Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Τάσος Νούσιας: Πρωταγωνιστεί στην βασισμένη στο έργο του Χέμινγουεϊ παράσταση «Η θάλασσα και ο γέρος»
Τάσος Νούσιας: Πρωταγωνιστεί στην βασισμένη στο έργο του Χέμινγουεϊ παράσταση «Η θάλασσα και ο γέρος»
Πότε θα πού θα γίνει η πρεμιέρα και σε ποιες πόλεις της Ελλάδας θα παρουσιαστεί
Μια διασκευή βασισμένη στο κλασικό και βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο «Ο γέρος και η θάλασσα» του Έρνεστ Χέμινγουεϊ είναι η θεατρική παράσταση με τίτλο «Η θάλασσα και ο γέρος» που θα κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 25 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα για την καλοκαιρινή παραγωγή «Η Θάλασσα και ο Γέρος», σε διασκευή και σκηνοθεσία της Μαρλέν Καμίνκσι και πρωταγωνιστή τον Τάσο Νούσια.
Το έργο αυτό κατατάσσεται στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και παρομοιάζεται με ομηρικό έπος. Περιγράφει την ιστορία ενός ψαρά, του Σαντιάγο και το ταξίδι του στην ανεξερεύνητη και απέραντη θάλασσα και την επική συνάντησή του με ένα υπέροχο μπλε μάρλιν, το οποίο ο ήρωας κατάφερε να ψαρέψει μετά από 84 ημέρες χωρίς ψαριά. Το ψάρι είναι πολύ δυνατό, ο Σαντιάγο δεν καταφέρνει να το σκοτώσει και εκείνο αγκιστρωμένο από την πετονιά του, τραβάει αυτόν και τη μικρή του βάρκα όλο και πιο βαθιά στη θάλασσα για τρεις μέρες και τρεις νύχτες. Ο Σαντιάγο τελικά καταφέρνει να σκοτώσει το ψάρι αλλά επειδή είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει στη βάρκα το δένει στο πλάι της. Στο δρόμο της επιστροφής καρχαρίες του επιτίθενται και τρώνε όλη τη σάρκα του πελώριου ψαριού.
Κάτω από αυτή την απλή ιστορία, κρύβεται ένας κόσμος πλούσιος σε συμβολισμούς και μεταφορές για την αναζήτηση του σκοπού, την αντοχή του ανθρώπινου πνεύματος και τη συγκρουσιακή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
Ο Μανολίνο είναι ο αφοσιωμένος νεαρός μαθητευόμενος του Σαντιάγο. Καθώς ο πατέρας του δεν του επιτρέπει πια να βγαίνει για ψάρεμα με τον Σαντιάγο, ο Μανολίνο μπορεί να τον επισκέπτεται μόνο στις ονειροπολήσεις και τα νυχτερινά του όνειρα στη θάλασσα και έτσι πραγματοποιείται η σύνδεση μεταξύ μνήμης, παρόντος και μέλλοντος.
Ο Χέμινγουεϊ έγραψε την ιστορία το 1951 και η Μαρλέν Καμίνκσι τη μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή μας. Η ίδια σημειώνει: «Διαβάζοντας την ιστορία από την οπτική του βιομηχανοποιημένου και σύγχρονου περιβάλλοντος του 21ου αιώνα, μου ήρθε στο μυαλό η αρχέγονη πάλη και αρμονία μεταξύ του Ανθρώπου και της Φύσης. Αν κάποιος έχει μάθει πώς να λειτουργεί μαζί και μέσα στη φύση αντί να προσπαθεί να τη κατακτήσει και να τη καταστρέψει, δεν υπάρχει όριο στο βάθος μιας πραγματικής κατανόησης των μυστηρίων της. Η μοίρα του ανθρώπου δεν μπορεί να διαχωριστεί από τη μοίρα των ωκεανών. Παρόλα αυτά, 70 χρόνια από όταν γράφτηκε η ιστορία, άμεσος ή έμμεσος ανθρώπινος αντίκτυπος έχει βλάψει την υγεία των ωκεανών, κάτι που με τη σειρά του επηρεάζει τη ζωή στη στεριά. Συνδυάζοντας κείμενο με χορό και 3D animation προβολές, ευελπιστώ να προσκαλέσω το κοινό να βυθιστεί σε ένα ολιστικό σκηνικό σύμπαν στο οποίο ίσως να μπορέσουν να θυμηθούν την αναπόφευκτη και αινιγματική σύνδεσή μας με τη φύση.
Σύμφωνα με τα λόγια του Lmi Ponifasio (θεατρικός σκηνοθέτης από τη Σαμόα και χορογράφος) «δεν είναι δυνατόν να αλλάξουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά χωρίς να αναθεωρήσουμε την πνευματικότητά μας.» Δεν μπορούμε απλώς να ελπίζουμε ότι μόνο χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, ξοδεύοντας χρήματα, θεσπίζοντας κατευθυντήριες γραμμές θα αποφύγουμε την κλιματική έκτακτη ανάγκη και την ανθρωπογενή καταστροφή των φυσικών οικοτόπων και της βιοποικιλότητας. Ως καλλιτέχνες είναι καθήκον μας να βρούμε τρόπους για να βελτιώσουμε την ποιότητα του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι νιώθουν, ακούνε, βλέπουν και αγγίζουν τον κόσμο. Ποιος είναι ο ρόλος μας στη γη; Είμαστε μέρος των διεργασιών της γης και αυτές οι διεργασίες συνέβαιναν πολύ πριν από εμάς και θα συμβαίνουν πολύ καιρό αφότου φύγουμε.»
Στην παράσταση παίζουν επίσης ο ηθοποιός Βασίλης Μηλιώνης και η χορεύτρια Φαίδρα Σούτου ενώ ακούγεται η φωνή της η Evelyn Assouad.
Μετά την πρεμιέρα στο Βεάκειο Θέατρο του Πειραιά και η παράσταση θα περιοδεύσει σε επιλεγμένα θέατρα σε όλη την Ελλάδα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΙΟΥΝΙΟΣ
25 ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΙΟΥΛΙΟΣ
3 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΝΤΗΣ’
7 ΣΕΡΡΕΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΔΙΠΑΕ ΣΕΡΡΩΝ
8 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ
Το έργο αυτό κατατάσσεται στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και παρομοιάζεται με ομηρικό έπος. Περιγράφει την ιστορία ενός ψαρά, του Σαντιάγο και το ταξίδι του στην ανεξερεύνητη και απέραντη θάλασσα και την επική συνάντησή του με ένα υπέροχο μπλε μάρλιν, το οποίο ο ήρωας κατάφερε να ψαρέψει μετά από 84 ημέρες χωρίς ψαριά. Το ψάρι είναι πολύ δυνατό, ο Σαντιάγο δεν καταφέρνει να το σκοτώσει και εκείνο αγκιστρωμένο από την πετονιά του, τραβάει αυτόν και τη μικρή του βάρκα όλο και πιο βαθιά στη θάλασσα για τρεις μέρες και τρεις νύχτες. Ο Σαντιάγο τελικά καταφέρνει να σκοτώσει το ψάρι αλλά επειδή είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει στη βάρκα το δένει στο πλάι της. Στο δρόμο της επιστροφής καρχαρίες του επιτίθενται και τρώνε όλη τη σάρκα του πελώριου ψαριού.
Κάτω από αυτή την απλή ιστορία, κρύβεται ένας κόσμος πλούσιος σε συμβολισμούς και μεταφορές για την αναζήτηση του σκοπού, την αντοχή του ανθρώπινου πνεύματος και τη συγκρουσιακή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
Ο Μανολίνο είναι ο αφοσιωμένος νεαρός μαθητευόμενος του Σαντιάγο. Καθώς ο πατέρας του δεν του επιτρέπει πια να βγαίνει για ψάρεμα με τον Σαντιάγο, ο Μανολίνο μπορεί να τον επισκέπτεται μόνο στις ονειροπολήσεις και τα νυχτερινά του όνειρα στη θάλασσα και έτσι πραγματοποιείται η σύνδεση μεταξύ μνήμης, παρόντος και μέλλοντος.
Ο Χέμινγουεϊ έγραψε την ιστορία το 1951 και η Μαρλέν Καμίνκσι τη μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή μας. Η ίδια σημειώνει: «Διαβάζοντας την ιστορία από την οπτική του βιομηχανοποιημένου και σύγχρονου περιβάλλοντος του 21ου αιώνα, μου ήρθε στο μυαλό η αρχέγονη πάλη και αρμονία μεταξύ του Ανθρώπου και της Φύσης. Αν κάποιος έχει μάθει πώς να λειτουργεί μαζί και μέσα στη φύση αντί να προσπαθεί να τη κατακτήσει και να τη καταστρέψει, δεν υπάρχει όριο στο βάθος μιας πραγματικής κατανόησης των μυστηρίων της. Η μοίρα του ανθρώπου δεν μπορεί να διαχωριστεί από τη μοίρα των ωκεανών. Παρόλα αυτά, 70 χρόνια από όταν γράφτηκε η ιστορία, άμεσος ή έμμεσος ανθρώπινος αντίκτυπος έχει βλάψει την υγεία των ωκεανών, κάτι που με τη σειρά του επηρεάζει τη ζωή στη στεριά. Συνδυάζοντας κείμενο με χορό και 3D animation προβολές, ευελπιστώ να προσκαλέσω το κοινό να βυθιστεί σε ένα ολιστικό σκηνικό σύμπαν στο οποίο ίσως να μπορέσουν να θυμηθούν την αναπόφευκτη και αινιγματική σύνδεσή μας με τη φύση.
Σύμφωνα με τα λόγια του Lmi Ponifasio (θεατρικός σκηνοθέτης από τη Σαμόα και χορογράφος) «δεν είναι δυνατόν να αλλάξουμε την ανθρώπινη συμπεριφορά χωρίς να αναθεωρήσουμε την πνευματικότητά μας.» Δεν μπορούμε απλώς να ελπίζουμε ότι μόνο χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, ξοδεύοντας χρήματα, θεσπίζοντας κατευθυντήριες γραμμές θα αποφύγουμε την κλιματική έκτακτη ανάγκη και την ανθρωπογενή καταστροφή των φυσικών οικοτόπων και της βιοποικιλότητας. Ως καλλιτέχνες είναι καθήκον μας να βρούμε τρόπους για να βελτιώσουμε την ποιότητα του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι νιώθουν, ακούνε, βλέπουν και αγγίζουν τον κόσμο. Ποιος είναι ο ρόλος μας στη γη; Είμαστε μέρος των διεργασιών της γης και αυτές οι διεργασίες συνέβαιναν πολύ πριν από εμάς και θα συμβαίνουν πολύ καιρό αφότου φύγουμε.»
Στην παράσταση παίζουν επίσης ο ηθοποιός Βασίλης Μηλιώνης και η χορεύτρια Φαίδρα Σούτου ενώ ακούγεται η φωνή της η Evelyn Assouad.
Μετά την πρεμιέρα στο Βεάκειο Θέατρο του Πειραιά και η παράσταση θα περιοδεύσει σε επιλεγμένα θέατρα σε όλη την Ελλάδα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΙΟΥΝΙΟΣ
25 ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΙΟΥΛΙΟΣ
3 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΙΝΤΗΣ’
7 ΣΕΡΡΕΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΔΙΠΑΕ ΣΕΡΡΩΝ
8 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ
9 ΞΑΝΘΗ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
10 ΚΑΒΑΛΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ
11 ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
13 ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
15 ΚΟΖΑΝΗ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
16 ΤΡΙΚΑΛΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ
17 ΒΟΛΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
18 ΛΑΡΙΣΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
19 ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ
20 ΠΡΕΒΕΖΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ’
21 ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
22 ΠΑΤΡΑ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
24 ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
25 ΚΥΛΛΗΝΗ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΒΑΣΙΛΩΝ
27 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, ΑΘΛΗΤΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Ν. ΜΑΚΡΗΣ-ΜΑΡΑΘΩΝΑ
30 ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ‘ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ’
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
17 ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
18 ΛΑΥΡΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
24 ΧΑΛΚΙΔΑ, ΘΕΑΤΡΟ ‘ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ’
28 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
2 & 3 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
4 ΛΑΜΙΑ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
5 ΚΟΡΥΔΑΛΛΛΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ‘ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ’
9 ΑΙΓΑΛΕΩ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ’
10 ΠΑΠΑΓΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
12 ΝΙΚΑΙΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ
16 ΓΑΛΑΤΣΙ, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ
10 ΚΑΒΑΛΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ
11 ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
13 ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
15 ΚΟΖΑΝΗ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
16 ΤΡΙΚΑΛΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ
17 ΒΟΛΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
18 ΛΑΡΙΣΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
19 ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ
20 ΠΡΕΒΕΖΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ’
21 ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
22 ΠΑΤΡΑ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
24 ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
25 ΚΥΛΛΗΝΗ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΒΑΣΙΛΩΝ
27 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, ΑΘΛΗΤΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Ν. ΜΑΚΡΗΣ-ΜΑΡΑΘΩΝΑ
30 ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ‘ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ’
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
17 ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
18 ΛΑΥΡΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
24 ΧΑΛΚΙΔΑ, ΘΕΑΤΡΟ ‘ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ’
28 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
2 & 3 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
4 ΛΑΜΙΑ, ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
5 ΚΟΡΥΔΑΛΛΛΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ‘ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ’
9 ΑΙΓΑΛΕΩ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ‘ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ’
10 ΠΑΠΑΓΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ
12 ΝΙΚΑΙΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ
16 ΓΑΛΑΤΣΙ, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα