Θεωρείται ο μοντέρνος ευρωπαίος «πατέρας» της φωτογραφίας. Είναι ένας από τους σηγμαντικότερους φωτογράφους του εικοστού αιώνα και ένας εκ των ιδρυτών του θρυλικού πλέον φωτογραφικού πρακτορείου Magnum.
Ο Henri Cartier Bresson, o Γάλλος φωτογράφος-μαέστρος, με το χιούμορ στην εικόνα και την απόλυτη εξύμνηση "της στιγμιαίας" φωτογραφίας, ήταν επίσης ένας εξαιρετικός κειμενογράφος και τα κείμενα του για την φωτογραφία είναι πια κλασσικά.
Μετά την πρώτη του έκδοση στη σειρά των «Φυλλαδίων» της Άγρας, το κείμενο επανεκδίδεται στη νέα σειρά του «Άτακτου Λαγού».
«Η φωτογραφία είναι για μένα η αναγνώριση μέσα στην ίδια την πραγματικότητα ενός ρυθμού επιφανειών, γραμμών ή αξιών∙ το μάτι αποσπά το θέμα κι η μηχανή δεν έχει παρά να κάνει τη δουλειά της, να αποτυπώσει στο φιλμ την απόφαση του ματιού. Μια φωτογραφία βλέπεται στο σύνολό της, με μια ματιά, σαν πίνακας∙ η σύνθεση είναι μια συγχρονισμένη συμμαχία, ο οργανικός συντονισμός κάποιων ορατών στοιχείων. Δεν συνθέτουμε δίχως λόγο, χρειάζεται μια αναγκαιότητα, και δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τη μορφή από το περιεχόμενο. Στη φωτογραφία υπάρχει μια καινούργια πλαστική, έργο των στιγμιαίων γραμμών∙ δουλεύουμε με την κίνηση, μ’ ένα είδος προαισθήματος της ζωής, και η φωτογραφία οφείλει να αγγίζει μέσω της κίνησης την εκφραστική ισορροπία.»