν θα μπορούσα. Ο Λεονάρντο Κρεμονίνι είναι φάρος στην παγκόσμια ζωγραφική και ταυτόχρονα ένας διανοούμενος λόγιος απόγονος και επαναστάτης μαζί όλης της ζωγραφικής.Ειχα την τύχη να έχω το βλέμμα και την σκέψη του ως οδηγό και γνώση ενθαρρυντική δημιουργικά όπως και πολλοί μαθητές εξάλλου.
Η παραστατική ζωγραφική που σήμερα βάλλεται από ‘εγκαταστάσεις’, ‘concepts’
και άλλες μορφές τέχνης φαίνεται να αντιστέκεται σθεναρά. Ποια είναι η γνώμη
σας για αυτό;
Δεν έχω περιθώρια για κριτική στην τέχνη γενικά διότι μόνο η ζωγραφική με αφορά πρακτικά με όποιο κόστος συνεπάγεται αυτό. Με ενδιαφέρει η ζωγραφική ως ελευθερία αυστηρά.
Στο Παρίσι όπου διαμένετε, ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στις
γκαλερί;
Όλα οι μορφές τέχνης ισχύουν παντού αλλά μετά από τόσα χρόνια δεν παρακολουθώ τις εκθέσεις πλέον ως μόδα αλλά ως πηγές ζωής και με μορφολογικά ενδιαφέροντα που έχουν σχέση με μένα. Δεν είμαι ιστορικός τέχνης ούτε τουρίστας αλλά ζωγράφος . Γιατί μου αρέσει η ζωγραφική και όχι ας πούμε το σινεμά η το βίντεο και δεν υπάρχει λόγος ούτε να πολεμάω τις άλλες μορφές ούτε να χάνω χρόνο μαζί τους. Εξάλλου δεν ασχολήθηκα ποτέ με την μόδα . Η ζωγραφική για μένα δεν είναι μόδα αν και τα μποτιλιαρίσματα που πριν δεκαετίες δεν υπήρχαν όπως και οι οθόνες της τεχνολογίας , έχουν σημαδέψει την ζωγραφική μου σε πολλά έργα ως αναπαράσταση της σύγχρονης πραγματικότητας .Έχω ισχυρό ενδιαφέρον να ζωγραφίσω το σύγχρονο βέβαια όπως είναι η αφήγηση της εικόνας αλλά σαφώς αν μπορώ και το αιώνιο όπως είναι το φώς.
Ποια είναι τα συναισθήματα που θέλετε να εκφράσετε πρωτίστως μέσα από τα έργα σας όπως αυτά αποτυπώνονται στον καμβά;
Θέλω μόνο να ζωγραφίζω ότι μού έρχεται και βλέπω και αισθάνομαι και δεν ξέρω.
Kalfayan Galleries (Χάρητος 11 , Κολωνάκι, Αθήνα)
Εγκαίνια: Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου 2024, 19.00 – 22.00.
Διάρκεια: 25 Ιανουαρίου – 10 Μαρτίου 2024
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα 11.00 - 15.00 | Τρίτη - Παρασκευή 11.00 - 19.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00
Ειδήσεις σήμερα:
Ιερά Σύνοδος: Ομόφωνο «όχι» στον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών
Οδηγός για ζωόφιλους: Στέγη στο gov.gr για τα ζώα συντροφιάς
Τζεφ Μπέζος: Παρέλαση διασημοτήτων στο πάρτι - έκπληξη για τα 60στά του γενέθλια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα