Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Μουσείο Μπενάκη: Κοσμήματα από το χρυσάφι του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε μια εντυπωσιακή έκθεση - Φωτογραφίες
Μουσείο Μπενάκη: Κοσμήματα από το χρυσάφι του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε μια εντυπωσιακή έκθεση - Φωτογραφίες
Περιλαμβάνει περιδέραια, σμιλεμένα δαχτυλίδια και σκουλαρίκια, περόνες αλλά και εργαλεία της ελληνιστικής χρυσοχοΐας
Εκθαμβωτικά δείγματα της πλούσιας ελληνιστικής χρυσοχοΐας και κοσμηματοποιΐας περιλαμβάνει η έκθεση με τίτλο «Τέχνη σε χρυσό. Το κόσμημα στους ελληνιστικούς χρόνους» που ανοίγει σήμερα τις πύλες της για το κοινό, στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού. Πολύτιμα αντικείμενα από τις συλλογές του, από 30 ακόμη ελληνικά και πέντε ξένα μουσεία και από Εφορείες Αρχαιοτήτων της Ελλάδας παρουσιάζονται συγκεντρωμένα με στόχο την γνωριμία του ελληνιστικού κοσμήματος ως αντικειμένου με πλούσιου συμβολισμούς και η διερεύνηση των τεχνικών κατασκευής του.
Η ανάπτυξη της κοσμηματοτεχνίας κατά την ελληνιστική εποχή, από το 323 π.Χ., δηλαδή, τη χρονιά του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μέχρι το 30 π.Χ., όταν η Ρώμη προσάρτησε την Αίγυπτο, ήταν αλματώδης χάρη στην τεράστια έκταση της ελληνιστικής οικουμένης, που εκτεινόταν από την Αδριατική μέχρι το Αφγανιστάν και από την Αιθιοπία μέχρι τη σημερινή Ουκρανία, τις διαρκείς ανταλλαγές εντός ενός τεράστιου δικτύου βασιλείων αλλά και χάρη στην αμέτρητη ποσότητα χρυσού που οικειοποιήθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος από τα θησαυροφυλάκια των Περσών βασιλέων.
Την εποχή εκείνη τα ολόχρυσα και περίτεχνα κοσμήματα χρησιμοποιούνταν ως μέσο στολισμού του γυναικείου σώματος και των ενδυμάτων και αποτελούσαν ένδειξη πλούτου και δύναμης. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις θεωρούνταν αντικείμενα με φυλακτικές ιδιότητες ενώ κάποια από αυτά αφιερώνοντας ως αναθήματα σε θεότητες.
Εντυπωσιακά περιδέραια από ατόφιο χρυσάφι, δαχτυλίδια και σκουλαρίκια με σμιλεμένα μικροσκοπικά σχέδια και μορφές, κοσμήματα για τα μαλλιά, περόνες, στεφάνια ανθισμένα από φύλλα χρυσού, ζώνες με περίτεχνο διάκοσμο, πήλινα αναθεματικά ειδώλια αλλά και εργαλεία κοσμηματοποιΐας που χρονολογούνται τον 2ο αι. π.Χ συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στα εκθέματα μεταφέροντας τον επισκέπτη στο μακρινό παρελθόν, σε μια εποχή ακμής η οποία αποτυπωνόταν περίτρανα μέσα από την ιδιαίτερη αυτή τέχνη. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα πολύτιμα κοσμήματα που προέρχονται από τον «Θησαυρό της Θεσσαλίας / του Καρπενησίου, φιλοτεχνημένα σε σημαντικό μακεδονικό εργαστήριο του 3ου-2ου αι. π.Χ., ιδιοκτησίας, πιθανότατα των Μακεδόνων βασιλέων, τα οποία είναι τοποθετημένα στην καρδιά της έκθεσης μαγνητίζοντας, μοιραία τα βλέμματα.
Η ανάπτυξη της κοσμηματοτεχνίας κατά την ελληνιστική εποχή, από το 323 π.Χ., δηλαδή, τη χρονιά του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μέχρι το 30 π.Χ., όταν η Ρώμη προσάρτησε την Αίγυπτο, ήταν αλματώδης χάρη στην τεράστια έκταση της ελληνιστικής οικουμένης, που εκτεινόταν από την Αδριατική μέχρι το Αφγανιστάν και από την Αιθιοπία μέχρι τη σημερινή Ουκρανία, τις διαρκείς ανταλλαγές εντός ενός τεράστιου δικτύου βασιλείων αλλά και χάρη στην αμέτρητη ποσότητα χρυσού που οικειοποιήθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος από τα θησαυροφυλάκια των Περσών βασιλέων.
Την εποχή εκείνη τα ολόχρυσα και περίτεχνα κοσμήματα χρησιμοποιούνταν ως μέσο στολισμού του γυναικείου σώματος και των ενδυμάτων και αποτελούσαν ένδειξη πλούτου και δύναμης. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις θεωρούνταν αντικείμενα με φυλακτικές ιδιότητες ενώ κάποια από αυτά αφιερώνοντας ως αναθήματα σε θεότητες.
Εντυπωσιακά περιδέραια από ατόφιο χρυσάφι, δαχτυλίδια και σκουλαρίκια με σμιλεμένα μικροσκοπικά σχέδια και μορφές, κοσμήματα για τα μαλλιά, περόνες, στεφάνια ανθισμένα από φύλλα χρυσού, ζώνες με περίτεχνο διάκοσμο, πήλινα αναθεματικά ειδώλια αλλά και εργαλεία κοσμηματοποιΐας που χρονολογούνται τον 2ο αι. π.Χ συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στα εκθέματα μεταφέροντας τον επισκέπτη στο μακρινό παρελθόν, σε μια εποχή ακμής η οποία αποτυπωνόταν περίτρανα μέσα από την ιδιαίτερη αυτή τέχνη. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα πολύτιμα κοσμήματα που προέρχονται από τον «Θησαυρό της Θεσσαλίας / του Καρπενησίου, φιλοτεχνημένα σε σημαντικό μακεδονικό εργαστήριο του 3ου-2ου αι. π.Χ., ιδιοκτησίας, πιθανότατα των Μακεδόνων βασιλέων, τα οποία είναι τοποθετημένα στην καρδιά της έκθεσης μαγνητίζοντας, μοιραία τα βλέμματα.
Επιπλέον, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να πάρουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την κατασκευή των κοσμημάτων της ελληνιστικής εποχής μέσα από πέντε βίντεο-animation, τα οποία παρουσιάζουν τη διαδικασία διαμόρφωσης πέντε επιλεγμένων κοσμημάτων του Μουσείου Μπενάκη αλλά και μέσα από ένα ακόμη βίντεο με την καταγραφή της τριετούς πειραματικής διαδικασίας ανακατασκευής τμήματος ενός βαρύτιμου χρυσού ελληνιστικού διαδήματος.
Το δε παρελθόν δίνει το χέρι του στο παρόν μέσα από την παρουσίαση σύγχρονων δημιουργιών από οκτώ Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.
Ειδήσεις σήμερα:
Δραματική η σύλληψη του φονιά της Δώρας στο Αγρίνιο - Σε έξαλλη κατάσταση, ζητούσε από τον διαπραγματευτή να τον σκοτώσει
Πώς σκοπεύει ο Τραμπ να τελειώσει τον πόλεμο στην Ουκρανία - Το σχέδιο Βανς και τα «αγκάθια»
Δείτε φωτογραφίες: Ασύλητος αρχαίος ελληνικός τάφος βρέθηκε στο Ισραήλ - Ανήκε σε εταίρα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα