«Κολυμπώντας στο δάσος»: Έκθεση με περιβαλλοντικό στίγμα στον Βοτανικό Κήπο

Ανάμεσα στα έργα συμπεριλαμβάνονται εγκαταστάσεις, φωτογραφία, γλυπτική, ΑΙ, εικονογραφήσεις και φιλμ

«Κολυμπώντας στο δάσος» είναι ο τίτλος της έκθεσης που διοργανώνει, από τις 20 Ιουνίου έως τις 20 Σεπτεμβρίου, ο πολιτιστικός οργανισμός PCAI στον Βοτανικό Κήπο Ι. & Α. Ν. Διομήδους, στο Χαϊδάρι, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη της συζήτησης γύρω από την περιβαλλοντική προστασία.

Η ιαπωνική φράση «Shinrin-yoku 森林», που ο αυθεντικός της τίτλος, αποδίδεται στα ελληνικά ως «κολυμπώντας στο δάσος» (forest bathing): ένας ενδεικτικός αλλά όχι ευρέως διαδεδομένος όρος που επινοήθηκε το 1982 από τον Tomohide Akiyama, τότε υπουργό Γεωργίας, Δασών και Αλιείας της Ιαπωνίας. Η συγκεκριμένη έννοια παραπέμπει στην πανάρχαια συνήθεια να περνά κανείς χρόνο κοντά στη φύση, ανάμεσα σε δέντρα και άγρια φυτά, απορροφημένος από τη χλωρίδα και την πανίδα που τον περιβάλλει, χωρίς να αποσπάται από τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας και τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Τα έργα της έκθεσης, είτε πρόκειται για εγκαταστάσεις, φωτογραφία, γλυπτική, ΑΙ, εικονογραφήσεις ή φιλμ, επιδιώκουν την αλληλεπίδραση με τον βοτανικό κήπο, την περιβάλλουσα δασική περιοχή, τις λίμνες με νούφαρα, τα ξέφωτα και τα θερμοκήπια. υπογραμμίζοντας, παράλληλα, τον ρόλο του κήπου ως περιοχή προστασίας χιλιάδων ειδών χλωρίδας και ως καταφύγιο της τοπικής, άγριας πανίδας.

Η έκθεση Shinrin-yoku διερευνά τη θεραπευτική επίδραση της φύσης και του αρχέγονου δάσους, καθώς και την έννοια του νερού σε συνάρτηση με τα περάσματα και τις διαδρομές του Édouard Glissant και το Γιουνγκιανό ασυνείδητο. Eπιδιώκει να εμβαθύνει μεταξύ άλλων σε μυθολογίες και έθιμα σε σχέση με τη φύση και το νερό, με ένα πρώτο σημείο αφετηρίας την ελεύθερη κατάδυση των ama (海, γυναίκες της θάλασσας), μητριαρχικές κοινότητες της Ασίας, η πρακτική των οποίων χρονολογείται εδώ και 2000 χρόνια περίπου. Οι ama, παράλληλα με την εργασία τους ως αλιείς οστρακοειδών και μαργαριταριών, επιδιώκουν την προστασία των ανεκτίμητων «δασών του ωκεανού», όπως αποκαλούν τα φύκια και τη θαλάσσια χλωρίδα, μεριμνώντας ώστε να μην βλάπτουν ή να μην υπεραλιεύουν την άλγη και τους υπόλοιπους οργανισμούς του βυθού. Παραδόσεις οι οποίες μοιάζουν να αντανακλούν τα λόγια του Gaston Bachelard (1942) πως το νερό συνιστά απαραίτητη πηγή για την ανάπτυξη της ποιητικής. Το νερό έχει απεριόριστη δύναμη να μας μετακινεί και να μας ανακουφίζει. Το νερό φέρνει πίσω τις μητέρες μας.

Στις 20 Ιουνίου, στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης, θα πραγματοποιηθούν εικαστικές performances από τους VASKOS και τον Μιχάλη Afolayan σε ξέφωτα του κήπου.

Οι ταινίες των Εύας Στεφανή και του Éric Baudelaire θα προβληθούν στις 19 και 20 Σεπτεμβρίου και οι καλλιτέχνες θα είναι παρόντες κατά τη διάρκεια των προβολών στον κήπο.

H διοργάνωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας, υπό την αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και στο πλαίσιο του θεσμού 2024 Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας-Ιαπωνίας.

Ωράριο λειτουργίας:
Καθημερινά κατά τις ώρες λειτουργίας του Βοτανικού Κήπου Διομήδους (από 9πμ έως τη δύση του ήλιου)

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη αλλά απαιτείται προκράτηση ΕΔΩ 

Ειδήσεις σήμερα:

Δεκάδες νεκροί από ισραηλινό χτύπημα σε σχολείο που χρησιμοποιεί ο ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στη Γάζα

Η ιστορία του σπιτιού Κασσελάκη στις Σπέτσες- Πώς έφτασε στα χέρια του μετά από δύο πλειστηριασμούς και μία άκυρη γονική παροχή


Τι είπε ο Μητσοτάκης για το Euro, τα γούρια του και το βίντεο στο TikTok που θα παρουσιάσει μετά τις εκλογές
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr