Μαστίγια, προφυλακτικά και... χειροπέδες στις Κάννες
20.05.2014
15:56
Στα 80 της, παρούσα στο φεστιβάλ και η Σοφία Λόρεν - Μαριόν Κοτιγιάρ στο Δημήτρη Δανίκα: Μπορώ με την ίδια άνεση μπορώ να παίξω μια πανάσχημη και την κουκλάρα
Το πρώτο μισό του φεστιβάλ των Καννών, αφιερωμένο στις... παρτούζες του Ντομινίκ Στρος Καν, στα μπουκώματα του Yves Saint Laurent και στον οδηγό οργίων της Kama Sutra!
Το δεύτερο μισό -ως φαίνεται- είναι αφιερωμένο στο προλεταριάτο, την αριστερά, στον... Τσίπρα αλλά και σε καραμπινάτη προπαγάνδα εναντίον Πούτιν και Ρωσίας και υπέρ Τσετσενίας!
Κάπως έτσι έπιασα σήμερα τo πρωί τον εαυτό μου να... ροχαλίζει! Ετσι το λέω για να δείξω την πλήξη μου! Φανταστείτε τη σκηνή. Επί της οθόνης η Γαλλίδα κούκλα Μαριόν Κοτιγιάρ! Με Όσκαρ παρακαλώ για την εξαιρετική ταυτοποίησή της ως Εντίθ Πιάφ στο πασίγνωστο και δακρύβρεχτο μελόδραμα: «Η ζωή σαν τριαντάφυλλο».
Η Κοτιγιάρ, λοιπόν, εντελώς άβαφη, εντελώς «καθημερινή» και εντελώς... εργάτρια!
«Ηθελα να δοκιμάσω», λέει, «να πειραματιστώ. Κάθε χαρακτήρας με τις απαιτήσεις του».
Του γαλλικού προλεταριάτου, λοιπόν. Ως πρόβατο στη σφαγή. Να απολυθεί. Εκτός κι αν οι συνάδελφοί της θα ψήφιζαν εναντίον ενός μπόνους χιλίων ευρώ προς έκαστο προλετάριο. Απίστευτο;
Το δεύτερο μισό -ως φαίνεται- είναι αφιερωμένο στο προλεταριάτο, την αριστερά, στον... Τσίπρα αλλά και σε καραμπινάτη προπαγάνδα εναντίον Πούτιν και Ρωσίας και υπέρ Τσετσενίας!
Κάπως έτσι έπιασα σήμερα τo πρωί τον εαυτό μου να... ροχαλίζει! Ετσι το λέω για να δείξω την πλήξη μου! Φανταστείτε τη σκηνή. Επί της οθόνης η Γαλλίδα κούκλα Μαριόν Κοτιγιάρ! Με Όσκαρ παρακαλώ για την εξαιρετική ταυτοποίησή της ως Εντίθ Πιάφ στο πασίγνωστο και δακρύβρεχτο μελόδραμα: «Η ζωή σαν τριαντάφυλλο».
Η Κοτιγιάρ, λοιπόν, εντελώς άβαφη, εντελώς «καθημερινή» και εντελώς... εργάτρια!
«Ηθελα να δοκιμάσω», λέει, «να πειραματιστώ. Κάθε χαρακτήρας με τις απαιτήσεις του».
Του γαλλικού προλεταριάτου, λοιπόν. Ως πρόβατο στη σφαγή. Να απολυθεί. Εκτός κι αν οι συνάδελφοί της θα ψήφιζαν εναντίον ενός μπόνους χιλίων ευρώ προς έκαστο προλετάριο. Απίστευτο;
Το αφεντικό, λοιπόν, έστρεψε το δίλημμα στους εργάτες. Θέλετε αλληλεγγύη και παραμονή της Κοτιγιάρ στην εργασία; Ε, τότε θα χάσετε χίλια τάλαρα. Διαλέξτε!
Ως εκ τούτου η Κοτιγιάρ παίρνει σβάρνα τις γειτονιές και χτυπάει πόρτες. Θα με υποστηρίξεις; Α, ξέρεις έχω ανάγκη τα λεφτά. Εσύ; Εγώ μαζί σου. Εσύ; Εγώ θέλω αλλά ο άντρας μου ουρλιάζει!
Η ταινία «Δύο μέρες, μία νύχτα» είναι των Βέλγων αδελφών Ζαν Πιέρ και Λικ Νταρντέν. Ποιοι είναι αυτοί; Δύο τύποι που μέχρι στιγμής έχουν δαφνοστεφανωθεί στις Κάννες με δύο Χρυσούς Φοίνικες!
Ομως η Μαριόν (κάπου 39 αλλά διαθέτει το κορμί, το πρόσωπο και την ευλιγισία εικοσάρας) εμφανίστηκε στις Κάννες εντελώς διαφορετική. Αυτό δα έλειπε. Να παίζει την εργάτρια και στην πραγματική της ζωή. Βαμμένη επιμελώς. Ως πρόσωπο Dior. Με ετήσιο συμβόλαιο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Οπότε η σκέψη και ο προβληματισμός αυτονόητος. Αφού ρε κορίτσι μου είσαι τόσο ευαισθητοποιημένη για τα εργατικά θέματα, γιατί δε μοιράζεις τα μισά από τις αμοιβές σου; Οπως ας πούμε κάνει η Ανζελίνα Τζολί...
«Επειδή πιστεύω ότι η φιλανθρωπία είναι μια μορφή υποκρισίας».
Το φόρεμα κλειστό μέχρι το λαιμό. Αμάνικο. Το μήκος λίγο πάνω από τα γόνατα. Τονίζοντας τις γραμμές της. Και στα πόδια της ένα ζευγάρι μπότες. Κουκλάρα!
«Συγκινούμαι με τους μαχητές της ζωής. Με ανθρώπους που πάνε κόντρα σε όλα», λέει.
Και το Όσκαρ; «Ουδέποτε σκέφτομαι τα βραβεία. Ποτέ. Και ουδέποτε είχα ονειρευτεί ότι θα πάρω Οσκαρ. Ούτε στα κρυφά όνειρά μου».
Και η μέθοδός σου; «Δεν έχω. Προσαρμόζομαι από ταινία σε ταινία. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του ρόλου. Πάντως η επιτυχία ακούει σε τρεις λέξεις: Δουλειά, δουλειά, δουλειά. Με εξαντλητική προσπάθεια και με αλλεπάλληλες πρόβες. Δηλαδή για να μεταδώσω στον θεατή την αίσθηση του αυθεντικού και του αυτοσχεδιασμού, πρέπει προηγουμένως να έχω μελετήσει το κάθε τι. Ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια»
Και πώς «απέδρασες» από την εικόνα μιας πανέμορφης γυναίκας; «Με μια καλή διαχείριση ενός χαρίσματος που λέγεται «μεταμόρφωση». Είτε το φέρεις ως ηθοποιός είτε όχι. Η «μεταμόρφωση» είναι το μυστικό. Έτσι με την ίδια άνεση μπορώ να παίξω μια πανάσχημη γυναίκα και σε μια άλλη ταινία την κούκλα».
Στο περιθώριο του φεστιβάλ εξακολουθεί να κυκλοφορεί ο θόρυβος με τα όργια του Στρος Καν (Ζεράρ Ντεπαρντιέ).
Για δύο λόγους:
Ο πρώτος έχει να κάνει με το πάρτι. Ο δεύτερος με τον δικηγόρο του Στρος Καν.
Στο πάρτι συνέβαιναν τα εξής πικάντικα. Μόλις έμπαινες, κάποια ζουμερή «συνοδός» σου έδειχνε την γκαρνταρόμπα. Οπου αναγκαστικά έπρεπε να φορέσεις μπουρνούζι! Το σήμα κατατεθέν της «διασταύρωσης» του σεξομανιακού Στρος Καν με την Αμερικανοαφρικάνα καμαριέρα.
Με το μπουρνούζι λοιπόν κατέληγες σε δεύτερο πάγκο. Όπου μια δεύτερη, εξίσου ζουμερή «συνοδός» σε τρατάριζε με μια τσάντα. Μια τσάντα με ένα ζευγάρι χειροπέδες, ένα μαστίγιο και μερικά προφυλακτικά.
Η διαφορά είναι ότι ο Ντομινίκ χρησιμοποιούσε αυτά τα «εργαλεία» συχνά. Εσύ-πλην του προφυλακτικού- ούτε μία φορά!
Πόσο είπες; Ογδόντα; Αδύνατον να το πιστέψω. Κανείς δεν το πιστεύει. Οτι αυτή η πανύψηλη γυναικάρα, η Σοφία Λόρεν φυσικά, θα κλείσει εντός ολίγου τα ογδόντα χρονάκια!
«Χωρίς χημικά και άλλα πλαστικά. Η διατήρησή μου οφείλεται στο DNA από την ρίζα της μητέρας μου. Κοιτάξτε, ας πούμε, την αδελφή μου», τόνισε η Ιταλίδα.
Εξακολουθεί να πορεύεται με την ίδια φιλαρέσκεια και με την ίδια κομψότητα. Στις Κάννες για τον κανακάρη της Εντοάρντο Πόντι (από τον μακαρίτη διάσημο Ιταλό παραγωγό Κάρλο Πόντι) και για να δώσει Master class στους επισκέπτες του φεστιβάλ. Ο γιος της λοιπόν με μικρού μήκους ταινία, με πρωταγωνίστρια τη μαμά. Και το master class για την ηθοποιία!
Ευλογημένη γυναίκα. Για να δούμε ποια απ' όλες τις μικρές, έπειτα από πολλά χρόνια, θα καταφέρει το αδιανότητο. Να διατηρήσει την κορμοστασιά, την αξιοπρέπεια και την μαγκιά μιας Λόρεν!
Ως εκ τούτου η Κοτιγιάρ παίρνει σβάρνα τις γειτονιές και χτυπάει πόρτες. Θα με υποστηρίξεις; Α, ξέρεις έχω ανάγκη τα λεφτά. Εσύ; Εγώ μαζί σου. Εσύ; Εγώ θέλω αλλά ο άντρας μου ουρλιάζει!
Η ταινία «Δύο μέρες, μία νύχτα» είναι των Βέλγων αδελφών Ζαν Πιέρ και Λικ Νταρντέν. Ποιοι είναι αυτοί; Δύο τύποι που μέχρι στιγμής έχουν δαφνοστεφανωθεί στις Κάννες με δύο Χρυσούς Φοίνικες!
Μαριόν Κοτιγιάρ: Μπορώ και όμορφη και άσχημη
Ομως η Μαριόν (κάπου 39 αλλά διαθέτει το κορμί, το πρόσωπο και την ευλιγισία εικοσάρας) εμφανίστηκε στις Κάννες εντελώς διαφορετική. Αυτό δα έλειπε. Να παίζει την εργάτρια και στην πραγματική της ζωή. Βαμμένη επιμελώς. Ως πρόσωπο Dior. Με ετήσιο συμβόλαιο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Οπότε η σκέψη και ο προβληματισμός αυτονόητος. Αφού ρε κορίτσι μου είσαι τόσο ευαισθητοποιημένη για τα εργατικά θέματα, γιατί δε μοιράζεις τα μισά από τις αμοιβές σου; Οπως ας πούμε κάνει η Ανζελίνα Τζολί...
«Επειδή πιστεύω ότι η φιλανθρωπία είναι μια μορφή υποκρισίας».
Το φόρεμα κλειστό μέχρι το λαιμό. Αμάνικο. Το μήκος λίγο πάνω από τα γόνατα. Τονίζοντας τις γραμμές της. Και στα πόδια της ένα ζευγάρι μπότες. Κουκλάρα!
«Συγκινούμαι με τους μαχητές της ζωής. Με ανθρώπους που πάνε κόντρα σε όλα», λέει.
Και το Όσκαρ; «Ουδέποτε σκέφτομαι τα βραβεία. Ποτέ. Και ουδέποτε είχα ονειρευτεί ότι θα πάρω Οσκαρ. Ούτε στα κρυφά όνειρά μου».
Και η μέθοδός σου; «Δεν έχω. Προσαρμόζομαι από ταινία σε ταινία. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του ρόλου. Πάντως η επιτυχία ακούει σε τρεις λέξεις: Δουλειά, δουλειά, δουλειά. Με εξαντλητική προσπάθεια και με αλλεπάλληλες πρόβες. Δηλαδή για να μεταδώσω στον θεατή την αίσθηση του αυθεντικού και του αυτοσχεδιασμού, πρέπει προηγουμένως να έχω μελετήσει το κάθε τι. Ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια»
Και πώς «απέδρασες» από την εικόνα μιας πανέμορφης γυναίκας; «Με μια καλή διαχείριση ενός χαρίσματος που λέγεται «μεταμόρφωση». Είτε το φέρεις ως ηθοποιός είτε όχι. Η «μεταμόρφωση» είναι το μυστικό. Έτσι με την ίδια άνεση μπορώ να παίξω μια πανάσχημη γυναίκα και σε μια άλλη ταινία την κούκλα».
Μαστίγια, προφυλακτικά, χειροπέδες, μπουρνούζια
Στο περιθώριο του φεστιβάλ εξακολουθεί να κυκλοφορεί ο θόρυβος με τα όργια του Στρος Καν (Ζεράρ Ντεπαρντιέ).
Για δύο λόγους:
Ο πρώτος έχει να κάνει με το πάρτι. Ο δεύτερος με τον δικηγόρο του Στρος Καν.
Στο πάρτι συνέβαιναν τα εξής πικάντικα. Μόλις έμπαινες, κάποια ζουμερή «συνοδός» σου έδειχνε την γκαρνταρόμπα. Οπου αναγκαστικά έπρεπε να φορέσεις μπουρνούζι! Το σήμα κατατεθέν της «διασταύρωσης» του σεξομανιακού Στρος Καν με την Αμερικανοαφρικάνα καμαριέρα.
Με το μπουρνούζι λοιπόν κατέληγες σε δεύτερο πάγκο. Όπου μια δεύτερη, εξίσου ζουμερή «συνοδός» σε τρατάριζε με μια τσάντα. Μια τσάντα με ένα ζευγάρι χειροπέδες, ένα μαστίγιο και μερικά προφυλακτικά.
Η διαφορά είναι ότι ο Ντομινίκ χρησιμοποιούσε αυτά τα «εργαλεία» συχνά. Εσύ-πλην του προφυλακτικού- ούτε μία φορά!
H Σοφία και οι άλλες...
Πόσο είπες; Ογδόντα; Αδύνατον να το πιστέψω. Κανείς δεν το πιστεύει. Οτι αυτή η πανύψηλη γυναικάρα, η Σοφία Λόρεν φυσικά, θα κλείσει εντός ολίγου τα ογδόντα χρονάκια!
«Χωρίς χημικά και άλλα πλαστικά. Η διατήρησή μου οφείλεται στο DNA από την ρίζα της μητέρας μου. Κοιτάξτε, ας πούμε, την αδελφή μου», τόνισε η Ιταλίδα.
Εξακολουθεί να πορεύεται με την ίδια φιλαρέσκεια και με την ίδια κομψότητα. Στις Κάννες για τον κανακάρη της Εντοάρντο Πόντι (από τον μακαρίτη διάσημο Ιταλό παραγωγό Κάρλο Πόντι) και για να δώσει Master class στους επισκέπτες του φεστιβάλ. Ο γιος της λοιπόν με μικρού μήκους ταινία, με πρωταγωνίστρια τη μαμά. Και το master class για την ηθοποιία!
Ευλογημένη γυναίκα. Για να δούμε ποια απ' όλες τις μικρές, έπειτα από πολλά χρόνια, θα καταφέρει το αδιανότητο. Να διατηρήσει την κορμοστασιά, την αξιοπρέπεια και την μαγκιά μιας Λόρεν!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr