Φωτιές και στη Γαλλία ανάβει ο Τζορτζ Κλούνεϊ
Φωτιές και στη Γαλλία ανάβει ο Τζορτζ Κλούνεϊ
Πήρε φόρα ο αμερικανός ηθοποιός και μετά τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, ζήτησε και την επιστροφή της Μόνα Λίζα στην Ιταλία
Πήρε φόρα και δεν σταματάει ο Τζόρτζ Κλούνεϊ, ο οποίος εξελίσσεται σε μεγάλο υποστηρικτή των χωρών που διεκδικούν την επιστροφή έργων τέχνης στις πατρίδες των δημιουργών τους.
Έτσι μετά τις φωτιές που άναψε στη Βρετανία με την ανοιχτή υποστήριξη του για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το βρετανικό μουσείο στην Αθήνα, τώρα ανάβει φωτιές και στη Γαλλία αναβιώνοντας το παλαιό αίτημα των Ιταλών για την επιστροφή στην Ιταλία της Μόνα Λίζα. Ο σπουδαίος πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μέχρι σήμερα αποτελεί το κορυφαίο έκθεμα του μουσείο του Λούβρου.
Ακολούθησε, μάλιστα, την ίδια μέθοδο, με την περίπτωση της Βρετανίας όταν δεν δίστασε να θίξει το θέμα επί βρετανικού εδάφους, διατυπώνοντας το αίτημά του στη συνέντευξη τύπου για την προώθηση της ταινίας του «Monuments Men» στην Ιταλία, η οποία (κατά σύμπτωση;) εξιστορεί την προσπάθεια ιστορικών και αρχαιολόγων για την σωτηρία έργων τέχνης από τους Ναζί και την επιστροφή τους στις χώρες όπου δημιουργήθηκαν.
Η Μόνα Λίζα αποκτήθηκε από τον γάλλο βασιλιά Φραγκίσκο Ι λίγο μετά την ολοκλήρωσή της το 1518 και από το 1797 φιλοξενείται στο Λούβρο.
Κατά καιρούς διάφοροι Ιταλοί έχουν διατυπώσει αίτημα επιστροφής του έργου στη χώρα τους με τελευταία την προσπάθεια του υπουργείου Πολιτισμού και της επαρχίας της Φλωρεντίας το 2012 όταν συγκέντρωσαν από κοινού 150.000 υπογραφές για τον δανεισμό του πίνακα στη γκαλερί Ουφίτσι για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ανάκτησή του από τον Βιντσέντζο Περούτζια, ο οποίος ήθελε να τον επιστρέψει στην Ιταλία. Τότε, το 1913, ήταν και η τελευταία φορά που ο πίνακας εκτέθηκε στην Ιταλία, στη Φλωρεντία και τη Ρώμη.
Η απάντηση του μουσείου, όμως, ήταν αρνητική κυρίως λόγω του φόβου ότι η Ιταλία δεν θα επιστρέψει τον πίνακα, αν και η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι ο πίνακας ήταν πολύ ευαίσθητος για να μετακινηθεί.
Έτσι μετά τις φωτιές που άναψε στη Βρετανία με την ανοιχτή υποστήριξη του για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το βρετανικό μουσείο στην Αθήνα, τώρα ανάβει φωτιές και στη Γαλλία αναβιώνοντας το παλαιό αίτημα των Ιταλών για την επιστροφή στην Ιταλία της Μόνα Λίζα. Ο σπουδαίος πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μέχρι σήμερα αποτελεί το κορυφαίο έκθεμα του μουσείο του Λούβρου.
Ακολούθησε, μάλιστα, την ίδια μέθοδο, με την περίπτωση της Βρετανίας όταν δεν δίστασε να θίξει το θέμα επί βρετανικού εδάφους, διατυπώνοντας το αίτημά του στη συνέντευξη τύπου για την προώθηση της ταινίας του «Monuments Men» στην Ιταλία, η οποία (κατά σύμπτωση;) εξιστορεί την προσπάθεια ιστορικών και αρχαιολόγων για την σωτηρία έργων τέχνης από τους Ναζί και την επιστροφή τους στις χώρες όπου δημιουργήθηκαν.
Η Μόνα Λίζα αποκτήθηκε από τον γάλλο βασιλιά Φραγκίσκο Ι λίγο μετά την ολοκλήρωσή της το 1518 και από το 1797 φιλοξενείται στο Λούβρο.
Κατά καιρούς διάφοροι Ιταλοί έχουν διατυπώσει αίτημα επιστροφής του έργου στη χώρα τους με τελευταία την προσπάθεια του υπουργείου Πολιτισμού και της επαρχίας της Φλωρεντίας το 2012 όταν συγκέντρωσαν από κοινού 150.000 υπογραφές για τον δανεισμό του πίνακα στη γκαλερί Ουφίτσι για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ανάκτησή του από τον Βιντσέντζο Περούτζια, ο οποίος ήθελε να τον επιστρέψει στην Ιταλία. Τότε, το 1913, ήταν και η τελευταία φορά που ο πίνακας εκτέθηκε στην Ιταλία, στη Φλωρεντία και τη Ρώμη.
Η απάντηση του μουσείου, όμως, ήταν αρνητική κυρίως λόγω του φόβου ότι η Ιταλία δεν θα επιστρέψει τον πίνακα, αν και η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι ο πίνακας ήταν πολύ ευαίσθητος για να μετακινηθεί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα