Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Ανεβάζει την «Φαύστα» του Μποστ σε μια εντυπωσιακή νέα παραγωγή
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Ανεβάζει την «Φαύστα» του Μποστ σε μια εντυπωσιακή νέα παραγωγή
Το έργο σατιρίζει τη μικροαστική προσποίηση
Ένα διαχρονικά επίκαιρο θεατρικό έργο, η «Φαύστα» του Μποστ, που σατιρίζει μοναδικά τη σοβαροφάνεια, ανεβαίνει, από τις 21 έως τις 30 Νοεμβρίου, σε μια νέα ευφάνταστη παραγωγή, στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη, μουσική Θέμη Καραμουρατίδη, με έναν θίασο εξαίρετων ηθοποιών.
Η «Φαύστα» του Μποστ, ένα υπερβατικό θεατρικό έργο σε έμμετρο λόγο που σατιρίζει τη μικροαστική προσποίηση μέσα από ένα παιχνίδι συμφυρμού πομπώδους ύφους και ψευτολόγιας ανορθογραφίας, έχει πάντα στραμμένο το βλέμμα της ‒προφητικά, θαρρείς‒ στο μέλλον. Δηλαδή, στο δικό μας σήμερα. Στηλιτεύει με φινέτσα και γούστο όλες τις παθογένειες που εξακολουθούν να καθορίζουν τις ζωές μας, από τις οποίες δεν έχουμε απαλλαγεί ακόμη. Και όλα αυτά μας κάνουν να γελάμε με την ημιμάθεια, τη «δηθενιά», τη σοβαροφάνεια, την κατεστημένη κουλτούρα, μέσα σε ένα κλίμα γιορτής και τέρψης, ανατροπής και πρωτοπορίας.
Η Φαύστα και ο Γιάννης χάνουν το τετραετές κοριτσάκι τους, το Ριτσάκι, στη θάλασσα. Όμως, η αναζήτησή τους είναι μάταιη, αφού το έχει καταπιεί ένα «θαλάσσιον κήτος-ένα θαλάσσιον τέρας». Χρόνια μετά, το Ριτσάκι θα βρεθεί στην κοιλιά ενός ψαριού… που θα ψαρέψει ο πατέρας της! Μόνο που η χαρά της επιστροφής της «απωλεσθείς κόρης» δεν θα κρατήσει πολύ. Θα τη φάνε… οι γάτοι, επειδή μυρίζει ψαρίλα! Έτσι, το «πρωτοποριακό» queer ζεύγος Ιατρού, το οποίο ζητά το Ριτσάκι σε γάμο ‒με συνοικέσιο‒ για λογαριασμό του ομοιοπαθούς υιού τους, αναχωρεί άπραγο από την οικία της Φαύστας.
Ο σκηνοθέτης Τάσος Πυργιέρης σημειώνει σχετικά με την παράσταση: «Πάντα ήθελα να ανεβάσω ένα θεατρικό έργο του Μποστ, αυτού του ιδιοφυούς, λογολάγνου και ιδιόρρυθμου καλλιτέχνη. Ο θαυμασμός μου για την ανατρεπτική οπτική των στίχων του, την ευρηματική εικαστική ματιά του και το ευφάνταστο συγγραφικό του έργο με ώθησαν στην ανάγκη να επιλέξω την “Φαύστα”. Αυτή η μοναδική προσωπικότητα, με τον σατιρικό και καυστικό της λόγο, συνδυάζει το αρχαίο ελληνικό δράμα με το θέατρο του παραλόγου, παρουσιάζοντας μια ιστορία που παραμένει εξαιρετικά διαχρονική, αν και έχει τις ρίζες της στην ελληνική ιστορική παράδοση. Η “Φαύστα” είναι μια σάτιρα που αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Το πολυεπίπεδο έμμετρο κείμενο ‒σε δεκαπεντασύλλαβο‒ της “Φαύστας” προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες για καλλιτεχνική και σκηνική έκφραση, αλλά και την ευκαιρία να αναστοχαστούμε τις δικές μας αντιλήψεις για την πολιτική, την εξουσία και την ανθρώπινη φύση. Ο παράλογος λόγος, οι ανορθογραφίες, οι σολοικισμοί καθώς και οι μεταθέσεις γενών, αριθμών και πτώσεων ενισχύουν προοδευτικά ένα οργανωμένο χάος. Το σύμπαν της “Φαύστας” είναι ένας καθρέφτης στον οποίο μπορούμε να δούμε την υπερβολή της ανθρώπινης φύσης, την κωμική και τραγική πλευρά της καθημερινότητας μας. Ο Μποστ σαρκάζει τη μικροαστική θέση της γυναίκας στην οικογένεια αναδεικνύοντας έτσι την υποκρισία της ελληνικής κοινωνίας. Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ επίσης στην ιδιαίτερη, παιχνιδιάρικη και ανάγλυφη γλώσσα του, πάνω στην οποία δουλέψαμε λεπτομερώς με τους ηθοποιούς, προσπαθώντας να διατηρήσουμε την αυθεντικότητα του ύφους του Μποστ, ενώ ταυτόχρονα την κάναμε προσιτή, ζωντανή και κατανοητή για τον σύγχρονο θεατή.
Η δυναμική αυτού του θιάσου βασίζεται στην αγάπη του για το θέατρο, στη χαρά της συνύπαρξης των μελών του πάνω στη σκηνή και της πρόθεσής τους να μεταδώσουν στους θεατές τούς φρενήρεις ρυθμούς των προβών. Είμαι βέβαιος πως, αν ζούσε ο Μποστ, την ημέρα της πρεμιέρας θα μας έκανε το τραπέζι στο αγαπημένο του κουτουκάκι στην Κυδαθηναίων, στην Πλάκα, σατιρίζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο το κάθε λεπτό της παράστασής μας.
Η παρουσίαση της “Φαύστας” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και ανεκτίμητη εμπειρία, καθώς ο χώρος αυτός προσδίδει στο έργο την αίγλη που του αρμόζει, δημιουργώντας το ιδανικό περιβάλλον για να ζωντανέψει για μία ακόμη φορά μπροστά στους θεατές ο ανεπανάληπτος κόσμος του Μποστ».
Την Φαύστα, έναν ρόλο-ορόσημο της νεοελληνικής δραματουργίας, ερμηνεύει η Τζίνη Παπαδοπούλου ενώ παίζουν μαζί της οι ηθοποιοί Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Βασιλική Δέλλιου, Γιάννης Σιάμπαλιας, Πέτρος Σκαρμέας, Χρήστος Σταθούσης. Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Πέμπτη 21, Παρασκευή 22, Σάββατο 23, Κυριακή 24,
Τετάρτη 27, Πέμπτη 28, Παρασκευή 29, Σάββατο 30 Νοεμβρίου στις 21:00
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Τραμπ μήνυσε το CBS για «πειραγμένη και παραπλανητική» συνέντευξη της Κάμαλα Χάρις - Ζητάει 10 δισ. δολάρια
Επεισοδιακά έληξε η κατάληψη στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας από τους εποχικούς πυροσβέστες - Δακρυγόνα και τραυματίες, δείτε βίντεο και φωτογραφίες
Τρομερός Ολυμπιακός στο ΣΕΦ, ισοπέδωσε 95-74 την Μπαρτσελόνα - Βίντεο
Η «Φαύστα» του Μποστ, ένα υπερβατικό θεατρικό έργο σε έμμετρο λόγο που σατιρίζει τη μικροαστική προσποίηση μέσα από ένα παιχνίδι συμφυρμού πομπώδους ύφους και ψευτολόγιας ανορθογραφίας, έχει πάντα στραμμένο το βλέμμα της ‒προφητικά, θαρρείς‒ στο μέλλον. Δηλαδή, στο δικό μας σήμερα. Στηλιτεύει με φινέτσα και γούστο όλες τις παθογένειες που εξακολουθούν να καθορίζουν τις ζωές μας, από τις οποίες δεν έχουμε απαλλαγεί ακόμη. Και όλα αυτά μας κάνουν να γελάμε με την ημιμάθεια, τη «δηθενιά», τη σοβαροφάνεια, την κατεστημένη κουλτούρα, μέσα σε ένα κλίμα γιορτής και τέρψης, ανατροπής και πρωτοπορίας.
Η Φαύστα και ο Γιάννης χάνουν το τετραετές κοριτσάκι τους, το Ριτσάκι, στη θάλασσα. Όμως, η αναζήτησή τους είναι μάταιη, αφού το έχει καταπιεί ένα «θαλάσσιον κήτος-ένα θαλάσσιον τέρας». Χρόνια μετά, το Ριτσάκι θα βρεθεί στην κοιλιά ενός ψαριού… που θα ψαρέψει ο πατέρας της! Μόνο που η χαρά της επιστροφής της «απωλεσθείς κόρης» δεν θα κρατήσει πολύ. Θα τη φάνε… οι γάτοι, επειδή μυρίζει ψαρίλα! Έτσι, το «πρωτοποριακό» queer ζεύγος Ιατρού, το οποίο ζητά το Ριτσάκι σε γάμο ‒με συνοικέσιο‒ για λογαριασμό του ομοιοπαθούς υιού τους, αναχωρεί άπραγο από την οικία της Φαύστας.
Ο σκηνοθέτης Τάσος Πυργιέρης σημειώνει σχετικά με την παράσταση: «Πάντα ήθελα να ανεβάσω ένα θεατρικό έργο του Μποστ, αυτού του ιδιοφυούς, λογολάγνου και ιδιόρρυθμου καλλιτέχνη. Ο θαυμασμός μου για την ανατρεπτική οπτική των στίχων του, την ευρηματική εικαστική ματιά του και το ευφάνταστο συγγραφικό του έργο με ώθησαν στην ανάγκη να επιλέξω την “Φαύστα”. Αυτή η μοναδική προσωπικότητα, με τον σατιρικό και καυστικό της λόγο, συνδυάζει το αρχαίο ελληνικό δράμα με το θέατρο του παραλόγου, παρουσιάζοντας μια ιστορία που παραμένει εξαιρετικά διαχρονική, αν και έχει τις ρίζες της στην ελληνική ιστορική παράδοση. Η “Φαύστα” είναι μια σάτιρα που αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Το πολυεπίπεδο έμμετρο κείμενο ‒σε δεκαπεντασύλλαβο‒ της “Φαύστας” προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες για καλλιτεχνική και σκηνική έκφραση, αλλά και την ευκαιρία να αναστοχαστούμε τις δικές μας αντιλήψεις για την πολιτική, την εξουσία και την ανθρώπινη φύση. Ο παράλογος λόγος, οι ανορθογραφίες, οι σολοικισμοί καθώς και οι μεταθέσεις γενών, αριθμών και πτώσεων ενισχύουν προοδευτικά ένα οργανωμένο χάος. Το σύμπαν της “Φαύστας” είναι ένας καθρέφτης στον οποίο μπορούμε να δούμε την υπερβολή της ανθρώπινης φύσης, την κωμική και τραγική πλευρά της καθημερινότητας μας. Ο Μποστ σαρκάζει τη μικροαστική θέση της γυναίκας στην οικογένεια αναδεικνύοντας έτσι την υποκρισία της ελληνικής κοινωνίας. Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ επίσης στην ιδιαίτερη, παιχνιδιάρικη και ανάγλυφη γλώσσα του, πάνω στην οποία δουλέψαμε λεπτομερώς με τους ηθοποιούς, προσπαθώντας να διατηρήσουμε την αυθεντικότητα του ύφους του Μποστ, ενώ ταυτόχρονα την κάναμε προσιτή, ζωντανή και κατανοητή για τον σύγχρονο θεατή.
Η δυναμική αυτού του θιάσου βασίζεται στην αγάπη του για το θέατρο, στη χαρά της συνύπαρξης των μελών του πάνω στη σκηνή και της πρόθεσής τους να μεταδώσουν στους θεατές τούς φρενήρεις ρυθμούς των προβών. Είμαι βέβαιος πως, αν ζούσε ο Μποστ, την ημέρα της πρεμιέρας θα μας έκανε το τραπέζι στο αγαπημένο του κουτουκάκι στην Κυδαθηναίων, στην Πλάκα, σατιρίζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο το κάθε λεπτό της παράστασής μας.
Η παρουσίαση της “Φαύστας” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και ανεκτίμητη εμπειρία, καθώς ο χώρος αυτός προσδίδει στο έργο την αίγλη που του αρμόζει, δημιουργώντας το ιδανικό περιβάλλον για να ζωντανέψει για μία ακόμη φορά μπροστά στους θεατές ο ανεπανάληπτος κόσμος του Μποστ».
Την Φαύστα, έναν ρόλο-ορόσημο της νεοελληνικής δραματουργίας, ερμηνεύει η Τζίνη Παπαδοπούλου ενώ παίζουν μαζί της οι ηθοποιοί Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Βασιλική Δέλλιου, Γιάννης Σιάμπαλιας, Πέτρος Σκαρμέας, Χρήστος Σταθούσης. Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Πέμπτη 21, Παρασκευή 22, Σάββατο 23, Κυριακή 24,
Τετάρτη 27, Πέμπτη 28, Παρασκευή 29, Σάββατο 30 Νοεμβρίου στις 21:00
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Τραμπ μήνυσε το CBS για «πειραγμένη και παραπλανητική» συνέντευξη της Κάμαλα Χάρις - Ζητάει 10 δισ. δολάρια
Επεισοδιακά έληξε η κατάληψη στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας από τους εποχικούς πυροσβέστες - Δακρυγόνα και τραυματίες, δείτε βίντεο και φωτογραφίες
Τρομερός Ολυμπιακός στο ΣΕΦ, ισοπέδωσε 95-74 την Μπαρτσελόνα - Βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα