Βρετανικό Μουσείο: Το κίνημα των Χιλιανών στα social media για την επιστροφή κλεμμένου αγάλματος από τη Νήσο του Πάσχα
Βρετανικό Μουσείο: Το κίνημα των Χιλιανών στα social media για την επιστροφή κλεμμένου αγάλματος από τη Νήσο του Πάσχα
Τα σχόλια της επίσημης σελίδας του Instagram του Μουσείου πλημμύρισαν με χιλιάδες μηνύματα υπέρ του επαναπατρισμού παράνομα αποσπασθέντων τεχνουργημάτων, λίγες ώρες μετά από την πασαρέλα στον χώρο των Γλυπτών του Παρθενώνα
Μαζική και ιδιαίτερα σφοδρή επίθεση δέχεται τις τελευταίες ημέρες το Βρετανικό Μουσείο, μέσω των social media, από χιλιάδες χρήστες της Χιλής οι οποίοι ζητούν την επιστροφή του εμβληματικού αγάλματος Μοάι στο Νησί του Πάσχα ή Ράπα Νούι που είναι ο τόπος της προέλευσής του. Τα σχόλια στην επίσημη σελίδα του μουσείου στο Instagram έχουν πλημμυρήσει με το χάσταγκ #Φέρτε πίσω το Μοάι αλλά και διάφορους ακόμη επικριτικούς χαρακτηρισμούς όπως «Μουσείο Κλεμμένης Τέχνης», «Μουσείο της Ντροπής», «Επιστρέψτε όλα τα κλεμμένα» κ.α.
Η δύναμη που έχουν αποκτήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η παγκόσμια επιρροή που ασκούν αποδείχτηκε περίτρανα, για μια ακόμη φορά, μέσα από την συντονισμένη αυτή εκστρατεία που στήθηκε υπέρ του επαναπατρισμού του τεραστίων διαστάσεων, βάρους 4,6 τόνων μονολιθικού αγάλματος Hoa Hakananai’a που σημαίνει «κλεμμένος φίλος», μαζί με ένα ακόμη μικρότερο, τα οποία είχαν αποσπαστεί από το Ράπα Νούι το 1868, δωρίστηκαν στη βασίλισσα Βικτώρια από έναν καπετάνιο του βρετανικού βασιλικού ναυτικού και εκείνη με τη σειρά της το έκανε δωρεά στο Βρετανικό Μουσείο.
Όπως και στην περίπτωση των Γλυπτών του Παρθενώνα την επιστροφή των οποίων η Ελλάδα ζητά εδώ και δεκαετίες, με τον τελευταίο χρόνο το αίτημα να έχει ενταχθεί επισήμως στον διάλογο που έχει ανοίξει ανάμεσα στις δυο πλευρές, έτσι και η διεκδίκηση των κλεμμένων αγαλμάτων Μοάι αποτελεί ένα θέμα για το οποίο το Βρετανικό Μουσείο έχει δεχτεί πολλές επίσημες και ανεπίσημες εκκλήσεις .
Το σίγουρο βέβαια είναι πως δεν περίμενε ότι, μαζί με την έντονη ενόχληση του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού, για την επιλογή του να στήσει πασαρέλα στην αίθουσα όπου φιλοξενούνται τα παρθενώνεια Γλυπτά, θα αντιμετώπιζε και ένα τσουνάμι διαμαρτυριών εναντίον του που ξεκίνησε από έναν Χιλιανό ινφλουένσερ και εξελίχθηκε σε μια παγκόσμια καμπάνια υπεράσπισης του επαναπατρισμού στους τόπους προέλευσής τους όλων των αρχαιοτήτων που έχουν αποσπαστεί παράνομα.
Ο ινφλουένσερ – μοντέλο που άναψε τη φωτιά είναι ο 23 Mike Milfort από το Σαντιάγκο της Χιλής ο οποίος έχει περισσότερους από 7,5 ακόλουθους στο TikTok οπότε η ανάρτησή του σχετικά με την επιστροφή του αγάλματος μετατράπηκε, μέσα σε λίγες μόλις ώρες, σε ένα τεράστιο κύμα που έσκασε με δύναμη και πλημμύρισε τα social media του Βρετανικού Μουσείου. Ήταν τέτοιος μάλιστα ο βομβαρδισμός των μηνυμάτων που σε μια κίνηση πανικού, έκλεισε, για κάποιες ημέρες, τα σχόλια στη σελίδα του στο Instagram.
Η επίσημη απάντησή του, βέβαια, ήταν πως διατηρεί καλές σχέσεις με τους αρμόδιους παράγοντες στο Ράπα Νούι και πως τα τελευταία χρόνια έχουν συνεργαστεί σε διάφορες πρωτοβουλίες. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι ένα τέτοιο ξέσπασμα μαζικών διαμαρτυριών δημιουργεί ένα επιπλέον πλήγμα στην ήδη λαβωμένη από τις πρόσφατες κλοπές εικόνα του, ενδυναμώνοντας, παράλληλα, τα αιτήματα όλων των χωρών που ζητούν τον επαναπατρισμό των κλεμμένων θησαυρών τους.
Η δύναμη που έχουν αποκτήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η παγκόσμια επιρροή που ασκούν αποδείχτηκε περίτρανα, για μια ακόμη φορά, μέσα από την συντονισμένη αυτή εκστρατεία που στήθηκε υπέρ του επαναπατρισμού του τεραστίων διαστάσεων, βάρους 4,6 τόνων μονολιθικού αγάλματος Hoa Hakananai’a που σημαίνει «κλεμμένος φίλος», μαζί με ένα ακόμη μικρότερο, τα οποία είχαν αποσπαστεί από το Ράπα Νούι το 1868, δωρίστηκαν στη βασίλισσα Βικτώρια από έναν καπετάνιο του βρετανικού βασιλικού ναυτικού και εκείνη με τη σειρά της το έκανε δωρεά στο Βρετανικό Μουσείο.
Όπως και στην περίπτωση των Γλυπτών του Παρθενώνα την επιστροφή των οποίων η Ελλάδα ζητά εδώ και δεκαετίες, με τον τελευταίο χρόνο το αίτημα να έχει ενταχθεί επισήμως στον διάλογο που έχει ανοίξει ανάμεσα στις δυο πλευρές, έτσι και η διεκδίκηση των κλεμμένων αγαλμάτων Μοάι αποτελεί ένα θέμα για το οποίο το Βρετανικό Μουσείο έχει δεχτεί πολλές επίσημες και ανεπίσημες εκκλήσεις .
Το σίγουρο βέβαια είναι πως δεν περίμενε ότι, μαζί με την έντονη ενόχληση του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού, για την επιλογή του να στήσει πασαρέλα στην αίθουσα όπου φιλοξενούνται τα παρθενώνεια Γλυπτά, θα αντιμετώπιζε και ένα τσουνάμι διαμαρτυριών εναντίον του που ξεκίνησε από έναν Χιλιανό ινφλουένσερ και εξελίχθηκε σε μια παγκόσμια καμπάνια υπεράσπισης του επαναπατρισμού στους τόπους προέλευσής τους όλων των αρχαιοτήτων που έχουν αποσπαστεί παράνομα.
Ο ινφλουένσερ – μοντέλο που άναψε τη φωτιά είναι ο 23 Mike Milfort από το Σαντιάγκο της Χιλής ο οποίος έχει περισσότερους από 7,5 ακόλουθους στο TikTok οπότε η ανάρτησή του σχετικά με την επιστροφή του αγάλματος μετατράπηκε, μέσα σε λίγες μόλις ώρες, σε ένα τεράστιο κύμα που έσκασε με δύναμη και πλημμύρισε τα social media του Βρετανικού Μουσείου. Ήταν τέτοιος μάλιστα ο βομβαρδισμός των μηνυμάτων που σε μια κίνηση πανικού, έκλεισε, για κάποιες ημέρες, τα σχόλια στη σελίδα του στο Instagram.
Η επίσημη απάντησή του, βέβαια, ήταν πως διατηρεί καλές σχέσεις με τους αρμόδιους παράγοντες στο Ράπα Νούι και πως τα τελευταία χρόνια έχουν συνεργαστεί σε διάφορες πρωτοβουλίες. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι ότι ένα τέτοιο ξέσπασμα μαζικών διαμαρτυριών δημιουργεί ένα επιπλέον πλήγμα στην ήδη λαβωμένη από τις πρόσφατες κλοπές εικόνα του, ενδυναμώνοντας, παράλληλα, τα αιτήματα όλων των χωρών που ζητούν τον επαναπατρισμό των κλεμμένων θησαυρών τους.
Το Νησί του Πάσχα έχει καταθέσει από το 2018 προς το Βρετανικό Μουσείο γραπτό αίτημα για την επιστροφή των δύο αγαλμάτων Μοάι ενώ έχει ζητήσει και την υποστήριξη του Βασιλιά Καρόλου στην προσπάθειά του. Ο Δήμαρχος του Ράπα Νούι, Edmunds Paoa, πάντως, εμφανίστηκε ενοχλημένος από το γεγονός ότι παρενέβη στις επίσημες διαπραγματεύσεις ένας ινφλουένσερ ο οποίος, όπως υποθέτει, μπορεί να έχει προσωπικά κίνητρα. «Καπηλεύεται την κατάσταση» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα αγάλματα Μοάι, που φιλοτεχνήθηκαν στο Νησί του Πάσχα μεταξύ του 1250 και του 1500, είναι τεράστια μονολιθικά αγάλματα, κατασκευασμένα από ηφαιστειακή τέφρα που αναπαριστούν ανθρώπινες μορφές οι οποίες παραπέμπουν στους προγόνους των ιθαγενών και θεωρούνται σύμβολα ειρήνης και προστάτες του νησιού. Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί περί τα 1000 αντίστοιχα αγάλματα τα οποία εκτίθενται σε διάφορα σημεία του νησιού πάνω σε ειδικές πέτρινες βάσεις.
Ειδήσεις σήμερα:
«Ο Αλεξέι δηλητηριάστηκε με νόβιτσοκ, τον σκότωσε ο Πούτιν» κατήγγειλε η σύζυγoς του Ναβάλνι
Κασσελάκης κατά πάντων με επιστολή στην ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ- Έκτακτη Κεντρική Επιτροπή προτείνουν μέλη της
Δημοτικός υπάλληλος ο 46χρονος πατέρας της οικογένειας των παλαιοχριστιανών - Εργαζόταν με τηλεργασία!
Τα αγάλματα Μοάι, που φιλοτεχνήθηκαν στο Νησί του Πάσχα μεταξύ του 1250 και του 1500, είναι τεράστια μονολιθικά αγάλματα, κατασκευασμένα από ηφαιστειακή τέφρα που αναπαριστούν ανθρώπινες μορφές οι οποίες παραπέμπουν στους προγόνους των ιθαγενών και θεωρούνται σύμβολα ειρήνης και προστάτες του νησιού. Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί περί τα 1000 αντίστοιχα αγάλματα τα οποία εκτίθενται σε διάφορα σημεία του νησιού πάνω σε ειδικές πέτρινες βάσεις.
Ειδήσεις σήμερα:
«Ο Αλεξέι δηλητηριάστηκε με νόβιτσοκ, τον σκότωσε ο Πούτιν» κατήγγειλε η σύζυγoς του Ναβάλνι
Κασσελάκης κατά πάντων με επιστολή στην ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ- Έκτακτη Κεντρική Επιτροπή προτείνουν μέλη της
Δημοτικός υπάλληλος ο 46χρονος πατέρας της οικογένειας των παλαιοχριστιανών - Εργαζόταν με τηλεργασία!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα