Μανώλης Μητσιάς: Τα μεγάλα τραγούδια επιβάλλεται να λέγονται από νέους καλλιτέχνες ανεξάρτητα από πού προέρχεται ο καθένας
09.09.2024
06:40
Με αφορμή την αποψινή του συναυλία, με την Μαρία Φαραντούρη, στο Θέατρο Πέτρας, ο ερμηνευτής μιλά για το χθες και το σήμερα του ελληνικού τραγουδιού
Αποτελεί, εδώ και δεκαετίες μία από τις πλέον στιβαρές κι αγαπημένες φωνές του ελληνικού τραγουδιού. Το ρεπερτόριό του θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί μουσικό «ευαγγέλιο» καθώς περιλαμβάνει τραγούδια – διαμάντια που έχουν καταγραφεί ανεξίτηλα στο ελληνικό DNA. Ο Μανώλης Μητσιάς, ο ακούραστος ερμηνευτής των μεγάλων δημιουργών, συναντιέται απόψε, στη σκηνή του Θέατρου Πέτρας της Πετρούπολης, με την σπουδαία Μαρία Φαραντούρη για να διηγηθούν, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, μουσικές ιστορίες που έχουν αφήσει εποχή. Με αφορμή αυτή τη συναυλία ο ερμηνευτής μιλά στο protothema.gr για τα όσα σημαντικά αποκόμισε από τις συνεργασίες του με τα ιερά τέρατα της ελληνικής μουσικής και εξηγεί γιατί τα μεγάλα τραγούδια θα πρέπει να ερμηνεύοντας από τους νέους τραγουδιστές, ανεξάρτητα από τον χώρο που προέρχεται ο καθένας.
Τι θα ακούσουν από τον Μανώλη Μητσιά και την Μαρία Φαραντούρη όσοι βρεθούν απόψε στο Θέατρο Πέτρας;
Θα ακούσουν ωραία και ποιοτικά τραγούδια. Έχουμε επιλέξει να πούμε τραγούδια που αγαπάμε και είχαμε την τύχη να ερμηνεύσουμε, τραγούδια σπουδαίων συνθετών και στιχουργών, του Μίκη Θεοδωράκη, του Δήμου Μούτση, του Μάνου Χατζιδάκι, του Βασίλη Τσιτσάνη, του Άκη Πάνου, του Θάνου Μικρούτσικου, του Σταμάτη Κραουνάκη, του Γκάτσου, του Βίρβου, της Νικολακοπούλου, του Αλκαίου...Από την «Ελευσίνα» και την «Πιρόγα» μέχρι τα «Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου» και την «Αθανασία»…
Πράγματι, είχατε την τύχη να συνεργαστείτε με κορυφαίους δημιουργούς. Τι έχετε κρατήσει από τις συναντήσεις σας με αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους που σάς συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή σας;
Κρατώ για πάντα τη χαρά για ζωή που μετέδιδαν. Τη χαρά για δημιουργία. Αλλά και την μοναδική ικανότητα που είχαν να αντιμετωπίζουν τους ερμηνευτές των τραγουδιών τους σαν συνδημιουργούς. Δεν νιώθαμε μόνο ερμηνευτές όταν μπαίναμε στο στούντιο.
-Λείπουν σήμερα οι μεγάλες προσωπικότητες από τον χώρο του τραγουδιού εκείνες που θα μπορούσαν να διδάξουν και να εμπνεύσουν;
Από την πλευρά της δημιουργίας και της παρουσίας πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής στη χώρα μας η δεκαετία του 2020 είναι ίσως η πιο φτωχή σε σύγκριση με εκείνες από το 1940 μέχρι σήμερα. Υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Από την άλλη οι μεγάλες προσωπικότητες δεν είναι μεταφυσικές οντότητες, και εθνικότητα έχουν και στην Ελλάδα ζουν. Μην παραγνωρίζουμε ότι οι συνθήκες (πανδημία, οικονομία, τουρκική απειλή, διεθνές περιβάλλον) θα πρέπει να είναι -και είναι- μεταξύ των εθνικών μας προτεραιοτήτων. Επομένως είναι ζήτημα συγχρονισμού γεγονότων και συνθηκών για να έρθουν στο προσκήνιο.
Ωραία τραγούδια ακούτε σήμερα από νέους καλλιτέχνες και πώς εξηγείτε το φαινόμενο πως ακόμη και στα social media αναπαράγονται από πολύ νεαρά παιδιά επιτυχίες παλαιότερων δεκαετιών;
Φυσικά και υπάρχουν ωραία τραγούδια από νέους καλλιτέχνες σήμερα και έχουμε ευθύνη να τα ανακαλύπτουμε. Όσο για την αναπαραγωγή έργων του παρελθόντος, το θεωρώ πολύ φυσικό ως γεγονός ιδιαίτερα όταν κάποια από αυτά είναι καταξιωμένα στις συνειδήσεις και άλλων λαών πέραν του δικού μας.
Είστε υπέρ ή κατά της ερμηνείας των τραγουδιών σημαντικών δημιουργών από νεότερους καλλιτέχνες που έχουν διαφορετικές, πιο εμπορικές μουσικές καταβολές; Σε ποιους ανήκουν τελικά τα τραγούδια;
Κατά τη γνώμη μου επιβάλλεται να ερμηνεύονται τα μεγάλα τραγούδια από νέους καλλιτέχνες, ανεξαρτήτως από πού προέρχεται ο καθένας. Ο Τσιτσάνης κι ο Βαμβακάρης, ο Θεοδωράκης κι ο Χατζηδάκις τραγουδιούνται από νεότερους ερμηνευτές, αποκτώντας ένα φρέσκο αέρα και περνώντας, με αυτόν τον τρόπο, στο σήμερα, φθάνοντας στον τελικό τους αποδέκτη - «ιδιοκτήτη» που δεν είναι άλλος από τον ελληνικό λαό.
Ειδήσεις σήμερα:
Τροχαίο δυστύχημα στο Μενίδι - Νεκρός οδηγός μηχανής
Βασιλικός αετός στη Νορβηγία επιτέθηκε σε κοριτσάκι 20 μηνών - Μητέρα και γείτονας πάλεψαν με το αρπακτικό πουλί
Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την έκπτωση Κασσελάκη - Το παρασκήνιο και οι υποψηφιότητες για την προεδρία
Τι θα ακούσουν από τον Μανώλη Μητσιά και την Μαρία Φαραντούρη όσοι βρεθούν απόψε στο Θέατρο Πέτρας;
Θα ακούσουν ωραία και ποιοτικά τραγούδια. Έχουμε επιλέξει να πούμε τραγούδια που αγαπάμε και είχαμε την τύχη να ερμηνεύσουμε, τραγούδια σπουδαίων συνθετών και στιχουργών, του Μίκη Θεοδωράκη, του Δήμου Μούτση, του Μάνου Χατζιδάκι, του Βασίλη Τσιτσάνη, του Άκη Πάνου, του Θάνου Μικρούτσικου, του Σταμάτη Κραουνάκη, του Γκάτσου, του Βίρβου, της Νικολακοπούλου, του Αλκαίου...Από την «Ελευσίνα» και την «Πιρόγα» μέχρι τα «Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου» και την «Αθανασία»…
Πράγματι, είχατε την τύχη να συνεργαστείτε με κορυφαίους δημιουργούς. Τι έχετε κρατήσει από τις συναντήσεις σας με αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους που σάς συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή σας;
Κρατώ για πάντα τη χαρά για ζωή που μετέδιδαν. Τη χαρά για δημιουργία. Αλλά και την μοναδική ικανότητα που είχαν να αντιμετωπίζουν τους ερμηνευτές των τραγουδιών τους σαν συνδημιουργούς. Δεν νιώθαμε μόνο ερμηνευτές όταν μπαίναμε στο στούντιο.
-Λείπουν σήμερα οι μεγάλες προσωπικότητες από τον χώρο του τραγουδιού εκείνες που θα μπορούσαν να διδάξουν και να εμπνεύσουν;
Από την πλευρά της δημιουργίας και της παρουσίας πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής στη χώρα μας η δεκαετία του 2020 είναι ίσως η πιο φτωχή σε σύγκριση με εκείνες από το 1940 μέχρι σήμερα. Υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Από την άλλη οι μεγάλες προσωπικότητες δεν είναι μεταφυσικές οντότητες, και εθνικότητα έχουν και στην Ελλάδα ζουν. Μην παραγνωρίζουμε ότι οι συνθήκες (πανδημία, οικονομία, τουρκική απειλή, διεθνές περιβάλλον) θα πρέπει να είναι -και είναι- μεταξύ των εθνικών μας προτεραιοτήτων. Επομένως είναι ζήτημα συγχρονισμού γεγονότων και συνθηκών για να έρθουν στο προσκήνιο.
Ωραία τραγούδια ακούτε σήμερα από νέους καλλιτέχνες και πώς εξηγείτε το φαινόμενο πως ακόμη και στα social media αναπαράγονται από πολύ νεαρά παιδιά επιτυχίες παλαιότερων δεκαετιών;
Φυσικά και υπάρχουν ωραία τραγούδια από νέους καλλιτέχνες σήμερα και έχουμε ευθύνη να τα ανακαλύπτουμε. Όσο για την αναπαραγωγή έργων του παρελθόντος, το θεωρώ πολύ φυσικό ως γεγονός ιδιαίτερα όταν κάποια από αυτά είναι καταξιωμένα στις συνειδήσεις και άλλων λαών πέραν του δικού μας.
Είστε υπέρ ή κατά της ερμηνείας των τραγουδιών σημαντικών δημιουργών από νεότερους καλλιτέχνες που έχουν διαφορετικές, πιο εμπορικές μουσικές καταβολές; Σε ποιους ανήκουν τελικά τα τραγούδια;
Κατά τη γνώμη μου επιβάλλεται να ερμηνεύονται τα μεγάλα τραγούδια από νέους καλλιτέχνες, ανεξαρτήτως από πού προέρχεται ο καθένας. Ο Τσιτσάνης κι ο Βαμβακάρης, ο Θεοδωράκης κι ο Χατζηδάκις τραγουδιούνται από νεότερους ερμηνευτές, αποκτώντας ένα φρέσκο αέρα και περνώντας, με αυτόν τον τρόπο, στο σήμερα, φθάνοντας στον τελικό τους αποδέκτη - «ιδιοκτήτη» που δεν είναι άλλος από τον ελληνικό λαό.
Ειδήσεις σήμερα:
Τροχαίο δυστύχημα στο Μενίδι - Νεκρός οδηγός μηχανής
Βασιλικός αετός στη Νορβηγία επιτέθηκε σε κοριτσάκι 20 μηνών - Μητέρα και γείτονας πάλεψαν με το αρπακτικό πουλί
Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την έκπτωση Κασσελάκη - Το παρασκήνιο και οι υποψηφιότητες για την προεδρία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr