Χάρης Φραγκούλης : «Τα σπουδαία έργα που πάνε στον πυρήνα του ανθρώπου είναι διαχρονικά»
16.11.2024
09:28
O «Δον Κάρλος» του Φρίντριχ Σίλλερ, του ρομαντικού ποιητή της γερμανικής λογοτεχνίας, αποτέλεσε την πρώτη πρεμιέρα του ΚΘΒΕ, στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Δεπάστα, ενώ ο Γιάννης Χουβαρδάς μαζί με τη σκηνοθεσία υπογράφει και τη διασκευή, δραματουργική & σκηνική επεξεργασία μετάφρασης αυτής της παραγωγής του ΚΘΒΕ. Το ρόλο του Δον Κάρλος υποδύεται ο Χάρης Φραγκούλης.
Με αυτή την αφορμή ο ηθοποιός μίλησε στο protothema.gr και στον Νίκο Θρασυβούλου. Σχετικά με την υπόθεση της παράστασης ο Σίλλερ χρησιμοποιώντας ως φόντο την Ισπανία του 16ου αιώνα, αμφισβητεί την απολυταρχία της δικής του εποχής, υπερασπιζόμενος την ελευθερία της σκέψης και τις ιδέες του Διαφωτισμού. Μέσα από μια ιδιαιτέρως σύνθετη πλοκή αλλά και από τους πολυδιάστατους χαρακτήρες του έργου, ο συγγραφέας επαναφέρει κρίσιμους διαχρονικούς προβληματισμούς, αναπτύσσοντας διαλεκτικά τη σύγκρουση μεταξύ απολυταρχικής εξουσίας και ελεύθερης δράσης, αυταρχισμού και ανυπακοής, ηθικής επιταγής και νέων ιδανικών, ιδεαλισμού και πραγματικότητας. Ο ηθοποιός επίσης τόνισε ότι το έργο έχει κομμάτια που γράφτηκαν σε διάφορες χρονικές περιόδους και σε απόσταση μεταξύ τους.
Είπε χαρακτηριστικά : «Για να ερμηνεύσω τον ρόλο έπρεπε να μπω στην «πυκνότητα» και την «θερμοκρασία» του κειμένου».
Με αυτή την αφορμή ο ηθοποιός μίλησε στο protothema.gr και στον Νίκο Θρασυβούλου. Σχετικά με την υπόθεση της παράστασης ο Σίλλερ χρησιμοποιώντας ως φόντο την Ισπανία του 16ου αιώνα, αμφισβητεί την απολυταρχία της δικής του εποχής, υπερασπιζόμενος την ελευθερία της σκέψης και τις ιδέες του Διαφωτισμού. Μέσα από μια ιδιαιτέρως σύνθετη πλοκή αλλά και από τους πολυδιάστατους χαρακτήρες του έργου, ο συγγραφέας επαναφέρει κρίσιμους διαχρονικούς προβληματισμούς, αναπτύσσοντας διαλεκτικά τη σύγκρουση μεταξύ απολυταρχικής εξουσίας και ελεύθερης δράσης, αυταρχισμού και ανυπακοής, ηθικής επιταγής και νέων ιδανικών, ιδεαλισμού και πραγματικότητας. Ο ηθοποιός επίσης τόνισε ότι το έργο έχει κομμάτια που γράφτηκαν σε διάφορες χρονικές περιόδους και σε απόσταση μεταξύ τους.
Είπε χαρακτηριστικά : «Για να ερμηνεύσω τον ρόλο έπρεπε να μπω στην «πυκνότητα» και την «θερμοκρασία» του κειμένου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr