Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Ο πίνακας του Ρενουάρ, που αγοράστηκε για επτά δολάρια, θα επιστραφεί στο μουσείο
Ο πίνακας του Ρενουάρ, που αγοράστηκε για επτά δολάρια, θα επιστραφεί στο μουσείο
Πρόκειται για το έργο "Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα" του 1879 - Το μουσείο παρουσίασε πολλές αποδείξεις ότι ο πίνακας είχε κλαπεί
Έναντι επτά δολαρίων είχε αγοραστεί ένας μικρός πίνακας του Ρενουάρ σε ένα παζάρι, όμως η περιπέτειά του δεν τελείωσε εκεί. Μέχρι τότε κανείς δεν γνώριζε πως η αξία του ξεπερνούσε τα 100.000 δολάρια, ενώ σύμφωνα με απόφαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου της Βιρτζίνιαμ θα πρέπει να επιστραφεί στο μουσείο απ' όπου είχε κλαπεί το 1951.
Συγκεκριμένα, το έργο "Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα", που ζωγραφίστηκε από τον Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ το 1879 και το μέγεθός του δεν ξεπερνάει αυτό μιας χαρτοπετσέτας, βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ της Μάρσια "Μάρθα" Φάκουα και του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης. Η δικαστής Λεόνι Μπρινκίμα απέρριψε ωστόσο τον ισχυρισμό της πρώην γυμνάστριας από το Λάβετσβιλ ότι ο πίνακας της ανήκει, σημειώνοντας ότι ο τίτλος ιδιοκτησίας δεν μπορεί να μεταβιβαστεί εφόσον το αντικείμενο είναι προϊόν κλοπής.
"Το μουσείο παρουσίασε πολλές αποδείξεις ότι ο πίνακας είχε κλαπεί", είπε η δικαστής, επισημαίνοντας ότι είχε γίνει καταγγελία στην αστυνομία το 1951 αλλά και τα αρχεία του μουσείου που έδειχναν ότι το έργο του ανήκε. "Δεν έχετε καμία απόδειξη ότι το έργο δεν είχε κλαπεί", πρόσθεσε η δικαστής απευθυνόμενη στην Φάκουα.
Η ιστορία του πίνακα
Να σημειωθεί πως η γυναίκα είχε αγοράσει τον πίνακα σε ένα παζάρι στη Δυτική Βιρτζίνια, στα τέλη του 2009 επειδή της άρεσε η... κορνίζα. Πλήρωσε συνολικά επτά δολάρια για το έργο του Ρενουάρ και για ένα κουτί με διάφορα μικροπράγματα. Μολονότι στην κορνίζα υπήρχε η επιγραφή "Ρενουάρ 1841-1919" η Φάκουα αγνοούσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό πίνακα του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου και τον φύλαξε για δυόμισι χρόνια σε μια σακούλα σκουπιδιών. Η μητέρα της, που είναι καθηγήτρια τέχνης και ζωγράφος, την προέτρεψε να τον εκτιμήσει τον Ιούλιο του 2012 και ο οίκος δημοπρασιών στον οποίο απευθύνθηκε επιβεβαίωσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό Ρενουάρ.
Όταν η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το Μουσείο Τέχνης της Βαλτιμόρης παρενέβη υποστηρίζοντας ότι ο πίνακας είχε κλαπεί από τη συλλογή του το 1951.
Παραμένει αδιευκρίνιστο πού βρισκόταν ο πίνακας από την ημέρα που κλάπηκε, τον Νοέμβριο του 1951, μέχρι την επανεμφάνισή του στο παζάρι.
Συγκεκριμένα, το έργο "Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα", που ζωγραφίστηκε από τον Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ το 1879 και το μέγεθός του δεν ξεπερνάει αυτό μιας χαρτοπετσέτας, βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ της Μάρσια "Μάρθα" Φάκουα και του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης. Η δικαστής Λεόνι Μπρινκίμα απέρριψε ωστόσο τον ισχυρισμό της πρώην γυμνάστριας από το Λάβετσβιλ ότι ο πίνακας της ανήκει, σημειώνοντας ότι ο τίτλος ιδιοκτησίας δεν μπορεί να μεταβιβαστεί εφόσον το αντικείμενο είναι προϊόν κλοπής.
"Το μουσείο παρουσίασε πολλές αποδείξεις ότι ο πίνακας είχε κλαπεί", είπε η δικαστής, επισημαίνοντας ότι είχε γίνει καταγγελία στην αστυνομία το 1951 αλλά και τα αρχεία του μουσείου που έδειχναν ότι το έργο του ανήκε. "Δεν έχετε καμία απόδειξη ότι το έργο δεν είχε κλαπεί", πρόσθεσε η δικαστής απευθυνόμενη στην Φάκουα.
Η ιστορία του πίνακα
Να σημειωθεί πως η γυναίκα είχε αγοράσει τον πίνακα σε ένα παζάρι στη Δυτική Βιρτζίνια, στα τέλη του 2009 επειδή της άρεσε η... κορνίζα. Πλήρωσε συνολικά επτά δολάρια για το έργο του Ρενουάρ και για ένα κουτί με διάφορα μικροπράγματα. Μολονότι στην κορνίζα υπήρχε η επιγραφή "Ρενουάρ 1841-1919" η Φάκουα αγνοούσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό πίνακα του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου και τον φύλαξε για δυόμισι χρόνια σε μια σακούλα σκουπιδιών. Η μητέρα της, που είναι καθηγήτρια τέχνης και ζωγράφος, την προέτρεψε να τον εκτιμήσει τον Ιούλιο του 2012 και ο οίκος δημοπρασιών στον οποίο απευθύνθηκε επιβεβαίωσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό Ρενουάρ.
Όταν η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το Μουσείο Τέχνης της Βαλτιμόρης παρενέβη υποστηρίζοντας ότι ο πίνακας είχε κλαπεί από τη συλλογή του το 1951.
Παραμένει αδιευκρίνιστο πού βρισκόταν ο πίνακας από την ημέρα που κλάπηκε, τον Νοέμβριο του 1951, μέχρι την επανεμφάνισή του στο παζάρι.
Το "Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα" περιήλθε στην κατοχή του μουσείου από τη συλλέκτρια Σάιντι Μέι. Η οικογένειά της το είχε αγοράσει από μια παρισινή γκαλερί το 1926 και η Μέι το δάνεισε στο μουσείο για να εκτεθεί μαζί με άλλα έργα. Η συλλέκτρια πέθανε το Μάιο του 1951 και κληροδότησε τη συλλογή της στο μουσείο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα