Χρηματοδοτώντας το... νησί της τελειότητας
13.11.2014
21:26
Μικροεπενδυτές από τις ΗΠΑ μέχρι τη Γερμανία δίνουν χρήματα για την έκδοση ενός ελληνικού παιδικού βιβλίου μέσω του crowdfunding
Αν και το crowdfunding αποτελεί μία αξιόπιστη λύση χρηματοδότησης για άτομα με πρωτότυπες ιδέες που ψάχνουν επενδυτές, στην Ελλάδα άργησε να αποκτήσει δυναμική. Σιγά σιγά, όμως, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται σε αυτή τη λύση, ελλείψει άλλων εναλλακτικών. Η Μαρία Ζαβάκου είναι η πρώτη Ελληνίδα συγγραφέας παιδικού βιβλίου που αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του πρότζεκτ της στην αρένα του crowdfunding και συγκεκριμένα στην πλατφόρμα του Indiegogo. Η καμπάνια της ξεκίνησε στις 20 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 29 Νοεμβρίου, έχοντας μέχρι στιγμής συγκεντρώσει το 52% του κεφαλαίου που έχει θέσει ως στόχο.
Η ιστορία του βιβλίου διαδραματίζεται σε ένα... καθόλου τέλειο νησί. Η επιδημία της τελειομανίας εξαπλώνεται και κάνει όλα τα παιδιά να παρατήσουν αυτό που αγαπούν για κάτι το ανέφικτο. Όλα εκτός από τον 7χρονο Λου και τον κολλητό του λαγό Λι που συνεχίζουν να προσπαθούν γύρω από τη ζαχαροπλαστική. Οι δύο φίλοι καλούνται να διαχειριστούν πιέσεις, το γνωστό σε όλους bullying. Είναι οι μόνοι που μένουν παιδιά όταν όλοι μεταμορφώνονται σε ενήλικες.
Ρωτήσαμε τη Μαρία ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να μεταφέρει μέσα από το βιβλίο της στους μικρούς μας φίλους: «Το να έχεις όνειρα δεν είναι από μόνο του αρκετό. Για να τα πλησιάσεις χρειάζεται προσπάθεια. Τα εμπόδια θα είναι πολλά. Το ίδιο και οι παγίδες που μπορεί να σε βγάλουν εκτός δρόμου. Αυτό το βιβλίο θέλει να μεταφέρει το μήνυμα της προσπάθειας και να προετοιμάσει τα παιδιά ότι η διαδρομή θα είναι δύσκολη, αλλά και να μεταφέρει την ελπίδα ότι η προσπάθεια ανταμείβεται», απάντησε.
Όσο για τον λόγο που επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα για το βιβλίο της, η Μαρία δίνει μία πιο προσωπική διάσταση: «Επέλεξα αυτό το θέμα γιατί υπήρξα και εγώ ένα παιδί με χαμένα όνειρα. Από μικρή αγαπούσα την αφήγηση, αλλά τι να το κάνεις αυτό στη ζωή σου; Στο σχολείο δεν υπήρχε καμία μορφή προσανατολισμού και έπρεπε να ασχοληθώ με κάτι που θα ήταν πιο 'σίγουρο'. Όμως σε ό,τι και να έκανα υπήρχε μέσα μου μία αίσθηση νοσταλγίας για αυτό το παιδικό όνειρο, μία αίσθηση μη πληρότητας. Στην πραγματικότητα δεν επέλεξα το θέμα, απλά μίλησα για αυτό που βίωσα με έναν τρόπο αλληγορικό για να μπορώ να το μεταφέρω στα παιδιά μου, στα παιδιά όλου του κόσμου και να μην πάθουν το ίδιο. Διάλεξα ένα παραμύθι για να συζητηθούν, όχι να 'διδαχθούν' τα θέματα που θίγονται όπως: τι είναι αυτό που αγαπάς, τι σε εμποδίζει, πώς αντιστέκεσαι στο bullying, τι σημαίνει δεν αφομοιώνομαι και μένω επικεντρωμένος στον στόχο μου. Το συζητάω ήδη καθώς πηγαίνω στον παιδικό σταθμό της κόρης μου και το παρουσιάζω στα παιδιά, ενώ χαίρομαι που με καλούν και μου προτείνουν να το κάνω και σε άλλους οργανισμούς-εκπαιδευτικούς χώρους».
Είναι μάλλον κοινή διαπίστωση ότι τα παιδιά μεγαλώνουν πολύ γρήγορα σήμερα. Αυτό υποστηρίζει και η Μαρία: «Επειδή είμαι και μητέρα δύο παιδιών βλέπω ότι σήμερα τα παιδιά έχουν πολλά ερεθίσματα και με αυτή την έννοια, ναι, μεγαλώνουν πιο γρήγορα. Αυτό από τη μία είναι καλό γιατί έχουν επιλογές, και από την άλλη επικίνδυνο όταν δεν μπορείς να φιλτράρεις την πληροφορία και τις απαιτήσεις σου. Όπως όλες οι εποχές και αυτή έχει τα υπέρ και τα κατά της. Το κοινό όμως ανάμεσα στις εποχές είναι ότι το μέλλον πάντα ανήκει στα παιδιά».
Η ιστορία του βιβλίου διαδραματίζεται σε ένα... καθόλου τέλειο νησί. Η επιδημία της τελειομανίας εξαπλώνεται και κάνει όλα τα παιδιά να παρατήσουν αυτό που αγαπούν για κάτι το ανέφικτο. Όλα εκτός από τον 7χρονο Λου και τον κολλητό του λαγό Λι που συνεχίζουν να προσπαθούν γύρω από τη ζαχαροπλαστική. Οι δύο φίλοι καλούνται να διαχειριστούν πιέσεις, το γνωστό σε όλους bullying. Είναι οι μόνοι που μένουν παιδιά όταν όλοι μεταμορφώνονται σε ενήλικες.
Ρωτήσαμε τη Μαρία ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να μεταφέρει μέσα από το βιβλίο της στους μικρούς μας φίλους: «Το να έχεις όνειρα δεν είναι από μόνο του αρκετό. Για να τα πλησιάσεις χρειάζεται προσπάθεια. Τα εμπόδια θα είναι πολλά. Το ίδιο και οι παγίδες που μπορεί να σε βγάλουν εκτός δρόμου. Αυτό το βιβλίο θέλει να μεταφέρει το μήνυμα της προσπάθειας και να προετοιμάσει τα παιδιά ότι η διαδρομή θα είναι δύσκολη, αλλά και να μεταφέρει την ελπίδα ότι η προσπάθεια ανταμείβεται», απάντησε.
Όσο για τον λόγο που επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα για το βιβλίο της, η Μαρία δίνει μία πιο προσωπική διάσταση: «Επέλεξα αυτό το θέμα γιατί υπήρξα και εγώ ένα παιδί με χαμένα όνειρα. Από μικρή αγαπούσα την αφήγηση, αλλά τι να το κάνεις αυτό στη ζωή σου; Στο σχολείο δεν υπήρχε καμία μορφή προσανατολισμού και έπρεπε να ασχοληθώ με κάτι που θα ήταν πιο 'σίγουρο'. Όμως σε ό,τι και να έκανα υπήρχε μέσα μου μία αίσθηση νοσταλγίας για αυτό το παιδικό όνειρο, μία αίσθηση μη πληρότητας. Στην πραγματικότητα δεν επέλεξα το θέμα, απλά μίλησα για αυτό που βίωσα με έναν τρόπο αλληγορικό για να μπορώ να το μεταφέρω στα παιδιά μου, στα παιδιά όλου του κόσμου και να μην πάθουν το ίδιο. Διάλεξα ένα παραμύθι για να συζητηθούν, όχι να 'διδαχθούν' τα θέματα που θίγονται όπως: τι είναι αυτό που αγαπάς, τι σε εμποδίζει, πώς αντιστέκεσαι στο bullying, τι σημαίνει δεν αφομοιώνομαι και μένω επικεντρωμένος στον στόχο μου. Το συζητάω ήδη καθώς πηγαίνω στον παιδικό σταθμό της κόρης μου και το παρουσιάζω στα παιδιά, ενώ χαίρομαι που με καλούν και μου προτείνουν να το κάνω και σε άλλους οργανισμούς-εκπαιδευτικούς χώρους».
Είναι μάλλον κοινή διαπίστωση ότι τα παιδιά μεγαλώνουν πολύ γρήγορα σήμερα. Αυτό υποστηρίζει και η Μαρία: «Επειδή είμαι και μητέρα δύο παιδιών βλέπω ότι σήμερα τα παιδιά έχουν πολλά ερεθίσματα και με αυτή την έννοια, ναι, μεγαλώνουν πιο γρήγορα. Αυτό από τη μία είναι καλό γιατί έχουν επιλογές, και από την άλλη επικίνδυνο όταν δεν μπορείς να φιλτράρεις την πληροφορία και τις απαιτήσεις σου. Όπως όλες οι εποχές και αυτή έχει τα υπέρ και τα κατά της. Το κοινό όμως ανάμεσα στις εποχές είναι ότι το μέλλον πάντα ανήκει στα παιδιά».
Μία καμπάνια στο Indiegogo δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση, όπως μας εξηγεί η συγγραφέας: «Όταν ξεκίνησε η καμπάνια στις 20 Οκτωβρίου κανείς δεν είχε καταλάβει τι κάνω ούτε ότι κρατάει μέχρι τις 29 Νοεμβρίου. Οι πρώτες μέρες πέρασαν προσπαθώντας να επικοινωνήσω την προσπάθεια και να εξηγήσω ότι ο κάθε υποστηρικτής παίρνει και το βιβλίο σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή ανάλογα με το ποσό. Δεν είναι εύκολο, και λόγω των οικονομικών προβλημάτων της χώρας, αλλά και εξαιτίας της αργής ανταπόκρισης του κοινού σε καινούργιες διαδικτυακές πλατφόρμες. Στο εξωτερικό το crowdfunding θεωρείται δεδομένος τρόπος εύρεσης πόρων από καλλιτεχνικές ομάδες.
»Παρόλα αυτά, θεωρούμε τη μέχρι τώρα πορεία πετυχημένη, επειδή υπάρχει ήδη αρκετή ανταπόκριση δεδομένης της δυσκολίας που ανέφερα, γιατί το εγχείρημα έχει πάρει πολλή δημοσιότητα, ενώ έχουν προαγοραστεί πολλά βιβλία μέσα σε λίγες μέρες - κάτι που έχει ενδιαφέρον και για τον εκδοτικό κόσμο από όπου ήδη δεχόμαστε προτάσεις. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει ανάγκη για το καινούργιο και χτίζεται εμπιστοσύνη σε τέτοιου τύπου προσπάθειες. Σήμερα, βρισκόμαστε στα μέσα της καμπάνιας και είναι πραγματικά συγκινητικό το ότι μας υποστηρίζουν άνθρωποι από την Αριζόνα, στη Γερμανία, στη Γαλλία, την Αγγλία, την Ελλάδα. Είναι λοιπόν ένα πολύ ωραίο ταξίδι και μέχρι τώρα με πολύ θετικά αποτελέσματα».
Η Μαρία συνδυάζει την καμπάνια της με μία αξιέπαινη πρωτοβουλία: εφόσον ξεπεραστεί το αρχικό κεφάλαιο που έχει θέσει ως στόχο, τα επιπλέον έσοδα θα δωρηθούν στο Κάνε Μία Ευχή Ελλάδος: «Ο σκοπός μου εξαρχής ήταν να εκδοθεί το βιβλίο και μόνο αυτό. Θεώρησα το ποσό που έθεσα δίκαιο για να αντεπεξέλθω σε όλες τις υποχρεώσεις που δημιουργούνται με την καμπάνια. Από εκεί και πέρα, θέλω να συμβάλω με τη σειρά μου στην εκπλήρωση επιθυμιών παιδιών με σοβαρές και απειλητικές ασθένειες. Επέλεξα τον συγκεκριμένο οργανισμό και λόγω της ευαισθητοποίησης μου όσον αναφορά την προσφορά και τον εθελοντισμό με την ενασχόλησή μου με τη ΜΚΟ volunteer4greece, αλλά δυστυχώς και επειδή έχω βιώσει τη σοβαρή ασθένεια συγγενικών και πολύ αγαπημένων μου προσώπων, έχω ζήσει αυτή την αγωνία των εξετάσεων και των νοσοκομείων. Είναι το λιγότερο που θα μπορούσα να κάνω για να συμπαρασταθώ σε αυτά τα παιδιά και να γίνω ένα μικρό κομμάτι της πραγματοποίησης των δικών τους επιθυμιών», λέει σχετικά.
*Η καμπάνια για το βιβλίο «Ο Λου και ο Λι στο νησί της τελειότητας» βρίσκεται εδώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr