Η μεγάλη Γαλλίδα καλλιτέχνις Annete Messager για πρώτη φορά στην Ελλάδα
26.10.2013
15:57
Η γκαλερί Bernier/Eliades εγκαινιάζει, ατομική έκθεση της εμβληματικής καλλιτέχνιδας Γαλλίδας Annette
Messager, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου - Η καλλιτέχνης θα παρευρεθεί στα εγκαίνια
Η Annette Messager (Αννέτ Μεσαζέ), είναι μία από τις σημαντικότερες καλλιτέχνιδες του 20ου
αιώνα και σημαντικότατη φιγούρα για το φεμινιστικό κίνημα της Γαλλίας κατά την διάρκεια του '70.
Ξεκίνησε την καριέρα της τη δεκαετία του ‘70, εξερευνώντας αρχικά την δική της ταυτότητα και κατά προέκταση το ρόλο της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία της εποχής.
Σταδιακά αυτή η εξερεύνηση απέκτησε ένα πιο οικουμενικό και διαχρονικό χαρακτήρα. Ο ρόλος των άλλων –του Άλλου- στη διαμόρφωση της ταυτότητας, αποτελεί έως σήμερα ένα από τα κύρια θέματα της δουλειάς της.
Παράλληλα το έργο της χαρακτηρίζει η διερεύνηση της πολυμορφίας και της πολυποικιλότητας των αντικειμένων, της γλώσσας, και των εννοιών. Οι έννοιες της κατοχής και της οικειοποίησης, σύμφωνα με την ίδια, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της.
Την εποχή που κυριαρχούσε ο μινιμαλισμός και η εννοιολογική τέχνη, η Messager κόντρα στο ρεύμα, ενσωμάτωσε το πλέξιμο, το ράψιμο και το κέντημα, στο καλλιτεχνικό της λεξιλόγιο, οικιακές πρακτικές συνδεδεμένες με το γυναικείο φύλο που απέχουν πολύ απ’ τις συνήθεις τεχνικές των Καλών Τεχνών.
Η έννοια του σπιτιού, του οικείου την ενδιαφέρει πολύ, γι΄ αυτό και ανέκαθεν χρησιμοποιούσε υλικά που βρίσκει κανείς μέσα σε αυτό: ξυλομπογιές, υφάσματα, κάλτσες, δίχτυα, είδη ραψίματος, αποκόμματα εφημερίδων, «οτιδήποτε φτάνει στο σπίτι και παραμένει εκεί». Ακόμη και τώρα, στην high- tech εποχή μας, η Μessager εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα ίδια καθημερινά, απλά, υλικά, που δεν συνδέονται με τις τεχνολογίες του σήμερα, επιδιώκοντας τη διαχρονικότητα και την υπέρβαση του προσωρινού.
αιώνα και σημαντικότατη φιγούρα για το φεμινιστικό κίνημα της Γαλλίας κατά την διάρκεια του '70.
Ξεκίνησε την καριέρα της τη δεκαετία του ‘70, εξερευνώντας αρχικά την δική της ταυτότητα και κατά προέκταση το ρόλο της γυναίκας στη γαλλική κοινωνία της εποχής.
Σταδιακά αυτή η εξερεύνηση απέκτησε ένα πιο οικουμενικό και διαχρονικό χαρακτήρα. Ο ρόλος των άλλων –του Άλλου- στη διαμόρφωση της ταυτότητας, αποτελεί έως σήμερα ένα από τα κύρια θέματα της δουλειάς της.
Παράλληλα το έργο της χαρακτηρίζει η διερεύνηση της πολυμορφίας και της πολυποικιλότητας των αντικειμένων, της γλώσσας, και των εννοιών. Οι έννοιες της κατοχής και της οικειοποίησης, σύμφωνα με την ίδια, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της.
Την εποχή που κυριαρχούσε ο μινιμαλισμός και η εννοιολογική τέχνη, η Messager κόντρα στο ρεύμα, ενσωμάτωσε το πλέξιμο, το ράψιμο και το κέντημα, στο καλλιτεχνικό της λεξιλόγιο, οικιακές πρακτικές συνδεδεμένες με το γυναικείο φύλο που απέχουν πολύ απ’ τις συνήθεις τεχνικές των Καλών Τεχνών.
Η έννοια του σπιτιού, του οικείου την ενδιαφέρει πολύ, γι΄ αυτό και ανέκαθεν χρησιμοποιούσε υλικά που βρίσκει κανείς μέσα σε αυτό: ξυλομπογιές, υφάσματα, κάλτσες, δίχτυα, είδη ραψίματος, αποκόμματα εφημερίδων, «οτιδήποτε φτάνει στο σπίτι και παραμένει εκεί». Ακόμη και τώρα, στην high- tech εποχή μας, η Μessager εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα ίδια καθημερινά, απλά, υλικά, που δεν συνδέονται με τις τεχνολογίες του σήμερα, επιδιώκοντας τη διαχρονικότητα και την υπέρβαση του προσωρινού.
Στην έκθεση αυτή τα έργα έχουν επιλεχθεί αποκλειστικά από την ίδιαı το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά αντιπροσωπευτικά κομμάτια της δουλειάς της των τελευταίων δεκαετιών (1990-2010), από τις σειρές εγκαταστάσεων που την έκαναν παγκοσμίως γνωστή. Από τη γνωστή σειρά των Επιθυμιών της, Οι Eπιθυμίες μου κάτω από Δίχτυ (Mes Voeux sous filets), κορνιζαρισμένες ασπρόμαυρες φωτογραφίες σημείων του ανθρωπίνου σώματος, καλυμμένες με δίχτυ, δημιουργούν μια εγκατάσταση που γεφυρώνει τη γλυπτική με τη φωτογραφία. Όπως τα «τάματα» που συναντάμε στις εκκλησίες, αυτά τα μάτια, στόματα, μέλη κ.α. είναι αποκομμένα από το σύνολο κι ανεξάρτητα από το σώμα απ΄ το οποίο προήλθαν.
Παραπέμποντας ταυτόχρονα στις επιθυμίες, τα θαύματα και τους όρκους, οι Επιθυμίες της Messager παίζουν ταυτόχρονα με το φετίχ, την ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα ενώ παράλληλα υπενθυμίζουν το αναπόφευκτο της θνησιμότητάς μας.
Εγκαίνια 21 Νοεμβρίου 20:00-22:00
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr