Άδοξο τέλος για τις «Θεσμοφοριάζουσες» - Ποιοι τσακώθηκαν και γιατί
08.09.2014
11:52
Απλήρωτοι οι συντελεστές της παράστασης-Η οργή του Διονύση Τσακνή κατά του επιχειρήματία και παραγωγού Φάνη Κιρκινέζου και τα σχόλια του Γιώργου Κιμούλη και του Σταμάτη Κραουνάκη για το κατέβασμα του έργου
Η εταιρία Ακροπόλ «κατεβάζει» πρόωρα την παράσταση «Θερμοφοριάζουσες», μετά από καταγγελίες και εξώδικα των συντελεστών της παράστασης που -όπως ισχυρίζονται- έμειναν απλήρωτοι. Την δικαστική οδό, ακολούθησε και ο Διονύσης Τσακνής, ο οποίος μέσα από επιστολή του στον Τύπο θέλησε να γνωστοποίησει την καταγγελία της σύμβασής του και την απαγόρευση χρήσης της μουσικής του στην παράσταση. Ο γνωστός συνθέτης, μάλιστα, ζήτησε την εισαγγελική παρέμβαση ώστε να οι αστυνομικοί να απαγορεύσουν να παιχτεί η παράσταση που είχε προγραμματιστεί στην Νίκαια. Στην επιστολή του εκφράζει την οργή του κατά του επιχειρήματία και παραγωγού Φάνη Κιρκινέζου:
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ”, παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη, τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε» έγραψε ο Διονύσης Τσακνής.
Την αιχμηρή επιστολή του Τσακνή, κοινοποίησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, o Γιώργος Κιμούλης, κάνοντας το εξής σχόλιο: «ΤΙΤΛΟΣ...κινδυνεύουν οι Θεσμοφοριάζουσες; ...ή ...αντίδραση για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειαςκαι του αυτοσεβασμού μας...»
Ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ «απάντησε» με την ματαιώση των παράστασεων γιατί όπως έγραψε σε ανακοίνωση του, «η παράσταση " Θερμοφοριάζουσες " δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της».
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ”, παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη, τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε» έγραψε ο Διονύσης Τσακνής.
Την αιχμηρή επιστολή του Τσακνή, κοινοποίησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, o Γιώργος Κιμούλης, κάνοντας το εξής σχόλιο: «ΤΙΤΛΟΣ...κινδυνεύουν οι Θεσμοφοριάζουσες; ...ή ...αντίδραση για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειαςκαι του αυτοσεβασμού μας...»
Ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ «απάντησε» με την ματαιώση των παράστασεων γιατί όπως έγραψε σε ανακοίνωση του, «η παράσταση " Θερμοφοριάζουσες " δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της».
Η ανακοίνωση είναι η ακόλουθη:
«Με λύπη μας ανακοινώνουμε τη ματαίωση των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες», που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2014.
Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο.
Ζητούμε συγνώμη από το κοινό για τη ματαίωση των παραστάσεων.
Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ θα συνεχίσει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, πιστός στο όραμά του για παραστάσεις υψηλού επιπέδου.»
Πληροφορούμενος το κατέβασμα της παράστασης, ο Γιώργος Κιμούλης δήλωσε ότι νιώθει θλίψη για τον θεατρικό οργανισμό, που προέβη σε μία τέτοια κίνηση με την δικαιολογία της «χαμηλής ανταπόκρισης από το κοινό». Μάλιστα δεν δίστασε να διαψεύσει τον θεατρικό οργανισμό Ακροπόλολ ενώ δήλωσε ευτυχής που ο επιχειρηματίας είπε ότι θα ικανοποιήσει όλες τις συμβατικές υποχρεωσεις του.
Το γεγονός, σχολίασε και ο Σταμάτης Κραούνακης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook: «Ωραία και τώρα ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ μας ειδοποιεί ότι ήταν ασύμφορη η παραγωγή "Θεσμοφοριάζουσες"και την κλείνει. Αυτά τα χίτικα δεν τα 'καναν ούτε οι τεράστιοι βαρόνοι του θεάτρου, θεός σχωρέστους! Αχ κύριε Λεμπέση, που μας παίρνατε εσείς τηλέφωνο να πληρωθούμε! Κύριε Κάρολε Παυλάκη, αγαπημένη Κάτια Δανδουλάκη, για να θυμηθώ μερικούς εν τάξει -και με το παραπάνω-. Δηλαδή εκθέτει τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές ως ασύμφορους! Γιατί δεν το' κανε στα μισά της περιοδείας; Πότε έδειξε η παραγωγή ότι είναι ζημιογόνα; Σε πόσους ακόμα χρωστάει και δε μιλάνε; Ποιοι καλλιτέχνες τον στηρίζουνε σιωπώντας; Ήρθε η ώρα, παιδιά, να τελειώνουμε μ' αυτά τ' αποκαίδια. Γι' αυτό δεν σηκώνω τηλέφωνα, κατάλαβες; Κατάλαβα να λες. Είμαι με τον Κιμούλη και τον Τσακνή ενώπιον παντός δικαστηρίου. Φτάνει πια! Υγ. Υπάρχει, άραγε, εισαγγελέας να ερωτήσει τι είναι αυτός ο θεατρικός οργανισμός, τι feedback έχει, με τι χρήμα στηρίζεται, πόθεν έσχε, ο κύριος Κιρκινέζος από βοηθός του Διονύση Σαββόπουλου πώς βρέθηκε να διαχειρίζεται τόσο εργαζόμενο πληθυσμό; Ρωτάω γιατί εδώ και καιρό αποφεύγω οποιαδήποτε επαφή εξ' ενστίκτου, δεν ξέρω...μήπως μάθουμε κάποτε» έγραψε.
«Με λύπη μας ανακοινώνουμε τη ματαίωση των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες», που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2014.
Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο.
Ζητούμε συγνώμη από το κοινό για τη ματαίωση των παραστάσεων.
Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ θα συνεχίσει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, πιστός στο όραμά του για παραστάσεις υψηλού επιπέδου.»
Πληροφορούμενος το κατέβασμα της παράστασης, ο Γιώργος Κιμούλης δήλωσε ότι νιώθει θλίψη για τον θεατρικό οργανισμό, που προέβη σε μία τέτοια κίνηση με την δικαιολογία της «χαμηλής ανταπόκρισης από το κοινό». Μάλιστα δεν δίστασε να διαψεύσει τον θεατρικό οργανισμό Ακροπόλολ ενώ δήλωσε ευτυχής που ο επιχειρηματίας είπε ότι θα ικανοποιήσει όλες τις συμβατικές υποχρεωσεις του.
Το γεγονός, σχολίασε και ο Σταμάτης Κραούνακης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook: «Ωραία και τώρα ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ μας ειδοποιεί ότι ήταν ασύμφορη η παραγωγή "Θεσμοφοριάζουσες"και την κλείνει. Αυτά τα χίτικα δεν τα 'καναν ούτε οι τεράστιοι βαρόνοι του θεάτρου, θεός σχωρέστους! Αχ κύριε Λεμπέση, που μας παίρνατε εσείς τηλέφωνο να πληρωθούμε! Κύριε Κάρολε Παυλάκη, αγαπημένη Κάτια Δανδουλάκη, για να θυμηθώ μερικούς εν τάξει -και με το παραπάνω-. Δηλαδή εκθέτει τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές ως ασύμφορους! Γιατί δεν το' κανε στα μισά της περιοδείας; Πότε έδειξε η παραγωγή ότι είναι ζημιογόνα; Σε πόσους ακόμα χρωστάει και δε μιλάνε; Ποιοι καλλιτέχνες τον στηρίζουνε σιωπώντας; Ήρθε η ώρα, παιδιά, να τελειώνουμε μ' αυτά τ' αποκαίδια. Γι' αυτό δεν σηκώνω τηλέφωνα, κατάλαβες; Κατάλαβα να λες. Είμαι με τον Κιμούλη και τον Τσακνή ενώπιον παντός δικαστηρίου. Φτάνει πια! Υγ. Υπάρχει, άραγε, εισαγγελέας να ερωτήσει τι είναι αυτός ο θεατρικός οργανισμός, τι feedback έχει, με τι χρήμα στηρίζεται, πόθεν έσχε, ο κύριος Κιρκινέζος από βοηθός του Διονύση Σαββόπουλου πώς βρέθηκε να διαχειρίζεται τόσο εργαζόμενο πληθυσμό; Ρωτάω γιατί εδώ και καιρό αποφεύγω οποιαδήποτε επαφή εξ' ενστίκτου, δεν ξέρω...μήπως μάθουμε κάποτε» έγραψε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr